- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 1 Kas 2012
- Mesajlar
- 3,434
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 68
Aslinda bu konuda ciltler yazilalabilir.
Yalniz onemli olan basligin ne anlam ve icerik kapsadiginin algilanmasi.
Islamda HER TURLU UYGULAMA FARKI VARDIR.
Iste bu farklar mezhepleri ve mezhepseldallari dogurmustur.
Bunun ANA NEDENI islami uygulamadir.
iSLAMI UYGULAMA bir inanirin yasam ve iliskisinde yer verdigi pratik eylemdir.
Peki Islamda bir inanirin yasaminda islasmini uygulamassini ne belirler?
Iste bu soruya verilen her bir yanit, her bir inaniri biribirinden farkli kilar.
Cunku INANMAK, UYGULAMAYA YANI EYLEME YANI IMANA TASINMADIGINDA; ORTADA INANANIN HIC BIR EYLEMI YOKTUR.
Aciklayalim.
Allah'a inanmak- Nedir bunun uygulamali eylemi?
Allah'a iman- Iste eylem burada baslar. Yani ALLAH'IN DEDIKLERINE HARFIYEN UYMAK.
Peki Allah'in dedikleri nerdedir?
Kuran'da sunnette ve hadislerdedir.
Demekki ALLAH'A INANANIN AMA IMAN ETMEYENIN HIC BIR EYLEMI YOKTUR.
Allah'a iman da ise kiyamet kopar.
Cunku HER BIR INANIR ALLAH'INA IMAN EDERKEN FARKLILASMAKTADIR.
Iste bu farklar; Allah'a imanin bulundugu Kuran, Sunnet, hadis v.s. farkli algilanmasindan gelir.
Yalniz burada bir sorun vardir. ALLAH'A IMAN ETMEDEN YANI UIYGULAMA YAPMADAN, EYLEMSIZ "KURU KURU" INANMAK; ISLAM DININDE MUMIN OLMAK ICIN YETERLI MIDIR?
Dedigim gibi konu cok detayli ve kendi bunyesinde coklanan bir konu.
O yuzden bir ornek ile aciklayacagim.
ISID' KENDI IMANINCA KURAN'DA YAZAN BIR AYETI HARFIYEN UYGULARKEN; BASKA BIR INANIR, KENDI IMANINCA UYGULAMAMAKTADIR?
Iste buradaki "neden bu boyledir?" sorusunun yanitini algilamak cok onemlidir.
Cunku burada ISID'IN UYGULADIGINI UYGULAMAYAN, BILEREK YA DA BILMEYEREK; INANCINI O UYGULAMADA IMANA TASIMAMAKTADIR.
iSLAM DUNYASINDA DUNDEN BUGUNE HERHANGI BIR YERDE BU KONUDA HERHANGI BIR ACIKLAMA VAR MIDIR?
Mesela soyle bir aciklama.
ISLAMDA UYGULAMA YA DA IMAN SART DEGILDIR, INANC YETERLIDIR.
ISLAMI UYGULAMAK ICIN INANCI IMANA TASIMAK ESASTIR.
ISLAM BIR UYGULAMA DINIDIR.
ISLAM BIR INANC DINIDIR.
Burada BILINCINE VE FARKINA VARILMAYAN KONU; INANIRIN INANCINI IMANA TASIMA VE VERILENI HARFIYEN UYGULAMA ADINA YAPTIGI YORUM, SECIM, AKIL YURUTME ONU IMANA YONLENDIRECEK HER TURLU YAZILI VE SOZLU NAKILDEN UYGULAMA OLARAK UZAKLASMASIDIR.
Iste islam dininin celiskisi budur.
Yani UYGULAMA.
Sonucta HER ISLAMA IMAN EDEN, ISLAMI IMANINI KENDI INANCI TEMELINDE
UYGULAR.
Iste islamdaki her turlu mezhebi ya da mezhep bunyesindeki farklilasma da ISID'IN UYGULADIGINI, BASKA BIR INANIRIN UYGULAMAMASI DA BUDUR.
Buradaki mezhepler arasi savasim ve katliam uygulamasi da burdan gelir.
Yani diyelim ISID, baska bir inaniri "IMANINI UYGULAMIYOR" diye katleder.
Cunku bu ondan ayet olarak istenmistir.
O yuzden inanir arkadaslarin her birinin kendisine su soruyu sormasi gerekir.
Benim islam ile bagim nedir? Nerede iinanc nerede imandir. Ben eger bu ayeti uygulamiyorsam, bu, benim 'bu ayete inandigim ama iman etmedigim' anlamina mi gelmektedir? Peki ben Islama neye gore inaniyor ya da iman ediyorum, bu secimimi nasil ve neden yapiyorum?" v.s.
Iste her bir inanirin kendine sorulcagi bu ve benzeri sorular; en azindan onun kendini tanimasina yariyacak; neye inandigini neye iman ettigini neye iman etmedigini ve neden iman etmedigini v.s. yani; ISLAM DIN VE INANCINI NEYE GORE UYGULAYIP UYGULAMADIGINI ALGILAMASINI SAGLAYACAK.
Ornek;
A ayeti- Uyguluyor muyum? Neden uygulamiyorum, uygulamiyorsam ben bu ayete iman etmiyorum bu benim icin musluman olmam da yeterli midir?
Yani hangi Kuran ayetine, sunnete v.s. IMAN EDIP UYGULUYORUM, YA DA UYGULAMIYORUM.
Bu ayeti uygulamamam ve o ayete iman etmemem, benim islam dini ve inancimda bir sorun mu/degil mi?
Iste boylece en azindan inanir arkadaslar neden dini mezhepler farkini ve bunca dini dallanip budaklanmayi iyice algilaacaklar.
Iste "BEN ISLAMIN HANGI MEZHEBININ HANGI DALINDANIM?" sorusunun farkindaligi ve bilinci bu asamadan sonra gelecek ve yine bu sorunun yanitini kendine verebilen bir inanir, bunun temelinde ve bu kendince ait oldugu dala IMAN OLARAK UYGULAMALI MI YOKSA INANC OLARAK MI BAGLI OLDUGUNU
su soru ile ortaya cikaracaktir.
Ornek;
"Ben islamin sunni mezhebinin hanefi dalindanim, bu dalin fikihi maturidiliktir."
Iste bu tesbitten sonra, bu tesbite inanirin IMAN EDIP ETMEDIGI YANI BU TESBITIN GETIRDIGI UYGULAMALARI YAPIP YAPMADIGINI ALGILAMA duzeyi gelecek.
Boylece en azindan kendi inanc ve uyguladigi olcu de imanini bilerek ortaya koyabilecek ve diyecek ki; "Ben sunni hanefi olarak iman ve inancim temelinde, ISID'in yaptigi ve onun imani olan selefiligin uygulamalarini kabul etmiyorum v.s." diyebilmelidir.
Aksi hem INANMADIGINI SAVUNMAK ALTINDA KALMAK VE NEYI NEDEN SAVUNDUGUNU DA BILMEMEKTIR.
En azindan neye neden inanildigini ve de uygulamali iman edildigini inanirin kendinin bilmesi; kendi inanci imani uygulamasi adina daha tutarli ve sagliklidir.
Butun bu aciklamalar oz olarak surada birlesir.
HER INANIR KENDI INANCI TEMELINDE IMAN EDER VE KENDISINDEN ISTENEN UYGULAMALARI KENDISI SECER.
Iste o yuzden islam dini inanc ve imani farkli mezheplerden ve mezhebi dallardan olusur.
Bu da bir dalin diger dali kendi inanc ve imani temelinde karsi kilar ve bu karsi kilis da katliama kadar gider.
Cunku katliami UYGULAMA VE ONA IMAN ETME KURANDA YAZMAKTADIR.
Yalniz onemli olan basligin ne anlam ve icerik kapsadiginin algilanmasi.
Islamda HER TURLU UYGULAMA FARKI VARDIR.
Iste bu farklar mezhepleri ve mezhepseldallari dogurmustur.
Bunun ANA NEDENI islami uygulamadir.
iSLAMI UYGULAMA bir inanirin yasam ve iliskisinde yer verdigi pratik eylemdir.
Peki Islamda bir inanirin yasaminda islasmini uygulamassini ne belirler?
Iste bu soruya verilen her bir yanit, her bir inaniri biribirinden farkli kilar.
Cunku INANMAK, UYGULAMAYA YANI EYLEME YANI IMANA TASINMADIGINDA; ORTADA INANANIN HIC BIR EYLEMI YOKTUR.
Aciklayalim.
Allah'a inanmak- Nedir bunun uygulamali eylemi?
Allah'a iman- Iste eylem burada baslar. Yani ALLAH'IN DEDIKLERINE HARFIYEN UYMAK.
Peki Allah'in dedikleri nerdedir?
Kuran'da sunnette ve hadislerdedir.
Demekki ALLAH'A INANANIN AMA IMAN ETMEYENIN HIC BIR EYLEMI YOKTUR.
Allah'a iman da ise kiyamet kopar.
Cunku HER BIR INANIR ALLAH'INA IMAN EDERKEN FARKLILASMAKTADIR.
Iste bu farklar; Allah'a imanin bulundugu Kuran, Sunnet, hadis v.s. farkli algilanmasindan gelir.
Yalniz burada bir sorun vardir. ALLAH'A IMAN ETMEDEN YANI UIYGULAMA YAPMADAN, EYLEMSIZ "KURU KURU" INANMAK; ISLAM DININDE MUMIN OLMAK ICIN YETERLI MIDIR?
Dedigim gibi konu cok detayli ve kendi bunyesinde coklanan bir konu.
O yuzden bir ornek ile aciklayacagim.
ISID' KENDI IMANINCA KURAN'DA YAZAN BIR AYETI HARFIYEN UYGULARKEN; BASKA BIR INANIR, KENDI IMANINCA UYGULAMAMAKTADIR?
Iste buradaki "neden bu boyledir?" sorusunun yanitini algilamak cok onemlidir.
Cunku burada ISID'IN UYGULADIGINI UYGULAMAYAN, BILEREK YA DA BILMEYEREK; INANCINI O UYGULAMADA IMANA TASIMAMAKTADIR.
iSLAM DUNYASINDA DUNDEN BUGUNE HERHANGI BIR YERDE BU KONUDA HERHANGI BIR ACIKLAMA VAR MIDIR?
Mesela soyle bir aciklama.
ISLAMDA UYGULAMA YA DA IMAN SART DEGILDIR, INANC YETERLIDIR.
ISLAMI UYGULAMAK ICIN INANCI IMANA TASIMAK ESASTIR.
ISLAM BIR UYGULAMA DINIDIR.
ISLAM BIR INANC DINIDIR.
Burada BILINCINE VE FARKINA VARILMAYAN KONU; INANIRIN INANCINI IMANA TASIMA VE VERILENI HARFIYEN UYGULAMA ADINA YAPTIGI YORUM, SECIM, AKIL YURUTME ONU IMANA YONLENDIRECEK HER TURLU YAZILI VE SOZLU NAKILDEN UYGULAMA OLARAK UZAKLASMASIDIR.
Iste islam dininin celiskisi budur.
Yani UYGULAMA.
Sonucta HER ISLAMA IMAN EDEN, ISLAMI IMANINI KENDI INANCI TEMELINDE
UYGULAR.
Iste islamdaki her turlu mezhebi ya da mezhep bunyesindeki farklilasma da ISID'IN UYGULADIGINI, BASKA BIR INANIRIN UYGULAMAMASI DA BUDUR.
Buradaki mezhepler arasi savasim ve katliam uygulamasi da burdan gelir.
Yani diyelim ISID, baska bir inaniri "IMANINI UYGULAMIYOR" diye katleder.
Cunku bu ondan ayet olarak istenmistir.
O yuzden inanir arkadaslarin her birinin kendisine su soruyu sormasi gerekir.
Benim islam ile bagim nedir? Nerede iinanc nerede imandir. Ben eger bu ayeti uygulamiyorsam, bu, benim 'bu ayete inandigim ama iman etmedigim' anlamina mi gelmektedir? Peki ben Islama neye gore inaniyor ya da iman ediyorum, bu secimimi nasil ve neden yapiyorum?" v.s.
Iste her bir inanirin kendine sorulcagi bu ve benzeri sorular; en azindan onun kendini tanimasina yariyacak; neye inandigini neye iman ettigini neye iman etmedigini ve neden iman etmedigini v.s. yani; ISLAM DIN VE INANCINI NEYE GORE UYGULAYIP UYGULAMADIGINI ALGILAMASINI SAGLAYACAK.
Ornek;
A ayeti- Uyguluyor muyum? Neden uygulamiyorum, uygulamiyorsam ben bu ayete iman etmiyorum bu benim icin musluman olmam da yeterli midir?
Yani hangi Kuran ayetine, sunnete v.s. IMAN EDIP UYGULUYORUM, YA DA UYGULAMIYORUM.
Bu ayeti uygulamamam ve o ayete iman etmemem, benim islam dini ve inancimda bir sorun mu/degil mi?
Iste boylece en azindan inanir arkadaslar neden dini mezhepler farkini ve bunca dini dallanip budaklanmayi iyice algilaacaklar.
Iste "BEN ISLAMIN HANGI MEZHEBININ HANGI DALINDANIM?" sorusunun farkindaligi ve bilinci bu asamadan sonra gelecek ve yine bu sorunun yanitini kendine verebilen bir inanir, bunun temelinde ve bu kendince ait oldugu dala IMAN OLARAK UYGULAMALI MI YOKSA INANC OLARAK MI BAGLI OLDUGUNU
su soru ile ortaya cikaracaktir.
Ornek;
"Ben islamin sunni mezhebinin hanefi dalindanim, bu dalin fikihi maturidiliktir."
Iste bu tesbitten sonra, bu tesbite inanirin IMAN EDIP ETMEDIGI YANI BU TESBITIN GETIRDIGI UYGULAMALARI YAPIP YAPMADIGINI ALGILAMA duzeyi gelecek.
Boylece en azindan kendi inanc ve uyguladigi olcu de imanini bilerek ortaya koyabilecek ve diyecek ki; "Ben sunni hanefi olarak iman ve inancim temelinde, ISID'in yaptigi ve onun imani olan selefiligin uygulamalarini kabul etmiyorum v.s." diyebilmelidir.
Aksi hem INANMADIGINI SAVUNMAK ALTINDA KALMAK VE NEYI NEDEN SAVUNDUGUNU DA BILMEMEKTIR.
En azindan neye neden inanildigini ve de uygulamali iman edildigini inanirin kendinin bilmesi; kendi inanci imani uygulamasi adina daha tutarli ve sagliklidir.
Butun bu aciklamalar oz olarak surada birlesir.
HER INANIR KENDI INANCI TEMELINDE IMAN EDER VE KENDISINDEN ISTENEN UYGULAMALARI KENDISI SECER.
Iste o yuzden islam dini inanc ve imani farkli mezheplerden ve mezhebi dallardan olusur.
Bu da bir dalin diger dali kendi inanc ve imani temelinde karsi kilar ve bu karsi kilis da katliama kadar gider.
Cunku katliami UYGULAMA VE ONA IMAN ETME KURANDA YAZMAKTADIR.