Dinin Iman, Nihilizm'in Ateizm "Tehlikesi"

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Psikoloji kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Dinin Iman, Nihilizm'in Ateizm \"Tehlikesi\" başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,765 kez görüntülenmiş, 12 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Psikoloji
Konu Başlığı Dinin Iman, Nihilizm'in Ateizm \"Tehlikesi\"
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan evrensel-insan
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Insanoglu gorunumlu fenomenin numenal ozu kullanim ve paylasimi insan ve insanligi icerir. Iste bu temelde insanoglunun bu celiskisi onun psikolojisini olusturur.

Herkes tarihte insanoglunun karanlik cagini hatirlar. Bu cag dunyayi ve insanligi din ugruna kana bulamis ve din ugruna herseyi mubah kilmistir. Gunumuz dunyasinda bu durum kilik degistirerek devam ederken, 19. yuzyil ile birlikte dunyayi ve insanoglunu yeni bir aklm olarak kana bulayan nihilizm ortaya cikmistir.

Bu ikisinin ortak noktasi ya din adina, ya da bireyci akilcilik adina kendilerine insanlikdisi her turlu dusunce ve davranisi mesru ve mubah kilmalaridir. Nihilizmin hiclemesinin getirdigi basta inancsizligin bilincsiz getirdigi ateizm anlayisi ile dinin uygulamalarinin getirdigi iman temelli terorizm gunumuzde dincilik ve emperyalizm olarak el ele yurumektedir.

Konuya cok detayli girmeyecegim. Zaten konuya katilim oldukca konu detaylanacak ve yazilanlar daha acik ve net algilanacaktir.

Iste dogal zihniyetin bu toplumsal ve bireyci egosal gomlegi her nekadar biribirine ters dusuyor gorunse de insanlikdisi dusunce ve davranislari kendilerine mubah ve mesru kilmakta ve bunun icin, guce otoriteye yonelmekte ve baskalarinin her turlu farkli hak ve ozgurluklerini ellerinden almakta ve bu temeldeki mucadelede birlesmektedirler.

Iste bu temelde birey bilinci cok farklidir, hem ben'i hem de toplumsalligi hem kendi hem de turu varligi ve bilinci temelinde kendi birinde birlestirebilen bir insanlik dusunce ve davranisidir. Hem kendine dokundurtmaz, hem de baskasina dokunmaz, hem kendine zarar vermez, hem de baskasina zarar vermez, hem kendi degerlerine saygilidir, hem de baskalarinin degerlerine, hem kendi hak ve ozgurluklerinin bilinc ve farkindadir, hem de baskalarinin.

Tum bu temelde ve dusunce ve de davranista insanligi korumak, gelistirmek ve bilince ve de farkindaliga cikarmak adina; ben sahsen bir kisinin bilincsiz ateizminin yine bilincsiz dini yonlendirim ve yaptirim uygulayan dindarlardan daha tehlikeli oldugunu gozlemliyorum. Bu da bilincsiz atilan her adimin "ileri" dahi olsa insanligin aleyhine oldugunun bir gostergesidir.

Ustelik butun bu mubah ve mesruluklarin ozentisi ve koruklenmesi basta, emperyalist zihniyetin amacina hizmet etmekte; karsit algilanan her turlu akilci ideolojik inanc dogrulari birbiri ile savasir ve savastirilirken; emperyalist zihniyet parseyi toplamakta ve elini ogusturmaktadir. Bu da onun guc ve otoritesinin her turlu insanlikdisi temeldeki; hukuka, hosgoruye, anlayisa, ve de akla hangi insanlik degerleri geliyorsa, akla hangi toplumlari bir arada farklari ile yasatacak degerler geliyorsa, tum bunlarin emperyalist zihniyetin amacina bir arac olarak kullanildigini gosterir.

Oyuzden yasamin en buyuk degeri, insan ve insanlik bilinci ve farkindaligi ve bunun turun biri olan birey eliyle once bireyin kendisinden baslayarak uygulanmasidir. Bu da ancak herkesin numenal yeti kullanimini sorgulamasi ve kendi insanligini hem kendi hem de turu icin degerlendirmesi, irdelemesi ve insanlik icermeyenlerden arinarak numenal yetisini insan ve insanliga yoneltmesidir.

Bu konu gunumuzun ve cagimizin en onemli konusudur. Oyuzden gelen yanitlar temelinde derinlik, detay ve aciklik/netlik kazanmasi; en azindan insan ve insanlik icin yola cikmis beyinleri aydinlatacak ve onlara insanin insanlik yolunu gosterecektir.

Gunumuzun tum psikolojik bunalimlari, sorunlarinin temelinde de bu celiski yatmaktadir.
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Insanoglu gorunumlu fenomenin numenal ozu kullanim ve paylasimi insan ve insanligi icerir. Iste bu temelde insanoglunun bu celiskisi onun psikolojisini olusturur.

Herkes tarihte insanoglunun karanlik cagini hatirlar. Bu cag dunyayi ve insanligi din ugruna kana bulamis ve din ugruna herseyi mubah kilmistir. Gunumuz dunyasinda bu durum kilik degistirerek devam ederken, 19. yuzyil ile birlikte dunyayi ve insanoglunu yeni bir aklm olarak kana bulayan nihilizm ortaya cikmistir.

Bu ikisinin ortak noktasi ya din adina, ya da bireyci akilcilik adina kendilerine insanlikdisi her turlu dusunce ve davranisi mesru ve mubah kilmalaridir. Nihilizmin hiclemesinin getirdigi basta inancsizligin bilincsiz getirdigi ateizm anlayisi ile dinin uygulamalarinin getirdigi iman temelli terorizm gunumuzde dincilik ve emperyalizm olarak el ele yurumektedir.

Konuya cok detayli girmeyecegim. Zaten konuya katilim oldukca konu detaylanacak ve yazilanlar daha acik ve net algilanacaktir.

Iste dogal zihniyetin bu toplumsal ve bireyci egosal gomlegi her nekadar biribirine ters dusuyor gorunse de insanlikdisi dusunce ve davranislari kendilerine mubah ve mesru kilmakta ve bunun icin, guce otoriteye yonelmekte ve baskalarinin her turlu farkli hak ve ozgurluklerini ellerinden almakta ve bu temeldeki mucadelede birlesmektedirler.

Iste bu temelde birey bilinci cok farklidir, hem ben'i hem de toplumsalligi hem kendi hem de turu varligi ve bilinci temelinde kendi birinde birlestirebilen bir insanlik dusunce ve davranisidir. Hem kendine dokundurtmaz, hem de baskasina dokunmaz, hem kendine zarar vermez, hem de baskasina zarar vermez, hem kendi degerlerine saygilidir, hem de baskalarinin degerlerine, hem kendi hak ve ozgurluklerinin bilinc ve farkindadir, hem de baskalarinin.

Tum bu temelde ve dusunce ve de davranista insanligi korumak, gelistirmek ve bilince ve de farkindaliga cikarmak adina; ben sahsen bir kisinin bilincsiz ateizminin yine bilincsiz dini yonlendirim ve yaptirim uygulayan dindarlardan daha tehlikeli oldugunu gozlemliyorum. Bu da bilincsiz atilan her adimin "ileri" dahi olsa insanligin aleyhine oldugunun bir gostergesidir.

Ustelik butun bu mubah ve mesruluklarin ozentisi ve koruklenmesi basta, emperyalist zihniyetin amacina hizmet etmekte; karsit algilanan her turlu akilci ideolojik inanc dogrulari birbiri ile savasir ve savastirilirken; emperyalist zihniyet parseyi toplamakta ve elini ogusturmaktadir. Bu da onun guc ve otoritesinin her turlu insanlikdisi temeldeki; hukuka, hosgoruye, anlayisa, ve de akla hangi insanlik degerleri geliyorsa, akla hangi toplumlari bir arada farklari ile yasatacak degerler geliyorsa, tum bunlarin emperyalist zihniyetin amacina bir arac olarak kullanildigini gosterir.

Oyuzden yasamin en buyuk degeri, insan ve insanlik bilinci ve farkindaligi ve bunun turun biri olan birey eliyle once bireyin kendisinden baslayarak uygulanmasidir. Bu da ancak herkesin numenal yeti kullanimini sorgulamasi ve kendi insanligini hem kendi hem de turu icin degerlendirmesi, irdelemesi ve insanlik icermeyenlerden arinarak numenal yetisini insan ve insanliga yoneltmesidir.

Bu konu gunumuzun ve cagimizin en onemli konusudur. Oyuzden gelen yanitlar temelinde derinlik, detay ve aciklik/netlik kazanmasi; en azindan insan ve insanlik icin yola cikmis beyinleri aydinlatacak ve onlara insanin insanlik yolunu gosterecektir.

Gunumuzun tum psikolojik bunalimlari, sorunlarinin temelinde de bu celiski yatmaktadir.

"Dolu tası eğri tut,
Fakat içindekini dökme!" (Hayyam)
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Hayyam'in bu sozunu bir kompozisyon gibi, acikla da; en azindan konu yeni bir detay ve acilim kazansin. :)

Bu günlerde edebi ve şiirsel takılıyorum foruma..Hayyam ilk dizelerinde , Tanrının insandan imkansızı istediğinden yakınıyor..sitem ediyor.ve alıntı yaptığım dizelerle bitiyor dörtlük.Nedenine gelince, "kendine ve başkasına zarar vermeme"ifadesinden başlayalım..Zarar/zararlı da görece değil mi?Evrensel onay almış bir "zarar/zararlı" gösterebilir misiniz? (süne zararlısı evrensel onay almıştır, kendim yanıtlayayım da kendime güleyim..)Elbette gösterebilirsiniz ..Bir çok kişi de sizin zararlı gösterdiklerinize bakıp sizi zararlı ilan eder..Hatta insanlar zarar vermemekle yetinmeyip ille de "yararlı" olmaya meyyaldirler..
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Bu günlerde edebi ve şiirsel takılıyorum foruma..Hayyam ilk dizelerinde , Tanrının insandan imkansızı istediğinden yakınıyor..sitem ediyor.ve alıntı yaptığım dizelerle bitiyor dörtlük.Nedenine gelince, "kendine ve başkasına zarar vermeme"ifadesinden başlayalım..Zarar/zararlı da görece değil mi?Evrensel onay almış bir "zarar/zararlı" gösterebilir misiniz? (süne zararlısı evrensel onay almıştır, kendim yanıtlayayım da kendime güleyim..)Elbette gösterebilirsiniz ..Bir çok kişi de sizin zararlı gösterdiklerinize bakıp sizi zararlı ilan eder..Hatta insanlar zarar vermemekle yetinmeyip ille de "yararlı" olmaya meyyaldirler..

Hersey gibi her konu ve kavram ...e goreye gore gorecelidir. Eger ...e goreniz numenal insan ve insanlikta ortada bir gorecelilik yoktur. Sadece beyin duzeyince sorunu algilama bilinc ve farkindaligi soz konusudur. Sonucta numenal insan ve insanlik, su an yururlukte olan dogal zihniyete gore gorecelidir. Zaten sorun da burdadir. Cunku dogal zihniyette ...e gore insanoglunun ortaya attigi her turlu ayrimci, cikarci, bencil ve guce otoriteye dayanan bir farkliliklar celiskisidir.

Ama, bunu algilayan ve sorgulayanlar ise bu farkli celiskide yer alanlar degil; bu farkli celiskiyi disaridan ve notr algi ile gozlemleyenler ve bu gozlemi ...e gorelerini numenal insan ve insanlik adina yapanlardir.
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Hersey gibi her konu ve kavram ...e goreye gore gorecelidir. Eger ...e goreniz numenal insan ve insanlikta ortada bir gorecelilik yoktur. Sadece beyin duzeyince sorunu algilama bilinc ve farkindaligi soz konusudur. Sonucta numenal insan ve insanlik, su an yururlukte olan dogal zihniyete gore gorecelidir. Zaten sorun da burdadir. Cunku dogal zihniyette ...e gore insanoglunun ortaya attigi her turlu ayrimci, cikarci, bencil ve guce otoriteye dayanan bir farkliliklar celiskisidir.

Ama, bunu algilayan ve sorgulayanlar ise bu farkli celiskide yer alanlar degil; bu farkli celiskiyi disaridan ve notr algi ile gozlemleyenler ve bu gozlemi ...e gorelerini numenal insan ve insanlik adina yapanlardir.

Nötr algı ile dışarıdan gözlemleyenin, tekrar kendi içine "iniş" yapamama riski var mı?:)
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Nötr algı ile dışarıdan gözlemleyenin, tekrar kendi içine "iniş" yapamama riski var mı?:)

Yoktur cunku evrensel-insan zihniyetindeki notrlugun ve disaridan gozlemin ne vucudu ne de oznesi vardir, vucut ve ozne kazandiginda bireysel olur ve bireyin kendi numenal yeti duzeyini yansitir. Ama ben mesela tanri, din, milliyet, irk, cinsiyet, inanc, ideoloji konularinda evrensel-insan zihniyetimi kendime ozne ve vucut edindim. O yuzden de bireysel olarak ve kendi matematiksel/mantiksal algi ve bilgim ile, notrluk yerine saygi, vicdan, hak ve ozgurlukler, evrensel hukuk degerlerini kullaniyorum. Sonucta bunlarin ilinc ve farkindaligi benim bu konularin disinda kalabilmeme ve kendi adima da dogal zihniyet iceriklerinden dolayi bu kavramlardan arinabilmeme neden olmustur.

Ama benim arinmam herkesin arinmasi anlamina gelmez. Ustelik kisilerin kisilik ve kimlik degerleri olarak uygulamali dusunce ve davranislardir ve iste vicdan, saygi hak ve ozgurlukler ve evrensel hukuk da burada devreye girer.
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Yoktur cunku evrensel-insan zihniyetindeki notrlugun ve disaridan gozlemin ne vucudu ne de oznesi vardir, vucut ve ozne kazandiginda bireysel olur ve bireyin kendi numenal yeti duzeyini yansitir. Ama ben mesela tanri, din, milliyet, irk, cinsiyet, inanc, ideoloji konularinda evrensel-insan zihniyetimi kendime ozne ve vucut edindim. O yuzden de bireysel olarak ve kendi matematiksel/mantiksal algi ve bilgim ile, notrluk yerine saygi, vicdan, hak ve ozgurlukler, evrensel hukuk degerlerini kullaniyorum. Sonucta bunlarin ilinc ve farkindaligi benim bu konularin disinda kalabilmeme ve kendi adima da dogal zihniyet iceriklerinden dolayi bu kavramlardan arinabilmeme neden olmustur.

Ama benim arinmam herkesin arinmasi anlamina gelmez. Ustelik kisilerin kisilik ve kimlik degerleri olarak uygulamali dusunce ve davranislardir ve iste vicdan, saygi hak ve ozgurlukler ve evrensel hukuk da burada devreye girer.

:)Amanın....Tin, geist, öz, töz...uçuşmaktalar ve dahi bedenlenmekteler...Ben çok ilkel kalmışım more!
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
:)Amanın....Tin, geist, öz, töz...uçuşmaktalar ve dahi bedenlenmekteler...Ben çok ilkel kalmışım more!

Soyle dusun bu siteye yazilan her yazi yazildiktan sonra yazarindan cikar ve kitleye sunulur. Bu yazida yazanlari kitlenin bir ferdi begenir alir ve kullanir, yani yaziya yeni bir ozne ve vucut verir.

Simdi daha iyi algilandi mi?
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Soyle dusun bu siteye yazilan her yazi yazildiktan sonra yazarindan cikar ve kitleye sunulur. Bu yazida yazanlari kitlenin bir ferdi begenir alir ve kullanir, yani yaziya yeni bir ozne ve vucut verir.

Simdi daha iyi algilandi mi?

Hem de nasıl...Başından beri tu kaka olan doğal zihniyet yapılanmasına hizmet eder demektesiniz...
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Insanoglu gorunumlu fenomenin numenal ozu kullanim ve paylasimi insan ve insanligi icerir. Iste bu temelde insanoglunun bu celiskisi onun psikolojisini olusturur.

Oyuzden yasamin en buyuk degeri, insan ve insanlik bilinci ve farkindaligi ve bunun turun biri olan birey eliyle once bireyin kendisinden baslayarak uygulanmasidir. Bu da ancak herkesin numenal yeti kullanimini sorgulamasi ve kendi insanligini hem kendi hem de turu icin degerlendirmesi, irdelemesi ve insanlik icermeyenlerden arinarak numenal yetisini insan ve insanliga yoneltmesidir.

Bu konu gunumuzun ve cagimizin en onemli konusudur. Oyuzden gelen yanitlar temelinde derinlik, detay ve aciklik/netlik kazanmasi; en azindan insan ve insanlik icin yola cikmis beyinleri aydinlatacak ve onlara insanin insanlik yolunu gosterecektir.

Gunumuzun tum psikolojik bunalimlari, sorunlarinin temelinde de bu celiski yatmaktadir.

Birey sorgulaması, numenal yeti kullanımına başlangıç olarak yararlı bir adım gibi görülse de, arkası gelmeyebilir.Burada soruyu sormak, pek çok insan için "gündelik" bir cevap bulup rahatlamakla sonuçlanır.Neden öyle yaptım/yapmadım? sorusu çoğunlukla "yap dedi, yaptım" "herkes öyle yapıyordu" vb "yapmasaydım günaha girerdim" "canım istedi yaptım" "ben yapmasam başkası yapacaktı" "bir tek ben mi yapıyorum" yanıtlarıyla cevaplanır ve liste uzar gider..Anlatmak istediğim, soru soran/sorgulayan beyinin düzeyi, bu eylemin numenel yeti kazanımına hizmet edip edemeyeceğinin de belirleyicisidir.Yani türün tüm bireylerinde bunun böyle olmasını beklemek safdilliktir.Bunun ille de sonradan yapılandırılmışlıkla açıklanmasını yeterli bulmuyorum. Bu yapılandırılmışlık -dışı düzey/algı farkı tüm çıplaklığıyla ortada dururken, bundan nemalanan bir sistem/ideoloji kaçınılmazdır ve adı ne olursa olsun bu döngü değişmez.Bazen -çoğunlukla-din, bazen siyasi öğretiler bu gerçeklik üzerinde egemen olup hükmedeceklerdir.Bu tipik bir alt yapı-üst yapı meselesidir.Bireysel çabalar ve gelişim, toplumsallaşamayacağı için kişisel kazanımlardan öte gitmeyecektir.Elbette bunu küçümsemek adına söylemiyorum.İnsanın nihai ereğidir kendini bu noktaya taşımak..Ama beklenti burada noktalanmalıdır...Kendi yoluna gitme yürekliliğini gösteren, yoldaş aramamalıdır.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Birey sorgulaması, numenal yeti kullanımına başlangıç olarak yararlı bir adım gibi görülse de, arkası gelmeyebilir.Burada soruyu sormak, pek çok insan için "gündelik" bir cevap bulup rahatlamakla sonuçlanır.Neden öyle yaptım/yapmadım? sorusu çoğunlukla "yap dedi, yaptım" "herkes öyle yapıyordu" vb "yapmasaydım günaha girerdim" "canım istedi yaptım" "ben yapmasam başkası yapacaktı" "bir tek ben mi yapıyorum" yanıtlarıyla cevaplanır ve liste uzar gider..Anlatmak istediğim, soru soran/sorgulayan beyinin düzeyi, bu eylemin numenel yeti kazanımına hizmet edip edemeyeceğinin de belirleyicisidir.Yani türün tüm bireylerinde bunun böyle olmasını beklemek safdilliktir.Bunun ille de sonradan yapılandırılmışlıkla açıklanmasını yeterli bulmuyorum. Bu yapılandırılmışlık -dışı düzey/algı farkı tüm çıplaklığıyla ortada dururken, bundan nemalanan bir sistem/ideoloji kaçınılmazdır ve adı ne olursa olsun bu döngü değişmez.Bazen -çoğunlukla-din, bazen siyasi öğretiler bu gerçeklik üzerinde egemen olup hükmedeceklerdir.Bu tipik bir alt yapı-üst yapı meselesidir.Bireysel çabalar ve gelişim, toplumsallaşamayacağı için kişisel kazanımlardan öte gitmeyecektir.Elbette bunu küçümsemek adına söylemiyorum.İnsanın nihai ereğidir kendini bu noktaya taşımak..Ama beklenti burada noktalanmalıdır...Kendi yoluna gitme yürekliliğini gösteren, yoldaş aramamalıdır.

Eger aradigini dusunuyorsan, yaniliyorsun zaten. Cunku ararsa dogal zihniyet olur. Zaten dediklerinin cogu da bu temele dayanmaktadir. Ama konu tamamen bir kisinin kendi kendine yonelik bir konudur, ne toplumsalligi, ne bir orgutlenmeyi, ne kitleyi pesinden cekmeyi v.s. icermez.

Onemli olan boyle bir kapinin oldugunu gostermek ve bu kapi ile ilgili her turlu dusunce ve davranisi her kapiyi gorenin kendine birakmaktir.

O yuzden herkesin de bu kapi ile ilgili bir algisi olusacak ve her bir beyin kapiyi kendince kendi duzeyince algilayacaktir.

Mesela soyle dusunelim. Bir kisi kan davasi uyguluyor ve bunu sorgulamiyor, iste onun icin kan davasi bir sorun degildir ve sen nekadar bunun insanlikdisi oldugunu anlatsan da, onun bir kulagindan girer, digerinden cikar.

Bir kisi kan davasini uygulamis ve kendince sorgulamaya baslamistir, iste o zaman en azindan soylenenler bir acaba dogurur.

Bir kisi kan davasina zorlanmakta ve yerine getirmemek icin mucadele etmektedir. Iste yine burada dile gelen sorun farkli degerlendirilecektir.

Kisaca sorunun dile gelmesi, hic ilgilendirmeden, tutta, ters tepkiye, alaya, duygusalliga v.s. cekilecegi gibi; ilgi ile onem ve etki ile de izlenecektir.

Burada yine en onemli konu evrensel-insan zihniyetinin vicdan algisidir, "hem kendine hem de basskasina zarar vermemek" iste buradaki "kendine" kismi, kisinin kendi kendini yonlendirisini icerir. Kisi kendini kendince "insanliga" yonlendirirken algi, bilgi, bilinc ve farkindalik olarak bir rahatsizlik yasiyorsa; o zaman hedef kucultecek ve belki de bu mucadeleyi vermekten zaman olarak vaz gececek ve erteleyecektir.

Sonucta kisinin kendisine zarar vermesinin her turlu sonucu psikolojik bir problerme yol acabilir. O yuzden ben "bilincsiz nihilizmi, bilincli ya da inancli dini etik yonlendirim ve yaptirimlarina tercih ederim "dedim. Sonucta ilki insan ve insanliga zarar verirken, ikincisi dini uygulama ve inancindan dolayi buna cesareyt edemez ve aklina gelmez.

Oyuzden bir bireyin kendini gelistirmesi onun toplumsal yasam ve iliskisinde baska bireylere de yansiyacaktir.

Yoksa dogal zihniyet temelinde ben bunu bir ideoloji gibi degerlendirir "ben dogruyum, herkes pesimden gelsin" derdim. :)

Birseyi daha unutmamak gerekir ki, insanoglu yasam ve iliskisindeki tum yenilikler ideoloijik, inancsal ya da bilimsel uygulamali ve ortaya atmali temelde hep birey eliyle olmus ve sonradan topluma yayilmistir. Butun yeni her turlu akimin,m izmin v.s. yaraticisi bir kisidir ama uygulayicisi milyonlardir ve dunya duzeni cag v.s. de boyle degisir.

Galile "beni assanizda asmasanizda dunya donuyor" derken bunu cani ile oderken, bugun "dunya donmuyor" diyene "deli" gozuyle bakarlar.

Ya da bir koyde bir kisi salvari cikarip pantolon giydiginde belki basina gelmedik kalmaz, ama zamanla bu sayi artar ve artik salvar giyenin basi derde girer.

Dunyayi yenileyen, gelistiren, degistiren ve her turludusunce ve bu dusuncenin dile gelmesini saglayan, toplum degil once bir bireydir. Hersey bireysel ve bireyden baslar, toplumsallasma zamanin da bireylerin o toplumu ohale getirecek seyleri ortaya atmasidir. Koskoca Islam ve Muslumanlik bir Muhammed'den baslamadi mi?

Oyuzden yoldas arama temelli bir toplumsallik amaci yoktur. Konu bireye yonelik ve bireysel temeldedir. O yuzden de once birey bilinci. Ama ne yazikki bireysel bilinc ulkemizde henuz yoktur, cunku boyle bir uygulama yoktur. Aksine herkes herkesi hiyerarsik siralama oarak kendi dusunce ve davranisina zorlar ve uygulamayana mudahele eder.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst