Arama sonuçlarınız

  1. N

    Ölüm insan aklının sınırlarını aşıyor mu?

    hz.Mevlana,Ölüm gününe Şeb i arus der.Yani düğün gecesi.Çünkü asıl bu dünya gurbettir.Ölüm asıl vatana dönüştür.Mesneviye;" dinle neyden neler anlatıyor,ayrılıklardan şikayet ediyor" diyerek başlar.ruhun o vahdet aleminden bu dünyaya indirilişi ve asıl vatanına olan hasretini inleyişini ney...
  2. N

    Sevginin Kökeni

    Sevgi duygusunun kökeni Allahu tealanın el Wedud esmasıdır. O çok seven ve çok sevilendir. Hatta kainatın yaradılış sebebisdir muhabbet. Muhabbet,karşılıklı aşktır.ve bu aşkın gereği ne ise onun tezahürüdür. Hakiki Aşk mutlaka karşılıklıdır.Çünkü iki gönül arasında bir köprü kurulmuştur...
  3. N

    Can bahsİ

    Yürü, can gözünü aç Yürü, can gözünü aç, şu âşıklara bir bak hele: Nasıl sarmaşdolaş, gönül gibi bir şey olmuşlar, nasıl gelmişler can gibi elsiz, ayaksız hale. Bahçeden daha güler yüzlü onlar, gülden daha güler yüzlü. bilgiden daha doğru, akıldan daha hünerli, serviden daha hür...
  4. N

    Can bahsİ

    Ey Can! Şu fâni varlıklara gönül vererek yerlerde sürünme; Aşk kanadını aç da, birazcık yüksel, uç! Çünkü ay, yerde değildir, yücelerdedir; Gölge ise aşağılardadır! Dilenciler gibi her kapıyı çalma, Her kapıdan bir şey bekleme! Aklını başına al, yer kapılarını çalma da Gök kapısını çal! Korkma...
  5. N

    şeytan

    efenim şeytanı fi tarihinde kalmış elinde üç dişli sopası,kuyruklu,boynozlu bi yaratık mı sandınız.günümüzde de aramızda cirit atıyorlar.Adı müslüman olanıda var,hristiyanda,komünistte,idealistte,materyalistte her cinsi var.(H)
  6. N

    şeytan

    sn derinmavi foruma ilk geldiğimde sadece düşünmeyi seven bir insan olduğumu fakat felsefeden anlamadığımı beyan etmiştim. şeytan üzerine yazılmış yukardaki satırları sesli düşünülmüş fakat henüz oturmamış fikirler kabul edin. ilk şeytan,cinlerdendi ve cinlerin insan türüne üstünlüğünü iddia...
  7. N

    şeytan

    şeytan,ilk faşistti de denebilir.Çünkü,isyan sebebini,beni ateşten,onu topraktan yarattın diyerek açıklamıştı.,Kendisinden yaradılışça daha düşük olduğunu düşündüğü birine boyun eğmek istemiyordu. efenim maddeci bakış açısı,tek yönlü bir bakış açısıdır.Şeytani düşünce mana alemine kör dür.Bu...
  8. N

    Can bahsİ

    Akli bahis, inci ve mercan bile olsa can bahsi, başka bir bahistir. Can bahsi başka bir makamdır, can şarabının başka bir kıvamı vardır. Akıl bahisleri hüküm sürdüğü sırada Ömer’le Ebülhakem sırdaştı. Fakat Ömer, akıl aleminden can alemine gelince can bahsinde Ebülhakem, Ebucehil oldu. Ebucehil...
  9. N

    amaca uygun ''algı'' oluşturmak...

    amiyane tabirle toplum mühendisliği deniyor bildiğim kadarıyla bu manipülasyonlarla toplumu yönlendirme işlerine., Fakat herkesin bir hesabı var,Allahında bir hesabı var.umutsuz değilim.Tuzak kuranlar eninde sonunda kazdıkları kuyuya düşerler. sovyetlerin yıkılacağı kimin aklına gelirdi...
  10. N

    Tanri'nin emrİnİ eylemİmİn İlkesİ kilmam benİ araÇlaŞtirir mi?

    sn duran; tanrının emrini eylemlerimizin ilkesi kılmak,;Allahın emrini yaşamak yani dindar olmaktır.Dindar olmanın ahlaki olup olmadığını tartışıyorsak,bir inanır olarak buna kendi açımdan cevap verdim. bize göre,akıl hakikati anlamada tek başına yeterli değildir ve vahyin önderliğine...
  11. N

    Masum İnsanlar Neden Acı Çeker?

    mesnevide tevafuk etti,paylaşmak istedim;
  12. N

    Tanri'nin emrİnİ eylemİmİn İlkesİ kilmam benİ araÇlaŞtirir mi?

    eylemin ahlaki değer kazanabilmesi için ön şart nedir sorusuna,başka bir açıdan bakmak isterim. eylemin ahlaki olması için sırf aklın yetmeyeceğini düşünüyorum.Çünkü o zaman göreceli olurdu ki ahlak göreceli değildir kanımca. "Sana yapılmasını istemediğin şeyi sende başkalarına yapma" diye...
  13. N

    Ömer Hayyam

    biri velii biri deli yani hoş:)
  14. N

    Kadın Filozoflar

    kadın,erkeği doğurandır.O erkeği yetiştirir,erkekte toplumu etkiler. adı sanı duyulmaması kadınların eksik olduğu anlamına gelmez. İslamdada kadın ve erkek Allah karşısında eşit konumdadır.Sadece sorumlulukları farklıdır.Kadın peygamber olmaması,peygamberlik sorumluluğunun ağırlığından...
  15. N

    Zümrüdü anka kuşu

    süper. adı sanı bilinmemek,yani mahviyyet,ne güzel kendisini kıyafetleriyle,dış görünüşüyle,maddiyatla ifade etmeyene ne mutlu,(çünkü bunlarla adam olunmaz.Eşeğe altın palan vursan eşek yine eşektir) Anka gibi iki dünyadan geçip(dünyadanda ahirettende vaz geçenler,anka gibi zor bulunur,kibriti...
  16. N

    Zümrüdü anka kuşu

    bilgisini paylaşmak için geri dönüp diğerlerine kılavuzluk ederler orada hayran ve sergerdan kalakalmayanlar.hayal kırıklığına uğrayan olmaz. Ben taşrada arar idim ol can içinde can imiş."Yani başladıkları noktaya dönmediler,o noktanın ötesine geçtiler. o otuz kuşu aştıkları dağlar,ovalar...
  17. N

    Öldüğümde Tanrı ile karşılaşırsam...

    aslında by reveal günlerce haftalarca tartışmayın.Kendi kendinize tartışsanız da olur.Bu konu üzerinde düşünülmesi gereken en önemli konu.Çünkü ölümden sonrasınıda kapsayan bir konu. Bu hayatın gayesi,yiyip içip,çalışıp çabalayıp sonrada ölümle bitecek kadar basit olabilir mi. kendinizdeki...
  18. N

    Kendini İfade Etmek

    olaya başka bir açıdan bakmak isterim; kendini ifade etmek,kendiliği olan her kendinin olmazsa olmazıdır. İşte tamda bu sebepten yaradıldık. Allahın kendini ifade etmesidir evreni ve bizleri yaratması.
  19. N

    Öldüğümde Tanrı ile karşılaşırsam...

    by reveal "gözümle görsem inanmam" sözünüz beni ürpertti. deist olduğunuzu ifade etmişsiniz nasıl bir tanrı anlayışınız var merak ettim
  20. N

    Öldüğümde Tanrı ile karşılaşırsam...

    net meydan okumaya net cevaptır efenim.
Üst