Neden bakir ölmediler?

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde cler1c tarafından oluşturulan Neden bakir ölmediler? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 1,271 kez görüntülenmiş, 6 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı Neden bakir ölmediler?
Konbuyu başlatan cler1c
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

cler1c

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2016
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Nietzsche, Mevlana vs. düşünürler, hepsi anlık hazların ve zevklerin basit insanlar için olduğunu ve zararlı olduğunu biliyordu, fakat neden hiçbiri bakir ölmedi?
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
sapkınlık başka doğal yaşam içinde insan fıtratı nefsani duygular çoğalma v.s. başka..bu bir yerde yaradanı sorgulamak hafife almaktır..mevlana bana göre bu bağlamda bir söz söylememiştir..
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
Zararları hakkında bildirdikleri görüşlerini paylasirsaniz üzerinden değerlendirme yapmak daha kolay olabilir.
Kaldı ki haz eksikliğinin patojenitesinden düşünsel fırtınalarını yaratmış olmaları da muhtemel bence.
 

YazarErkanŞahin

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
11 Ocak 2016
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Anlık zevk ve hazlar, diyorsun ama evlilik ilişkileri bu düşünceye dahil değildir.
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
Başa mı dönsek?Bakir olmamak için yapılan eyleme ne gözle baktıklarını biliyormuyuz?Neyi nasıl yorumladıklarına bakarak çığır açtığını düşündüğümüz insanların ,bu konuya günümüz kapitali ten olan aşk felsefesiyle baktığını sanmamız bizim yanılsamamız olabilir.Mevlana dinini tamamlamak niyetiyle ,niçe de haz hakkında yorum yapabilmek adına belki hazzı tadarak bakir kalmamış olabilir.
 

X

FAdmin
Onursal Üye
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
693
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Evliligi anlik haz ve zevkten ibaret olmadigi konusunda anlasmamiz lazim.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Zayıf olan arzular; iç gözlem /derin gözlem ve meditasyonla giderilebilirler belki ama gerçek/ kökü derinde olan arzuların doyuma uğratılması ve (deneyimlenmesi) -(bu anlamda) meyvelerinin -acı ya da tatlı- tadılması gerekmektedir. -maharaj
-(deneyimlenmeksizin hakkında fikir sahibi olunamaz- deneyimlemek birinci elden tanık olmaktır-(öğrenmektir de bu anlamda) başkalarının beyanları-bilmek bir deneyim midir?)-(fikir sahibi olunmaksızın -bile- hakkında -bile- fikir yürütülemez)

Gerçek arayışı ile didinerek-bunun- peşinden koşarak ondan o kadar uzaklaştınız ki? buna bir son verin -maharaj
İçinizden ne yapmak geliyorsa onu yapın. Kendinize zorbalık etmeyin. Şiddet sizi katı ve donuk hale sokar. Yolunuza engel olarak dikildiklerini düşündüğünüz şeylerle savaşmayın. Sadece, onlarla ilgilenin, onları gözlemleyin, sorgulayın. Bırakın olsunlar -iyi ya da kötü. Fakat kendinizi bunlara -alık bir biçimde- kaptırmayın. -maharaj
+ Beklenti içinde olmayın. Bilmiyorsunuz. Tüm tezahürün zıtlıklar içinde olduğu doğrudur. Haz ve acı, iyi ve kötü, yüksek ve alçak, ilerleme ve gerileme, dinlenme ve uğraşma –onlar hepsi birlikte gelir ve giderler- ve bir dünya oldukça da, onun çelişkileri olacak. Bazen mükemmel uyum, aşkın mutluluk ve güzellik dönemleri de olabilir, fakat sadece bir süre için. Mükemmel olan bütün mükemmelliklerin kaynağına geri döner ve karşıtlar oynamaya devam ederler. -maharaj
+ Kim olduğunuzu unutmakla ve kendinizi ölümlü bir yaratık olarak düşünmekle o kadar çok dert yarattınız ki -maharaj
+ Zihnin ötesinde deneyim diye bir şey yoktur. Deneyim dual (ikili) bir durumdur. Siz gerçek hakkında o bir deneyimmiş gibi konuşamazsınız. "Bu bir kez anlaşılırsa, siz artık o halde olmakla bu hale gelmek arasında, (bir ayrım görmezsiniz)" /(böyle ikilemleriniz/yanılgılarınız kalmaz ve bunu kullanmaz-bu kalıpları aşarsınız) (-aksi halde-) karşıtlarda olduğu gibi bir ayrım yapamazsınız. -maharaj

alıntılarmız için link ve kaynak
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst