Parca ve Butun/Kap ve Icerik Uzerine

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe'ye Giriş kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Parca ve Butun\/Kap ve Icerik Uzerine başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 6,987 kez görüntülenmiş, 54 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe'ye Giriş
Konu Başlığı Parca ve Butun\/Kap ve Icerik Uzerine
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Konuya detaylı girmeden sorularımıza cevap verirseniz daha sağlıklı yol alabiliriz. Tamamen subjektif şekilde değerlendiriyorsunuz bana kalırsa konuyu.

Kadını önemsemeyen bir ayet verin siz onun üzerinden gidelim ?

"herseyi bilen/herseye kadir olan" ın neden bugünü göremediğine kanıtınız nedir?

Sizinle bugüne kadar herhalde bu konuları tartışanları hep cevap veren konumuna ittiniz sanırım. bugün tersini yapalım ne dersiniz?

Peki olur. Kuranin hic bir yerinde ne kadin icin bir evlilik ve cinsel iliski yasi ne de tecavuz ile ilgili bir aciklama yoktur. Eger var diyorsan, gosterir misin?

Eger bugunu gorseydi, misal olarak kalp yerine kuranda beyinden, evrenden v.s. temelli kisaca bugunun gelismis bilgi ve algisindan bahsederdi. Kuranda kendi devri disinda bugunleri belirten herhangibir bilgi varsa, gosterir misin?

Detaylara girmeyecegim kisa kisa ilerliyelim.

Gunumuz de hem bilimsel olarak hem de hukuk olarak cocuk yasta evlilik te tecavuz de insanlik sucudur ve bu suc islenmektedir.
 
P

Pyramos

Ziyaretçi
lgilenmiyeli en az bir 45 sene olmustur.
Ama daha onceki sanal alemden bu konuda bayagi bilgi ve birikim edindim. Oralardaki tartismalari hala da okurum.

bakınız; bunları diyen sizsiniz !! epistemoloji,bilim,numenal yeti ,qua bakış açısıı diyen kaide koyanda sizsiniz !!

Kaynaklarınız; Dinler Tarihi,Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Din Antropolojisi vs değil bu siteler ve tartışmalar!! bravo!

diyen benim !

öyleyse;

epistemoloji,bilim,numenal yeti ,qua bakış açısı ile yaklaşırım düşünürüm diyen siz !! yukarda örneklediğim yerde nerde bu yol,yöntem bilim epistemoloji vs nerde? dinlere din bilimleri ile yaklaşmanız gerekmiyor mu?kendi kaidelerinize göre..

bu apaçık -net -gökyüzü gibi ''düşünsel çarpıklığınızı'' çelişkinizi göremeyip benden örnek mi istiyorsunuz!!

göstersem nolacak ! ben size elimle gökyüzünü işaret etsem siz parmağıma takılıp kalacaksınız!

o siteleri binlerce mesajınız olan siteleri akşama doğru biraz daha gezdim..orda bilgi bilim düşünce falan yok !

sanki play station,street fighter yada savaş oyunu oynanıyor..birbirlerine gol atma boom! boom! bomba atma üste çıkma yok etme peşinde o insanlar!!

hemde afedersiniz birbirini alt edebilmek için 'analarını'' iğrenç biçimde foruma ,konuya meze yapacak kadar!!

böyle iğrençlik görmedim !! kimyam bozuldu inanın ki !!
 

mavimor

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,456
Tepkime puanı
3
Puanları
38
Yaş
44
İslam'ın kaynakları sadece Kuran değildir bu konuda hem fikir olmamız gerekmekte. Zaten Hadis, sünnet gibi kavramlar da bu yüzden varlar. Yine de evlilik, eş kelimesinin gectiği ayetleri size sunmaya çalışayım:

Bakara 35:
Dedik ki: "Ey Âdem, sen ve eşin cennette oturun, ikiniz de ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz."

Bakara 187:

Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız, size helâl kılındı. Onlar,sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizler için yazdığını isteyin. Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplikden size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara böyle açıklıyor ki sakınıp korunsunlar.

Bakara 222:

Ey Muhammed! Sana kadınların ay başı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir Onun için ay başı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendikleri zaman ise Allah'ın emrettiği yerden onlara varın, yaklaşın Şüphesiz ki Allah çok tövbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever.

Bakara 223:

Kadınlarınız, sizin için bir tarladır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi varın ve kendiniz için ileriye hazırlık yapın. Allah'tan korkun ve bilin ki siz mutlaka O'nun huzuruna varacaksınız. Ey Muhammed, müminleri müjdele!

Bakara 226:

Kadınlarından îlâ edenler (onlara yaklaşmamaya yemin edenler) için dört ay beklemek vardır. Eğer bu yeminlerinden dönerlerse, şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Bakara 229:

Boşamak (talak) iki defadır. Ondan sonrası ya iyilikle tutmak veya güzellikle salmaktır. Onlara verdiklerinizden bir şey almanız da size helâl olmaz. Ancak Allah'ın çizdiği hudutta duramayacaklarından korkmaları başka. Eğer siz de bunların, Allah'ın çizdiği hudutta duramayacaklarından korkarsanız, kadının, ayrılmak için hakkından vazgeçmesinde artık ikisine de günah yoktur. İşte bunlar, Allah'ın çizdiği hudududur. Sakın bunları aşmayın, Her kim Allah'ın hududunu aşarsa, işte onlar zalimlerdir.

Tecavüzle ilgili bildiğim kadarıyla ayet yok. Fakat bu islam'ın ya da İslam'ın tecavüzü pas geçtiği, unuttuğu anlamına gelmemektedir. Sonuçta Kuran-ı Kerim herşeyi birebir açıklayan bir kitap olmadığını ilk mesajlarımızda yazmıştım. Fakat Zina ile ilgili bile hüküm belliyken ("Zina eden kadın ile zina eden erkeğin her birine yüz değnek vurun, Allah’a ve âhiret gününe inanıyorsanız, onlara karşı beslediğiniz acıma duygusu, Allan’ın dinini uygulamaktan sizi alıkoymasın Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şâhit olsun"(Nur, 24/2) ) Tecavüzü unuttuğundan kim bahsedebilir bu dinin? Burada yorum devreye giriyor ve hadisler, sünnetler bunun için var demiştik. Zina eden erkek tecavüz eden erkek konumunda ve yukarıda cezası belli. Magdur olan zaten bayan olduğu için bu zina ayetinden kendisine ceza düşmemekte. Bu konular esasında beni aşan konular. Sonuçta din büyüğü falan değilim ama okuduklarımıza ve yorumladıklarımıza göre bizi bu sonuca götürmekte. Kaldı ki bununla ilgili

Bekar ise 100 sopa, evli ise recim/Taşlanarak öldürülme cezası gerekir. Ancak bu cezanın verilmesi için ya dört kişinin gördük diye şahidlik etmesi ya da zina eden kimsenin dört defa ayrı ayrı zina ettiğini , kendisine ceza verilmesini itiraf etmesi gerekir. Bekârlar için yalnız değnek (celde), evli (muhsan) olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir (es-Serahsî, el-Mebsût, 3. baskı, Beyrût 1398/1978, IX, 36 vd).

Kadın zinaya zorlandığında bbütün İslâm bilginlerine göre kadına had (muayyen şer'i ceza) gerekmez; hattâ İbn Kudâme "Bu hükme muhâlefet eden bir kimsenin bulunduğunu bilmiyoruz" demiştir. (el-Mebsut, C. VII, s. 186)

Mağdur kişi, kendisine saldıran tecavuz etmek isteyen şahsı, kesinlikle öldürmekten başka bir çarenin olmaması durumunda, mucadele sonucunda öldürmesinde bir beis yoktur. Aksi takdirde dünyada mesuliyetten kurtulamayacağı gibi, ahirette de büyük bir cezaya çarptırılacaktır. ( Abdulkâdir Udeh, et-Teşrîu'l-Cinâî'l-İslâmî, Kâhire 1959, 1/473, 489; Abdulkerîm Zeydan, Hâletu'd-Darûra fi'ş-Şerîatil İslâmiyye (Mecmûatu Buhusil-Fıkhiyye, adı altında diğer 8 makalesiyle birlikte), Beyrut 1986, s. 184-195)

Bu konu böyle uzayıp gidecektir.. Fakat siz bunları anlayamadığınıza ve inanmadığınıza göre size bilimsel bir kaynak ne yazıkki gösteremeyeceğim. Zaten bir dini bilimsel kaynaklarla açıklamaya çalışmak ne derecede mantıklı olacaktır ki:) Din gönül işidir.

Aynı şekilde Kuran'ın kendi devri dışında bilgi vermediğini iddia etmek kadar iddialı konuşan ilk kez sizi görüyorum:)

Hatırlamışken, bir internet sitesinde yapılan yorumda ;

ibrahim'in ve torunlarının gittiği doğru yola engellemek için oturan, gayet sert, gayet şirk ve çirkef dolu yoldur. yanında küçücük kızı fatma ile yolda yürüyen, inandığı doğruyu ve adaleti halkına gösteren adamın üzerine hayvan pisliği atacak kadar ahlaklı ve erdemli bir kitlesi vardır. bazen düşünürüm, nonteistlerin nüfusa oranı %20 gibi astronomik bir rakam olsaydı neler yaşardık diye, muhtemelen üzerimize hayvan pisliği atılması en iyimser eylemleri olurdu. atalarının yolundan giden, atalarının yöntemleri ile saldıranlara karşı atamız ibrahim'in öğrettiği şekilde cevap vermek her tektanrıcının görevidir nonteizm.. sizi gidi nonteistler sizi..! Hala cevap alamadım sorularıma??




Peki olur. Kuranin hic bir yerinde ne kadin icin bir evlilik ve cinsel iliski yasi ne de tecavuz ile ilgili bir aciklama yoktur. Eger var diyorsan, gosterir misin?

Eger bugunu gorseydi, misal olarak kalp yerine kuranda beyinden, evrenden v.s. temelli kisaca bugunun gelismis bilgi ve algisindan bahsederdi. Kuranda kendi devri disinda bugunleri belirten herhangibir bilgi varsa, gosterir misin?

Detaylara girmeyecegim kisa kisa ilerliyelim.

Gunumuz de hem bilimsel olarak hem de hukuk olarak cocuk yasta evlilik te tecavuz de insanlik sucudur ve bu suc islenmektedir.
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Hiç bir dinsel öğreti, mevcut altyapı-üstyapı sistemlerine aykırı olacak şekilde radikal söylemlerle ortaya çıkmaz.Hiç bir tek tanrılı dinin insan köleliğini topyekun ortadan kaldırmayı önermediği gibi..İslamiyet bu konuda azat önerisi ve köle haklarıyla ilgili söylemleri ele alındığında, çağına göre ileri ve hümanisttir.Sonuçta tüm kutsal kitaplar yozlaşan insani değerleri hatırlatma ve doğruya çağrı amacıyla vardırlar..Hepsi de "öğüt"tür ve isteyen dikkate alır, isteyen de almaz.Bence bu konuda fikir alışverişinde bulunmak -tartışmak demek istemedim-çok öznel olan inanç alanı sözkonusu olduğundan, yersizdir ve kimseye bir yarar sağlamaz.Hepimiz aklı başında yetişkin insanlar olarak ,bireysel eğilimlerimiz her ne ise ve her nerede kendimizi buluyorsak (dinde, bilimde, varoluşçulukta, ateizmde, teizmde...vb) orada var olmaya devam edelim..Felsefede tartışılacak başka konular tükendi ise de, örn:karalama defterinde daha güncel ve gerginlik yaratmayan paylaşımlara yönelelim.Ben gerginliğimden kurtulmak için siteye üye oldum.Zaten kent yaşamı yeterince geriyor.İlle de bu konuyu tartışalım diyenler, özel mesajlarla iletilerine devam edebilirler öyle değil mi?
 
P

Pyramos

Ziyaretçi
haklısınız sevgili Glsezinrs..ben susuyorum artık..çok gürültü patırdı oldu kusura bakmayın..
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
bakınız; bunları diyen sizsiniz !! epistemoloji,bilim,numenal yeti ,qua bakış açısıı diyen kaide koyanda sizsiniz !!



diyen benim !

öyleyse;

epistemoloji,bilim,numenal yeti ,qua bakış açısı ile yaklaşırım düşünürüm diyen siz !! yukarda örneklediğim yerde nerde bu yol,yöntem bilim epistemoloji vs nerde? dinlere din bilimleri ile yaklaşmanız gerekmiyor mu?kendi kaidelerinize göre..

bu apaçık -net -gökyüzü gibi ''düşünsel çarpıklığınızı'' çelişkinizi göremeyip benden örnek mi istiyorsunuz!!

göstersem nolacak ! ben size elimle gökyüzünü işaret etsem siz parmağıma takılıp kalacaksınız!

o siteleri binlerce mesajınız olan siteleri akşama doğru biraz daha gezdim..orda bilgi bilim düşünce falan yok !

sanki play station,street fighter yada savaş oyunu oynanıyor..birbirlerine gol atma boom! boom! bomba atma üste çıkma yok etme peşinde o insanlar!!

hemde afedersiniz birbirini alt edebilmek için 'analarını'' iğrenç biçimde foruma ,konuya meze yapacak kadar!!

böyle iğrençlik görmedim !! kimyam bozuldu inanın ki !!

Benim bilgilendigim konu ve aciklamalar kendi bunyesinde alintilar, linkler iceren degerler. Mavimor'a sordugum tecavuz ve evlik/cinsel birliktelik yasi gibi.

Kuran ile ilgilenmemis olmamin ana nedeni de, bilgi, algi, bilinc, farkindalik ve birikim olarak "philosophy of religion" temelli dogal zihniyetin, "religious philosophy" temelli gozlemi, kritigi ve analitigi. Tabi numenal ve mental yani zihni insanliga gore.

Eger konuyu ozelde ve kuran'da tartismak ve yazismak istiyorsan; konusuna gore epistemolojik, qua felsefesi, bilissellik gozlemini iletirim.

Iddia sahibi kurani savunan sizlersiniz, ben degilim. Ben sadece Kuran'in insanoglu yasamindaki her turlu yarattigi etki/tepkiyi gozlem olarak ortaya koyuyorum. Burada da farkli dusunce ve dusunme insan temelli dusunce ve dusunme, bu konudaki her turlu veri, tabu ve degerden serbest dusunce ve dusunme gecerli.

Eger konunun hassasligi, duygusalligi, egosalligi, senin icin olan kisisel ve kimlik degeri v.s. devreye girmeyecekse, dusunce olarak taeger sen kendini hazir istiyorsan, yazisabiliriz.

O yuzden konu dagilmamasi acisindan, istersen Mavimor'a sordugumu sen yanitlayabilirsin.

Kuran'da kadinin cinsel iliski ve evlilik yasi ve de tecavuz ile ilgili bir ayet var midir?, varsa gosterir misin?

Sonucta bunlar hem bilimsel hem de hukuki insanlik suclaridir ve bu suclar islenmektedir. Uzmez olayi hala hafizalarda, tahrik tartismalari basinda ve cocuk yasta evlilik yururlukte. Kisaca insanoglu bu suclari islemekte. Sence neden?

Senin bahsettigin siteler, ozel olarak bu konular uzerine kurulmus siteler. Burasi ise dusunce platformu sitesi.

O sitelerde ne inanirlar ne de inancsizlar dusunce nin onemini algilayacak duzeyde degiller. Hepsi kendi inancinda kavgaci, kisisel, tutucu, saldirici, savunucu, suclayici v.s. temelli egosal ve duygusal tatmin icerikli.

Ben hic bir zaman bilimsel ve insan temelli olmayan bir bilgiyi alacak ve savunacak kadar, bir beyine sahip olmadim ve olamam. Dusuncenin, dusunmenin ve farkliliginin farkinda olmak ve her dusunceyi ne kadar tabu, hassas, yerlesmis olsa da dile getirmek ve dile geleni algilamak benim yasamimdir.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
İslam'ın kaynakları sadece Kuran değildir bu konuda hem fikir olmamız gerekmekte. Zaten Hadis, sünnet gibi kavramlar da bu yüzden varlar. Yine de evlilik, eş kelimesinin gectiği ayetleri size sunmaya çalışayım:

Bakara 35:
Dedik ki: "Ey Âdem, sen ve eşin cennette oturun, ikiniz de ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz."

Bakara 187:

Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız, size helâl kılındı. Onlar,sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizler için yazdığını isteyin. Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplikden size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara böyle açıklıyor ki sakınıp korunsunlar.

Bakara 222:

Ey Muhammed! Sana kadınların ay başı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir Onun için ay başı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendikleri zaman ise Allah'ın emrettiği yerden onlara varın, yaklaşın Şüphesiz ki Allah çok tövbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever.

Bakara 223:

Kadınlarınız, sizin için bir tarladır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi varın ve kendiniz için ileriye hazırlık yapın. Allah'tan korkun ve bilin ki siz mutlaka O'nun huzuruna varacaksınız. Ey Muhammed, müminleri müjdele!

Bakara 226:

Kadınlarından îlâ edenler (onlara yaklaşmamaya yemin edenler) için dört ay beklemek vardır. Eğer bu yeminlerinden dönerlerse, şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Bakara 229:

Boşamak (talak) iki defadır. Ondan sonrası ya iyilikle tutmak veya güzellikle salmaktır. Onlara verdiklerinizden bir şey almanız da size helâl olmaz. Ancak Allah'ın çizdiği hudutta duramayacaklarından korkmaları başka. Eğer siz de bunların, Allah'ın çizdiği hudutta duramayacaklarından korkarsanız, kadının, ayrılmak için hakkından vazgeçmesinde artık ikisine de günah yoktur. İşte bunlar, Allah'ın çizdiği hudududur. Sakın bunları aşmayın, Her kim Allah'ın hududunu aşarsa, işte onlar zalimlerdir.

Tecavüzle ilgili bildiğim kadarıyla ayet yok. Fakat bu islam'ın ya da İslam'ın tecavüzü pas geçtiği, unuttuğu anlamına gelmemektedir. Sonuçta Kuran-ı Kerim herşeyi birebir açıklayan bir kitap olmadığını ilk mesajlarımızda yazmıştım. Fakat Zina ile ilgili bile hüküm belliyken ("Zina eden kadın ile zina eden erkeğin her birine yüz değnek vurun, Allah’a ve âhiret gününe inanıyorsanız, onlara karşı beslediğiniz acıma duygusu, Allan’ın dinini uygulamaktan sizi alıkoymasın Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şâhit olsun"(Nur, 24/2) ) Tecavüzü unuttuğundan kim bahsedebilir bu dinin? Burada yorum devreye giriyor ve hadisler, sünnetler bunun için var demiştik. Zina eden erkek tecavüz eden erkek konumunda ve yukarıda cezası belli. Magdur olan zaten bayan olduğu için bu zina ayetinden kendisine ceza düşmemekte. Bu konular esasında beni aşan konular. Sonuçta din büyüğü falan değilim ama okuduklarımıza ve yorumladıklarımıza göre bizi bu sonuca götürmekte. Kaldı ki bununla ilgili

Bekar ise 100 sopa, evli ise recim/Taşlanarak öldürülme cezası gerekir. Ancak bu cezanın verilmesi için ya dört kişinin gördük diye şahidlik etmesi ya da zina eden kimsenin dört defa ayrı ayrı zina ettiğini , kendisine ceza verilmesini itiraf etmesi gerekir. Bekârlar için yalnız değnek (celde), evli (muhsan) olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir (es-Serahsî, el-Mebsût, 3. baskı, Beyrût 1398/1978, IX, 36 vd).

Kadın zinaya zorlandığında bbütün İslâm bilginlerine göre kadına had (muayyen şer'i ceza) gerekmez; hattâ İbn Kudâme "Bu hükme muhâlefet eden bir kimsenin bulunduğunu bilmiyoruz" demiştir. (el-Mebsut, C. VII, s. 186)

Mağdur kişi, kendisine saldıran tecavuz etmek isteyen şahsı, kesinlikle öldürmekten başka bir çarenin olmaması durumunda, mucadele sonucunda öldürmesinde bir beis yoktur. Aksi takdirde dünyada mesuliyetten kurtulamayacağı gibi, ahirette de büyük bir cezaya çarptırılacaktır. ( Abdulkâdir Udeh, et-Teşrîu'l-Cinâî'l-İslâmî, Kâhire 1959, 1/473, 489; Abdulkerîm Zeydan, Hâletu'd-Darûra fi'ş-Şerîatil İslâmiyye (Mecmûatu Buhusil-Fıkhiyye, adı altında diğer 8 makalesiyle birlikte), Beyrut 1986, s. 184-195)

Bu konu böyle uzayıp gidecektir.. Fakat siz bunları anlayamadığınıza ve inanmadığınıza göre size bilimsel bir kaynak ne yazıkki gösteremeyeceğim. Zaten bir dini bilimsel kaynaklarla açıklamaya çalışmak ne derecede mantıklı olacaktır ki:) Din gönül işidir.

Aynı şekilde Kuran'ın kendi devri dışında bilgi vermediğini iddia etmek kadar iddialı konuşan ilk kez sizi görüyorum:)

Hatırlamışken, bir internet sitesinde yapılan yorumda ;

ibrahim'in ve torunlarının gittiği doğru yola engellemek için oturan, gayet sert, gayet şirk ve çirkef dolu yoldur. yanında küçücük kızı fatma ile yolda yürüyen, inandığı doğruyu ve adaleti halkına gösteren adamın üzerine hayvan pisliği atacak kadar ahlaklı ve erdemli bir kitlesi vardır. bazen düşünürüm, nonteistlerin nüfusa oranı %20 gibi astronomik bir rakam olsaydı neler yaşardık diye, muhtemelen üzerimize hayvan pisliği atılması en iyimser eylemleri olurdu. atalarının yolundan giden, atalarının yöntemleri ile saldıranlara karşı atamız ibrahim'in öğrettiği şekilde cevap vermek her tektanrıcının görevidir nonteizm.. sizi gidi nonteistler sizi..! Hala cevap alamadım sorularıma??

Bu ayetlerin hic birinde yas da yoktur, tecavuz konusu ile ilgili bir yaptirimda. Evet konu inanc ve algi meselesidir. Sen istiyorsan bu ayetleri okur istedigin gibi algilar ve uygularsin, ama bu kuran'in actigi cok eslilik, cocuk yasta evlilik ve tecavuz konularindaki toplum gercegini, kadina bakis acisini ve bunlarin gozlem olarak yasanmassini degistirmez.

Ayrica konu ihtiyac meselesidir. Sen ihtiyac duyarsin, inanirsin, baskasi duymaz inanmaz. Ben ise konuya insanlik sucu, bilimsel algi ve huk olarak bakarim.

Ayrica hadisler neden onemlidir? bunlari yazanlar insanoglu degil mi? onemleri nereden geliyor? Kuran ile ayni degerde mi?

Zaten bu da islam dininin kendi icindeki her turlu yol ve uygulama farkini getiriyor.

Tamam sizler inanmaya devam edin. Dininizi de istediginiz gibi uygulayin. Yalniz baskalarina zarar verdiginizde, zorladiginizda ve bunu da dine bagladiginiz da iyi dusunun. Ayrica inanmayanlara da sizlere nassil davranilmasi gerektigini dusunuyorsaniz, oyle davranin.

Sen istersen bu verdigin ayetleri v.s. donkisot'un bahsettigi sitelerde gundeme getir. Onlar Kurani "su gibi ezber" ledikleri icin sana gereken yaniti seve seve vereceklerdir.

Benim bireysel olarak her hasngi bir toplumda insan gibi yasamak adina, bu tip rehber ve inanclara ihtiyacim yoktur. Cunku numenal insanlik algisi bana hem kendi hem de turumun bilinc ve farkindaligini kazandirmistir. Benim her turlu insanlik dusunce ve davranisim da dinden ve inanctan degil; bilimsellik, bilissellik ve numenal insanliktan ve onun verdigi farkli dusunceden kaynaklanir.

Son olarak bu verdigin ayetlerde eger sen hala sordugum sorunun cevabini aldigina inaniyorsan, bu konuda bir sorun senin icin yok demektir.

Benim icin genel din felsefelerinden biri olan islam felsefesi ve onun kitabi uzerine yaptigim yazisma burada bitmistir.

Bunu isteseydim, o adi gecen sitelerde kalir, mucadele ederdim. Benim amacim dusunce paylasimi.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Hiç bir dinsel öğreti, mevcut altyapı-üstyapı sistemlerine aykırı olacak şekilde radikal söylemlerle ortaya çıkmaz.Hiç bir tek tanrılı dinin insan köleliğini topyekun ortadan kaldırmayı önermediği gibi..İslamiyet bu konuda azat önerisi ve köle haklarıyla ilgili söylemleri ele alındığında, çağına göre ileri ve hümanisttir.Sonuçta tüm kutsal kitaplar yozlaşan insani değerleri hatırlatma ve doğruya çağrı amacıyla vardırlar..Hepsi de "öğüt"tür ve isteyen dikkate alır, isteyen de almaz.Bence bu konuda fikir alışverişinde bulunmak -tartışmak demek istemedim-çok öznel olan inanç alanı sözkonusu olduğundan, yersizdir ve kimseye bir yarar sağlamaz.Hepimiz aklı başında yetişkin insanlar olarak ,bireysel eğilimlerimiz her ne ise ve her nerede kendimizi buluyorsak (dinde, bilimde, varoluşçulukta, ateizmde, teizmde...vb) orada var olmaya devam edelim..Felsefede tartışılacak başka konular tükendi ise de, örn:karalama defterinde daha güncel ve gerginlik yaratmayan paylaşımlara yönelelim.Ben gerginliğimden kurtulmak için siteye üye oldum.Zaten kent yaşamı yeterince geriyor.İlle de bu konuyu tartışalım diyenler, özel mesajlarla iletilerine devam edebilirler öyle değil mi?

Isaretledigim yerler, katildigim yerlerdir.
 

mavimor

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,456
Tepkime puanı
3
Puanları
38
Yaş
44
Sen neye inanmak istiyorsan ona inanıyorsun. Neden halan düşünce platformu diyoruz ki? İnsanların söyledikleri zerre kadar sana yol aldırmıyorsa bu megolomanlık değil de nedir? O zaman sen yaz biz sana inanalım tasvip edelim, adını da düşünce platformu koyalım öyle mi?

Cevap vermek istediklerine cevap ver. Vermek istemediklerine verme. Yok öyle bir düşünce platformu sayın evrensel..

Neyse benim içinde bu konu burada bitmiştir.

Bu ayetlerin hic birinde yas da yoktur, tecavuz konusu ile ilgili bir yaptirimda. Evet konu inanc ve algi meselesidir. Sen istiyorsan bu ayetleri okur istedigin gibi algilar ve uygularsin, ama bu kuran'in actigi cok eslilik, cocuk yasta evlilik ve tecavuz konularindaki toplum gercegini, kadina bakis acisini ve bunlarin gozlem olarak yasanmassini degistirmez.

Ayrica konu ihtiyac meselesidir. Sen ihtiyac duyarsin, inanirsin, baskasi duymaz inanmaz. Ben ise konuya insanlik sucu, bilimsel algi ve huk olarak bakarim.

Ayrica hadisler neden onemlidir? bunlari yazanlar insanoglu degil mi? onemleri nereden geliyor? Kuran ile ayni degerde mi?

Zaten bu da islam dininin kendi icindeki her turlu yol ve uygulama farkini getiriyor.

Tamam sizler inanmaya devam edin. Dininizi de istediginiz gibi uygulayin. Yalniz baskalarina zarar verdiginizde, zorladiginizda ve bunu da dine bagladiginiz da iyi dusunun. Ayrica inanmayanlara da sizlere nassil davranilmasi gerektigini dusunuyorsaniz, oyle davranin.

Sen istersen bu verdigin ayetleri v.s. donkisot'un bahsettigi sitelerde gundeme getir. Onlar Kurani "su gibi ezber" ledikleri icin sana gereken yaniti seve seve vereceklerdir.

Benim bireysel olarak her hasngi bir toplumda insan gibi yasamak adina, bu tip rehber ve inanclara ihtiyacim yoktur. Cunku numenal insanlik algisi bana hem kendi hem de turumun bilinc ve farkindaligini kazandirmistir. Benim her turlu insanlik dusunce ve davranisim da dinden ve inanctan degil; bilimsellik, bilissellik ve numenal insanliktan ve onun verdigi farkli dusunceden kaynaklanir.

Son olarak bu verdigin ayetlerde eger sen hala sordugum sorunun cevabini aldigina inaniyorsan, bu konuda bir sorun senin icin yok demektir.

Benim icin genel din felsefelerinden biri olan islam felsefesi ve onun kitabi uzerine yaptigim yazisma burada bitmistir.

Bunu isteseydim, o adi gecen sitelerde kalir, mucadele ederdim. Benim amacim dusunce paylasimi.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Sen neye inanmak istiyorsan ona inanıyorsun. Neden halan düşünce platformu diyoruz ki? İnsanların söyledikleri zerre kadar sana yol aldırmıyorsa bu megolomanlık değil de nedir? O zaman sen yaz biz sana inanalım tasvip edelim, adını da düşünce platformu koyalım öyle mi?

Cevap vermek istediklerine cevap ver. Vermek istemediklerine verme. Yok öyle bir düşünce platformu sayın evrensel..

Neyse benim içinde bu konu burada bitmiştir.

Mavimor senin yaptigini yapmayacak ve konuyu kisisellestirmeyecegim. Dusunce dile gelir, herkeste kendine gore degerlendirir. Ben sizin inanciniza yonelik herhangibir satasmada bulunmadim, konuyu dile getiren deben degilim. Bu konu bugune kadar da dile gelmedi. Ama birisi dusunce olarak bana kurani sunarsa,m ben de konu ile ilgili dusuncemi dile getiririm.

Umarim bu toplumumuzu yakindan ilgilendiren ozel, hassas, duygusal konu burada bitmistir. Bu konuda tartismak isteyenler, bu olanagi hem de istemedikleri kadar derinlikte donkisot'un adini verdigi sitelerde yapabilirler.
 

mavimor

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,456
Tepkime puanı
3
Puanları
38
Yaş
44
Ben kişiselleştirdiğimi düşünmemekteyim. Eğer bir şeyleri tartışmak istiyorsanız mantığınız da kazan-kazan olmalı. Bu konudan bir şeyler kazanmak istemiyorsanız ve sadece kendi düşüncenizi söyleyip politize edilmiş tanrı gibi kenara çekiliyorsanız zaten konu burada bitmiştir... Megolomani ile ilgili verilen örneği de kişisel algılamamız adına özür dilereyerek megoloman örneğini geri alıp size "mükemmel" demek istiyorum. Sanırım kişisel olmadı...

Mavimor senin yaptigini yapmayacak ve konuyu kisisellestirmeyecegim. Dusunce dile gelir, herkeste kendine gore degerlendirir. Ben sizin inanciniza yonelik herhangibir satasmada bulunmadim, konuyu dile getiren deben degilim. Bu konu bugune kadar da dile gelmedi. Ama birisi dusunce olarak bana kurani sunarsa,m ben de konu ile ilgili dusuncemi dile getiririm.

Umarim bu toplumumuzu yakindan ilgilendiren ozel, hassas, duygusal konu burada bitmistir. Bu konuda tartismak isteyenler, bu olanagi hem de istemedikleri kadar derinlikte donkisot'un adini verdigi sitelerde yapabilirler.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Ben kişiselleştirdiğimi düşünmemekteyim. Eğer bir şeyleri tartışmak istiyorsanız mantığınız da kazan-kazan olmalı. Bu konudan bir şeyler kazanmak istemiyorsanız ve sadece kendi düşüncenizi söyleyip politize edilmiş tanrı gibi kenara çekiliyorsanız zaten konu burada bitmiştir... Megolomani ile ilgili verilen örneği de kişisel algılamamız adına özür dilereyerek megoloman örneğini geri alıp size "mükemmel" demek istiyorum. Sanırım kişisel olmadı...

Bak bir onceki mesajini degerlendirelim. Ya da istersen once duygusal olarak yazmis oldugun mesaji sen degerlendir ve celiskiyi gor. Birincisi, ben size nere de ve hangi yazimda "bana inanin" dedim? Insanlarin soylediklerinden yol alacak olan once sana gore sen misin, benb miyim? Neden bu degerlendirmeyi once kendi uzerinde yapmiyorsun? Sen "cevap vermek istediklerine ver, istemediklerine verme" derken; bugun benim bunca baslik ve mesajimdan hangisine cevap verdin, vermediysen niye vermedin?

Kisilerin hangi mesaja cevap verip vermeyecegini sen mitayin edeceksin, kisi mi?

Neden dusunce platformu dediginden bir yonetici olarak hala emin degilsen ve dusunce ile inanc farkini fark edemiyorsan, otur bir daha dusun istersen. Bak "dusun" dedim, "inan" demedim.

Gelelim nedenine ben vicdan algisi olarak "hem kendine hem de baskasina zarar vermemek" dusuncesini tasiyorum. Bu konu da gosterdiki, her uzayista burada benim algimda iki tarafli bir vicdan sorunu var. Ben bu sorunu ne yasamak ne de yasatmak istemiyorum.

Gelelim bu mesajina. Kisisellestirdiginin mesajinin sonunda kelime degistirerek farkina varmissin. Bir seylerden bir sey kazanmak, sence ne anlamdadir? Benim dusuncem senin ile ayni olmadigi olcude tartisma degil midir? Kenara cekildigimi neye dayanarak soyluyorsun? Bugune kadar actigim hangi baslikta ya da mesajda gelen yanita karsilik vermemisim, gosterir misin?

Evet, gercekten konuyu bitirmek istiyorsan, bu tip itham edici ve suclayici dil ve uslubundan vazgec. Yoksa cevap hakki dogdugu icin cevap vermek durumunda kaliyorum.

Bu arada mukemmellik diye bir algim yoktur, olsa idi farkli dusunce ve dusunme uretmez ve uretmeye de devam etmezdim.
 

mavimor

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,456
Tepkime puanı
3
Puanları
38
Yaş
44
Tamam konu bitmiştir benim için. Suçlama itham yok. Cevap vermek durumunda kalmayınız.

Bak bir onceki mesajini degerlendirelim. Ya da istersen once duygusal olarak yazmis oldugun mesaji sen degerlendir ve celiskiyi gor. Birincisi, ben size nere de ve hangi yazimda "bana inanin" dedim? Insanlarin soylediklerinden yol alacak olan once sana gore sen misin, benb miyim? Neden bu degerlendirmeyi once kendi uzerinde yapmiyorsun? Sen "cevap vermek istediklerine ver, istemediklerine verme" derken; bugun benim bunca baslik ve mesajimdan hangisine cevap verdin, vermediysen niye vermedin?

Kisilerin hangi mesaja cevap verip vermeyecegini sen mitayin edeceksin, kisi mi?

Neden dusunce platformu dediginden bir yonetici olarak hala emin degilsen ve dusunce ile inanc farkini fark edemiyorsan, otur bir daha dusun istersen. Bak "dusun" dedim, "inan" demedim.

Gelelim nedenine ben vicdan algisi olarak "hem kendine hem de baskasina zarar vermemek" dusuncesini tasiyorum. Bu konu da gosterdiki, her uzayista burada benim algimda iki tarafli bir vicdan sorunu var. Ben bu sorunu ne yasamak ne de yasatmak istemiyorum.

Gelelim bu mesajina. Kisisellestirdiginin mesajinin sonunda kelime degistirerek farkina varmissin. Bir seylerden bir sey kazanmak, sence ne anlamdadir? Benim dusuncem senin ile ayni olmadigi olcude tartisma degil midir? Kenara cekildigimi neye dayanarak soyluyorsun? Bugune kadar actigim hangi baslikta ya da mesajda gelen yanita karsilik vermemisim, gosterir misin?

Evet, gercekten konuyu bitirmek istiyorsan, bu tip itham edici ve suclayici dil ve uslubundan vazgec. Yoksa cevap hakki dogdugu icin cevap vermek durumunda kaliyorum.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Tamam konu bitmiştir benim için. Suçlama itham yok. Cevap vermek durumunda kalmayınız.

Anlayisin icin, tesekkurler. Tesekkur yeri olsaydi, tiklayacaktim. Umarim bu tartisma burada kalir ve kisilerin beyinlerinde yer etmez ve gelecege tasinmaz.
 

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Tartışmaya açık bir konu. Başka görüşü olan var mı?
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst