Zeistgeist Belgeselleri

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe.Net Arşiv kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Zeistgeist Belgeselleri başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 4,467 kez görüntülenmiş, 24 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe.Net Arşiv
Konu Başlığı Zeistgeist Belgeselleri
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan alpi

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Öncelikle size şunu söyleyeyim ben bu foruma bir şeyler öğretmeye değil öğrenmeye geldim. Yegane amacım budur. İnancıma saldırı olduğunu görmediğim sürece müdafaa konumuna geçmedim. Konularda doğru yanlış mesajlar vererek insanların kafasının karışmasına sebep oluyorsunuz. Bunu daha önce de söyledim.

Sorularınıza gelince;

Allah'a inanıyorum çünkü O Allah ki doğmamıştır, doğurulmamıştır. Ezelidir, Ebedidir. Eğer bir ilah olacaksa bu ilahın en belirgin özelliği bu olmalıdır.

B ak once su farki algila;

Kimse senin Allah'a olan inancina karsi cikmiyor. Istedigin sekilde Allah'a inanabilirsin.

Fark surda;

Allah bir kavram olarak kimsenin tekelinde degil; dolayisi ile Allah ile ilgili her aciklama sorgulanabilir.

Bana gore de Allah, insanoglunun yarattigi bir kavramdir.

Sen simdi Allah ile ilgili bir cumle yazdin, ben de yazdim.

Iste tartisilan ve sorgulanan budur.

Bu farki anliyabiliyor musun?

krishna'nın akrabaları var hatta babası şeytana hizmet eder. Çeşitli ihtiraslardan dolayı krishna'nın akrabaları birbirini öldürür. Doğan, ölen ve akrabaları olan bir ilah'ı kabul edemem çünkü bunlar en azından muhtaç olmayı gerektirir.

Yehova ise Tevratta Allah kelimesi yerine geçen kelimedir. Yani benim inandığım Allah ile aynıdır.

Yukaridaki iki ozel tanri ile ilgili senin goruslerindir, baskasi da baska bir sey dusunur.

Sen simdi "Krishna'nin seytana hizmet ettigini" soyluyorsun.

Peki bir krishna'ya inanan "Allah'in seytana hizmet ettigini" soylerse ne olacak?

Ya da seni krishna'ya hakaret etmek ile suclarsa ne olacak?

Islam tarihinde de hasan huseyin'in kelleri kesilmistir.

Peki sen biliyor musun?

Allah'in da evlatlari oldugunu?

O zaman Allah'ta mi muhtac?

Yehova inanclilari senin Allah'ini kabul etmezler.

Kisaca umarim bu mesaj neyin tartisilabilip neyin tartisilamayacagina aciklik getirmistir.
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Bakın kelimenin ne olduğu önemli değil Allah, Yehova, Aloma, Kutsal Ruh yada diğerleri(bir ateiste göre ise bilgisayar-videosunu bulursam buraya eklerim) ismin ne olduğu fark etmez. Bu isimlerin hepsi yoktan var eden Allah'a işaret eder.

İslam öncesi araplar Allah'a ibadet etmezlerdi-edilemez derlerdi onun için putları aracı olarak kabul edip onların şahsında Allah'a ibadet ederlerdi.

Buna göre benim inandığım Allah'a ibadet edilemez denilemez.
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Yukaridaki iki ozel tanri ile ilgili senin goruslerindir, baskasi da baska bir sey dusunur.

Sen simdi "Krishna'nin seytana hizmet ettigini" soyluyorsun.

Peki bir krishna'ya inanan "Allah'in seytana hizmet ettigini" soylerse ne olacak?

Ya da seni krishna'ya hakaret etmek ile suclarsa ne olacak?



Benim Krishna hakkında söylediklerim bir düşünce ürünü değildir. Oturup Krishna hakkında tefekkür ederek bu sonuca varmadım. O na inananların söylediği şey ne ise onu söyledim. Eğer sizde araştırırsanız aynı sonuca varır mısınız bilemem. O na inananlar öyle söylüyorsa bu hakaret değildir.

Bir dinde imani konuların dayanağı ne ise odur. Bu imani dayanakların ne olduğunu düşünerek anlamak mümkün değildir. Eğer öğrenmek istiyorsanız o dinin kaynaklarına müracaat etmek zorundasınız.

Demek aramızdaki fark bu biz araştırıp bir bilgi sahibi olup söylüyoruz.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Benim Krishna hakkında söylediklerim bir düşünce ürünü değildir. Oturup Krishna hakkında tefekkür ederek bu sonuca varmadım. O na inananların söylediği şey ne ise onu söyledim. Eğer sizde araştırırsanız aynı sonuca varır mısınız bilemem. O na inananlar öyle söylüyorsa bu hakaret değildir.

Bir dinde imani konuların dayanağı ne ise odur. Bu imani dayanakların ne olduğunu düşünerek anlamak mümkün değildir. Eğer öğrenmek istiyorsanız o dinin kaynaklarına müracaat etmek zorundasınız.

Demek aramızdaki fark bu biz araştırıp bir bilgi sahibi olup söylüyoruz.

Dedigim gibi sen kenmdi inandigin dogreular ile kendini savunursun, baskasida sana ters olan kendi inandigi dogrular ile kendini savunur.

Boylece de iki dogru "koprude inatlasan keciler gibi" kendi dogrularini biri digerine dayatmaya ve boylece de savunular saldiriya donusmeye baslar.

Din ve imanda herkesin kendi algisdina gore dayanak ortaya cikar.

Tek bir dayanak ta yoktur.

Oyle olsaydi, ayni kurani okuyanlar mezheplere ve mezhepler bunyesinde de farklilasmaya donusmezdi.

ISID'lar ortaya cikmazdi.

Sonucta herkes kerndince arastiriyor ve bilgi sahibi oluyor.

Iste o yuzden herkesin dogrular arasi savunu/saldiridan kurtulup; objektif ve tarafsiz sorgulayabilmesi gerekir ve bu sorgulamadan dogan bilgi ve dusunce temelinde de kendi bilgi ve dusuncesini baskalari ile paylasabilmesi gerekir.

Kimsenin kimseye kendi dogrusunu "bir tek benimki dogru" diye dayatmadan.

Sonucta her bir beyin kendi inandigi dogrusuna kendi karar verir.

Zaten bu tip bilimsel niteligi olmayan konu ve kavramlar felsefi ya da klavye dalasi olarak ancak tartisilir.

Her tartisan da sonucta kendi inandigi dogruda kalir ya da kendini baska bir dogruya inandirirsa da ona gecer.
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Siz hala mezhep nedir anlayamadınız. ışıdla aramızdaki fark ibadet konularıdır. Başka bir farkımız yok. Hemen devam edeyim ışıd öldürürken ibadet ettiğini düşünüyor. Allah'a ortaklar koşmuyor. Farklı bir Allah inancına sahip değil.

Bunlar çok farklı şeyler.

İmani-Akidevi konularda farklılık varsa bu İslam'ın bir mezhebi değildir. (Alevilik onun için farklı bir şekilde tartışılıyor)
İbadi konularda farklılık varsa burada mezhepten söz edilebilir.

Örneğin; Müsülmanlar kötülükleri yok etmek için bir mücadele içerisinde olurlar. Bu Allah'ın emridir bütün müslümanlar bu konuda hem fikirdir. Işıd öldürerek kötülükleri yok etmeye çalışıyor biz bu mücadele şekline karşıyız. Yoksa Allah kötülüklerin yok edilmesi konusunda biz müslümanlara emir vermiyor demiyoruz.

Eğer mezhep meselesini İslami kaynaklardan da araştırırsanız daha sağlıklı bir görüşe sahip olursunuz.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst