Zenon Paradoksları ya da Parmenides iİkeleri Türevleri Benzerleri Türetmeleri

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde "ictenlik" tarafından oluşturulan Zenon Paradoksları ya da Parmenides iİkeleri Türevleri Benzerleri Türetmeleri başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 1,132 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı Zenon Paradoksları ya da Parmenides iİkeleri Türevleri Benzerleri Türetmeleri
Konbuyu başlatan "ictenlik"
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Kavramsal matematiksel turevler ya da arastirma gelistirmelerdir


(Çoklu onermeler "ya da" ve "ve" bağlaçları genellikle ikincil (kontrollü önerme) ya da karşıt genel vurgular uzun uzadıya yazmamak için bağlaşlaştırıldı)

Tum varlik "a" cinsinden a dir ya da degildir.
Tum varlik "a" cinsinden siniflanabilir ve siniflanamaz.
Tum varlik cinsinden olmayan anti varliklar ya da varliklar vardir ve yoktur.
Tum varlik cinsinden olmayan anti varliklar ya da varlik olmayan antiler bilinir ya da bilinemez.
A cinsinden olmayan varliklar a cinsinden bilinir ya da bilinemez

Sonsuz varlik cinsinden sonsuz varlik/çokluk vardir ya da yoktur
Sayilabilir ya da sayilamaz sonsuz varlik cinsinden cokluk sonsuz vardir yada yoktur.
Sayilabilir yada sayilamaz sonsuz varlik cinsinden cokluk birbiri cinsinden bilenebilir/sayıalbilir, indirgenebilir tanimlanabilir ve ya da tanımsizidr ve indirgenemez

Cokluk vardir ya da yoktur
Cokluk tek cinsinden sayilabilir (indirgenebilir) belirlenebilir ve ya da sayilamaz
Birbiri cinsinden olmayan seyler birbirini bilebilir ve bilemez

Cokluk/çokluklar birbiri cinsinden siniflanabilir ve siniflanamaz
Bilinemez
Bilinemez cinsinden olaylar sorgulanamaz erilemez ya da hakkinda cikarsama edinilemez ya da edinilir
Kavranabilir ya da kavranamaz

Varlik ve yokluk teklik cinsinden sayilabilir ve sayilamaz
Varlik ve yokluk birbiri cinsinden indirgenebilir bilenebilir ve bilinemez

Varlik ve yokluk cinsinden olmayanlar ilkesel olarak vardir ve yoktur

Varlik ve yokluk cinsinden ogeler birbirine gore tanimli ve tanimsiz degiskendir ya da degildir

Varlik hiclige bilesir yada icermez
Hiclik sayilir ya da sayılamaz.

Hiçlik bir alandır ya da değildir
Hiçlik bir kütledir ya da değildir
Hiçliğin bir kütlesi vardır ve yoktur
Hiçlik bilinirlik cinsinden hesaplanamaz
Hiçlik tanımlanabilir ya da tanımlanamaz
Hiçlik bilinirliğe göre tanımlanabilir ya da tanımlanamaz

(Yokluk vb içinde aynı benzer önermeler kurulabilir ve uzatılabilirdi)

Hiclik varligi kapsar yada icerir yada disarir yada tumeller ve kapsar bunyesine katar ve bunyesinde eritir barindirir

Varlik hiclige gebedir ya da ya da bağıldır degildir /değilin değili
Varlik hiclik icinde yasayabilir ve yasayamaz ve tanilanabilir ya da tanilanamaz
Hiclik olmaksizin varlik vargelemez ve vargelebilir
Hiclik disinda da varlik var gelebilir vergelemez



Ben, ben olan ya da olmayan tum diger seyler cinsinden siniflanabilirim ve siniflanamam
Ben yapi tasi a olan seyler cinsinden siniflanabilirim ve siniflanamam
Ve yapitasi a olan seyler b cinsinden esit değildir
Ya da yapitasi a olan seyler a cinsinden esittir ve degildir ve esitlik gorecedir ya da degildir

Tum varolanin ya da varolabilecegin ya da antivarligin tumellenmesindeki matematiksel ifadesinde onu tumelleyen ve kapsayan x olsun
Ben x cinsinden oge ve veri iceririm ve icermem
Tanri x cinsindendir ya da degildir

X tek bir ogeye indirirlebilir ve indirgenemez

X tek cinsinden sayılabilir ve ya da sayılamaz indirgenemezdir

Neden ucuncu yoğunluk kaniti sunmaktan kaciniyorlar?
neden üçüncü yoğunluk kanıtı anlamsız?

(Mantık sağlıyorsa sağlar zaten-yeti ve yoğun sağlıyorsa sağlar)

Mantik ve matematik diyagramlari uc ogeye indirgenebelir uc tarafli denklem sinamasi saglanabilir mi?[/FONT]

Ben diger herseyle birlikte varim
Ben olmayan diger herseyle birlikte varim
ve (olası x) butun tum kapsanabilirlik bilinci tumeli benim ana ogem ve nedenimdir ya da degildir
Tum nedenler bana ilisiktir yada degildir
Tum diger nedenler bana bilesiktir yada degildir
Madde ve zaman cinsinden ifade edilebilirim ve edilemem

Herseyin yapitasi madde ise
Madde ve anti madde olmayan hersey cinsinden ifade görebilirim ve goremem
Madde ve madde olmayan cinsinden ifade edilebilir her sey toplami kutlesi X olsun
X kutlesi beni icine katar ve katamaz
Beni barindirir ve barindiramaz
Varligim ona bagisiktir ve degildir

Varligim ona bilesiktir ve degildir

Ben bilinen yada bilinmeyen diger tum herseyle birlikte var ve yokum

Var ve yok olan her sey ben ya da a dir ya da degildir

Ben icinde varoldugum tum bu kutleyle beraber nedenselim ve varim ve kutlenin evrenin ve diger bilinmeyenlerin tum toplam ardisik nedenselligi benim nedenselligimdir

Nedensellik zinciri kurmak ve nedensellik halkasi ya da diyagrami kurmak


(tanrivarmi blog da kisişsel görüşleriniz alanında nerdeyse her gece yazan ve alt alta sonsuz nerdeyse önermeler_deyişler kuran bir yazıcı vardı? bilmiyorum hala yaızyor mu?)
amerika batıdadır gibi başlar yazar
et kaşarla yenir
[FONT=&quot](parantez son da açıklanacak) -bu bir şaka ya da blöf ama ne düşündünüz ki siz?)

[/FONT] kaşar peynir çeşididir-peynir sütten yapılır_süt beyazdır _beyaz renktir vb.vs.giderde giderdi
marul yağsız yenmez
çorba pırasasız içilmez
baba parasıyla çorba parası içilmez
baba pırasasıya pırasa dikilmez
tohumun kimliği x tir
-
ben böcek olarak varım ve böcek olmayanlar var?

--

Soru 1

var kavramını kullanırken ben ne yapıyorum
ben nedir ? ya da var nedir düşmez kavramsal olarak, kavramsal soru düzeneği ya da cevap merakı ilkesi ya da ilkesel bakış bu sonuca atlamaktır nedenleri merak etmektir her neyse


hayır evet var kavramını kullanırken ne yapıyorum?


(ben varım ve yokum zaman için-geniş zaman kipi kullanımı)
(ben ve ben olmayan varım ve yokum)
(ben ve ben olmayanlar var ve yoklar)



ben ve antiben ve antivar da söyleştik ve çaylaştık antiçay içmemek güzel değildi
antigüzel





---------- Mesajlar Birleştirildi at 23:39 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 23:14 ----------

Herşey atom cinsinden olanlardan oluşur
herşey olmayanlar atom cinsinden olmayanlardan oluşur ya da oluşamaz ya da değil
Tanrı atom cinsinden oluşmaz
Atom cinsinden oluşmayan var
Atom cinsinden oluşmayanlar tanrıya göre var-bilinir değil a
Atom cinsinden oluşmayanlar (tanrya göre) atom cinsine dönüştürülebilir ve dönüştürülemez
kalp var b

Tanrı cinsinden olmayanlar sınıflanabilir ve bölünemez

------
kavramsal bir doneyi nasıl sınayacağız ya da bilmeyi? kavramsal bilmeyi? diyoruz

--

ben varım ve varolduğum hakkında ne yapıyorum ya da duyuyorum
biliyorum-görüyorum duyuyorum

bilgi var?
varolduğum bilgi mi?
bilginin varolduğu bilgi mi?
neye göre sağlanacak?

---

kavramsal done bizi nereye götürür? matematiksel işlemler


tanrı beni yarattı
tanrı herşeyi yarattı
tanrı herşey olmayanı yaratmadı ve tanrının yaratmayacağı yoktur ve tanrı kendini yaratmadı

---------- Mesajlar Birleştirildi at 23:52 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 23:39 ----------

beni neyin (ya da nasıl) yaratıldığını/yarattığını da bilmiyorum ancak ben yaratıldım çünkü?
parçayım-zamansal parçayım-yiteceğim -diğer şeyler var-belirsiz-


varedildim-vardım var-varolacağım-varolmayacağım-sonolacağım-var

? tanrı vardır ve birdir o
=(eşittir anladığım kadarıyla)

tanrı varetmemiş olmasa ben olamam/varolamam çünkü
bana öyle söylediler/söylüyorlar (gözlem ne arkadaş?)
beni dieğr bir şey varetmiş olmalı? çünkü?
çünkü tanıklığım yok- çünkü gözlemim yok aksi donem yok ve olamaz


--

diğer bilenen herşeyle birlikte ben varım ve beni tanrının varettiğini yarattığını varsayıyorum/söylüyorum çünkü diğerleri öyle kabul ediyor ya da söylüyor-varsayıyor
bütünlük buna inanıyor ya da öyle dile geliyor-ifade ediyor bugün şimdi burda


-
tanrı bir yaratıcı öznedir/kimliktir-neliktir/ güçtür/bilinmeyendir/aşkındır çünkü o bilinemez sorgulanamaz-varlığından haber verir (gözlem verir mi?) ve bizi gözetir

---

Beni tanrı adında bilinemeyen bir özne nesne ya da kararlılık yarattı ve ben buna inanıyorum çünkü başka bilgi yok elimde? her şey gibi bunu yeryüzünden buldum ve aldım elime, kokladım yokladım ve karar verdim

Tanrının neliğini sorgulayacak felsefem ya da bilgi donanımım bilgi bakışım ve özgün felsefem gücüm ya da aklım yok ve ben buna inanmıyoruz arkadaş

-
Tanrı zamansal mekan dışı bir öznedir kimliktir ya da yerdir ve durumdadır
-

---------- Mesajlar Birleştirildi 04.12.16 at 00:20 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani 03.12.16 at 23:52 ----------

Tanrı yokolanı yaratmadı-tanrı yokluk yaratmadı-tanrı yokluk yaratamaz

--
tanrı kendini yok ve var edemez ya da etmemiştir
-
tanrı herşeye gücü yetendir


-tanrı herşey cinsinden değildir?

tanrıın herşeye gücü yeter -herşey olmayana gücü nötr ya da defactodur

--

tanrı olmayanlar vardır ya da yoktur
tanrı olmayanlar tanrı değildir /tanrı cinsinden değildir ya da öyledir

--
tanrı olmayan başka şeyler ve tanrı cinsinden olmayan başka şeyler vardır ve yoktur
ve tanrı cinsinden olmayanlar tanrı cinsinden değildir
tanrı cinsinden olmayan başka şeyler tanrı cinsinden tanrı değildir sadece o halde ben niye varım?

tanrı cinsinden olmayan başka şeyler tanrı tarafından yokluktan kotarılmış (olmayış durumundan dile getirilmiş) başka şeylerdir/öznelerdir

--
Tanrının kendi ve tanrı cinsinden olmayan yokluk için;
tanrının yoklukla kurduğu diğer ilişki nedir?
yokluk alan mıdır değil midir?
yokluk neyin yokluğudur
var bir şeyin yokluğu mudur? geri kalığı mıdır? hiç varolmamış hiç şeylerin hiç yokluğu mudur?
sonradan varolacak (sonradan tanrı tarafından varedilecek) şeylerin başlangıç önyokluğudur? o halde bu paradoks nedir?

--

yokluk tanrı cinsinden değildir
yokluk tanrı değildir
tanrı yokluk ile fiziksel ya da zihinsel ilişki kurar ya da kuramaz
yokluk tanrıyı bünyesine katar ya da katmaz
yokluk tanrı cinsindendir ya da değildir
yokluk tanrı cinsinden bilinebilir ya da blinemez
(caner taslaman'a okutun)
yokluk neyin yokluğudur
tanrı olmayandan başkasının
tanrı olmayandan başkası olmayan yerde yokluk neyin yokluğudur

kavrmsal olarak tanrının yaratmadıklarıdır)

__
tanrı olandan başkası olmayan yerde ve zamanda yokluk neyin yokluğu ve kendinin varlığıdır nasıl ? a

yokluk ,bizatihi yokluğun kendinin varlığıdır
yokluğa göre ya da a
kendi varolacakların ya da tanrıya göre varedilegeleceklerin

sadece tanrının varedilebildiği durumda sadece tanrı yokedilebilirdir
tanrının hiç yoketmediği şey nasıl yoktur

yokluğu tanrı mı yoketmiştir?

arkadaşlar oynuyoruz ya da dalga geçiyoruz bu amaç çaba boşa gitmemeli enerji

yapcak işim gücüm yok dalga geçiyom a burda ben siz kusura bakmayın

--

tanrıdan başkası yoktur
başkası yok olarak vardır önermesi a doğar bu durumda
yok vardır a
tanrı olamayan şey yoktur
tanrı olmaya nbaşkasır
tanrı olmayan tanrıdan başkadır
yoklu ktanırdan başak olarak vardır /diğer olarak vardır
olmayan şey vardır ya da yoktur önermesi doğar arkadaş
tanrı başkasıdır ya da değildir
başkası yokluk olarak vardır ya da yoktur b

---

tanrı olmayan şey yokluktur ya da değil ikinci önermem
yokluk tanrı olmayandır ya da değildir
yokluk tanrıdır ya da değildir
yokluk tanrı cinsindendir ya da değildir
bu önermem
kcassiopaean paradox masal

---
yokluk yokluk cinsinden yokluktur
tanrı tanrı cinsinden tanrıdır ve varlık varlık cinsinden x tir


yokluk bir anti tanrıdır a
tanrı olmayandır a
tanrı olmayan yokluk olarak tanıtlandı
yokluk nedir?


--
yokluk tanrı cinsindendir ya da değildir bana karar verin/önerin şimdi lütfen
mantık a dır yada b dir
bana karar verin

bilim a cinsindendir ya da değildir bana karar tutanak getirin şimdi soruyoruz size
sayısal işlemler ve mantıksal ve tabanlar geçerlidir ya da geçersizdir

gündelik hayatta kullanırız ya da kullanmayız şuna göre ya da buna göre kullanırız
bina yaparken matematik kullanırız ve çökmez
düşünürken tematik-ma kullanırız
ve ama karar alırken ama varsayarken varsaymatik kullarınırız bizler

dünya geçersizdir
mantıksal bütünlemeler kavrammıza yardımcı olur ya da olmaz
ya ya?
mantık işe kullanıldığında işe yarayan bi yetidir

ney neyi yoketmiştir ve yokluk neyin yokluğudur ve kalıntısıdır varolmayan bir şeyin yokluğundan sözedilebilir midir?

hiç olmamış ya da hiç yok olmamış bi şey oleyyy

ortada tanrı vardır birde yanında yokluk ve varolamışlar durumu ona göre yokluk ise önermesinden hareketle ilerleyelim hocam

tanrının kendi cinsinden olmayan neler vardır
ve tanrının nüvesi nedir? tanrı cinsinden olmayan var mıdır? yok mudur?
yaratırken neyi kullanacanktır kendi nüvesini mi diğer mi ve diğeri tanımlayınız lütfen

kendinden diğer
tanrı kendinen mi varedecektir başka şeyden mi?
ruh üfleyecek ve yokluk var ok?


--
başlangıçta tanrı olmayan şey yokluktur
çünkü tanrıya göre başka bi şey yoktur sadece tanrı vardır

tanrı olmayan şeyleri yaratmaya başlamıştır
burda bir zaman kavramı var
ve tanrı ise zaman x?

burda bir başlangıçta kavramı var ve tanrı başlamamıştır oysa?

tanrının başlamadığı yerde ne var?
zamansızlık mekansızlık ve sadece ve sadece
sadece tanrı var?
neye göre (kendi yokluğuna göre mi?) -var kavramı içinde
kendine göre

kendine göre tanrı mı henüz yaratmadan (yok a göre var tanrı)
göre göre göreye göre ;
henüz bir zaman kavramasıdır

---

---------- Mesajlar Birleştirildi at 00:29 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 00:20 ----------

yokluk kendini yoketmiş midir?
başlangıçta yokluk ve tanrı vardır bunlar iki zıt kavramlardır o halde mi değil mi?

yoklukta zamansızca vardır ve yoktur yokluktur değil mi? tanrıdan bağımsız kitlesiz olarak

tanrı mutlak varlıktır ve anti-tanrı yokluktur/antiyoklutur

tanrı var ve tanrının yokluğu var -önsayma olarak peki nereye ilerleyelim siz karar verin şmdi

--
tanrının var varettiği bir yokluğu var elinde done olarak (varvaredilen done olarak yokluk istenci)
ama sizce kendinin yokluğu değil o

(tanrının karşıtı ve antisi olarak var çünkü var ; var olarak tanımlanıyor tanrı (var olmak için) bu kavrama (kendinin yokluğu zıtlığına) gebe)

(tanrı tümvarolandır ya da mutlak varlıktır) mutlak yokluk anti tanrıdır bu durumda


yoklu kve yokluğu baştan onun/tanrının
kendinin değilse başkasının olmalıdır
başka şeyin olmalıdır
(kim ve ne iki faktöre düşürdük tanımı şimdi)

---
ama tanrı kimlik ya da nelik olarak tanımlandı
durum bunu ifade etti
kim ve ne soruları gündeme geldi daha baştan şimdi

kim sorusu tanrı yanıtı veriyor ne sorusu madde yanıtı


--
başlangıçtaki varlık y da yokluk için
yok olan tanrının yokluğu -kendinin anti yokluğu yada varlığı olan /olarak olan varlık ya da yokluk içinde

-kendinin değilse başakasının yokluğu ve size göre yokluğun kendinin yokluğu o çünkü yokluk kendine göre yokluk tanrıya göre yokluk bile değil ama görece

tanrı kim olarak tanımlanıyor kim sorusuna cevap veriyor?

(başlangıç vardır o halde mutlak bir zaman ya da zamansızlık içinde lineer/doğrusal bir zaman belirmiştir

lineer zaman, zamana göre görecedir baştan a)

zaman olmaksızın var ve yok gibi tanıtlara ihtiyaç var mı? mutlaklık hali içinde?

mutlaklık hali içinde tanrıya gerek var mı?
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst