Müslümanlara sorular.

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde gerçeği arıyan adam tarafından oluşturulan Müslümanlara sorular. başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 554 kez görüntülenmiş, 3 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Müslümanlara sorular.
Konbuyu başlatan gerçeği arıyan adam
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

gerçeği arıyan adam

Üye
Yeni Üye
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
101
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
1: şeytanın cennete girmesını yasaklıyan allah yanı allah şeytanı cenetten kovmuş. peki nasıl? olduda şeytan cennette tekrar girebilmıştır. havalandırma boşlugundanmı?

2: allah evrenı muhammed için yarattıysa neden? muhammedıde sınamaktadır. yanı neden? peygamberlerınde ..günahı ve sevabı vardır? hadı anladık.müslümcukler. her insan sınavda ama biz insanız onlarda peygamber insanda olsalar onların yaratılış amacı. zaten bellı değilmi? *allah hıç daha önce mezun ettıgı ögrencısını tekrar sınava sokarmı?*

3: alalhın ayettede belırttıgı gibi hiç birşeye ihtiyacı yoksa neden? evrenı yaratmak için bir insana ihtiyaç*duymuştur. *(demekkı ayetler yalan ihtiyacı var)
Neml Suresi, 40. ayet:*Kendi yanında kitaptan ilmi olan biri dedi ki: "Ben, (gözünü açıp kapamadan) onu sana getirebilirim." Derken (Süleyman) onu kendi yanında durur vaziyette görünce dedi ki: "Bu Rabbimin fazlındandır, O'na şükredecek miyim, yoksa nankörlük edecek miyim diye beni denemekte olduğu için (bu olağanüstü olay gerçekleşti). Kim şükrederse, artık o kendisi için şükretmiştir, kim nankörlük ederse, gerçekten benim Rabbim Gani (hiçbir şeye ve kimseye ihtiyacı olmayan)dır, Kerim olandır.şimdi hiç birşeye ihtiyacı olmayan bir varlık nasıl? olduda bu ihtiyacını yine kendı verdıgı kuranda ayet olarak belırtmedı.. 6666 ayetın tamamını okudum. bu konuyla ilgil ibir ayet bulamadım. koskoca allah nasıl? olurda hem hiç birşeye ve hiç kımseye ihtiyacı yok diye bir ayet yazar. ama yinede ihtiyaç sahıbı gibi insan gibi basit bir *organızmayla uğrasır. neden? amacını belıttmezde sonucları belırtir cennet ve cehenmem gibi çünku nedensız sonuclar olmazda ondan.*

4: allah 4 din vermesıne ragmen neden? son diye yine kendi özgür iradesıyle verdıgı dinleri inkar etmektedır.. allah kendı *verdığı kararı yanı ilk verdıgi kararı değiştirebilyorsa bir öncekı hükmu gecersız kalıcaktır dolayısiylede böyle kararsız ve din secen bir alalh nasıl? olurda mükemmel yanı ilah olabilir. böyle bir kararsızlık bir ilahtan çok bir insan aklını ispatlamıyormu????

5: müslüman arkadaslar hadi beklıyorum biraz cesaretle tartısabilriiz. bu konuyu.. eger bana nedenlerını ispatlarsanız aynı zamanda bu ayete ihanet etmiş olursunuz..*Neml Suresi, 40. ayete...
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
1: şeytanın cennete girmesını yasaklıyan allah yanı allah şeytanı cenetten kovmuş. peki nasıl? olduda şeytan cennette tekrar girebilmıştır. havalandırma boşlugundanmı?

Şeytanın, Cennet'e girme diye bir derdi yok zaten "Şeytan Planı" tekamül için oluşturulmuş bir dönüştürücü mekanizmadır.
"İnsan" denen varlığa secde etmeyen Azazil, yönetici bir varlıktı. Sonuçta o da tekamül ediyor yani bu tekamülün sonu yoktur. O da tıpkı bir insan gibi, Allah'ın emrine karşı geldi, çünkü o da nefs sahibi ve insanı kendinden çok aşağıda bir varlık olarak görüyor. İnsanı yoldan çıkartmak için süre istedi ve bu süre kendisine verildi. Yönetici varlıklar Cennet'in üzerinde bir plandalar yani enerjilerini azaltıp, alt planlara inebilir ve her yere gidebilirler.

İnsan derken "Kamil İnsan" ile karıştırılıyor. Herkes insan doğar ama her insan; "Kamil İnsan" değildir. Yeryüzündeki insan gölge bir varlıktır, ne zaman tekamül eder o zaman "Hakiki İnsan" olur.


2: allah evrenı muhammed için yarattıysa neden? muhammedıde sınamaktadır. yanı neden? peygamberlerınde ..günahı ve sevabı vardır? hadı anladık.müslümcukler. her insan sınavda ama biz insanız onlarda peygamber insanda olsalar onların yaratılış amacı. zaten bellı değilmi? *allah hıç daha önce mezun ettıgı ögrencısını tekrar sınava sokarmı?
Allah, bu evreni Hz. Muhammed için yaratmadı. Bu görüşler sonradan uydurulmuştur. Hz. Muhammed de bir insandır, peygamberlik görevi için dünyaya gelmiş tekamülde ileri bir varlıktır, insan bedeninde dünyaya gelmiş ve bu görev için hazırlanmıştır.

Zariyat - 56
Diyanet İşleri: Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.


3: alalhın ayettede belırttıgı gibi hiç birşeye ihtiyacı yoksa neden? evrenı yaratmak için bir insana ihtiyaç*duymuştur. *(demekkı ayetler yalan ihtiyacı var)
Neml Suresi, 40. ayet:*Kendi yanında kitaptan ilmi olan biri dedi ki: "Ben, (gözünü açıp kapamadan) onu sana getirebilirim." Derken (Süleyman) onu kendi yanında durur vaziyette görünce dedi ki: "Bu Rabbimin fazlındandır, O'na şükredecek miyim, yoksa nankörlük edecek miyim diye beni denemekte olduğu için (bu olağanüstü olay gerçekleşti). Kim şükrederse, artık o kendisi için şükretmiştir, kim nankörlük ederse, gerçekten benim Rabbim Gani (hiçbir şeye ve kimseye ihtiyacı olmayan)dır, Kerim olandır.şimdi hiç birşeye ihtiyacı olmayan bir varlık nasıl? olduda bu ihtiyacını yine kendı verdıgı kuranda ayet olarak belırtmedı.. 6666 ayetın tamamını okudum. bu konuyla ilgil ibir ayet bulamadım. koskoca allah nasıl? olurda hem hiç birşeye ve hiç kımseye ihtiyacı yok diye bir ayet yazar. ama yinede ihtiyaç sahıbı gibi insan gibi basit bir *organızmayla uğrasır. neden? amacını belıttmezde sonucları belırtir cennet ve cehenmem gibi çünku nedensız sonuclar olmazda ondan.*

Allah, mükemmel ve tam olduğu için yaratımları da mükemmeldir fakat bu konuyu sana anlatmak yine zor olacak biliyorum fakat elimden geleni yapma çalışacağım.

Melekler, sorgusuz iman ederler. Sen bir insan olarak şu durumu düşün mesela;

Birisi seni sevse fakat severken de hiç sorgulamadan, her dediğine evet dese nereye kadar içine siner. Yeter artık, bu insan niye her dediğime uyuyor diye bıkmaz mısın?

Önemli olan mükemmeliyeti kaybedip, tekrar ulaşmak yani Allah mükemmel insanı yarattı diyelim sonuçta hep mükemmel kalacak fakat kaybedip, bulan ile ya da tüm acılara rağmen gönülden O'na koşan ile bir olabilir mi sence?

Sen trilyoner olsan seni paran için seveni mi yoksa paran olduğunu bilmeden her koşulda sana koşanı mı tercih edersin? Sana ulaşmak için eziyet çekeni mi yoksa yanında durup, her dediğine evet diyeni mi?

Bu anlattıklarım çok basite indirgenmiş hali fakat sana da başka türlü anlatmak mümkün görünmüyor.


4: allah 4 din vermesıne ragmen neden? son diye yine kendi özgür iradesıyle verdıgı dinleri inkar etmektedır.. allah kendı *verdığı kararı yanı ilk verdıgi kararı değiştirebilyorsa bir öncekı hükmu gecersız kalıcaktır dolayısiylede böyle kararsız ve din secen bir alalh nasıl? olurda mükemmel yanı ilah olabilir. böyle bir kararsızlık bir ilahtan çok bir insan aklını ispatlamıyormu????


Dinler geldiği şekli ile kalmadı ki, anlamıyorsun galiba burası tekamül okulu, dinler aynı kalsaydı başka din de gelmezdi. İnsanın yaşamının planlı olarak Allah tarafından deney hayvanı gibi saptanmadığının göstergesi bu aslında ama sen anlamıyorsun. Zaman kavramı dünya ile Allah katında aynı değil, o yüzden bu çelişkiyi yaşıyorsun.
5: müslüman arkadaslar hadi beklıyorum biraz cesaretle tartısabilriiz. bu konuyu.. eger bana nedenlerını ispatlarsanız aynı zamanda bu ayete ihanet etmiş olursunuz..*Neml Suresi, 40. ayete...

Ne dediğini bir anlasam cevap yazacağım da, inan hiç anlaşılmıyor. Devrik cümle yerine daha anlaşılır yazsan da bitirdiğin iki üniversitenin hakkını versen olmaz mı? Seni mevzun edenlere yazık değil mi, bu yazım ve anlatım şeklin?
 

gerçeği arıyan adam

Üye
Yeni Üye
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
101
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Şeytanın, Cennet'e girme diye bir derdi yok zaten "Şeytan Planı" tekamül için oluşturulmuş bir dönüştürücü mekanizmadır.
"İnsan" denen varlığa secde etmeyen Azazil, yönetici bir varlıktı. Sonuçta o da tekamül ediyor yani bu tekamülün sonu yoktur. O da tıpkı bir insan gibi, Allah'ın emrine karşı geldi, çünkü o da nefs sahibi ve insanı kendinden çok aşağıda bir varlık olarak görüyor. İnsanı yoldan çıkartmak için süre istedi ve bu süre kendisine verildi. Yönetici varlıklar Cennet'in üzerinde bir plandalar yani enerjilerini azaltıp, alt planlara inebilir ve her yere gidebilirler.

İnsan derken "Kamil İnsan" ile karıştırılıyor. Herkes insan doğar ama her insan; "Kamil İnsan" değildir. Yeryüzündeki insan gölge bir varlıktır, ne zaman tekamül eder o zaman "Hakiki İnsan" olur.



Allah, bu evreni Hz. Muhammed için yaratmadı. Bu görüşler sonradan uydurulmuştur. Hz. Muhammed de bir insandır, peygamberlik görevi için dünyaya gelmiş tekamülde ileri bir varlıktır, insan bedeninde dünyaya gelmiş ve bu görev için hazırlanmıştır.

Zariyat - 56
Diyanet İşleri: Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.




Allah, mükemmel ve tam olduğu için yaratımları da mükemmeldir fakat bu konuyu sana anlatmak yine zor olacak biliyorum fakat elimden geleni yapma çalışacağım.

Melekler, sorgusuz iman ederler. Sen bir insan olarak şu durumu düşün mesela;

Birisi seni sevse fakat severken de hiç sorgulamadan, her dediğine evet dese nereye kadar içine siner. Yeter artık, bu insan niye her dediğime uyuyor diye bıkmaz mısın?

Önemli olan mükemmeliyeti kaybedip, tekrar ulaşmak yani Allah mükemmel insanı yarattı diyelim sonuçta hep mükemmel kalacak fakat kaybedip, bulan ile ya da tüm acılara rağmen gönülden O'na koşan ile bir olabilir mi sence?

Sen trilyoner olsan seni paran için seveni mi yoksa paran olduğunu bilmeden her koşulda sana koşanı mı tercih edersin? Sana ulaşmak için eziyet çekeni mi yoksa yanında durup, her dediğine evet diyeni mi?

Bu anlattıklarım çok basite indirgenmiş hali fakat sana da başka türlü anlatmak mümkün görünmüyor.





Dinler geldiği şekli ile kalmadı ki, anlamıyorsun galiba burası tekamül okulu, dinler aynı kalsaydı başka din de gelmezdi. İnsanın yaşamının planlı olarak Allah tarafından deney hayvanı gibi saptanmadığının göstergesi bu aslında ama sen anlamıyorsun. Zaman kavramı dünya ile Allah katında aynı değil, o yüzden bu çelişkiyi yaşıyorsun.


Ne dediğini bir anlasam cevap yazacağım da, inan hiç anlaşılmıyor. Devrik cümle yerine daha anlaşılır yazsan da bitirdiğin iki üniversitenin hakkını versen olmaz mı? Seni mevzun edenlere yazık değil mi, bu yazım ve anlatım şeklin?

enfal 23 farklı düşünüyor ama :D bak istersen diyorki insanlar değişmedikçe ben yeni din ve yeni ayetler göndermem. :D al sana bir açık daha daha çok varda sadece jetonun kareliymiş bir türlü düşmüyor düşmesini beklıyorum :D

peki böyle bir hüküm veren allah neden? kendi verdiği ayeti yine kendisi değiştirmiştir.üstelık artık ayette değiştiremez alalh çünkü islam son din sen daha konuyu bile analmadınkı yine kafana göre yorumlamışsın.
al sana isaptın verimde iyice rezil ol karşımda :D
ENFAL-53 için 40 meâl bulundu. Elmalılı (sadeleştirilmiş) (8/ENFÂL-53: Bunun nedeni şudur: Allah, bir kez bir kavme verdiği bir nimeti, onlar kendilerindeki bu nimete erme sebebini değiştirmedikçe değiştirecek değildir ve Allah, işiten ve bilendir.) / Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) (8/ENFÂL-53: Bu, Allah'ın bir kavme verdiği nimeti,(dinleri kıtapları peygamberleri) onlar kendilerini değiştirmedikçe değiştirmemesinden dolayıdır. Gerçekten de Allah hakkiyle işiten, herşeyi bilendir.)
Bakara 178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir.
Şimdi bir erkek kadın öldürdüğünde veya bir köle hür insanı öldürdüğünde bu ayetin hükümleri nasıl uygulanacak?Katil erkeğin ailesinde ki kadın mı öldürülecek? Yoksa katil kölenin sahibi hür insan mı öldürülecek?Kafa karıştı değil mi?
Merak etmeyin müslimlerin de kafası karışık..Çareyi,yukarıdaki ayetin, İsra 33 ve Maide 45 sayesinde iptal edildiğini iddia etmekte bulmuşlar.
İsra 33:. Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.
Maide 45:..Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.
Duruma,konuma göre ayetler sallanıyor,sorunu çözmek ise islamla kafayı bozmuşlara kalıyor ama vahim olanı bu kafayı bozanlar,Allah'larından daha mantıklı düşünmek zorunda kalıyorlar.....
işimize geldiği zaman öldür . yok bu ayet tutmadı en iyisi bu ayeti modifiye edelım. önce helal diyeceksın yok efendım bizim mahoo yanılmış :D öyle demek istemedı. dil surçtü zavallının alında söyle demek istedi .öldürmeyın. eger öldürürsenın size haram kıldım. önce helal ve farz.. kılmışlar nasıl? oluyorsa artık akıl alır gibi değil önce farz oluyor öldürmek ama sonra ayet iptal oluyor onun yerıne yeni versıyon geliyor ve diyorkı öldürüsenız zalımlerden olursunuz. vahh vahh.. sonrada haram kılan yine aynı alalh gülermisin? ağlarmısın?
 
Son düzenleme:

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Teşekkürler. Konuyu güncel tutalım herkes görsün :)
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst