Tanrı ve Şeytan arasındaki tartışma

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde alpkaraofficial tarafından oluşturulan Tanrı ve Şeytan arasındaki tartışma başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 881 kez görüntülenmiş, 6 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Tanrı ve Şeytan arasındaki tartışma
Konbuyu başlatan alpkaraofficial
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

alpkaraofficial

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
16 Nis 2018
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Kıyamet gününe kadar süren bu savaş'ta Emperyalist Şeytan kazanırsa cumhur başkanı şeytan'mı olucak?
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Şeytan rolünü oynuyor, ona uyanların sınavı bu yani şeytanın kazanması mümkün değil.
 

ÜstünKişi

Ordinaryus
Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
744
Tepkime puanı
114
Puanları
43
Şüphesiz, tartışmayı maymun kafalı, sarı benekli, melek kanatlı tombik hipopotamlar kazanacaktır.
 

yazzamayanyazar

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Şeytan ile Tanrı arasındaki tartışmanın ontolojik hiçbir geçerli ve mantıklı tarafının olmadığı kanaatine sahip olsam da bu konuya biraz felsefi açıdan yaklaşmak istiyorum.
Burada ortaya atılan dualist felsefeye benzer bir anlayıştır . Tanrı sonsuz iyiliği temsil eder .Bunu insanların tanrıya yüklediği merhametli ,vicdanlı affedici Tanrı anlayışında net bir şekilde görebiliriz .Şeytan ise Saf kötülük ve karanlığı temsil eder burada yapılan bir diyalektiktir.Ama gene de birkaç soru da sormadan geçmek istemiyorum gerçekte var olup olmadıklarına dair ?
1-)Eğer iyilik kaynağı Tanrı ise bunun iyi olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
2-)İyi nedir ?İyiyi hangi açıdan ele alırsak doğru karara varabiliriz ?
3-)Kötülüğün kaynağı şeytan ise kötü olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
4-)Kötü olmasının sebebi şeytan ise neden bizler sorumlu tutuluruz kötülükten ?
Sorular çoğaltılabilir.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 02:17 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 02:16 ----------

Şeytan ile Tanrı arasındaki tartışmanın ontolojik hiçbir geçerli ve mantıklı tarafının olmadığı kanaatine sahip olsam da bu konuya biraz felsefi açıdan yaklaşmak istiyorum.
Burada ortaya atılan dualist felsefeye benzer bir anlayıştır . Tanrı sonsuz iyiliği temsil eder .Bunu insanların tanrıya yüklediği merhametli ,vicdanlı affedici Tanrı anlayışında net bir şekilde görebiliriz .Şeytan ise Saf kötülük ve karanlığı temsil eder burada yapılan bir diyalektiktir.Ama gene de birkaç soru da sormadan geçmek istemiyorum gerçekte var olup olmadıklarına dair ?
1-)Eğer iyilik kaynağı Tanrı ise bunun iyi olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
2-)İyi nedir ?İyiyi hangi açıdan ele alırsak doğru karara varabiliriz ?
3-)Kötülüğün kaynağı şeytan ise kötü olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
4-)Kötü olmasının sebebi şeytan ise neden bizler sorumlu tutuluruz kötülükten ?
Sorular çoğaltılabilir.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 02:17 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 02:17 ----------

Şeytan ile Tanrı arasındaki tartışmanın ontolojik hiçbir geçerli ve mantıklı tarafının olmadığı kanaatine sahip olsam da bu konuya biraz felsefi açıdan yaklaşmak istiyorum.
Burada ortaya atılan dualist felsefeye benzer bir anlayıştır . Tanrı sonsuz iyiliği temsil eder .Bunu insanların tanrıya yüklediği merhametli ,vicdanlı affedici Tanrı anlayışında net bir şekilde görebiliriz .Şeytan ise Saf kötülük ve karanlığı temsil eder burada yapılan bir diyalektiktir.Ama gene de birkaç soru da sormadan geçmek istemiyorum gerçekte var olup olmadıklarına dair ?
1-)Eğer iyilik kaynağı Tanrı ise bunun iyi olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
2-)İyi nedir ?İyiyi hangi açıdan ele alırsak doğru karara varabiliriz ?
3-)Kötülüğün kaynağı şeytan ise kötü olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
4-)Kötü olmasının sebebi şeytan ise neden bizler sorumlu tutuluruz kötülükten ?
Sorular çoğaltılabilir.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Şeytan ile Tanrı arasındaki tartışmanın ontolojik hiçbir geçerli ve mantıklı tarafının olmadığı kanaatine sahip olsam da bu konuya biraz felsefi açıdan yaklaşmak istiyorum.
Burada ortaya atılan dualist felsefeye benzer bir anlayıştır. Tanrı sonsuz iyiliği temsil eder .Bunu insanların tanrıya yüklediği merhametli ,vicdanlı affedici Tanrı anlayışında net bir şekilde görebiliriz .Şeytan ise Saf kötülük ve karanlığı temsil eder burada yapılan bir diyalektiktir.Ama gene de birkaç soru da sormadan geçmek istemiyorum gerçekte var olup olmadıklarına dair ?
1-)Eğer iyilik kaynağı Tanrı ise bunun iyi olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
2-)İyi nedir ?İyiyi hangi açıdan ele alırsak doğru karara varabiliriz ?
3-)Kötülüğün kaynağı şeytan ise kötü olduğuna nasıl karar veriyoruz ?
4-)Kötü olmasının sebebi şeytan ise neden bizler sorumlu tutuluruz kötülükten ?
Sorular çoğaltılabilir.

İyilik-kötülük bir bütündür yani iyilik yoksa kötülük de yok olacak ve kötülük yoksa iyilik de var olmayacaktır. Bu evrenin yapısı bu şekilde işliyor. Dualite prensibini sadece iyilik ve kötülük üzerinden yok sayamıyorsunuz, o zaman tüm ikilemler ortadan kalkmalıdır yani güzel-çirkin, kadın-erkek, canlı-cansız v.s hepsini yok ettiğiniz zaman, Dünya yaşamı da yok olur.

İyi kavramı genel olarak sadece kendine değil bütünün hayrına olandır. Eylemleriniz ile başkalarına da fayda sağlamalısınız fakat "Kaş yaparken göz çıkartmak." diye de bir deyim var yani dengeli olmak gerekiyor. Genel yorum yapmak çok o zor, o anki koşullara göre değişir.

Şeytan planı kötülükten sorumlu görevli varlıkların bütünüdür. Tekamül için görevliler fakat insan bu plana yakın durmamalıdır çünkü kötülükten uzak durması gerektiğini çok iyi biliyor ve bile bile kötülük yapıyorsa sonucuna da katlanır. Küçük kötülükler iyilik ile yok edilebilir yani iyilik, kötülüğe üstün gelir ve kötü eylemlerinizin yarattığı olumsuzluk, iyilik ile azaltılabilir fakat çok büyük kötülüklerde bu mümkün olmuyor. Can almanın yükü çok ağırdır ve ölüm sonrası ancak hesaplaşılabilir ve bu da çok uzun-acı verici bir süreçtir.

Konfüçyüs der ki: "Elmas nasıl yontulmadan kusursuz olamazsa, insan da acı çekmeden olgunlaşamaz."
 

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Yeni düşüncelere açığız
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst