Farkin Farkina Varmak/Fark Bilisselligi/Farklarin Ayrimi-Farklarin Birligi

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe Kulübü kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Farkin Farkina Varmak\/Fark Bilisselligi\/Farklarin Ayrimi-Farklarin Birligi başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 1,180 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe Kulübü
Konu Başlığı Farkin Farkina Varmak\/Fark Bilisselligi\/Farklarin Ayrimi-Farklarin Birligi
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan evrensel-insan

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Sozluk anlami temelinde ayrim ve fark kavramlari ayni kefeye konmakta; boylece olasi bir uzlasinin onu kesilmeye calisilmaktadir.

Ayrim, iki seyi birbirinden koparmak, birbiri arasindaki iliskiyi kesmek, iki ayri yon yaratmak ve ayrilanlar arasi savas ilan etmektir. Burada ayiran ise farktir.

Fark ise, bir seyin diger seyden farkli olmasidir.

Burada isleyen duz mantik" madem farklilar, o zaman ayrilsinlar" mantigidir. Halbuki, evrensel temelde hersey icicedir ve hepsi bir ayninin urunudur.

Sorumuz o zaman; ayniyi olusturan farklari ayirmak mi? yoksa ayni temelinde farklari birlestirmek mi? olmaktadir.

Insanoglu maalesef, kurmus oldugu dogal dusunce kokeniyle, tarihler boyu farklari hep ayirmayi yeglemis, bu ayrimi korukluyenler ve bunun icin yasami orgutluyenlerin cikarina alet olmustur. Erk savasi, sahsin egoizm savasi, ve butun insanoglunun kendi bunyesindeki savas; hep bu farkin kendini ustun goren bir fark tarafindan ayrimindan ve farklar arasi ustunluk kurma cabasindan cikmistir.

Peki farklar varsa, bu farklar nasil bir ayni temelinde ayristirilmadan yasatilacaktir?

Iste burada ayniyi yakalayabilmek ve bu ayni temelinde birlesip, butunlesip, beraberlesip birarada olabilmek; bu farka verilecek yeni bakis acisinda yatmaktadir.

Nedir bu bakis acisi? Bu bakis acisi, bir ayniyi savunmak ve ayni icin mucadele etmek . Bu ayni numenal insan ve insanligin insan ve insanlik icin dusunce/davranisi, duzeni/sistemidir.

Ikincisi, farklari bu ayni temelinde yasatabilmek ve farklar arasi bir fark eliyle; digerlerine ustunluk kurmadan, diger farklari ayirmadan ve yok saymadan tum farklarin farklar esitligi ve antiayrimciligi temelinde birlikte yasam hakki ve dusunce/davranis ozgurlugu tanimaktir. Ayrica unutmamalidirki, ortaya konan her fark, bir farkin ortaya koydugudur.

Iste bu yuzden; farkin farkina varmak, ne farki ayirmak ne de gormemezlikten gelmek bir aynilik ilkesidir. Cunku, herhangi bir cikarci farkin, kendi farkinin erkini isteyenin; basarisinin tek yolu, diger farklar arasi dayanismayi kirarak ve farklari kendi icinde yanliz birakarak ve de onlari kullanarak; kendi farkinin hukumdarligini ilan etmesidir.

Bunu onlemenin tek yolu; farklarin biribirinden farksiz olusturacagi birlik, beraberlik, butunluk ve aynilik olacaktir. Iste o zaman farklarin icinden hic bir fark kendi farkinin erkine soyunamayacaktir. Boylece farklarin varligi temelinde farklar arasi ayrilmaz butunluk ve beraberlik saglanmis olacaktir.

Kendi farkimizi nasil korumak, kollamak savunmak istiyorsak; insan ve insanlik temelli cesitliligin de ortaya koydugu ve genelde kisinin farklarinin disinda kalan farklari ayni kendi farkimiz gibi algilamak ve saygi/anlayis ile karsilamak gerekir.

Tek amac farkin numenal insanlik ve insanligina hizmet edip etmedigi olmalidir. Bu temelde insan ve onun insanligina yonelmeyen ve ayrimcilik ve fark erk temelli farklardan arinmak ve soyutlanmak gerekir. Bu da farklarin, birlik ve butunluk temelindeki numenal yetinin verecegi arinma ve soyutlanma savasidir.

Uzlasmanin temelide, farklarin insan ve insanliga hizmeti ve birbirinden ayrilmama birbirini destekleme, yardimlasma savasidir.

Uzlasan farklarin savasi, uzlasmayi cikarina ters bulan erk duskunu farkin kendi farkini ustun kilma ya karsi verdigi savastir.

Buna en guzel ornek olarak vucudumuzu verebiliriz. Vucudu bir butun olarak olusturan bir suru organimiz vardir ve bu organlarin islevi isleyisi vucuda sagladigi v.s. bir birinden farklidir. Ama hic biri "en onemli organ benim, benim dedigim olur" v.s. temelli bir fark ayrim ve hakimiyeti/ustunlugu saglamaz.

Ustelik hepsi bir zincir butunun halkalari olarak butunu olusturur.

Burada onemli olan hangi aynida farklarin birlesecegidir.

Mesela etik degerlerden milliyet farki; milliyet ayniliginda birlesmelidir, yani "herkes gibi benim de bir milliyetim var; ne benim milliyetim baska milliyetten ustun ne de daha asagidadir. Benim milliyet farkim diger milliyet farklari gibi milliyetli olmak butununun bir parcasidir. Eger ben kendi milliyetimi korumak kollamak istiyorsam, baskasi da kendi milliyeti icin bunu ister. O zaman bir milliyetin korunmasi ve kollanmasi her milliyetin sadece kendi milliyetini degil; kendi disinda kalan diger milliyetleri de korumak kollamaktan gecer."

Iste ayni milliyet kavraminin milliyet farklarinin birligi budur. Bu qua felsefesidir. Yani kendi milliyetin dahil, hic bir milliyeti digerine gore ustun/alt hakim/mahkum kilmamak, Herkesin ve senin kendi milliyetini yasamanin onun hak ve ozgurlugu oldugunun algisi.

Bu antiayrimcilik anlam ve icerigidir. Herkesin herkesi farklari ile birlikte algilamasi ve icsellestirmesi. Aksi savasim ve ayrimdir.

Bu da tam da emperyalist zihniyetin istedigi ve farklari biribirine savastiracak oldugu ve de savastirdigi farklarin her birisinden de nemalandigi ve gerektiginde her bir farki biribirini yok edene kadar savastirmak adina destekledigi anlamina gelir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst