Georgia O'Keeffe

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Ressamlar kategorisinde kalliope tarafından oluşturulan Georgia O'Keeffe başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,321 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Ressamlar
Konu Başlığı Georgia O'Keeffe
Konbuyu başlatan kalliope
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan kalliope

kalliope

Ordinaryus
Yeni Üye
Katılım
23 Ara 2008
Mesajlar
727
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Georgia_O'Keeffe.jpg


Georgia 0 ‘Keeffe (1887- 1986)

Wisconsin’de Sun Prairie yakınlarında bir çiftçinin kızı olarak dünyaya geldi. On sekiz yaşında Art lnstitute’da sanat eğitimi almaya başladı. Geçirdiği tifüs hastalığından sonra 1907’de New York’a taşınarak Art Student’s League’e devam etti. Bir yıl sonra tahsilini yanda bıraktı ve Chicago’da reklam grafikçisi olarak çalışmaya başladı. Görme yetisinin zarar gördüğü ağır bir kızamık geçirdikten sonra, 1910’da mesleğini bırakmak zorunda kaldı.

1915: Yeni Bir Yöneltim 1912’de yeniden resme yönelen O’Keeffe iki yıl sonra South Carolina’da Columbia College’e sanat dalında doçent olarak atandı. 1915 güzünde sanatta yeni bir başlangıç yapmaya karar verdi. Bunu izleyen zamanda organik ve ornamental-geometrik biçimli kömür resimler yaptı. O’Keeffe bu resimlerini New York’ta yaşayan bir arkadaşına gönderince, arkadaşı sanatçının kesin arzusuna karşı gelerek, bu yapıtları Alfred Stieglitz adındaki fotoğrafçıya iletti. “291” adlı avantgard galeriyi yöneten Stieglitz, bu resimlere hayran oldu ve ertesi yıl, aralarında Teksas manzarasını yansıtan renkten yana yoğun suluboyaların da bulunduğu O’Keeffe’in tablolarından oluşan ilk kişi sel sergisini düzenledi.

1918’den Sonra: Çiçek Resimleri O’Keeffe yeniden geçirdiği bir hastalık yüzünden 1918’de öğretmenliği bırakmak zorunda kalınca, Stieglitz kendisine maddi destek verdi. Sanatçı New York’a taşındı. Fotoğrafçının kendisini gösteren açık fotoğraflar sayesinde, kendinden emin bir biçimde hareket eden O’Keeffe, avantgard sahne sanat sahnesinde ünlü bir kişi haline geldi. Müziğe uyarak yaptığı soyut yapıtlardan sonra, 1920’de Pflaumen (Erikler) adlı ölüdoğayı yaptı. Sanatçı bu tablosunda ilk kez süjeyi büyütme hilesine başvurarak geleneksel natürmorttan ayrıldı. Tasvirlerini başlıca önemli olanlara indirgeyerek soyut ile somut arasında bir senteze ulaştı.

O’Keeffe ile Stieglitz 1924’te evlendiler. O’Keeffe aynı yıl içinde resmi boydan boya dolduran ilk çiçek resimlerini tamamladı. Çoğu zaman sadece bir ya da iki çiçek, tuvali tümüyle kaplamakta. Çok yakın plan da gösterilen çiçek yapraklarının dış kenarlarıyla sapları çoğu zaman kesilmiştir. Sanatçı, amblemi haline gelen Kala zambağını tekrar tekrar çizdi. Ta 1918’de çizdiği ilk küçük çiçek resimlerine karşıt olarak, 20’li yıllarda olası seksüel yorumlara mani olmak için, gerçekçi bir resim stilini seçti. Eskisi gibi koyu renkli olan resimlerinde gizemli bir hava sezilmektedir.

1925’ten Sonra: Metropol Tablolan O’Keeffe 20’li yılların ortasından sonra New York gökdelenlerini 20’den fazla resimde gösterdi. Bu resimleri fotoğrafın ve kamera perspektifınin (kurbağa perspektifı) de formasyonlarından etkilenerek yaptı. O’Keeffe mimarinin ayrıntılarına sadık bir tasvirini yapmak istemeyip metropolün kulisini ve atmosferini yakalamak istedi. Bu yüzden ışığa çok önem verdi.

20’li Yılların Sonunda: Kafatası Resimleri 1927 yılında New York’ta O’Keeffe’in ilk retrospektif sergisi yapıldı. Sanatçı bundan iki yıl sonra New Mexico’ya gitti. Manzaranın güzelliğine kapılan sanatçı, bundan böyle yaz aylarını hep burada geçir di. Çölde bulduğu hayvan kafatasları, resimlerinin başlıca konusu hali ne geldiler. Kurukafaları sıksık yapay çiçeklerle aranje ederek tablolarına sürrealist bir karakter verdi. 30’lu yılların ortasından sonra, dünyevi her şeyden kopuk olarak çöl manzaralarının üstünde uçuşan kafatasları çizdi (örneğin Aus ferner Naehe (Uzak Yakından, 1937, gibi.) New Mexico’nun peysajları, tıpkı çiçek resimleri gibi, tuvali aşıyor gibiler ve böylelikle doğanın heybeti ve büyüklüğü vurgulanmış oluyor.

40’lı Yılların Ortasından Sonra: Avlu Resimleri New York’taki Museum of Modern Art (Modern Sanat Müzesi) 1946’da O’Keeffe’in şahsında ilk kez bir kadın için retrospektif bir sergi açmış oldu. Stieglitz aynı yı1 içinde öldü. O’Keeffe eşinin ölümünden üç yıl sonra New Mexico’ya temelli taşındı. Sanatçı ta 40’lı yılların ortasından beri, geometrik, minimalist biçimleri ve indirgenmiş renkleriyle ayrıcalık kazanan bir dizi avlu resmi üzerinde çalışıyordu. 50’li yıllarda yaptığı birçok geziden sonra, soyut tabloları anımsatan bulut tarlaları ve nehir akışlarını çizdi. 70’li yılların başında O’Keeffe’in görme yetisi giderek bozuldu. Resim yapmaktan vazgeçmek zorunda kalınca, terrakotayla deneylere girişti. 1986’da, 98 yaşında Santa Fé’de hayata gözlerini yumdu.



red_canna.jpeg




From%20the%20Lake.jpg




Georgia-O-Keeffe-Ram-s-Head-White-Hollyhock-and-Little-Hills-1935-11138.jpg




Georgia_O'Keeffe,_1915.jpg




105.jpg




okeeg01d.jpg
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst