Neler yeni

Tanrı neden? insanları özgür iradesi dışında yaratır.

Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
Tanrı neden? yaratılmadan önce insanlara özgür irade vermemiştir.çünkü bana göre yaratılışta özgür irade yoktur. herşey tanrının planlı programlı bir şekilde evreni ve insanlığı yaratması özgür iradeye terstir. tanrı evrenin dışında olmak zorundaki bu evren ve görseller varolabilsin.

tanrı madem ruhları evreni yaratmadan önce yarattı. tek tek bu ruhlara yaşamı ve bu dünyayı anlatması gerekirdi. yani bir seçim hakkı olması gerekirdi. tüm insanlığın yaratılmak isteyen bu dünyaya gelir ve hakkı neyse alır giderdi. yaratılmak istemeyende sadece ruh olarak yaşardı.

özgür iradeyi hiçe sayan tanrı bana göre kötü bir varlıktır. :) çünkü hiç kimse bize neden? burdayız diye diye sormadı. sadece gözlerimizi açtık. ve burdayız. bu özgür iradenin olmadığının ispatıdır. çünkü ruh olarak bize soruksaydı. bizde sonuçlara göre bir karar verirdik.zaten sonucunu tanrı gerçekten biliyorsa. bunu bizde görürdük. ama yinede yaşamak isteyenler olurdu tabi .ama bana göre ben kesinlikle tercihimi

yaratılmamak olarak seçerdim. böylece mantıklı bir yaşamım olurdu. :)
 

Khan

Yeni üye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
3
Puanları
0
Tanrı'ya atarlanmak yerine bulunduğumuz durumun ve yaşadığımız evrenin farkına varırsak ve ne için burada bulunduğumuzu idrak edebilecek bilgi düzeyine ulaşırsak, belki de o atarlandığımız Tanrı'ya çok büyük bir teşekkür borçlu olacağız.

Benim kendi düşünceme göre, insanların varoluşu ve evren ile ilgili bir çok hipotez öne sürülebilirken, bu dar bakış açısınızla hiçbir soru cevap bulmayacaktır. Bizim soru üretip bu sorulara cevap aramamız gerekiyor ama bu sorular Tanrı'yı yargılar nitelikte olmamalı. Daha çok bir durum değerlendirmesi gibi sorular sorulmalı.
Neden buradayız?
İnsanlar hayal etmek için yaratılmış olamaz mı?
Keşfetmeye çalıştığımız bu evrenin içerisinde, bizler aslında Tanrı'nın bedeninde yaşayan birer hücresi olabilir miyiz?
İnsanlar hata yapmak ve hatalarından ders alarak olgunlaşmak için yaratılmış olamazlar mı?
.
.
.

Benzeri, saçma yada mantıklı sorularla bir cevap aramak daha doğru olur diye düşünüyorum. Tanrı'nın varlığını sorgulayabilirsiniz ama varlığını kabul ettiğiniz bir Tanrı'yı yargılayıp şikayetçi olmak anlamsız. Boşa kürek çekmektir bana göre. Saygılarımı sunarım.
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
islam inancına göre!!benim anlamadığım yegane sorudur bu, felsefede madem sınavdayız tanrı ateistleri niçin? yaratmıştır.
yıllardır düşünüyorum madem özgür iradenin tanımı sonradan değişebilen ve sonradan tövbe edipte tanrıya inanmak kavramıysa yani her zaman tanrıyı bulabilicek kadar vicdanımızı sorguluyabiliyorsak ozaman tanrı neden? bu ateistleri sınava almıştır. bunun mantığı bana göre temelden çürüktür.
çünkü ateizmin felsefesi tanrıya inanmamak onu reddetmek üzerine kurulmuştur. ateist olan bir kişi için tanrının varlığının yada yokluğunun bir anlamı yoktur.
dolayısiylede söyle bir mantık yürütebiliriz.
1: agnostıkler için sınav mantıklıdır. onlar tanrının varolabilicegınıde düşünürler yanı agnostıklar sınav için uygundur.cehenneme gidebilirler.
2: deistler içinde aynı şey gecerlidir. onlarda dinsiz olmalarına rağmen tanrıya inanırlar yanı onlarda islama göre cehennem için uygundurlar.
3: hristiyanlar ve yahudilerde islama göre cehenneme gidiceklerdır. sınavın mantığına göre onlarda cehennem için uygundurlar. hatta bunu bir ayet ile süslüyelım kafamızda soru işareti kalmasın.
Maide Suresi, 51: Ey iman edenler! Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdır. Sizden kim onları dost edinirse (onlarda cehenemliktir)onlardandır. Allah, zalimler toplumunu doğruya ve güzele kılavuzlamaz.
görüldüğü gibi allahın olduğu iddia edilen ayette sadece islama inanlar cennete gidicekse. bu sınav mantıklı olabilirdi. ama sen tut ateistleride yarat. sana inanmıyan senin varlığını bile inkar eden bir zihniyeti neden? yaratıyorsunki.ateistleri sınamması için sana inanmaları gerekıyor. ama tanrıyı reddeden birini tanrının yaratıpta sınava sokması bana göre en büyük kavram karmaşasıdır..

işte islamda mükemmel bir açık yakaladım.
Bakara Suresi, 111: “Yahudi veya Hıristiyanlardan başkası cennete giremez,” dediler. Bu, onların kuruntusudur. De ki: “Doğru sözlüler iseniz delilinizi getirin.”

burada dediler ekındende anlasıldıgı gibi bu sözü söylüyen allahmış :D allah demişkı yarattıgım yahudiler ve hristiyanlar bana isyan etmışler verdıgım son dini reddetmışler yalnıca kendılerının cennnette gidicegını iddia etmışlerdır. bak bak bak
bunu söyleyen allahsa eğer alalh şunu unutmuş olmalı eyyyy allah tevratı ve incili verende sen değilmiydin şimdi neden? inkar edersin. alın işte tek açıkla kuranı ve islamı paramparca ettım.
koskoca allah onlardan delil istiyor yok artık al sana delil tevrat ve incili babammı? verdi.
eyy arabın allahı.. :D :D

---------- Mesajlar Birleştirildi at 05:50 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 05:36 ----------

.
.
.

Benzeri, saçma yada mantıklı sorularla bir cevap aramak daha doğru olur diye düşünüyorum. Tanrı'nın varlığını sorgulayabilirsiniz ama varlığını kabul ettiğiniz bir Tanrı'yı yargılayıp şikayetçi olmak anlamsız. Boşa kürek çekmektir bana göre. Saygılarımı sunarım.[/QUOTE]

biz tanrıyı sorgulamıyoruzkı bizler tanrının verdıgını iddia ettikleri doğmatık ve teolojık inanışlar olan dinleri sorguluyoruz. dinlerin insan ürünümü? yoksa tanrı ürünümü? olduğunu çok net ispatlıyoruz aynı zamanda ama nato kafa nato mermer bu forumdaki bazı zırcahiller.. saygılarımla..
 
Son düzenleme:

Khan

Yeni üye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
3
Puanları
0
Dinleri sorgulayabilirsiniz, ben de sorguluyorum. Fakat ilk mesajınız Tanrı'yı sorgular bir niteliğe sahip.
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
Dinleri sorgulayabilirsiniz, ben de sorguluyorum. Fakat ilk mesajınız Tanrı'yı sorgular bir niteliğe sahip.
ama işte o tanrı dinlerin tanrısı :D ilk anı yada son anıda olsa öümün son nefesındede olsam tıpkı evrensel insan gibi tanrıoy ıyerden yere vurmaya devam edicem. saygılarımla.
çünkü baz aldığım tüm irdelemeler eşmeler ayetler ve dinlerim merhametli adaletlı ve özgür iradeyı verdıgı iddia edilen tanrıların akıllarıdır.
 

Khan

Yeni üye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
3
Puanları
0
ama işte o tanrı dinlerin tanrısı :D ilk anı yada son anıda olsa öümün son nefesındede olsam tıpkı evrensel insan gibi tanrıoy ıyerden yere vurmaya devam edicem. saygılarımla.
çünkü baz aldığım tüm irdelemeler eşmeler ayetler ve dinlerim merhametli adaletlı ve özgür iradeyı verdıgı iddia edilen tanrıların akıllarıdır.
Demek istediğim aslında şu;
Tanrı'nın var olup olmadığını sorgulayabilirsiniz. Aynı şekilde dinlerin de. Tanrı'yı ve dinleri kabul etmeyebilirsiniz. Bunu yaptığınız zaman hayata bakışınız değişir. Tanrı ve dinleri kabul edebilirsiniz. Fakat bu noktada da farklı bir bakış açısına kavuşabilirsiniz. Dinler gerçekten Tanrı'ya mı ait? Tanrı'ya ait ise, bunun sonuçları nedir? Dinler, kabul ettiğin Tanrı ile çelişiyor mu? Tanrı'ya ait değillerse, dinler neden ve nasıl ortaya çıktı?
Bunları sizi eleştirmek için söylemiyorum. Amacım, yerimizde saymak yerine akıl ve mantıkla sonuçlar elde edebilmek. Yani ilerlemek. Dini kesimin yaptıklarını yapmayın. İslam geleli 1400 sene oldu ama alimlere sorulan dini sorular sanki yeni vahyedilmiş bir din gibi. İslamın kendi içinde hiçbir ilerlemesi yok. Oruç nasıl bozulur? Abdest nasıl bozulur? Bu tür soruların 1400 senede cevap bulması gerekiyordu. Ve benzeri birçok saçma soru daha.
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
Dinler, kabul ettiğin Tanrı ile çelişiyor mu? Tanrı'ya ait değillerse, dinler neden ve nasıl ortaya çıktı?
çok kolay bir cevabı var. emınım duyunca sende sasırıcaksın, azız dostum. :)
milyonlarca sahte din nasıl? geldiyse kuranda öyle gelmiştir. sen yasamı 13.7 milyar.. yılmı? sanıyorsun bana göre ilk insanlar trılyonlarca yıl öncede burdaydılar.
 
Son düzenleme:

tazmanyayahnisi

Yeni üye
Katılım
20 Eyl 2017
Mesajlar
152
Puanları
0
Kader bağlamında benim sabiilik ve eski mısır dinlerinden izlenimlerim..

Baş tanrı amon her insanın seçimlerini varsayımsal olarak bilir ve ona göre kader yazar bence senin ufak tercihlerin yeni kaderlerin kapısını acar mesela suriyede özgür yaşam için demokratik olarak gösteri yapanlar ellerine silah alınca haksız konuma düşmüş ve o saatden sonra halk olarak değil militan olarak anılmışlardır gibi yani demokrasiye evet şiddete hayır... gibi...
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
Kader bağlamında benim sabiilik ve eski mısır dinlerinden izlenimlerim..

Baş tanrı amon her insanın seçimlerini varsayımsal olarak bilir ve ona göre kader yazar bence senin ufak tercihlerin yeni kaderlerin kapısını acar mesela suriyede özgür yaşam için demokratik olarak gösteri yapanlar ellerine silah alınca haksız konuma düşmüş ve o saatden sonra halk olarak değil militan olarak anılmışlardır gibi yani demokrasiye evet şiddete hayır... gibi...
oldukça mantıklı, elle tutulur. ve oldukça realist bir düşünce tekniği birazcıkta benim düşünce tekniğime benziyor. oldukça kararlı ve oldukça dürüst bir arguman sunmuşsun tebrik ederim. :) senınde belırttıgın gibi masonlugun icadıyla 16.. yydan itiabaren rocvild ailesı yahudi gelenegı olan kapıtalızmı hortlatmadan önce insanlık tarıhı daha saglıklı ortamlarda yasıyordu. bana göre.cahıllerdı ama dogallık vardı. şimdi ise bu dunya yok olmak tehlıkesı ile karşı karsiyadır. bunu irdeleyen yok malesef. :)
bence dinlerden çok daha fazla ciddi bir sorunumuz var beylerr oda küresel ısınmadır.

yani gerçek kader böyle birşey olmamalı. kişi haklıysa 7 milyar haksız olabilir. çogunlugun haklı olduğu yer değil tanrı bazında kişilerin haklı olduğu yer önemlıdır. vebeyanı esastır!
 
Son düzenleme:

tazmanyayahnisi

Yeni üye
Katılım
20 Eyl 2017
Mesajlar
152
Puanları
0
sAĞOL GERÇEĞİ ARAYAN ADAM iyi günler konuşmak üzere görüşmek üzere
ha şu var ben bu birikimimi hertelden okuyarak elde ettim her gruba girdim çıktım yasal olan gruplara tabii şimdi beni okuyupta sakın ümidinizi kesmeyin yani siz doğru yolunuzdan sasmayın seni hırsızlık yapmaktan kul hakkı yemekten ne uzak tutuyorsa ona inan cennet ise cennet tanrı ise tanrı...
 

Liebert

Yeni üye
Katılım
27 Ocak 2018
Mesajlar
50
Puanları
0
Demek istediğim aslında şu;
Tanrı'nın var olup olmadığını sorgulayabilirsiniz. Aynı şekilde dinlerin de. Tanrı'yı ve dinleri kabul etmeyebilirsiniz. Bunu yaptığınız zaman hayata bakışınız değişir. Tanrı ve dinleri kabul edebilirsiniz. Fakat bu noktada da farklı bir bakış açısına kavuşabilirsiniz. Dinler gerçekten Tanrı'ya mı ait? Tanrı'ya ait ise, bunun sonuçları nedir? Dinler, kabul ettiğin Tanrı ile çelişiyor mu? Tanrı'ya ait değillerse, dinler neden ve nasıl ortaya çıktı?
Bunları sizi eleştirmek için söylemiyorum. Amacım, yerimizde saymak yerine akıl ve mantıkla sonuçlar elde edebilmek. Yani ilerlemek. Dini kesimin yaptıklarını yapmayın. İslam geleli 1400 sene oldu ama alimlere sorulan dini sorular sanki yeni vahyedilmiş bir din gibi. İslamın kendi içinde hiçbir ilerlemesi yok. Oruç nasıl bozulur? Abdest nasıl bozulur? Bu tür soruların 1400 senede cevap bulması gerekiyordu. Ve benzeri birçok saçma soru daha.
1400 senede cevap "bulunmadı". Her birinin ayrıntılı cevapları vardı. İncili ve tevratı değiştirmiş insanlar rasulullah'a mı iftira atmayacaklardı? Kuran'ı değiştiremezler, ahirete kadar korunacak ancak fıkıh ve hadis ilimi oyuncak haline geldi insanların elinde. Fitnenin doruk noktası olduğu şu dönemde doğruları bulmak azim ve sabır gerektirdiği için sorular sorulmaya devam ediyor. Saçma soruymuş. Efe Aydal'ın dalga geçmek amaçlı ürettiği sorular mı mesela?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
sAĞOL GERÇEĞİ ARAYAN ADAM iyi günler konuşmak üzere görüşmek üzere
ha şu var ben bu birikimimi hertelden okuyarak elde ettim her gruba girdim çıktım yasal olan gruplara tabii şimdi beni okuyupta sakın ümidinizi kesmeyin yani siz doğru yolunuzdan sasmayın seni hırsızlık yapmaktan kul hakkı yemekten ne uzak tutuyorsa ona inan cennet ise cennet tanrı ise tanrı...
bu sefer kısa ama cok derin giricem saygıdeger kardeşım mesele bizlerin iyi yada kötü olması değildir. asıl mesele bizleri vareden ilahın mantığının kaos yaratmak değil huzur yaratmak zorunda olduğu gerçegıdır. neymiş tanrının bile zorunlu olduğu birşey varmış.
oda iyi olmak yoksa ne?anlamı var yaşamın.
 

Lefty

Tanınmış üye
Yönetici
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
5,072
Puanları
63
Yaş
41
Başlıktaki soru bana göre de çok saçma çünkü hep söylediğim gibi iradesi dışında yaratma yok, dünyaya gelen her bir insan bu sorumluluğu kendisi yüklendi fakat hatırlamaması gerekiyordu, başka türlü Dünya'ya uyum sağlayamazdı.

Azhap 72
Diyanet İşleri: "Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi. Çünkü o çok zalimdir, çok cahildir."

Hem zalim hem cahil bir insandan bahsediyor. Zalimdir çünkü kötülük yapma seçeneği olan tek yaratım insandır, cahildir çünkü kendi gücünün ve özünün farkına kolay kolay varamaz. Yaratımlar içinde en şereflisidir çünkü Allah'ın ruhundan bir parça taşır fakat gölge bir varlık olarak yaşayıp, dünya işlerine kapılıp, tekamül etmekte zorlandığı için de "Hakiki insan" olması çok zaman alır.
Emanet nedir? Ruhun tekamül edebilmesi için yaşaması gereken alanlarda, gölge bir varlık olarak ona destek vermektir.
Ruh ise kainat üstü bir oluşumdur yani Kadir-i Mutlak Yaradan'ın katından gelir.

