Aşk Tanrıdır

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde Snowmann tarafından oluşturulan Aşk Tanrıdır başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 1,771 kez görüntülenmiş, 11 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Aşk Tanrıdır
Konbuyu başlatan Snowmann
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

Snowmann

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aşk Tanrıdır
Tanrı Aşk'tır

Aşk Yegane Din Yegane Tanrıdır.

Aşk'tan başka hiçbir din hiçbir tanrı yoktur.

a%25C5%259Fk_1297663.jpg
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
provakatör mistik diye bi blog vardı baktım buldum şimdi.


osho provakatör mistik. bana bunu hatırlatıyor

adamda çok söyleme arzusu var ve söz türetme telaşı -dinlemiyor hiç -gibi-
osho türetmek-tüketmek sözler bombardımanı gibi sadece o adamı sevmiyoruz
her şeyin reçetesini çıkarmaya çalışıyor/düşünce süreçlerinin. Hayat böyle yaşanmaz ki
ya da birilerini buna ihtiyacı mı var
Adam iç aktarım ya da düşünme süreçleri-m belgeseli gibi-zıvanadan çıkmış
onun anlatım telaşı ve tepkisi-
verme ritüeli.

Yanlış anlamayın
Sürekli ders verme telaşınada ya da benzeri-birileri ona anlat sen gurusun demiş
ve vermekten almayı göremiyor-
bilmediğini söylemedim ya da hiç anlamadığını
ve deneyimin olmadığını söylemedim ama bir yerde aktarma telaşına güdüsüne girmiş/kapılmış -vericilik k/ayıbı

eğitimci mi? verme takınımı ya da ders anlatma ideali gibi bi şeyin takıntısını mı anlatıyor
ve vermek için mi gözlem sunuyor yapıyor gibi bi durum-ben bunun nasıl anlatırım-ın ideali bu
gözlemi kalıplaşmış yani anlatamadım siz anlayın-durup dinlemeli
bakmalı
bu bir özleştiride olabilir-kendi öğrenme sürecini kapatıp (paslaştırıp-bloke edip ya da ket vurup) bırakıp verme telaşına/anlatma ve (muhbirlik-habercilik eğitimcilik ya da aktarırlık gibi bi durum) düşmek -ben (bunu) gördüm şöyle oldu. bunu gibi anlatamadım... kafası karışık olmalı-anlaşılıyor biraz
 
Son düzenleme:

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
adamda çok söyleme arzusu var ve söz türetme telaşı -dinlemiyor hiç -gibi-

:) ben ne diyeyim şimdi bilemedim.

ve fakat aşk dedikleri bayağı büyükçe bir kütle ,uğraşıp duruyor insanoğlu,acaba hayvanlar aşık olur mu?
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
hayvanlar? (diye durup düşünüp)
subjektif (birden bu demek belirdi içimden)
(düşündüm - ve bunun ne anlama gelebileceğini düşündüm /aklımda bunun çakmasının )

---

bi şeye bağlanma ve bağlılanma isteğinin değişik biçimleri var-olmalı
-bize bir doğru gösteren ne?
bize bir doğru öğreten ne?
bize doğru bi amacın ve edimin peşinden yöneldiğimiz ve kaybolduğumuzu kim söyleyecek
bi şeyin peşinden -kapılıp gitmenin- ve amaçlılanmanın, (doğru amaçlılanmanın) ya da amaçlanmış hissetmenin de değişik biçimleri ve tezahürleri var-olmalı
insanlar; boşlukların yerine koyacak yeni boşluklar arar durur hayvanlar ne yapar bilmiyorum-az sorunları olmalı umarım
ve insanlar boşluklarının yerine; yeni renkte ve büyüklükte değişik boşluklar arar
-osho olsa böyle mi derdi bilmiyorum ama
kapılıp gitme türlerinin ve amaçlı akmanın -kendini tatmin etmenin de -tuhaf ya da- değişik biçimleri var -olmalı

aşk boşluklu bi kelime. tanrı yerine konulması(önerilmesi) ilginç
-tanrı sonrası posttanrı
ya da (modernizmin tanrısı yegane) postmodern bi tanrı (ya da inancı anlayışı olarak) dayatılıyor bize gibi
modernleştirilmiş ve post modernleştirilmiş bir tanrı
ve boşluk anlayışı-ihtiyacı bu kelime (gerçekten kaçış ve yüzleşmeme üzerine bize öznerilmiş yegane yeni apokaliptik tanrı ve değil de belki ama boşluklar dolar korkmayalım)

apokaliptik bi tanrı o -kesin

tanrı sonrası gizimler için aşkı ziyaret ediniz, tanrı geçidininin ertesinde sanırım asşk sapağı duruyor
-ileri gidin-koşun derdi oşoo olsa; hoş'o ne derdi bilmiyorum ben yazdım öyle oldu

güzel olmazsa reaksiyon almaz(gora) yazyorum
yazdıklarım öyle;
güzel sanat/türet sanal -az his, az gerçek,az yorum,az bilgiçlik-az ego hepsinden biraz ve fazlası ve azı;

gerçek çok geçitli dar bi yol mu? oşho
ak sakallı adam. dedem kadar yaşamadın ne gördün sen bilmem. ne anlattın o kitapta ben okumadım-okunmasını da tavsiye etmiyorum burdan üç yazına istinaden -internette sık karşılaşmalarımız ve bu karşılaşmaları taşıyan aklı karşık profilin bundan hiç bi şey anlamamış/bilmemiş, hissetmemiş ve öğrenmemiş olduğunu görmemden yazıyorum. Sadece bi şey bulduklarını sanıyolar-iyi bi anlatı-
Aktarılabilir-alıntılanabilir bi şeyler

sen öğretmen kelimesini yazmaktan kaçındığım ve eğitimci diye ısrarla ve özenle belirttiğim oşoo
kişisel bi artım ve deneyim kazanmış ya da yaşamış olabilirsin
-gizemler peşine düşmüş-ergiler peşine düşmüş olabilirsin-Tatmişta olabilirsin bi şeyler -korkmayın şimdi
Güzel bi kafayla az sorunla sonra hayat olmuş olabilir
oşhoo rahat bırak beni
ne işim var burda şimdi
oşho kusura bakma ama postapokaliptik new age temsilcileri gibi duruyorsun

tanrıdan sonra ki arayışı mı simgeliyor bu aşk ve emin olun tanrıdan daha büyük boşlukları/çelişkileri var;
ben derdim ben olsam. "ben" büyük bi kelime

--
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bi şeye bağlanma ve bağlılanma isteğinin değişik biçimleri var-olmalı ,
(özgürlük yitimi ya da özgürlüğünü kökenleyememe
özgürlüğünün kökenini-nedenini-tanımını/biçimini bulamama- arayış
ve tanımlayamama -özgürlüğüne bir dayanak ve beliriş nedeni -varoluş nedeni bulamama /sonrası
ve varoloşunu bir nedene dayayamama-dayandıramam ve asamama -sonrası/
ve sonucu
Güçlü bir varlığa -dayanak istemi
bağlanma özlemi ve varcıl bir varlık arama-güçlü bir varlık ve cevap arama özlemleri; değişik-ruhun özlemleri

---------- Mesajlar Birleştirildi at 11:42 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 11:36 ----------

posttanrı
-tanrı sonrası ya da /tanrıdan sonra ve sonrası
yeni tanrı ve tanrıdan ötesi -tanrıdan fazlası anlamaya geliyor
aşk tüm bu anlamları karşılıyor mu ve boşluklarınızı dolduruyor mu sizin?
insanlığın tanımlayamamasına gelince ilginç bu

---------- Mesajlar Birleştirildi at 12:34 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 11:42 ----------

aşk'ın kelieme olarak bi anlamı yok ama "aşkın" (ötelenmiş ve yüksek olarak aşkın) bi duyu/duyum-bağlanış ve materyal ya da anlam ve paradoks (çekim) yaratma/ anlam yaratma ikilemi bu
ve arama güdüsü
varklığına aşkınlık yükleme daha-ötesilik

-varlık arasında bir bağ öne sürmek (ve ona aşk adını tutmak)
ya da varlıktan dışlanmış bir yüksellik olarak aşk sürmek
ve bunu aşkın bir çekime (çembere) dayandırmak /istence dayandırmak ve adına aşk denmek/koymak bunu
gerçeklerin köküne daha yakın vuruşlar ve paradokslar var/olmalı değil mi neden bunların peşinden gidiyor-us-?

aşk doğuruyor bizi böyle mi? -fışkırtıyor böğründen
aşk ne ama? bir doğuraç bir doğurgaç -bir birarada tutucu
aşk kelimesi en çok çekime (istence bağ ) vurgu yapıyor-çekim algısının eğretisel farkedilişi

varlıktaki çekimi, istenci ve gücü farkediyor kişi eğretisel olarak bi aradalığı daha aşkın deneyimliyor ya da ve istencinde olan oluyor açıklamaya giriştiğinde tanrı vardı nerde o?

aşk;
bu ya da benzeri öne sürüyor ama bulanık bu kelime açık

tanrı öteleyen ya da yeni arayan zihnin programları ve arayışlarını temsil ediyor
aynı zamanda tanrının çökümünü
bunu öngören bilinç
yeni bir'e sığınma
yeni bir kavram- yeni bir deme

aşk'ın bi anlamı yok ama -buradaki kafakarşıklığının yakın anlaması şu bende
güçlü bir varlığın/düşüncenin ve biçimin kontrolüne ve denetimine girme (ya da varlığını böyle deneyimleme-hissetme/öğretilme-öğrenme sornası özgürlük arayışlarını temsil ediyor ve ) sonrasının kurtuluş ve kaçış özlemelerinin aradığı yönler/yönelimler

ya da bundan kaçış kurtuluş istenci ve yön yaratma
özgürlük istenci kökü ve özgürlüğünü yeni bir e dayandırma
varlığını tanrı olmayan bir varlığa/çekime güce istence-büyüğe ve aşkınlığa atfediş/dayandıma yükleme gibi ama tam değil bu anlatımlar
zihnini paradoksları bunlar

(ben benden ötürü/kendimden ötürü varım dedi (başka nedene ihtiyacım yok ve başka neden de bulamadım ve tanımlayamadım ben dedi) ve tamamladı sözünü bir deyişte bir (sorguda) hint bir köylü -dedi bunu- ve oşho kadar yazmadı söylenmedi ve okunmadı onun sözleri)
oşho sen ayaksın_?

fromm'un özgürlükten kaçış istenci vardır.
Bir güçte güç bulma ve kendini güce teslim ederek örneğin topluma ve sürüye teslim ederek ve teslim olarak bilincinin adiyetleğini , bilincini (sorumluluğunu ve kararlarını) onlara ait hissederek yüksüz sorumsuz akma ve hissetme
daha iyi tanımlanamazdı
nazi almanyasını tanımlar-kitleyi tanımlar

aşka gelince fromm un yazdıkları bu kadar mı kötü insan neyi tanımlayamıyor yeterince araştırıyor mu?
bence fromm'un açık özgül tanımları ne güzel ve ne yerinde idi
geliştirmek için insanlık neden el atmadı ve okunmuyor (ya da önemsenmiyor) asıl soru bu?

bunu daha nasıl yazabilirz ki
daha açık olmak bazen daha kapalı olmaktır -kelimeler birbirini tamamlamıyor- zihnimdeki tüm anlamları döküyorum açık kapalı olağan ben

fromm araştırılıyor mu? bi büyücü -herşeyi bilen- ilgi çekiyor
güç odağı yada akıl karıştırıcı- kelimeleri açık bezeyen ve kelimelerin anlamlarını açık yönelimle tutanlar bu çağda ilgi görmüyor

güç varlığı ve güçlü kelimesi-
güçlünün peşinden git seni koruyabilen idaelin peşinden git yit
fromm dan daha güçlü bir demeci aradığımız kesin mesela
-inanacak bağlanacak güç varlığı varlığı ya da başarmış ve sarsılmaz arıyoruz ideallerinini peşinden bağlanacak mesela

çünkü fomm bana bağlanın demiyor özgür ideal istenç -açık kafa

---------- Mesajlar Birleştirildi at 13:15 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 12:34 ----------

sana kendin hakkında yanlış fikirler-tanımlar verildi oşho bunu sen söylemiyor muydun?
kime söylüyon oşho?

---------- Mesajlar Birleştirildi at 13:37 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 13:15 ----------
'Sen sürekli kendinle savaşıyorsun çünkü sana kendinle ilgili çok aptalca fikirler verildi. Sen ya doğanı, doğa ile olan rahatlığını, ya da binlerce yıllık şartlanmışlığını seçmek zorundasın.
Keyif lanetlendi, ciddi olmamak lanetlendi, oyuncu olmak lanetlendi. İnsanlığın tamamı mutlak bir ciddiyete dönüştü ve ciddiyet psikolojik bir rahatsızlıktır. O daha derinlere sızabilir ve ruhunu bile hasta edebilir. Oysa ki, dünyada ciddi olmayı gerektirecek hiçbir şey yoktur. ''


bu söz osho'nun

güzel bi anlam demeti ve deyiş gibi duruyor bu yerinde
osho savaşmayı bırakmış ve bi şeyler olmaya kara vermiş olmalı
gezgin bi kahin ya da içbükücü-bilici her neyse rahat olmaya karar vermiş anlaşılan bu adam tek farkımız bu
günlük deyişle -fazla derinerle dalamdan belki de- takılmmay ve takmamaya ya da akıaş bırakmaya kendi kadar kendi olmaya ve -rahat hissetmeye- kendini mutlu hissetmeye karar vermiş bu adam
tek farkımız bu belli bu
ne olduğunu değil ne olacağını belirlemiş- umursamış -sanırı mmutlu bi adam olmaya evet karar vermiş
söylediklerinin doğruluğunu değilde derinliğini umursamıyor -en bilgiç olmay karar vermemiş sanırız
bi şeyler hakkında fikirler verirken sadece (ada mdoğunun ya da) gurunun -önde gidei ve pop yıldızı/starı gibi davranıyor osho ya yakışır bu biz yakıştırdık-yani klasik müzik yapmalı değil o adam ve takmamalı ama
yani sizde buna karar verin eğer osho o kadar derinse;
osho yu neden yerdim-derin kaprislerim var yani çekememzliğim ve kıskançlığım adam mutlu be!!!
adam haklı be!!
bazılarımızın mutlak bi ciddiyete dönüştüğünde haklılar

---------- Mesajlar Birleştirildi at 13:42 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 13:37 ----------

fromm a gelince-

çünkü fromm ortaya bi şey koymuyor değil mi? vermiyor -sunmuyor
sosyal gözlem sunuyor -açık objektif dürüst
açıklıyor ve kenara çekliyor
gözlemliyor ve sonuç üretiyor-bilgi yapıyor yani sunuyor
bizi tanrı mı yarattı ayran mı büyük damacana mı?
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
...aşık bir kısrak gibi (onun) etrafında hoplayıp zıplıyordu.
Bu tamamen doğaya aykırıydı.

(Özgür bir atın, bir Kızıldreili ile arkadaşlık/dostluk kurmuş bi at hakkındaki düşünceleri)

Tamam itiraf ediyorum.
Israrcı olmasına rağmen...
...yine de oldukça çekici bir kısraktı.
Bu yüzden dünyasını göstermesine
izin verdim.

Spirit: Stallion of the Cimarron (Özgür Ruh) 2002 'da nbir sahne;

--
diyorlar ki; Mirketler, sevdiklerini başka bir kabilede (başka bir kabileden biriyle) görünce üzüntüden ölüveriyorlar.
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
Temelde elde etme ,sahiplenme arzusunun göz karartan bir tezahürunden başka bir şey değil anlaşılan.Maşukunda yok olan aşık sınıfındakiler bile, bir eriyik karışım gibi O nda yok olma fikriyle ,elde etme savının son haline ulaşmaktan başka bir şey yapmıyorlar.İçgüdüsel bile olsa Allah insanı aşktan korusun.Yaşamı şekillendiren Tanrıcıklardan korusun.Sarhoşluğun her hali( aklı gideren herşey)haramsa ,amin diyorum kendime.
 

Dialectics

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
17 Tem 2017
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aşk'ın bir çeşit hastalık olduğunu iddia etmişti bazıları, bir takım psikologlar diyelim. Neticede normal olmayan psikolojik bir durumdur aşık bir insanın durumu. Duyular, algılar, hormonlar normal düzeyin üzerine çıkmıştır.


Aşk ile ilgili bir diğer bilimsel yaklaşımı ise şöyle özetleyebilirim: tüm türlerin, biz insan türü dahil, biyolojik olarak güdülendiğimiz bir özelliğimiz vardır: üremek ve böylece neslimizi devam ettirmek. Tüm türlerin en birincil amacı önce hayatta kalmak sonrasında ise üremektir. Biyoloji ve fizyoloji buna göre yapılanmıştır.

İnsan yavruları diğer tüm türlerin yavrularından farklı olarak en az gelişmiş şekilde doğar. Hepsinden daha fazla bakıma muhtaçtırlar. Zorlu doğa koşullarında yaşayan ilkel atalarımızı düşündüğünüzde, çocuğa ihtiyacı olan bakımı vermekle yükümlü annenin bir baba tarafından korunup kollanması gerekmektedir. Yuvaya yiyecek getirilmelidir, ısınma, barınma gibi ihtiyaçların giderilmesi gerekmektedir. Ortalama bir aşkın ömrüne 2 yıl biçerler. 2 yıl çocuğun hayata tutunabilmesi, yürümeye, dişlerini kullanmaya, dünyayı tanımaya başlaması için yeterli bir süredir. Anne ve baba arasındaki aşk, ailenin belli bir sürede birlikte kalabilmesini sağlar. Böylece çocuğun da hayatta kalabilmesini kolaylaştırır. Çocuğun bakıma ve ilgiye ihtiyaç olduğu hayvan türlerinde de anne ve babanın belli bir süre birlikte kalmasını sağlayan mekanizmalar mevcuttur.

Yani özetleyecek olursak, aşk türün başarıyla neslini devam ettirmesini için iyi bir araçtır.
 
Son düzenleme:

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Temelde elde etme ,sahiplenme arzusunun göz karartan bir tezahürunden başka bir şey değil anlaşılan.Maşukunda yok olan aşık sınıfındakiler bile, bir eriyik karışım gibi O nda yok olma fikriyle ,elde etme savının son haline ulaşmaktan başka bir şey yapmıyorlar.İçgüdüsel bile olsa Allah insanı aşktan korusun.Yaşamı şekillendiren Tanrıcıklardan korusun.Sarhoşluğun her hali( aklı gideren herşey)haramsa ,amin diyorum kendime.

haydi namaza :)
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
Haydi abdeste önce sayın Phi :)
Üstüne sinen /ruhuna iz bırakan necasetten kurulmadı insan,helal ve temiz suya bile dönmedi yüzünü,kıble ne yan bilmez.
E siz bilirsiniz bende içi boş ve perdesi yüksek lafta bitmez.söyletmeyiniz.selam ile eski dost.
 

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Teşekkür ederiz konu paylaşımınız için.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst