ALLAH VAR MIDIR ??

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mklas

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
8 Haz 2021
Mesajlar
1
Tepkime puanı
2
Puanları
1
Üniversite Bölümü
Yazılım
Felsefe, sorgulayıcı düşünce demektir. Bilgi Felsefesi (Epistemoloji), Zihin Felsefesi,
Ahlak Felsefesi (Etik), Siyaset Felsefesi, Varlık Felsefesi (Ontoloji), Bilim Felsefesi,
Dil Felsefesi, Sanat Felsefesi ve Din Felsefesi gibi Felsefe’nin çeşitli alt dallarında,
analitik kavram çözümlemeleri ve sorgulamalar yürütülür, çeşitli kuramlar geliştirilir.
“Allah / Tanrı var mıdır?” sorusu da, Din Felsefesi’nin temel sorularından bir tanesidir.
Bu soru aynı zamanda, Epistemoloji ve Ontoloji ile de kesişir. Felsefe tarihinde, bu konuda, – Teizm,
– Deizm,
– Fideizm,
– Ateizm,
– Agnostisizm,
– Panteizm
gibi birçok farklı açılım ortaya konmuştur.
Thales, Herakleitos, Anaksagoras, Parmenides, Demokritos, Sokrates, Platon, Aristoteles, Epikuros gibi filozofların yaşadığı Antik Yunan döneminde tektanrıcılık egemen olmadığı için, Allah / Tanrı kavramı Felsefe’nin gündeminde zaten olmamıştır.
Ancak Hristiyanlık ve İslam dinlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte, Allah / Tanrı konusu da Felsefe’nin gündemine girmiştir.
Bu bağlamda Augustinus, Aquinas, İbn Sina, İbn Rüşd, Descartes, Leibniz, Locke, Berkeley gibi filozoflar Tanrı’nın varlığını savunmuşlar, farklı boyutlarda Teist yani Tanrıcı kuramlar ortaya atmışlar, ayrıca dini de reddetmemişlerdir.
Öte yanda Hume, Nietzsche, Marx, Sartre, Russell gibi filozoflar ateist ve/veya agnostik kuramlar geliştirerek, Tanrı kavramını ve dini reddetmişlerdir.
Felsefe’nin önemi de bu çoğulculuğundan ve diyalektik yapısından kaynaklanmaktadır.

Felsefe kendisini Tevrat’ın, İncil’in, Kur’an’ın ayetlerine sıkıştırmaz.

Bırakın ateist ve agnostik filozofları, teist filozoflar bile bunu yapmazlar;
ayetlerin ötesine geçerek, kendi akıl yürütmelerini gerçekleştirirler.
Çünkü din kitapları referans alınarak Felsefe yapılmaz.
Filozof, hahamdan, papazdan ve imamdan farklı konumda bir kişidir.
Felsefe açısından, bir şeyin gerçekliği, onun Tevrat’ta, İncil’de, Kur’an’da
yazılmış olmasından kaynaklanamaz.

Dinci despotizm ve dogmatizm vesayetinin yaşandığı Türkiye’de,
din derslerinin neredeyse her yıl zorunlu olması,
Felsefe derslerinin ise yalnızca bir yıl zorunlu olmasının nedeni de budur.
Çünkü iktidarlar her zaman Felsefe’den ve sorgulanmaktan korkmuşlardır.
Bu çarpık eğitim sistemine bağlı olarak, Türkiye’deki sözde aydınlar da Felsefe ile ilgilenmedikleri için, Allah / Tanrı ve din konusu sözde entelektüel ortamlarda bile adeta bir tabu haline dönüşmüştür.
Sözde aydınların bu korkaklığı nedeniyle de,
dinci despotizm ve dogmatizm Türkiye’de mutlak egemenliğini ilan etmiştir.
Örneğin, Türkiye’de medyadaki ve akademideki sözde aydınlar, Hume, Nietzsche ve Marx’ın din konusundaki kuramlarını biliyorlar mı? Bilmiyorlarsa öğrenmeye çalışıyorlar mı? Öğreniyorlarsa bu konuda ne düşünüyorlar?
Hume, deneyimlerden bağımsız olarak bilgi ve varlık adına bir şeyin ortaya konamayacağını,
bu bağlamda nedensellik ilkesinin de Teoloji’de ve dinde geçerli olamayacağını,
çünkü nedensellik ilkesinin zihinde, belli olayların ardışıklığının sürekli deneyim edilmesiyle oluştuğunu, bir ilk neden olarak sözde Tanrı’nın ise deneyim kapsamının dışında olduğunu, Tanrı’nın var olduğunun ve her şeyin nedeni olduğunun söylenemeyeceğini, Tanrı’nın var olup olmadığının bilinemeyeceğini, bilginin matematiksel ve olgusal önermelerle sınırlı olduğunu, Tanrı’nın antropomorfik bir kurgu olduğunu, Tanrı’ya yönelik iman temelli bir inanç geliştirilebileceğini, ancak imanın da akla ve deneyime aykırı olduğunu, bilge bir insanın da akla ve deneyime uygun inançlar geliştirmesi gerektiğini söyler.
Nietzsche, bazı insanların güç, iktidar, güvenlik, mutluluk gibi istençler ve dürtüler nedeniyle “Tanrı” adı verilen bir kurgu oluşturduklarını, ancak bunun özgür ruh anlayışına aykırı olduğunu, dinlerin dayattığı ahlak ve yaşam anlayışının sürü ahlakı ve yaşamı olduğunu, özgür ve güçlü bir ruhun, kendi değerlerini kendisinin yaratması gerektiğini,
tektanrıcı ve mutlakçı dinlerin bir çöküşün ve yozlaşmanın göstergesi olduğunu,
dinlerin aşılması gerektiğini söyler.
Marx, dinin halkın afyonu olduğunu, dinin bir mutluluk vaadiyle ve kalpsiz dünyanın duygusu, ruhsuz koşulların ruhu olarak ortaya çıktığını, ancak bu mutluluğun hayali bir mutluluk olduğunu, dinin, metafizik yapısı nedeniyle eşitsizliklerin ekonomik temellerini çözümleyemediğini, din özgürlüğü elde etmek değil, dinden özgürleşmek gerektiğini, kapitalizmin komünizm, dinin de ateizm ile aşılması gerektiğini söyler.
Yalnızca iktidarların değil, sahte-aydınların da korktuğu düşünceler işte bunlardır!
 

Adem

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
191
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Evet görüyorum ki kendisini bazı batılı "BİLGE" kişilerin rehberliğinde oldukça geliştirmiş bir arkadaş var karşımızda....Kendisini tebrik etmek istiyorum. Oldukça güzel bir çalışma yapmış....

Konuya konu başlığındaki soru ile başlamak istiyorum :

ALLAH VAR MIDIR ?

Allah'ın varlığı ,birliği ezeli ve ebedi oluşu kendisinin herhangi bir sınırla sınırlanamayacağı, ve O nun eşi ve benzeri olmadığı forumdaki "SONSUZLUK VE BİZ" , "ZAMAN", "ÖZGÜRLÜK" konularında akıl ve mantık kuralları içerisinde ispatlanmıştır. Dileyen o konuları inceleyebilir.


Felsefe kendisini Tevrat’ın, İncil’in, Kur’an’ın ayetlerine sıkıştırmaz.
Bırakın ateist ve agnostik filozofları, teist filozoflar bile bunu yapmazlar;
ayetlerin ötesine geçerek, kendi akıl yürütmelerini gerçekleştirirler.
Çünkü din kitapları referans alınarak Felsefe yapılmaz.
Felsefe kendisini Tevrat’ın, İncil’in, Kur’an’ın ayetlerine sıkıştırmaz , sıkıştıramaz çünkü sadece KURAN ın ayetleri arasına sıkışmıştır. KURAN ayetlerinde tüm felsefe tarihinin bugün geldiği noktanın çok ötesinde FELSEFE vardır. İsteyen inceleyebilir. Tabi ben felsefe deyince aklı ve mantığı esas alan düşünce sisteminden bahsediyorum. FELSEFE diye yutturulan akıl ve mantıktan uzak , sadece kafa karıştırmaya yarayan ve zaten kimsenin anlamadığı saçmalıklardan bahsetmiyorum.

Filozof, hahamdan, papazdan ve imamdan farklı konumda bir kişidir.
Felsefe açısından, bir şeyin gerçekliği, onun Tevrat’ta, İncil’de, Kur’an’da
yazılmış olmasından kaynaklanamaz.
bir şeyin gerçekliği, onun Tevrat’ta, İncil’de, Kur’an’da
yazılmış olmasından kaynaklanamaz. Tabi ki bu doğru çünkü gerçek oldukları için KURAN a yazılmışlardır.



Hume, deneyimlerden bağımsız olarak bilgi ve varlık adına bir şeyin ortaya konamayacağını,
bu bağlamda nedensellik ilkesinin de Teoloji’de ve dinde geçerli olamayacağını,
çünkü nedensellik ilkesinin zihinde, belli olayların ardışıklığının sürekli deneyim edilmesiyle oluştuğunu, bir ilk neden olarak sözde Tanrı’nın ise deneyim kapsamının dışında olduğunu, Tanrı’nın var olduğunun ve her şeyin nedeni olduğunun söylenemeyeceğini, Tanrı’nın var olup olmadığının bilinemeyeceğini, bilginin matematiksel ve olgusal önermelerle sınırlı olduğunu, Tanrı’nın antropomorfik bir kurgu olduğunu, Tanrı’ya yönelik iman temelli bir inanç geliştirilebileceğini, ancak imanın da akla ve deneyime aykırı olduğunu, bilge bir insanın da akla ve deneyime uygun inançlar geliştirmesi gerektiğini söyler.
Nietzsche, bazı insanların güç, iktidar, güvenlik, mutluluk gibi istençler ve dürtüler nedeniyle “Tanrı” adı verilen bir kurgu oluşturduklarını, ancak bunun özgür ruh anlayışına aykırı olduğunu, dinlerin dayattığı ahlak ve yaşam anlayışının sürü ahlakı ve yaşamı olduğunu, özgür ve güçlü bir ruhun, kendi değerlerini kendisinin yaratması gerektiğini,
tektanrıcı ve mutlakçı dinlerin bir çöküşün ve yozlaşmanın göstergesi olduğunu,
dinlerin aşılması gerektiğini söyler.
Marx, dinin halkın afyonu olduğunu, dinin bir mutluluk vaadiyle ve kalpsiz dünyanın duygusu, ruhsuz koşulların ruhu olarak ortaya çıktığını, ancak bu mutluluğun hayali bir mutluluk olduğunu, dinin, metafizik yapısı nedeniyle eşitsizliklerin ekonomik temellerini çözümleyemediğini, din özgürlüğü elde etmek değil, dinden özgürleşmek gerektiğini, kapitalizmin komünizm, dinin de ateizm ile aşılması gerektiğini söyler.
Yalnızca iktidarların değil, sahte-aydınların da korktuğu düşünceler işte bunlardır!
Şimdi burada Marx , Nietzsche , Hume gibi TANRI lık ididiasındaki kişilerin, insanları kendi oluşturdukları dine inanmaları için gerçek DİN den uzaklaştırma çabasını görüyoruz. Bu insanların TANRI lık iddiası elbette başka bir tanrının varlığını kabul edemez.

Şimdi bunlar ne diyor ? ALLAH yoktur...

Peki bir varlığın var olmadığını ispatlamak için ne gerekir ? Tüm evreni görünen görünmeyen tüm yönleriyle bilmek, görmek. Bir şeye bir yerde YOK diyebilmek için o yeri tamamen gezmek görmek bilmek gerekir...

Yani bunlar :

- Ben tüm evreni ve herşeyi biliyorum ( Yani ben TANRI yım ).Gezdim gördüm baktım öle bişey yok ! diyor :) Ve dönüp geri kalan insanlara diyor ki :
- Ey aptallar , ey akılsızlar siz bilmezsiniz ben bilirim ben tanrıyım bana ve kurduğum MARKSİZM , vs,vs, dinine inanın diyor..

Evet isteyen MARKS tanrısının MARKSİZM dinine ( tabi diğerlerini de farklı isimlendirebilirsiniz) inanabilir. Kimin işine geliyorsa .....
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,192
Tepkime puanı
162
Puanları
63
Merhaba ve foruma hoşgeldiniz
Keyifli forumlar dilerim

Öncelikle Allah kavramını Ortadoğuya özgür yerel bir tanrı olarak politestik bir karakter de görüyorum ayrıca bu metnin ilahının Tevrat ve Sümer in ilah'ının devamı olacağını o anlamda kendinin de tek ilah değil de çoğul varlıklar işaret ettiğini bu anlamda gnostik bir demiurge ya da gerçek fiziksel komzolojik bir varlığa (varlık grubuna) işaret ettiğini düşünüyorum.

Bu anlamda tanrı kavramı ile iddia edilen, ilk ve baş varlık soruşturması ile o kavramın bağı olmadığını düşünüyorum.

Başlık eğer aynı zamanda bir soru ise dediğim anlamda o sınırı t-aşmadan varolabileceğini düşünüyorum..

Ayrıca forum üye ve yazarlarında herhangi (bunalma) buhran (iççekiş) algılanıyorsa o konuya takılmamayı (aldırmamayı) kişiyi kendi buhranına ve iççekişine bırakmayı ve buhrana (iççekişe) saygı duymayı öneriyorum ve bu anlamda bunun forumun genel karakterini yansıtmadığını ve forumun okuryazarları olarak bizlerin yazacak söyleşecek üyeleri dört gözle beklediğimizi felsefe kavramında burada birleşmek istediğimizi eklemek istiyorum

Tekrar hoşgeldiniz
 
Son düzenleme:

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Hahaha,,iste yine adem yine bos zirvaliklar
Serisi;

Ilk satiri okudugum andan itibaren
Okumayi birakiyorum.

Eyyy adem eyy kurani anliyarak okusaydin.
6236 ayetin tamaminin tevrattan
Kopy paste oldugunu anlardin.

Kurani anliyarak okumuyorsun adem.
Tevrat misirdan cikis ayetlerinin kopyasi
Kuran ayetlerine ilham vermis
.
Bu forumda kurani muhammedin
Yazmadigini acikca ve defalarca (c14_nano carbon testi)ile defalarca kanitladik.

Bos havanda su dovuyorsun sadece.

Siz teistler ilk once sunlari kanitlayin ki.

Felsefe anlam kazansin.
1.3 peygamber iddiasindaki kisilerin
Ayni kisi olduklarina dair.
Sac kutle spekti testi.(dna kaniti)
2:denizun ikiyecyarildigina dair gorsel
Arkeoloji kaniti
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Hahaha,,iste yine adem yine bos zirvaliklar
Serisi;

Ilk satiri okudugum andan itibaren
Okumayi birakiyorum.

Eyyy adem eyy kurani anliyarak okusaydin.
6236 ayetin tamaminin tevrattan
Kopy paste oldugunu anlardin.

Kurani anliyarak okumuyorsun adem.
Tevrat misirdan cikis ayetlerinin kopyasi
Kuran ayetlerine ilham vermis
.
Bu forumda kurani muhammedin
Yazmadigini acikca ve defalarca (c14_nano carbon testi)ile defalarca kanitladik.

Bos havanda su dovuyorsun sadece.

Siz teistler ilk once sunlari kanitlayin ki.

Felsefe anlam kazansin.
1.3 peygamber iddiasindaki kisilerin
Ayni kisi olduklarina dair.
Sac kutle spekti testi.(dna kaniti)
2:denizun ikiyecyarildigina dair gorsel
Arkeoloji kaniti
3:eek:riginal kuranin aramice degil arapca olduguna dairc-14 nano carbon destekli parsomentler.
4.en onemlisi
Bu kitaplari kim indirdiyse ona ait
Ruhani yani mistiksel bir kanit.
Eger bu dediklerimi kanitliyamiyorsan
Sen zavalli bir teist misyonersin.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
3:eek:riginal kuranin aramice degil arapca olduguna dairc-14 nano carbon destekli parsomentler.
4.en onemlisi
Bu kitaplari kim indirdiyse ona ait
Ruhani yani mistiksel bir kanit.
Eger bu dediklerimi kanitliyamiyorsan
Sen zavalli bir teist misyonersin.
Yanlis ikona tiklamisim.
Simdi dogru ikona tikliyalim.
😂 😂 :giggle::giggle:
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Evet görüyorum ki kendisini bazı batılı "BİLGE" kişilerin rehberliğinde oldukça geliştirmiş bir arkadaş var karşımızda....Kendisini tebrik etmek istiyorum. Oldukça güzel bir çalışma yapmış....

Konuya konu başlığındaki soru ile başlamak istiyorum :

ALLAH VAR MIDIR ?

Allah'ın varlığı ,birliği ezeli ve ebedi oluşu kendisinin herhangi bir sınırla sınırlanamayacağı, ve O nun eşi ve benzeri olmadığı forumdaki "SONSUZLUK VE BİZ" , "ZAMAN", "ÖZGÜRLÜK" konularında akıl ve mantık kuralları içerisinde ispatlanmıştır. Dileyen o konuları inceleyebilir.




Felsefe kendisini Tevrat’ın, İncil’in, Kur’an’ın ayetlerine sıkıştırmaz , sıkıştıramaz çünkü sadece KURAN ın ayetleri arasına sıkışmıştır. KURAN ayetlerinde tüm felsefe tarihinin bugün geldiği noktanın çok ötesinde FELSEFE vardır. İsteyen inceleyebilir. Tabi ben felsefe deyince aklı ve mantığı esas alan düşünce sisteminden bahsediyorum. FELSEFE diye yutturulan akıl ve mantıktan uzak , sadece kafa karıştırmaya yarayan ve zaten kimsenin anlamadığı saçmalıklardan bahsetmiyorum.



bir şeyin gerçekliği, onun Tevrat’ta, İncil’de, Kur’an’da
yazılmış olmasından kaynaklanamaz. Tabi ki bu doğru çünkü gerçek oldukları için KURAN a yazılmışlardır.







Şimdi burada Marx , Nietzsche , Hume gibi TANRI lık ididiasındaki kişilerin, insanları kendi oluşturdukları dine inanmaları için gerçek DİN den uzaklaştırma çabasını görüyoruz. Bu insanların TANRI lık iddiası elbette başka bir tanrının varlığını kabul edemez.

Şimdi bunlar ne diyor ? ALLAH yoktur...

Peki bir varlığın var olmadığını ispatlamak için ne gerekir ? Tüm evreni görünen görünmeyen tüm yönleriyle bilmek, görmek. Bir şeye bir yerde YOK diyebilmek için o yeri tamamen gezmek görmek bilmek gerekir...

Yani bunlar :

- Ben tüm evreni ve herşeyi biliyorum ( Yani ben TANRI yım ).Gezdim gördüm baktım öle bişey yok ! diyor :) Ve dönüp geri kalan insanlara diyor ki :
- Ey aptallar , ey akılsızlar siz bilmezsiniz ben bilirim ben tanrıyım bana ve kurduğum MARKSİZM , vs,vs, dinine inanın diyor..

Evet isteyen MARKS tanrısının MARKSİZM dinine ( tabi diğerlerini de farklı isimlendirebilirsiniz) inanabilir. Kimin işine geliyorsa .....
Heh heh he.bu ayetleri hic okudun mu?
Bu ayetler hakkinda ne dusunuyorsun?

1;yaseya:40.son din yahudizm.
Son kitap tevrat.sonra kiyamet.
Son peygamber musa.
2;matta 15.1.son din hristo.
Son peygamber isa.
Son kitap.
Incil serileri.sonra kiyamet
3;ali imran 19.
Son din islam son peygamber muhammed

Son kitap kuran..
Bunuda mi gormezden geliceksin?
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Heh heh he.bu ayetleri hic okudun mu?
Bu ayetler hakkinda ne dusunuyorsun?

1;yaseya:40.son din yahudizm.
Son kitap tevrat.sonra kiyamet.
Son peygamber musa.
2;matta 15.1.son din hristo.
Son peygamber isa.
Son kitap.
Incil serileri.sonra kiyamet
3;ali imran 19.
Son din islam son peygamber muhammed

Son kitap kuran..
Bunuda mi gormezden geliceksin?
Dahe neyi savunucaksin?
Teizm bir tur psiko hastalik.
Egosal bir hastalik.
Bu hastaliga yakalananlarin cogu kendini mehdi.ilan ediyor.
Hani su ayeti bile olmuyan mehdi
merak ediyorum.
Ben musluman olsam bu ayetleri okuduktan sonra;
Aninda islami terk etmek zorunda kalirim
Tabi akli dengen yerindeyse.
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,192
Tepkime puanı
162
Puanları
63
@ignostik üye,

ignostik üye ben onursal bir üyeyim ve sen moderatörsün ama şunu rica edebilir miyim?
Seni modere ebebilir miyim?
Önce yazarın başlığına dönük bir tepki verme, içerikle ilgi kurma ve yazara ve yazıya dönük temas uygun olurdu?
adem'le kişiselleşmiş bir tartışma sürdürülmemesi ve bu yapılacaksa konu dışı bir başlığa geçiş uygun olurdu?
Kişi yanıt vermek istiyorsa başlık sahibi olarak kendi yorumu hoş olurdu (ancak off the record bir yorum olarak (karşıtlanamaz iyi düzenlenmiş politik ya da hatta okunamaz bir yorum dışında) buna kesinlikle gerek görmüyorum -kişinin kendi haline bırakılması dışında- daha önceki forum tartışmalarından o anlamda destek alınabilir)

Burada bu forumda felsefe olmasını isteyenlerdenim

Yazardan ricam forumdaki dağınık ortam ve tutuma aldırmaksızın yukarıdaki başlıkta yaptığı gibi duygu düşüncelerini devam eden yorumlarda ve forumlarda özgürce, açıkça açıklamaya devam etmesi ve foruma olabildiğince katılımcı olması ve burada sorun olarak algıladığı bir durum varsa ve olursa eleştirilerini de açık sunarak çözümüne taraf olması ve katkı sunması, yardımcı ve dayanışmacı olması olurdu.
 
Son düzenleme:

nokta

Aktif üye
Yönetici
Kayıtlı Üye
Felsefe.NET
Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
105
Tepkime puanı
113
Puanları
43
Üniversite Bölümü
NASA
konu amacından dışarı çıkacak bende kalp kıracağım. O suretle konuyu kilitliyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...