Özgür irade daha önce ifade ettiğim gibi beynin özgür kalması ile ancak mümkün olabilir. Beyin yedekte ne tutuyorsa kararları ona göre verir, geçmiş yaşam izleri bu yüzden insanın kararlarını sağlıklı vermesine çoğu zaman engeldir.
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
Başlıktaki soru bana göre de çok saçma çünkü hep söylediğim gibi iradesi dışında yaratma yok, dünyaya gelen her bir insan bu sorumluluğu kendisi yüklendi fakat hatırlamaması gerekiyordu, başka türlü Dünya'ya uyum sağlayamazdı.

Azhap 72
Diyanet İşleri: "Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi. Çünkü o çok zalimdir, çok cahildir."

Hem zalim hem cahil bir insandan bahsediyor. Zalimdir çünkü kötülük yapma seçeneği olan tek yaratım insandır, cahildir çünkü kendi gücünün ve özünün farkına kolay kolay varamaz. Yaratımlar içinde en şereflisidir çünkü Allah'ın ruhundan bir parça taşır fakat gölge bir varlık olarak yaşayıp, dünya işlerine kapılıp, tekamül etmekte zorlandığı için de "Hakiki insan" olması çok zaman alır.
Emanet nedir? Ruhun tekamül edebilmesi için yaşaması gereken alanlarda, gölge bir varlık olarak ona destek vermektir.
Ruh ise kainat üstü bir oluşumdur yani Kadir-i Mutlak Yaradan'ın katından gelir.

Özgür irade daha önce ifade ettiğim gibi beynin özgür kalması ile ancak mümkün olabilir. Beyin yedekte ne tutuyorsa kararları ona göre verir, geçmiş yaşam izleri bu yüzden insanın kararlarını sağlıklı vermesine çoğu zaman engeldir.
istersen şu meshur ahzap 52.lerden baslıyalım :) ensestı ve akraba evlılıgını caiz ve helal gören ayetten.. :)
ey peygamber! biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. ayrıca, diğer müminlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini peygamber'e bağışlayan, peygamber'in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mümin kadını da (sana helal kıldık.) müminlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. .. :)

evvela ayette hz. peygambere husus... :)
devamıî bir muamelenin yapıldığı, dörtten fazla kadın almak yalnız ona mahsus olduğu, diğer müslümanların bu konuda onu örnek almalarının ''yanlış'' olduğu hususu vurgulanmıştır.

peygamberin amca, hala, dayı ve teyze kızlarını alabileceği hususu seslendirilerek, insanların bu derecedeki yakınlarıyla evlenebileceklerine, ve dolaylı olarak(yaygın kanaatin aksine) bu yakın evlilikten ötürü çocuklarda anormal bir durumun olmayacağına işaret edilmiştir.
ki çocuğun sakat doğması yanlış zamanda döllenme ve kan uyuşmazlığından dolayı olduğu bilimsel olarak bilinen birşeydir.... yanı ensest helaldır diyor.

onun devamı olan 52. ayette
''bundan sonra sana (başka) kadınlar ve zevcelerinden birini, güzelliği hoşuna gitse bile (başka bir hanımla) değiştirmen helâl değildir. elinin (altında) sahip oldukların (cariyeler) hariç. ve allah, herşeyi murakebe (denetleyen) edendir.''diyor ..:)

yani peygamberin o kadınları boşaması, bırakması, mümkün değildir buda onu sınırlayıcı birşeydir. ... :)
ama bir başka müslüman evlendikten sonra, boşanabilir bir başkası ile evlenebilir.
yani surenin sadece bir ayetini okursan bu yanlış anlamaya yol açar elbette.diyorlar tamamını okuduk işte buz gibi ensesten ve akraba evlılıgındne bahsediyor.. ayet.. lütfen kendını kandırma
gerçeklerı göremıyorsun saygılarımla :)
muhammede herşe yserbest ama diğer mumınlere yasaktır. al sana evrensel olduğu iddia edilen kurandakı bir başka sacmalık.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 23:50 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 23:31 ----------

bana göre tanrı ne? iyidir nede? kötüdür çünkü her ikisinide yaratmıştır. bü yüzden iyilik ve kötüllük kavramı yalnızca insanlar içindir. bu basit bir sorunun : :)

sadece basit bir cevabıdır. asıl karmasık olansan şudur.. :)


tanrının görecelı olmaması onun bir planı olduğunu ispatlamıyormu?? :)


şimdi insan olmayı unutun ve tanrı olduğunu kabul edın. ve deyınkı ben bir varlık yaratıcam. ama ona amacımı bellı etmek istemıyorum. desenız. nasıl? bir planınız olurdu?? hiç düşündünüzmü??? :)

görecelı olmaması onun evrenın dısındakı gercek bir boyutta olduğunu ispatlar .. bu boyut dedıgımız belkıde farklı tanrıların olduğu boyuttur. :)


farklı tanrılar farklı evrenler yaratmışlar ve yine yarattıkları insanlara gözükmüyorlardır. bir program gibi programcıyı program görebilirmi???:)

benımkısı sadece bir teorı ama tanrı boyutun kendiside olabilr. buda çok mantıklı. yanı tanrı evrenın dışı evrendekı herşeyde içidir.

bana en garıp gelende bu zaten iyiliği ve kötülüğü yaratan tanrının iyi yada kötü olmadığı gerçeğidir. pekı!!! ozaman tanrının gerçek amacı nedir??? iyilik değil kötülük değil. yoksa bir oyunmu? oynuyor. o yuzdenmı? göremiyoruz.

tanrı iyi olsa kötülüğü yaratmaz kötü olsa iyiliği yaratmaz. pekı tanrının gizemlı planı nedir? biz asıl onu bulamayız. bu imkansız. sistemetık düzen buna asla izin vermez. o zaman biz neden yasıyoruzkı. tanrıyı gerçek anlamda bulamıyacaksak yasamın ne? anlamı olurkı . biri benı yaratmış ama benım haberım yok kımse bana sormadı. bu bana çok garip gelıyor
 
Son düzenleme:

Lefty

Tanınmış üye
Yönetici
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
5,072
Puanları
63
Yaş
41
Parapsikoloji bu ülkede alaya alındığı sürece bizler, "Özgür irade nedir?", tartışır dururuz ve maalesef bu durum hiç değişmeyecek gibi görünüyor.

Tam manası ile özgür olabilmek mümkün değil zaten ve yaşam koşullarımız belirli olarak geliyoruz fakat karşımıza çıkan olaylara verdiğimiz tepkiler, bizim sınavımız ve başarı ölçümüz. Önceki yaşam derslerimiz ile bu yaşam bir arada ilerliyor.

Beynin hafızasındaki bilgiler sadece bu yaşama ait fakat ruhun da hafızası var ve bunun da ispatı, Regresyon çalışmalarında insanların anlattıkları ve verdikleri detayların, kontrol edildiğinde doğruluğudur.

Bu yaşamda özgür olmak için beyin ve nefs terbiyesi ilk kural, anılar ve travmalar yaşam kalitemizi ve seçimlerimizi etkiliyor. Özgür bir beyin ve ruhsal arınmışlık olmadan, özgür irade mümkün değildir.
 
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
126
Puanları
0
Yaş
42
ben tanrı olsam bana inanmıyorlar diye insanların derilerini değiştirip değiştirip yakmazdım...
tanrı bunu yaptığı an iş tanrıdan çıkıp insana özgü bir durum oluşturur..
yani insan gibi düşünen!! insanüstü bir varlık!!akıl ve mantık bunu onaylamaz.
o zaman tek şey akla geliyor. eger aklımıızı ve mantığımızı güçlü kullnırsak bu söylemler allah değil
muhammede aittir. derin düşünün!! sonsuz merhamet sahibi olduğu düşünülen allah böyle düşünüyorsa ben ondan daha merhametlıyım.bir insan tanrıdan daha merhametli olduğunu anladığı an,tanrıya ve dine karşı olan inancını tamamen yitirir. gerçek akıl ve mantık budur. :)


NİSA-56 için 40 meâl bulundu. Gültekin Onan (4/NİSÂ-56: Ayetlerimize küfredenleri şüphesiz ateşe sokacağız. Derileri yanıp döküldükçe, azabı tatmaları için onları başka derilerle değiştireceğiz. Gerçekten, Tanrı güçlü ve üstün olandır, hüküm ve hikmet sahibidir.) / Hasan Basri Çantay (4/NİSÂ-56: Âyetlerimizi inkâr ile kâfir olanlar (var ya) onları muhakkak ki ateşe atacağız. Derileri pişdikce, azabı tadıb durmaları için, onları başka derilerle (yenileyib) değişdireceğiz. Şübhesiz ki Allah mutlak gaalibdir, yegâne hüküm ve hikmet saahibidir. )