Tanrının varlığı veya yokluğu hakkında somut kanıtlar

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde burakender tarafından oluşturulan Tanrının varlığı veya yokluğu hakkında somut kanıtlar başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 137,493 kez görüntülenmiş, 1,062 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı Tanrının varlığı veya yokluğu hakkında somut kanıtlar
Konbuyu başlatan burakender
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Ruairi

temiz su

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Tanrı vardır dersenizde sorular bitmez, yoktur dersenizde sorular bitmez. Tanrının olmasıda ,olmamasıda düşünsel olarak mümkün değildir. kanıt istemek; düşünülmeye elvermeyeni düşünebilme isteğinden kaynaklanır. bu ise düpedüz saçmadır.bizler dilin elverdiği sınırlar içinde düşünebiliriz. Tanrı bu sınırın içinde değildir.
 

melihar

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
6 Mar 2014
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
basit ve masumca bir düşüncemi belirtmek istedim, bana göre varlığının kanıtı olarak inandığım şey ; maddenin özüne indiğimizde atom , molekül vs yani en küçük parçasına indiğimizde bu parçaların evrende hiçbirşey olmadan oluşmayacağı ki rastgele oluşması için bile bir kaynağa ihtiyaç duyması, yani kısaca bir yoktan var ediş olmadan maddenin ortaya çıkamayacağına inanmamdır .
syg
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Tanrı vicdandır..vicdan olmadan din veya inanç dediğimiz herşey anlamsızdır.. düşününsene; şimdiki zamandan bakınca dinler sert ve durgun görünüyor ..en son din geleli uzun zaman olmuştur.. Tanrı ve elçileri ile aramızda bu kadar uzun mesafeli ''tarihsel zaman'' olması mantıklı değil. işte vicdan bu tarihsel zamanı sıfırlar..

**
zaman geçtikçe farklılaşıyor insanın anlayışı.. bu aralar şu yukarda anlatmaya çalıştığım anlayıştayım :)
 

yeni_id

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
78
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
teori sanırım biraz yanlış anlaşılmış
şans faktörü yaşamın ! oluşumundaki aşamaya işaret etmektedir, maddenin değil...
madde ise zaten vardı.. ezelden ebede.. !!!
büyük patlamadan önce buna neden olan da madde dir (form farklılıklarını akılda tutup "maddeye" en geniş anlamıyla bakın)
tahayyul edebilmek için nötron yıldızının ölümü örnek alınabilinir
büyük patlamadan bağımsız, bildiğimiz uzayın ötesinde de maddenin varolduğu düşünülmektedir.. vs..
 

Avdan

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
26 Ara 2013
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
İnsanlar tarih boyunca birşeylere tapınmak istemişlerdir buna ihtiyaç duymuşlardır.Çünki onları koruyacak birine ihtiyaçları vardır.Tanrı dediğimiz şey aslında bizi yaratan değil bizim yarattığımız ve tapınmak zorunda kaldığımız bir varlıktır.Ben tanrının olup olmadığını bilmiyorum fakat olmaması daha ağır basıyor bana göre.
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Somut: gerçek olan varlığı duyularla algılanabilen.

Tüm duyuları ve -gerçek olanı- yaratan bir Tanrı varsa. somut dediğimiz herşey de soyut olmuş olur.
 

alpine

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
11 Nis 2009
Mesajlar
480
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Somut: gerçek olan varlığı duyularla algılanabilen.

Tüm duyuları ve -gerçek olanı- yaratan bir Tanrı varsa. somut dediğimiz herşey de soyut olmuş olur.

Somut'un tarifinde bu var mi gercekten?

"gerçek olan"

Cunku bu yoksa;

"Varligi 5 duyu ile algilanabilen" dendigi vakit, somut yine somut, soyut yine soyut olarak kalabilir sanki, birbirlerine donusmelerinede gerek kalmaz.

Bence olmasa daha iyi.
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Somut'un tarifinde bu var mi gercekten?

"gerçek olan"

Cunku bu yoksa;

"Varligi 5 duyu ile algilanabilen" dendigi vakit, somut yine somut, soyut yine soyut olarak kalabilir sanki, birbirlerine donusmelerinede gerek kalmaz.

Bence olmasa daha iyi.

tanımda''gerçek olan'' ile duyularla algılanabilen eş anlamda tutulmuş .demeliyim. yoksa ''gerçek'' kavramına ontolojik anlamda elbet gücüm yetmez :)

Tüm duyuları ve -gerçek olanı- yaratan bir Tanrı varsa. somut dediğimiz herşey de soyut olmuş olur.

Gerçeğin ne olduğunu bilmiyoruz. ortada varsayımlar var. evren maddi bir evren veya algısal bir evren yahut her ikiside. bunu henüz kimse çözemedi.

Eğer bir Tanrı varsa ; bilincimizi- beynimizi belli bir tasarımla yaratmışsa. bizim bu beyin ve bilinçle somut dediğimiz veya soyut dediğimiz şeyler arasında çok fark kalmıyor bence. kavramlarla düşünüyoruz. duyumsanamayan kavramlar elbet boş geliyor. materyalist felsefeler burada 3-0 öne geçiyor. ancak sırlarla dolu evren yüzünden amansız sorularla her iki kanattan akın eden metafizik maçı 3-4 de de getirebiliyor:)

Tanrı olmasa daha mı iyi? zor soru... sartre ve kierkegaardın; Tanrıya inanan mı gerçekten özgürdür , İnanmayan mı? tartışmasını karşılaştıran (fikirsel olarak) birşeyler okumuştum. kierkegaardı severim ondan yanaydım ama genede sartreyi entelektüel olarak mağlup etti diyemem:) bence berabere kaldılar:)


 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
somut olan her şey tanrıdır ya da değildir (somut olan her şey tanrının yaratımı/üretimi ya da ifadesidir;)
soyut olan her şey tanrıdır ya da değildir;

somut olan her şey tanrı ise her şey tanrının belirimidir ya da ifadesi; kanıt nedir? ya da ne-ney tanırnın varlığına kanıt olabilir verebilir/sunabilir;
Kanıt ya da mutlak kanıt;
Kişisel bi tanrının tek kanıtı; yarattığını-yarattığına gözlemletmesidir; Ya da kişiye kendi yaratımını (yaratımsızlığından an be an gözlemletmesi/yaşatması-ifade etmesidir, (benzeri) ; Kişiye kendi yoksuzluğundan varoluşunu/edilişini gözlemletmeyen tanrı varlığına (kişiyi kendi yarattığına) dair (başkaca) kanıt sunamaz;
 

toz_zerresi

Üye
Yeni Üye
Katılım
22 Şub 2010
Mesajlar
184
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Tanrının yokluğunu ispat etmek isteyenlerin işi gerçekten zordur. Vardır diyenlerin, çünkü ile başlayabilen binlerce ve hatta belki yüz binlerce cümleleri vardır. Yoktur diyenlerin ise böyle bir seçeneği yoktur. Ben inanmıyorum demek dışında başka kurabilecekleri bir cümle yoktur. Bu bile var olma ihtimalinin olmama ihtimalinden çok daha yüksek olduğunu ve hatta varlığının kesin olduğunu ispata yeterlidir.

Örneklendirelim....

Yaratıcı vardır çünkü bizim varlığımız dünyanın, atmosferin, güneşin, galaksinin ve evrenin varlığına bağlıdır. Bu sayılanların bir ahenk içinde birbirleri ile kurdukları ilişki, varlığımızı sürdürebilmemiz için gereklidir. Denklemden her hangi biri çıkarılır ise, varlığımız sona erer. Dünyadan yola çıkarak toprağa ve suya doğru da bir seyahat yapılabilir. Bunlar bize ihtiyaç duyduğumuz hayati maddeleri armağan ederler. Toprağın ve suyun dahi varlığı makro planda sahnede olan diğer faktörlere ve olgulara bağlıdır. O halde bütün bunları bizim emrimize veya istifademize sunan üstün bir güç var olmalıdır.

Böyle denebilir mesela...

Yoktur diyenler için bir örnekleme yapalım...

Yoktur çünkü bütün bunların tesadüfen oluşma ihtimali vardır! Gördünüz mü? Ne kadar da ihtimale dayalı bir tez. İnanmayanlar için fazlaca seçenek yoktur.

Hem inanmıyorsanız bir mükellefiyetiniz de yok demektir. İnanmamaya devam etme özgürlüğünü yaşama hakkınız vardır. Yokluğunu ispat gibi bir görevi de yoktur inanmayanların. Tanrının varlığına inanmayan birisi için, yokluğunu ispat etmek bir ideoloji olamaz. Bu akla ve mantığa aykırıdır.

İşin arka planında acaba, tanrının varlığına ihtimal verenlerin sorgulamaları mı var? Yok deyip de, aslında var olabilme ihtimalini derinlerde bir yerde saklayıp, sürekli bu konuda araştırma içinde olmak mı var?

Bu soruları inanmayanlar cevaplamalıdır...
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Tanrıya inanıp inanmamamızı hayatla/varoluşla kavgamız belirliyor. . benim insanlardaki gözlemim budur.mesele aslında bu kadar basittir. kanıt ise yok. hiçbir zaman olmadı ve olmayacak.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
varlığının yokluğu;
yokluğunun varlığı;
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
varlığının yokluğu;
yokluğunun varlığı;

Kendimizi sonsuzlukta kaybetmeyelim.Onun hakkında en ufak bir bilgi sahibi olmak için yaratılmadık; bizim için şeylerin kökenine ulaşmak tümüyle olanaksızdır..Ögrenilmesi imkansız olan ve onu bulup anladığımız zaman bile bizi hiçbir şekilde mutlu kılmayacak bir şey için bu kadar acı çekmek deliliktir.

La Mettrie. (pes etmiş bir materyalist :))
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
"varlığı ya da yokluğu hakkında somut kanıt"

bu ifade bende şunu çağrıştırıyor;
Bi tanrı bulguluyoruz
ya da koyuyoruz ortaya, şeyleri yaratmış bir tanrı, yapmış bir tanrı;
bu, tüm şeylerin cevabı oluyor,
öyle mi?
cevap-cevaplar orada bitiyor mu?

nasıl?
tanrı yaptı;
neden?
tanrı yaptı,
ne o?
her şeyi yapabilen;
(yapmıştır o, öyle, öyle işte, öyledir;nokta)

tanrı bi kaynak, bi yapıcı ya da bi direk;
ona yaslanılan; yaslandığımız;

asıl, tanrının, nedenliği ve nasıllığı sorgulanmaya başladığında çıkıyor ortaya soru?
ve sorunlar;
çünkü? neden?
o nasıl var- var oldu;
hiç varolmadı-(hep vardı) -hiç varedilmedi;
bunu kişi kendi bağımsız varlığına ya da varlığın kökenine-nedenselliğine- koyduğunda/uyarladığında değişiyor işler;
yani varoluş, kendi varoluşunu (bireysel varoluşu) sorgulamayı aştığında, varlığın kendi doğasına ya da tanrıyı/tanrının hep varlığını sorgulamaya yöneldiğinde;başladığında;
çıkıyor ortaya soru - sorun - ve sorunlar?

iyi tamam varlığı tanrı var etti, bu cevap mı şimdi?
varedilmemiş varedebilenin varlığı paradoks;
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
iyi tamam varlığı tanrı var etti, bu cevap mı şimdi?
varedilmemiş varedebilenin varlığı paradoks;

Haklısınız.. çözümleyemediğimiz bir düğümü başka bir düğümle açıklamaktır bu. ancak buna rağmen varoluş bilmecesine verilen en mantıklı cevapta budur ve Tanrı inancının rasyonel temelini teşkil eder. ortada bir saat varsa bu saatçinin varlığının kanıtıdır der voltaire. ötesine gitmeye çalışmak kafa karışıklığıdır. ve en büyük kafa karışıklığı da ateizmdir der. voltaire de haklıdır. Tanrı ancak paradoksal olarak tanınabilir der kierkegaarda. ancak bunlar elbet ateist savları tamamen çürütmez. İnsan bilinemez bir varoluşun içine atılmıştır veya kendini burada bulmuştur..bu realite içinde insana yardım edebilecek tek güçte gene bir bilinmez olan Tanrıdır..bilinmeze karşı gene bilinmez..sanırım hepimiz bu kadere mahkum edildik..
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
ben tanrı varetti cevap değildir derken; şunu demek istiyorum;
varoluş tanrı ile başlamaz;
tam aksine tanrının varoluşu ile başlar ya da tanrının (tanrısız) kendiliğinden (hep) var oluşu/var bulunuşu ile başlar ya da başlamaz; başlamaz çünkü tanrı başlamadı, hep vardı;
kaynak (tanrı) kendi hep vardı; nedensiz ve nasılsız;
o halde tanrı kendisi varoluşun nasıl ve nedeni olabilir; kendi varoluşunun nedeni değil; tanrı demek?? ne??
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
tanrının varlığı; tanrının varlığına somut kanıtlar;

tanrının varlığını kendi varlığımızda arıyoruz; bizi varedenlikte, tüm bu şeyleri varedenlikte;
benimse; tanrının varlığın dediğimde-dendiğinde aklıma- tanrının yaratmışlığı değil, kendi varlığı-varoluşu geliyor;

evet bir tanrı var, bulgulandı-kanıtlandı dense bitmiyor benim sorularım-bitmeyecek;
bu bi şeylerin çözümü cevabı değil ki; tanrının varlığının somut belirtisi- olsa ne olur? her şey kanıt olsa ne olur?
varoluşu açıklamaz, Tanrının kendisinin varoluşunu-var bulunuşunu açıklamaz; Bu durumda tüm diğer şeylerin varoluşunu açıklamaz; Tanrı bile bilemez? Bi başlama ile başlamamış tanrı-

Tüm bu şeyleri varetmiş bi tanrı olsun, bu bi şeyin cevabı değil, hiç bi şeyin cevabı değil; Sonuç oolarak tanrı var derken bile her şey öylece kendiliğinden var diyoruz, Çünkü tanrı kendiliğinden var, Tanıya bağımlıysa yaşam doğal ve dolaylı oalrak her şeyin kendiliğinden varlığına bağımlı, ne yaman felsefe, düşünce;
Sonuç olarak her şey öylece bi nedene bağımlı olmaksısızn ve kılınmaksızın var diyoruz, Tanrı var derken bile, Evet, böyle; Sonuç olarak tanrıyı bir neden ve başlangıca bağımlı kılamıyoruz, Varoluşu açıklamıyoruz, Kendi varoluşumuzu açıklıyoruz; Sonuç olarak aslında gerçekte varoluşu bir başlangıca ve nedene bağımlı kılamıyoruz; Öylece kendiliğinden var olan varoluşu kendi içindeki bir yaratıcıya ya da yaratma potansiyeline (dışsal) olarak hapsediyoruz;

Tanrı kendini var etmedi, Tanrı kendi varoluşunu var etmedi, nokta;


Tüm nedenler ve sonuçlar buna bağımlıdır
Tanrıda buna bağımlıdır;

VE bunu birbirimize analtıp gösterimiyoruz, Ben merak ediyorum dil ne işe yarar, Anlarmak-anlaşmak ne işe yarar nedir? Somut kanıt nedir; Anlam ve anlatım bile bu kadar sınırlı ;

Tanrı var ve tanrı yönetiyor demek bile, tanrının nasıl varolduğunu cevaplamadıkça nasıl varolduğumuzu cevaplamaz; Tanrı bizi yapan nedendir demek, tanrı bu şeyleri yapan nedendir demek varoluşun doğasını aydınlatmaz; Tanrı kendisi hangi nedene bağımlı;

Nasıl ve neden bir Tanrı arıyoruz; Boşlukta, kendisi hiç yapılmamış bir yaratma potansiyeli bizi yaptı ve yarattı demek soruların cevabı değildir; Soruların cevabı ise de gerçek neden oradadır; Boşlukta var bulunan yaratma potansiyeli, O yaratma potansiyelinin/(tanrının) boşlukta bulunuşunun bi nedeni yoktur, yaratılmışlığı yoktur; Kökensel olarak neden -sonuç ve bağıntı aranıyorsa yine de bulunamaz; tanrının varlığına başlangıçsızlık-nedensizlik ve kendiliğindnelik belirtildiği-belirlendiği sürece varoluşun kendi doğasıda bu ilkelerle ve kökensel bağlarla açıklanmalıdır;
Şimdi somut kanıt bulalım ne olur? NEyi bulmuş oluruz; (aslında)

Tanrının varlığına dayanak ve neden bulunamaz bu sefer; Bu yüzden hiç bi şeyi açıklamayan bu kurama bi de fiziksel kanıt bulalım-sunalım, olur mu?

Kendi varoluşunu varetmemiş tanrı (kendi doğal nedensiz) varoluşu içinde varlık varedebiliyor
kendi varetmediği varoluşu ve varoluş içinde;
doğal varoluş içinde;
Eğer tanrıya bağımlı isek, tanrıya ve tanrı ilkelerine bağımlı isek; varedilmemiş varoluş; varedilmemiş doğal varoluşa bağımlıyız;

Varedebilme tabanını tanrı varetmedi;
tanrı, kendi kaynağını kendi varetmedi;
Tanrı kendine yoklukta ya da boşlukta bilinç bulmadı-indirmedi; oluşturmadı/kazanmadı;
Tanrı tanrıya klimsenin vermediğini kullandı;
Tanrı kendine kimsenin vermediğini kullandı;
Tanrı, boşlukta devinen özgür iredesiyle;
Tanrı sizsiniz; Varoluşunuz varolduğunuza kanıttır;
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bağımlı olduğunuz nedenin nedenselliğine bağımlısınız?
bağımlı olduğunuz nedenin nedenselliğine bağımlı değil misiniz?

varoluş tanrı ile mi başladı?
tanrı başlamadı;
varoluş nasıl başlar; siz nasıl başlarsınız;

sizin varoluşunuzu tanrı üretmedi, tanrının doğal olarak var bulunuşu -(-doğallık-kendiliğindenlik-) üretti, (Öncesinde-nedensel olarak;) çünkü tanrı kendi varoluşunu üretmedi; Çünkü tanrı varoluş-var bulunuş halini-durumunu- üretmedi;
Ola ki sizin varoluşunuz tanrı ile başlasın, varoluşun varoluşu - tanrının varoluşu ne ile başladı; Yine sonuç olarak-sonuç döngüsünde- tanrının varoluş sebebine-nedenselliğine- bağımlısınız;
yokluk vardı ve tanrı vardı demek, ne güzel, ne güzel; ama tanrı vardı; vardı işte; o yok değildi;

kendini yapamayan sizi yaptı; Kendi yapmadığından sizi yaptı; Hep varolandan-kendi varolmasından-
yokluktan yaptı ise bile yokluk hep vardı, yokluğu tanrı yapmadı;
aman kendi varlığınıza kanıt aramayın; Tanrı varlıklarına kanıt arayın emi!
kendini yapmayan sizin sizi yapışına kanıt arayın;

kendi doğal varolma çemberindenki tanrı -kendinin ve doğal varolmanın-kendi varolmasının sebibi değilken- senin varolma sebebin olsa ne olur? Varolmanın kökensel olarak sebebi değildir; Kökensel sebep ya da amaç sonuç zinciri-zincirleri-, tüm zincirler bu halkaya ve ilkeye bağlanır;
Tanrı varoluşun sebebi değildir
Varolmanın doğasının sahibi değildir;
Varoluşu tanrı yapmadı; Varoluş vardı; hep vardı, tanrı bile onun içinde; tanrı -bile- kendi varoluşunu üretemez;

üretilmemiş tanrı varsa ben varım, üretilmemiş ben varım;
tanrı için mantıklı ise benim içinde mantıklı;
akıl, tanrının hep - varedilmeksizin var- varolduğu çıkarımını destekleyeibliyorsa/yapabiliyorsa benim içinde yapabilir- yapmalı, yapsın;
yapmayan utansın; aklın ilkelerini çöpe attı;
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bir tanrı varlığının -nedensiz- -doğalca- -kendiliğinden- varolmasını kabullenmekle/kabul etmekle;
kendi doğal varlığınızın nedensiz- -doğalca- -kendiliğinden- varolmasını kabullenmek arasına ne fark var?
lütfen -doğalca -nazikçe- içten- yanıtlayın, yanıtlamayı deneyin, düşünün; -atıştırıp-geçiştirmeyin;

-nedensiz- yapıcılar -nedenleri- açıklamazlar; -- -nedensizlik- -neden- olur;

tanrı yaratılmaksızın varolabiliyorsa ben yaratılmaksızın varolabilirim;
bu cümle de ne düşük; onun tanrı yetkinliği mi? tanrı yetkinliği mi onu nedensizilikte- nedensizce- doğuruyor;

yaratabilen bir varlığın yaratılmaksızın var bulunması-kendiliğinden- ne kadar mantıklı ise benim varolmam da o kadar mantıklı;
bu cümle de ne düşük; benim yaratmamam mı? tüm varlığı yapmamış olmam mı?

yaratımsız nedene bağımlıyım; yaratıcı olsa bile;
yaratıcının kendisi yaratısız-yaratımsız- nedene bağımlı;
yaratıcı olsa bile; yaratıcı, yaratımsız nedene bağımlı;

varın kanıtlar arayın; kanıtlayın;
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
kendi doğal varoluş çemberindeki tanrı tanrı benim sebebim olamaz; benim sebebim -onun- -kendisinin- doğal varoluşu ya da doğal varoluş çemberidir; Nedensizlik ya da onun nedensizliğidir; Onu bile bağlayan- onun bile bağımlı olduğudur; yasalardır, yasalarıdır;
benim yaratıcımda doğal oalrak yaratımsızlığımdır;
benim yasalarımda tanrının doğal olalrka varolma yasalarıdır; Koymadığı ve değiştiremediği yasalar; kendinin bile değiştiremediği varoluş yasaları; ve bozamadığı, Tanrının varoluş yasaları; Onun tanrısızlığı benim yasamdır;
Onun tanrızılığı benim ysamsıe; Tanrısızlık yasamdır; tanrımın yasası; Tanrımın yasası tanrısızlıktır;
Kendini varedemeyen ve yokedemeyen tanrı-kendini oluşuran koşulları yaratamamış tanrı- kendi yasalarını ve kendi doğallığını- içinde olduğu boşluğu yaratmamış tanrı;

benim kanıtım budur; -kendimim-doğal varoluşum-var bulunuşum;
kendime kendimin kanıtı; kendi tanrılığımın kanıtı; diğerlerinin tanrınlığının kanıtı; herkesin ve herşeyin tanrılığının kanıtı; tanrısızlığının ve tanrısızılığın kanıtı;
mantık ve akıl, som somut görüp şaştıkları; ben kanıtım; Usta oldu mu? Düşlerimi som somut görenler tanık; kanıt;
benim için her şey som somut kanıt;
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst