- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 25 Ocak 2017
- Mesajlar
- 848
- Tepkime puanı
- 8
- Puanları
- 18
Gandhi ve felsefesi,
Şiddetsiz bir yaşam ve mücadele benimseyen Gandhi'nin felsefesi gerçekten çok vurucu ve uç bir düşünce sistematiğidir.
Her ne kadar şiddetsizlik ilk bakışta başından beri bir barışçılık gibi gözüksede Gandhi bunu sadece fiziksel şiddetsizlikte uygulamış ruhsal anlamda bir şiddetsizliği savunmamış hatta "iş birliği yapmama" ilkesiyle kazananı belli bir ruhsal şiddete başvurmak suretiyle galibiyetini ilan ederek varsa fiziksel şiddeti durdurmak ve akabinde isteklerini kabul ettirmeyi amaçlamıştır.
Gandhi'nin bu uç felsefesinin bir diğer yaptırımı "ölüm orucu" olsa da mücadelenin bel kemiği iş birliği yapmamaktır.
Gandhi bu görüşlerini korkaklığın bir kılıfı olmadığını savunarak bir korkağın sırf öz zihniyetine yakın diye Gandizm benimsemesine karşı çıkmış,bunu yapmasındansa cesur olmanın yollarını aramasını ve şiddete başvurmasını öğütlemiştir.
Temellerini okuduğumda beni gerçekten şaşırtan bu görüşün doğruluğunu belirteceğim bazı nedenlerden dolayı pek kabullenemesem de ideolojisine bu kadar bağlı ve iyi ifade edebilmiş Gandizm'in sağlam ve sistematik bir görüş olduğu kanısındayım.
Eleştiri olaraksa Gandizmde "Yap Veya Öl." ilkesinin gereği fiziksel şiddetin sonucunda sayısı binleri belki yüzbinleri bulan insan ölüm ya da şiddetlerini ruhsal mücadelede galibiyete varış adımları olarak görmüş ve arkasında bıraktığı manevi tahribat üzerinde durmamıştır.Bu gerçekten vicdansızcadır.
Bir başka eleştirim ise Gandizm'in sadece devletler ve toplumlar arası uyuşmazlıklarda çözüm olabileceği kanısındayım.Yani bir grup terörist ile Gandizm mücadelesi nasıl yapılabilir?Terörist grupların hedefi sadece öldürmektir ve Gandizm,başarıya ulaştığında kendi görüşünü kabul ettirmek için bir karşıt görüşü alaşağı etmesi gerekmektedir.Ancak terörizmde savunulan bir görüş yoktur ki.
Son olaraksa Gandhinin bu felsefesine isteksiz ve sabırsızları katmamak için insanlardan her gün "khadi" denen bir kumaştan bir parça dokumasını öğütlediğini öğrenince de kendisine ve görüşlerine saygım daha da arttı.
Şiddetsiz bir yaşam ve mücadele benimseyen Gandhi'nin felsefesi gerçekten çok vurucu ve uç bir düşünce sistematiğidir.
Her ne kadar şiddetsizlik ilk bakışta başından beri bir barışçılık gibi gözüksede Gandhi bunu sadece fiziksel şiddetsizlikte uygulamış ruhsal anlamda bir şiddetsizliği savunmamış hatta "iş birliği yapmama" ilkesiyle kazananı belli bir ruhsal şiddete başvurmak suretiyle galibiyetini ilan ederek varsa fiziksel şiddeti durdurmak ve akabinde isteklerini kabul ettirmeyi amaçlamıştır.
Gandhi'nin bu uç felsefesinin bir diğer yaptırımı "ölüm orucu" olsa da mücadelenin bel kemiği iş birliği yapmamaktır.
Gandhi bu görüşlerini korkaklığın bir kılıfı olmadığını savunarak bir korkağın sırf öz zihniyetine yakın diye Gandizm benimsemesine karşı çıkmış,bunu yapmasındansa cesur olmanın yollarını aramasını ve şiddete başvurmasını öğütlemiştir.
Temellerini okuduğumda beni gerçekten şaşırtan bu görüşün doğruluğunu belirteceğim bazı nedenlerden dolayı pek kabullenemesem de ideolojisine bu kadar bağlı ve iyi ifade edebilmiş Gandizm'in sağlam ve sistematik bir görüş olduğu kanısındayım.
Eleştiri olaraksa Gandizmde "Yap Veya Öl." ilkesinin gereği fiziksel şiddetin sonucunda sayısı binleri belki yüzbinleri bulan insan ölüm ya da şiddetlerini ruhsal mücadelede galibiyete varış adımları olarak görmüş ve arkasında bıraktığı manevi tahribat üzerinde durmamıştır.Bu gerçekten vicdansızcadır.
Bir başka eleştirim ise Gandizm'in sadece devletler ve toplumlar arası uyuşmazlıklarda çözüm olabileceği kanısındayım.Yani bir grup terörist ile Gandizm mücadelesi nasıl yapılabilir?Terörist grupların hedefi sadece öldürmektir ve Gandizm,başarıya ulaştığında kendi görüşünü kabul ettirmek için bir karşıt görüşü alaşağı etmesi gerekmektedir.Ancak terörizmde savunulan bir görüş yoktur ki.
Son olaraksa Gandhinin bu felsefesine isteksiz ve sabırsızları katmamak için insanlardan her gün "khadi" denen bir kumaştan bir parça dokumasını öğütlediğini öğrenince de kendisine ve görüşlerine saygım daha da arttı.
Son düzenleme: