Ruh Maddenin Bir Formudur

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde NuriKara tarafından oluşturulan Ruh Maddenin Bir Formudur başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 885 kez görüntülenmiş, 5 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı Ruh Maddenin Bir Formudur
Konbuyu başlatan NuriKara
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan ls2

NuriKara

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
565
Tepkime puanı
106
Puanları
43
Allah'ın varlığı maddeden bağımsız olmak zorunda değil, maddenin sırrını çözdüğümüze inanmıyorum. Atom en küçüktü, şimdi kuarklar var, kim bilir daha neler var. Ufku her zaman son sanıyoruz.

Mantıken ister inançlı olsun ister inançsız olsun hep var olan birşey olmalı. Çünkü diğer seçenek yokluktan varlığın oluşması, başka da seçenek yok.

Ruh maddenin bir formudur, madde o hale gelince ruh oluşur. Algılarımızdaki maddeye dayanarak konuşmuyorum.
 

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Bence madde ile metafizik varlık arasında bir fark yok, ikisi de aynı cevherlerden/güçlerden çıkan farklı formlardır, onların madde ve metafizik olarak farklı algılanmasının nedeni ruhumuza bıraktıkları farklı manalardan kaynaklanır, yani eğer metafizik bir kesit/ bir alem/ bizim ruhumuza bu maddi dünyada sunulsa idi; bu maddi dünyada metafizik dünyaya ait olan bir algılar bütünü ruhumuzda algılama oluştursa idi bu metafizik işler bizim için metafiziklikten çıkar ve madde olurdu; ama ruh böyle değildir; ruh hem maddeden hem de metafizik varlıktan başkaca bir güçtür; ruhun algılanan değil de algılayan olması bile ruhun hem maddeden hem de metafizikten farklı olduğunun göstergesidir; çünkü ruh algılayan madde ve metafizik de algılanandır.

Bence, ruhu maddenin bir formu almak ruhu basitleştirmek olur. Mesela ruhun maddenin bir formu olamayacak kadar büyük ve saklanan ve gizlenen bir güç olduğunu İslam'dan da çıkarabiliriz, İsrâ Suresi 85. Ayet'de derki:

Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki: Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ancak az bir bilgi verilmiştir.

Yani İslam bile ruh hakkında bize bilgi vermez, bu durum bile ruhun maddenin basit bir formu olamayacak kadar saklanası bir güç olduğunu gösterir.

Bu sorular hakkında İslam alimlerinin açıklamaları olmuş, sorularlaislamiyet.com da bence bu sorulara İslam'ın bakış açısını güzel açıklıyorlar.
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Bence, ruhu maddenin bir formu almak ruhu basitleştirmek olur. Mesela ruhun maddenin bir formu olamayacak kadar büyük ve saklanan ve gizlenen bir güç olduğunu İslam'dan da çıkarabiliriz, İsrâ Suresi 85. Ayet'de derki:

Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki: Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ancak az bir bilgi verilmiştir.

Yani İslam bile ruh hakkında bize bilgi vermez, bu durum bile ruhun maddenin basit bir formu olamayacak kadar saklanası bir güç olduğunu gösterir.

Bu sorular hakkında İslam alimlerinin açıklamaları olmuş, sorularlaislamiyet.com da bence bu sorulara İslam'ın bakış açısını güzel açıklıyorlar.

isra 85 özellikle tasavvufcuların temel dayanağı...ama tabiki o da yalan.. o ayette gecen ruh'a mukatil bin süleyman ''buyuk melek'' diyor. yani o zamanlar inanılan bir büyük melek varmış(cebrail,mikail falan değil başka bir büyük melek) onu sormuşlar , o da rabbimin emrindedir size az bilgi verilmiştir falan demiş. ya ruh inancı o kadar eski ki, bir çok kültürde herşeyin ruhu olduğuna inanılır (hayvanlar bitkiler hatta dağlar nehirler) yani kimse bize ruhdan bahset falan demez dese bile böyle cevap verilmez. yalan dolan bir tefsir yapıyorlar yani... mitoloji okudukça bu ayette bahsedilen ruhun insanın özü olan ruh olmadığına iyice emin oldum.

Allah bizi islamcıların yalanlarından korusun amen:)
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Allah'ın varlığı maddeden bağımsız olmak zorunda değil, maddenin sırrını çözdüğümüze inanmıyorum. Atom en küçüktü, şimdi kuarklar var, kim bilir daha neler var. Ufku her zaman son sanıyoruz.

Mantıken ister inançlı olsun ister inançsız olsun hep var olan birşey olmalı. Çünkü diğer seçenek yokluktan varlığın oluşması, başka da seçenek yok.

Ruh maddenin bir formudur, madde o hale gelince ruh oluşur. Algılarımızdaki maddeye dayanarak konuşmuyorum.

Ruh ve madde ayrımı yapmamız için elimizde sarsılmaz bir kanıt yok zaten Nurican. Şöyle açıklayım bilim metodunu biliyorsundur, bu metodun ön kabulleri veya postulatları dediğimiz kanıtı olmayan ama kabülü olan şeyler vardır. işte onlardan birincisi şudur;

-bu dünya maddi bir dünyadır.

peki ya kanıt? yok kanıtı manıtı..evet bilim metodolojisi sarsılmaz değildir.

ve bilim sadece tekrar eden fenomenlere yoğunlaşmıştır. peki ya bana özel veya tek bir kez olanlar? ben rüyamda 6 ay sonrasını gördüm (ve algımda teyit ettim) ..bu bana özel sebep varlığa ve varoluşa dair düşüncelerimde bilimin açıklamalarının eksik/ yetersiz olduğunu düşünme nedenlerimden biridir..

Bence, ruhu maddenin bir formu almak ruhu basitleştirmek olur. Mesela ruhun maddenin bir formu olamayacak kadar büyük ve saklanan ve gizlenen bir güç olduğunu İslam'dan da çıkarabiliriz, İsrâ Suresi 85. Ayet'de derki:

Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki: Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ancak az bir bilgi verilmiştir.

Yani İslam bile ruh hakkında bize bilgi vermez, bu durum bile ruhun maddenin basit bir formu olamayacak kadar saklanası bir güç olduğunu gösterir.

True Blue birşey daha ekleyim. ayet diyor ki ruh rabbimin emrindedir. ee madem insan ruhundan bahsediyor ruhlar rabbimin emrinde demesi gerekmez mi? ayrıca rabbimin emrinde bir açıklama bile değil, heralde yani rabbinin emrinde olacak..yani mukatil mantıkende haklı burada kasdedilen bir melek ve rabbin emrinde olanda o işte..

dostum mukatilin tefsirini yakında yok edebilirler.. çünkü adamlar kuran tefsirleri resmen günümüze uyarlıyor ve mukatil gibi adamlar işlerine gelmez.. mesela mukatil rad adlı melegin gök gürültüsünü çıkaran melek olduğunu (gök gürültüsü bir doğa olayı değil rad adlı melegin Allahı tesbihiymiş, şimseklerde rad'ın kırbacıymış)

İşte dostum bu ve benzeri eskilerin inanç ve söylencelerini anlatan bir kitap kuran..Allahın sözü diye bize yutturmak için yalan ve güncellemeden başka şansları yok..bende bunları ögrene oğrene zındık oldum işte:p zındık kelimesi bile kopya bunların..zerdüşlügün bir yorumuna (kesin hak yorumudur:) ) inanmayanlara diyorlarmış, adamların hayatı yalan dolan..
 
Son düzenleme:

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Ruh ve madde ayrımı yapmamız için elimizde sarsılmaz bir kanıt yok zaten Nurican. Şöyle açıklayım bilim metodunu biliyorsundur, bu metodun ön kabulleri veya postulatları dediğimiz kanıtı olmayan ama kabülü olan şeyler vardır. işte onlardan birincisi şudur;

-bu dünya maddi bir dünyadır.

peki ya kanıt? yok kanıtı manıtı..evet bilim metodolojisi sarsılmaz değildir.

ve bilim sadece tekrar eden fenomenlere yoğunlaşmıştır. peki ya bana özel veya tek bir kez olanlar? ben rüyamda 6 ay sonrasını gördüm (ve algımda teyit ettim) ..bu bana özel sebep varlığa ve varoluşa dair düşüncelerimde bilimin açıklamalarının eksik/ yetersiz olduğunu düşünme nedenlerimden biridir..



True Blue birşey daha ekleyim. ayet diyor ki ruh rabbimin emrindedir. ee madem insan ruhundan bahsediyor ruhlar rabbimin emrinde demesi gerekmez mi? ayrıca rabbimin emrinde bir açıklama bile değil, heralde yani rabbinin emrinde olacak..yani mukatil mantıkende haklı burada kasdedilen bir melek ve rabbin emrinde olanda o işte..

dostum mukatilin tefsirini yakında yok edebilirler.. çünkü adamlar kuran tefsirleri resmen günümüze uyarlıyor ve mukatil gibi adamlar işlerine gelmez.. mesela mukatil rad adlı melegin gök gürültüsünü çıkaran melek olduğunu (gök gürültüsü bir doğa olayı değil rad adlı melegin Allahı tesbihiymiş, şimseklerde rad'ın kırbacıymış)

İşte dostum bu ve benzeri eskilerin inanç ve söylencelerini anlatan bir kitap kuran..Allahın sözü diye bize yutturmak için yalan ve güncellemeden başka şansları yok..bende bunları ögrene oğrene zındık oldum işte:p zındık kelimesi bile kopya bunların..zerdüşlügün bir yorumuna (kesin hak yorumudur:) ) inanmayanlara diyorlarmış, adamların hayatı yalan dolan..
Hocam, aktardığı hadislerin güvenilirliği konusunda eleştirilmiş, ama okuduklarımdan anladığım kadarıyla tefsir ilminde kendisine saygı duyulmuş, ama konuştuğumuz ayeti diğer müfessirlerden farklı olarak büyük melek olarak yorumlaması beni düşündürdü, burada ben kendi yorumumu şöyle getirmek istiyorum, bu büyük melek diğer ruhların kendisinden neşet ettiği bir güç olabilir, ama tabiinden olması, dolayısıyla hz peygamberin vefatına çok yakın bir zamanda yaşaması beni büyük melek tefsirini yapması noktasında düşündürüyor, acaba neden diğer geç müfessirler onun bu yorumunu baz almayıp o ayetteki ifadeye "ruh" dediler bu da tartışılır bence.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ls2

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Hocam, aktardığı hadislerin güvenilirliği konusunda eleştirilmiş, ama okuduklarımdan anladığım kadarıyla tefsir ilminde kendisine saygı duyulmuş, ama konuştuğumuz ayeti diğer müfessirlerden farklı olarak büyük melek olarak yorumlaması beni düşündürdü, burada ben kendi yorumumu şöyle getirmek istiyorum, bu büyük melek diğer ruhların kendisinden neşet ettiği bir güç olabilir, ama tabiinden olması, dolayısıyla hz peygamberin vefatına çok yakın bir zamanda yaşaması beni büyük melek tefsirini yapması noktasında düşündürüyor, acaba neden diğer geç müfessirler onun bu yorumunu baz almayıp o ayetteki ifadeye "ruh" dediler bu da tartışılır bence.

Beni mukatile kadar götüren zaten akıl almaz anlam ve ve yorum farkları True Blue.. doğrusu nedir, gerçek nedir tabiki bilmiyorum, ama bu ve benzerleri o kadar çok ki, yani 5 olur 10 olur hatta 30 olur eyvallah dersin , ama gerek tarihte gerekse şimdide ayrılıklar belkide binlerce, en son ilahi bir mesajın bu konuma düşmesi bile ilahi olmadığını gösterir noktasına geldim haliyle.. ben kuran hadis ilmini bildiğimi iddia etmiyorum zaten , bunların ilahi bir kaynağı olmadını bilecek kadar biliyorum, bunu anladıktan sonrada herşey bir duruluyor zaten ve bazı şeyleri ondan sonra anlamak mümkün oluyor..
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst