Islam'da Iman Etme ve Inanma Celiskisi-Uygulama

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Din Bilimleri kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Islam'da Iman Etme ve Inanma Celiskisi-Uygulama başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 4,245 kez görüntülenmiş, 33 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Din Bilimleri
Konu Başlığı Islam'da Iman Etme ve Inanma Celiskisi-Uygulama
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan evrensel-insan

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Aslinda bu konuda ciltler yazilalabilir.

Yalniz onemli olan basligin ne anlam ve icerik kapsadiginin algilanmasi.

Islamda HER TURLU UYGULAMA FARKI VARDIR.

Iste bu farklar mezhepleri ve mezhepseldallari dogurmustur.

Bunun ANA NEDENI islami uygulamadir.

iSLAMI UYGULAMA bir inanirin yasam ve iliskisinde yer verdigi pratik eylemdir.

Peki Islamda bir inanirin yasaminda islasmini uygulamassini ne belirler?

Iste bu soruya verilen her bir yanit, her bir inaniri biribirinden farkli kilar.

Cunku INANMAK, UYGULAMAYA YANI EYLEME YANI IMANA TASINMADIGINDA; ORTADA INANANIN HIC BIR EYLEMI YOKTUR.

Aciklayalim.

Allah'a inanmak- Nedir bunun uygulamali eylemi?

Allah'a iman- Iste eylem burada baslar. Yani ALLAH'IN DEDIKLERINE HARFIYEN UYMAK.

Peki Allah'in dedikleri nerdedir?

Kuran'da sunnette ve hadislerdedir.

Demekki ALLAH'A INANANIN AMA IMAN ETMEYENIN HIC BIR EYLEMI YOKTUR.

Allah'a iman da ise kiyamet kopar.

Cunku HER BIR INANIR ALLAH'INA IMAN EDERKEN FARKLILASMAKTADIR.

Iste bu farklar; Allah'a imanin bulundugu Kuran, Sunnet, hadis v.s. farkli algilanmasindan gelir.

Yalniz burada bir sorun vardir. ALLAH'A IMAN ETMEDEN YANI UIYGULAMA YAPMADAN, EYLEMSIZ "KURU KURU" INANMAK; ISLAM DININDE MUMIN OLMAK ICIN YETERLI MIDIR?

Dedigim gibi konu cok detayli ve kendi bunyesinde coklanan bir konu.

O yuzden bir ornek ile aciklayacagim.

ISID' KENDI IMANINCA KURAN'DA YAZAN BIR AYETI HARFIYEN UYGULARKEN; BASKA BIR INANIR, KENDI IMANINCA UYGULAMAMAKTADIR?

Iste buradaki "neden bu boyledir?" sorusunun yanitini algilamak cok onemlidir.

Cunku burada ISID'IN UYGULADIGINI UYGULAMAYAN, BILEREK YA DA BILMEYEREK; INANCINI O UYGULAMADA IMANA TASIMAMAKTADIR.

iSLAM DUNYASINDA DUNDEN BUGUNE HERHANGI BIR YERDE BU KONUDA HERHANGI BIR ACIKLAMA VAR MIDIR?

Mesela soyle bir aciklama.

ISLAMDA UYGULAMA YA DA IMAN SART DEGILDIR, INANC YETERLIDIR.

ISLAMI UYGULAMAK ICIN INANCI IMANA TASIMAK ESASTIR.

ISLAM BIR UYGULAMA DINIDIR.

ISLAM BIR INANC DINIDIR.

Burada BILINCINE VE FARKINA VARILMAYAN KONU; INANIRIN INANCINI IMANA TASIMA VE VERILENI HARFIYEN UYGULAMA ADINA YAPTIGI YORUM, SECIM, AKIL YURUTME ONU IMANA YONLENDIRECEK HER TURLU YAZILI VE SOZLU NAKILDEN UYGULAMA OLARAK UZAKLASMASIDIR.

Iste islam dininin celiskisi budur.

Yani UYGULAMA.

Sonucta HER ISLAMA IMAN EDEN, ISLAMI IMANINI KENDI INANCI TEMELINDE

UYGULAR.

Iste islamdaki her turlu mezhebi ya da mezhep bunyesindeki farklilasma da ISID'IN UYGULADIGINI, BASKA BIR INANIRIN UYGULAMAMASI DA BUDUR.

Buradaki mezhepler arasi savasim ve katliam uygulamasi da burdan gelir.

Yani diyelim ISID, baska bir inaniri "IMANINI UYGULAMIYOR" diye katleder.

Cunku bu ondan ayet olarak istenmistir.

O yuzden inanir arkadaslarin her birinin kendisine su soruyu sormasi gerekir.

Benim islam ile bagim nedir? Nerede iinanc nerede imandir. Ben eger bu ayeti uygulamiyorsam, bu, benim 'bu ayete inandigim ama iman etmedigim' anlamina mi gelmektedir? Peki ben Islama neye gore inaniyor ya da iman ediyorum, bu secimimi nasil ve neden yapiyorum?" v.s.

Iste her bir inanirin kendine sorulcagi bu ve benzeri sorular; en azindan onun kendini tanimasina yariyacak; neye inandigini neye iman ettigini neye iman etmedigini ve neden iman etmedigini v.s. yani; ISLAM DIN VE INANCINI NEYE GORE UYGULAYIP UYGULAMADIGINI ALGILAMASINI SAGLAYACAK.

Ornek;

A ayeti- Uyguluyor muyum? Neden uygulamiyorum, uygulamiyorsam ben bu ayete iman etmiyorum bu benim icin musluman olmam da yeterli midir?

Yani hangi Kuran ayetine, sunnete v.s. IMAN EDIP UYGULUYORUM, YA DA UYGULAMIYORUM.

Bu ayeti uygulamamam ve o ayete iman etmemem, benim islam dini ve inancimda bir sorun mu/degil mi?

Iste boylece en azindan inanir arkadaslar neden dini mezhepler farkini ve bunca dini dallanip budaklanmayi iyice algilaacaklar.

Iste "BEN ISLAMIN HANGI MEZHEBININ HANGI DALINDANIM?" sorusunun farkindaligi ve bilinci bu asamadan sonra gelecek ve yine bu sorunun yanitini kendine verebilen bir inanir, bunun temelinde ve bu kendince ait oldugu dala IMAN OLARAK UYGULAMALI MI YOKSA INANC OLARAK MI BAGLI OLDUGUNU
su soru ile ortaya cikaracaktir.

Ornek;

"Ben islamin sunni mezhebinin hanefi dalindanim, bu dalin fikihi maturidiliktir."

Iste bu tesbitten sonra, bu tesbite inanirin IMAN EDIP ETMEDIGI YANI BU TESBITIN GETIRDIGI UYGULAMALARI YAPIP YAPMADIGINI ALGILAMA duzeyi gelecek.

Boylece en azindan kendi inanc ve uyguladigi olcu de imanini bilerek ortaya koyabilecek ve diyecek ki; "Ben sunni hanefi olarak iman ve inancim temelinde, ISID'in yaptigi ve onun imani olan selefiligin uygulamalarini kabul etmiyorum v.s." diyebilmelidir.

Aksi hem INANMADIGINI SAVUNMAK ALTINDA KALMAK VE NEYI NEDEN SAVUNDUGUNU DA BILMEMEKTIR.

En azindan neye neden inanildigini ve de uygulamali iman edildigini inanirin kendinin bilmesi; kendi inanci imani uygulamasi adina daha tutarli ve sagliklidir.

Butun bu aciklamalar oz olarak surada birlesir.

HER INANIR KENDI INANCI TEMELINDE IMAN EDER VE KENDISINDEN ISTENEN UYGULAMALARI KENDISI SECER.

Iste o yuzden islam dini inanc ve imani farkli mezheplerden ve mezhebi dallardan olusur.

Bu da bir dalin diger dali kendi inanc ve imani temelinde karsi kilar ve bu karsi kilis da katliama kadar gider.

Cunku katliami UYGULAMA VE ONA IMAN ETME KURANDA YAZMAKTADIR.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Konuyu ulke ve toplumumuz adina degerlendirirsek; T.C. devleti ve 1980'lere kadar; ISLAM DINI INANCI IMASNI UYGULAMASI v.s. sadece kisiye ya da kisinin cevresine endeksli degerlendirilmis ve hic bir zaman NAKLI ICEREN YAZIT VE SOYLEMLER YANI KURAN, HADIS AYET v.s. onemli olmamistir.

Iste boyle bir durumda basvurulsun diye, diyanet kaynagi ya da bulunan bolgedeki bir din kisisi topluma rehber olmustur.

Yani bir kisi bir inanir olarak imani uygulama ile bir sorun hissettiginde, KENDISI BUNU ARASTIRMAK YERINE; DIN KISILERININ BILGISINE BAS VURMUSTUR.

Dolayisi ile kisiler tamamen kendi iman inanc uygulama temelinde bir "serbestlik" icindeyetismislerdir.

Yani dini bilgi alip almamak ya bir arastirma ya da bir danisma seklinde gelismistir.

Bu arada "kuran okumak/dinlemek, mevlit, sunnet, namaz, oruc, zekat, islami defnetme, mezar ziyaretleri, kurban-seker bayramlari, dini geceler, ezan, camide namaz kilma v.s. gibi uygulamali aliskanliklar topluma kazandirilmistir.

Bu uygulamalarda bile bir "serbestlik" hakimdir. Yani istek arzu israr v.s. nin disinda bir zorlama baski v.s. pek kurulmamistir.

O yuzden TURKIYE TOPLUMUNDAKI ISLAM INANC IMAN VE UYGULAMASI, TAMAMEN KISISEL VE KISININ KENDI UYGULAMA VE TALEBI TEMELINDE GELISMISTIR.

Iste "carpik" laiklik yani "sekuler olmayan laiklik te" budur.

Iste bu toplumun alistirildigindan farkli davrananlar, ya bir DINI ICERIK YA DA BIR DIN DISI ICERIK algisi vermislerdir.

Burada onemli olan konu "KIMSENIN KIMSENIN IMANINI INANCINI UYGULAMASINI OLCMEMESI VE DEGERLENDIRMEMESIDIR" Yani "herkes kendinden sorumludur, sevabi/gunahi kendinedir, mahserde kendi adina hesap verecektir, bu dunyada da kimseye hesapo vermek zorunda degildir." v.s.

Iste bu sekkilde bir alisilagelmislik ve yetismislik tamamen 1980 sonrasi bir "hucuma ugramis" neyin ne oldugunu algilayamadan, kendini bugunlerde bulmustur.

Iste bu da sunu gosterir. Madem "zaman sana degil, sen zamana uyacaksin" ise; ayni SORGULAYAN BEYINLER GIBI; INANIRLARIN DA ARTIK KENDI BEYINLERINI SORGULAMA ZAMANIDIR.

Cunku toplumsal yapi olarak o 1980 oncesi din icerikli yasam bir yerde yetmemektedir.

Cunku bugun, O GUNLERDE OLMAYAN BIR KENDINI SAVUNU GELISMISTIR.

Cunku inanirlarin, IMANI INANCI UYGULAMASI SORGULANIR ELESTIRILIR DEGERLENDIRILIR hale gelmistir.

Iste bu yukaridaki cumlede geceni, INANIR BASKASININ KENDISINE YAPMADAN; ONCE KENDINDE KENDI YAPMALIDIR.

Yoksa ister istemez o guzelim insanligi vicdani yara alir. Cunku artik insanlik ve vicdani yaralayan BIR ISLAMI IMAN INANC VE UYGULAMA ILE KARSI KARSIYADIR.

Ya bunu "islam butunlugunde" savunacak ama neden savundugunu kendi de bilmeyecek ya da ister istemez imani inanci uygulamasi v.s. sarsilacak insanlik ve vicdana olumlu ya da olumsuzyonde gelisecektir.

O yuzden bir inanirin en azindan artik kendi adina neye neden ve nasil inandigini imani ve uygulamasini kendi insanligi ve vicdani adina gerekmektedir.

Aksi hic arzulamadigi kolelik ve emir kullugudur.

Bugunun inanirlarina tarih boyle bir misyonu kendi kisiler sagliklari acisindan yuklemektedir.

Yoksa ISID gibi canavarlasan bir teror uygulamasinin nedenini ne kendine ne debaskasina anlatabilir.

Kendinin farkini ISID'A GORE ortaya koyabilmeli ve bunu da bilerek ve algilayarak yapabilmelidir.

Bunun icinde bugune kadar sahip oldugu aanlayis, hosgoru, saygi, karismama v.s. temelli almis oldugunu; tersine yani kindarliga otekilestirmeye nefrete ayristirmaya kisaca insanliktan ve vicdandan cikmaya yoneltmemelidir.

Cunku ve maalesef, o hic okumadigi kuranda BUNLAR VARDIR VE OLDUGU ICIN ISID INSANLIKDISI VE VICDANDISI UYGULAMA YAPMAKTADIR.

Iste bu gercegi algilamak, YA BIR ISID OLMAK YA DA OLMAMAK ALGISIDIR.

Unutmamak gerekir ki; ISID OLMAK BULUNDUGU TARIHTEN EN AZ 7 ASIR GERIYE GITMEKTIR.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Konuyu ulke ve toplumumuz adina degerlendirirsek; T.C. devleti ve 1980'lere kadar; ISLAM DINI INANCI IMASNI UYGULAMASI v.s. sadece kisiye ya da kisinin cevresine endeksli degerlendirilmis ve hic bir zaman NAKLI ICEREN YAZIT VE SOYLEMLER YANI KURAN, HADIS AYET v.s. onemli olmamistir.

Iste boyle bir durumda basvurulsun diye, diyanet kaynagi ya da bulunan bolgedeki bir din kisisi topluma rehber olmustur.

Yani bir kisi bir inanir olarak imani uygulama ile bir sorun hissettiginde, KENDISI BUNU ARASTIRMAK YERINE; DIN KISILERININ BILGISINE BAS VURMUSTUR.

Dolayisi ile kisiler tamamen kendi iman inanc uygulama temelinde bir "serbestlik" icindeyetismislerdir.

Yani dini bilgi alip almamak ya bir arastirma ya da bir danisma seklinde gelismistir.

Bu arada "kuran okumak/dinlemek, mevlit, sunnet, namaz, oruc, zekat, islami defnetme, mezar ziyaretleri, kurban-seker bayramlari, dini geceler, ezan, camide namaz kilma v.s. gibi uygulamali aliskanliklar topluma kazandirilmistir.

Bu uygulamalarda bile bir "serbestlik" hakimdir. Yani istek arzu israr v.s. nin disinda bir zorlama baski v.s. pek kurulmamistir.

O yuzden TURKIYE TOPLUMUNDAKI ISLAM INANC IMAN VE UYGULAMASI, TAMAMEN KISISEL VE KISININ KENDI UYGULAMA VE TALEBI TEMELINDE GELISMISTIR.

Iste "carpik" laiklik yani "sekuler olmayan laiklik te" budur.

Iste bu toplumun alistirildigindan farkli davrananlar, ya bir DINI ICERIK YA DA BIR DIN DISI ICERIK algisi vermislerdir.

Burada onemli olan konu "KIMSENIN KIMSENIN IMANINI INANCINI UYGULAMASINI OLCMEMESI VE DEGERLENDIRMEMESIDIR" Yani "herkes kendinden sorumludur, sevabi/gunahi kendinedir, mahserde kendi adina hesap verecektir, bu dunyada da kimseye hesapo vermek zorunda degildir." v.s.

Iste bu sekkilde bir alisilagelmislik ve yetismislik tamamen 1980 sonrasi bir "hucuma ugramis" neyin ne oldugunu algilayamadan, kendini bugunlerde bulmustur.

Iste bu da sunu gosterir. Madem "zaman sana degil, sen zamana uyacaksin" ise; ayni SORGULAYAN BEYINLER GIBI; INANIRLARIN DA ARTIK KENDI BEYINLERINI SORGULAMA ZAMANIDIR.

Cunku toplumsal yapi olarak o 1980 oncesi din icerikli yasam bir yerde yetmemektedir.

Cunku bugun, O GUNLERDE OLMAYAN BIR KENDINI SAVUNU GELISMISTIR.

Cunku inanirlarin, IMANI INANCI UYGULAMASI SORGULANIR ELESTIRILIR DEGERLENDIRILIR hale gelmistir.

Iste bu yukaridaki cumlede geceni, INANIR BASKASININ KENDISINE YAPMADAN; ONCE KENDINDE KENDI YAPMALIDIR.

Yoksa ister istemez o guzelim insanligi vicdani yara alir. Cunku artik insanlik ve vicdani yaralayan BIR ISLAMI IMAN INANC VE UYGULAMA ILE KARSI KARSIYADIR.

Ya bunu "islam butunlugunde" savunacak ama neden savundugunu kendi de bilmeyecek ya da ister istemez imani inanci uygulamasi v.s. sarsilacak insanlik ve vicdana olumlu ya da olumsuzyonde gelisecektir.

O yuzden bir inanirin en azindan artik kendi adina neye neden ve nasil inandigini imani ve uygulamasini kendi insanligi ve vicdani adina gerekmektedir.

Aksi hic arzulamadigi kolelik ve emir kullugudur.

Bugunun inanirlarina tarih boyle bir misyonu kendi kisiler sagliklari acisindan yuklemektedir.

Yoksa ISID gibi canavarlasan bir teror uygulamasinin nedenini ne kendine ne debaskasina anlatabilir.

Kendinin farkini ISID'A GORE ortaya koyabilmeli ve bunu da bilerek ve algilayarak yapabilmelidir.

Bunun icinde bugune kadar sahip oldugu aanlayis, hosgoru, saygi, karismama v.s. temelli almis oldugunu; tersine yani kindarliga otekilestirmeye nefrete ayristirmaya kisaca insanliktan ve vicdandan cikmaya yoneltmemelidir.

Cunku ve maalesef, o hic okumadigi kuranda BUNLAR VARDIR VE OLDUGU ICIN ISID INSANLIKDISI VE VICDANDISI UYGULAMA YAPMAKTADIR.

Iste bu gercegi algilamak, YA BIR ISID OLMAK YA DA OLMAMAK ALGISIDIR.

Unutmamak gerekir ki; ISID OLMAK BULUNDUGU TARIHTEN EN AZ 7 ASIR GERIYE GITMEKTIR.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Kurandaki;

(2-191)öldür,(4-34)döv,(4-89 ve 91)öldür,(5-33)öldür-as-kes,(5-38)kes,(8-12)doğra-parçala,(9-5)öldür,(24-2)sopala-değnekle-kırbaçla,(47-4)boyunlarını vur.. sure ve ayetlerin en belirgini ve ustelik "Allah sozu" olarak belirtilen ve hepsini kapsayani, tevbe suresinin 111. ayetidir.

"Allah suphe yok ki, Allah yolunda savasan, olduren ve oldurulen inananlarin canlarini cennete karsilik satin almistir. Bu Allah'in oyle bir sozudur ki, Tevrat'ta, Incil'de ve Kuran'da sabittir. Verdigi sozu Allah'tan daha cok tutan kim vardir? Oyle ise yaptiginiz su alisverise sevinin. Iste en buyuk kurtulus ve saadet budur."
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
T.C. devleti ve 1980'lere kadar ..... NAKLI ICEREN YAZIT VE SOYLEMLER YANI KURAN, HADIS AYET v.s. onemli olmamistir.

Önemli olmamıştır değil bu cebren yada hile ile olmuştur. Ve bu 1980 ile sınırlı değil günümüzde de devam etmektedir. Bu gün Kuran dersi verdiği-aldığı için cezaevlerinde olan insanlar var.

Ne kadar ironik değil mi Kuran okuyan bir Cumhurbaşkanımız var aynı zamanda Kuran dersi verdiği-aldığı için ceza alan (KARDEŞLERİİİM dediği)vatandaşları var.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Kurandaki;

(2-191)öldür,(4-34)döv,(4-89 ve 91)öldür,(5-33)öldür-as-kes,(5-38)kes,(8-12)doğra-parçala,(9-5)öldür,(24-2)sopala-değnekle-kırbaçla,(47-4)boyunlarını vur.. sure ve ayetlerin en belirgini ve ustelik "Allah sozu" olarak belirtilen ve hepsini kapsayani, tevbe suresinin 111. ayetidir.

"Allah suphe yok ki, Allah yolunda savasan, olduren ve oldurulen inananlarin canlarini cennete karsilik satin almistir. Bu Allah'in oyle bir sozudur ki, Tevrat'ta, Incil'de ve Kuran'da sabittir. Verdigi sozu Allah'tan daha cok tutan kim vardir? Oyle ise yaptiginiz su alisverise sevinin. Iste en buyuk kurtulus ve saadet budur."
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Önemli olmamıştır değil bu cebren yada hile ile olmuştur. Ve bu 1980 ile sınırlı değil günümüzde de devam etmektedir. Bu gün Kuran dersi verdiği-aldığı için cezaevlerinde olan insanlar var.

Ne kadar ironik değil mi Kuran okuyan bir Cumhurbaşkanımız var aynı zamanda Kuran dersi verdiği-aldığı için ceza alan (KARDEŞLERİİİM dediği)vatandaşları var.

Sen hangi mezhebe ya da fikiha gore kuran'i degerlendiriyorsun?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Sen hangi mezhep ya da fikiha gore v.s. kuran'i degerlendiriyorsun?
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Kurandaki;

(2-191)öldür,(4-34)döv,(4-89 ve 91)öldür,(5-33)öldür-as-kes,(5-38)kes,(8-12)doğra-parçala,(9-5)öldür,(24-2)sopala-değnekle-kırbaçla,(47-4)boyunlarını vur.. sure ve ayetlerin en belirgini ve ustelik "Allah sozu" olarak belirtilen ve hepsini kapsayani, tevbe suresinin 111. ayetidir.

"Allah suphe yok ki, Allah yolunda savasan, olduren ve oldurulen inananlarin canlarini cennete karsilik satin almistir. Bu Allah'in oyle bir sozudur ki, Tevrat'ta, Incil'de ve Kuran'da sabittir. Verdigi sozu Allah'tan daha cok tutan kim vardir? Oyle ise yaptiginiz su alisverise sevinin. Iste en buyuk kurtulus ve saadet budur."


Şu ayetlerin içinden bir kelime yada bir bölümünü almak yanlışından kurtulun lütfen. Şu yazdıklarını oğluma göstersem ee öncesinde-sonrasında ne demiş diyecektir. Yani siz bu yazdıklarınızla bir ilkokul öğrencisini bile ikna edemezsiniz.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Benim kimseyi ikna etme gibi bir dusuncem yok.

Ayet istedin, ayet verdim.

Bu ayetin uygulanip uygulanmadigi da her bir kendine musluman diyene kalmis.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Benim kimseyi ikna etme gibi bir dusuncem yok.

Ayet istedin, ayet verdim.

Bu ayetin uygulanip uygulanmadigi da her bir kendine musluman diyene kalmis.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Yani sen kuranci misin?

Sadece "kalb ile iman dil ile ikrari" mi savunuyorsun, yoksa akla da kuran'i yorumlama Adina yer var mi?

Neden Islam mezheplere farklilasmisve her bir merzhepdigerini "mumin" olarak Kabul etmiyor ve hatta katlediyor?

Sen kuran'in hangi ayetlerini ve neye gore uyguluyorsun?

Mesela "tevbe 111'i nasil uyguluyorsun?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Yani sen kuranci misin?

Sadece "kalb ile iman dil ile ikrari" mi savunuyorsun, yoksa akla da kuran'i yorumlama Adina yer var mi?

Neden Islam mezheplere farklilasmisve her bir merzhepdigerini "mumin" olarak Kabul etmiyor ve hatta katlediyor?

Sen kuran'in hangi ayetlerini ve neye gore uyguluyorsun?

Mesela "tevbe 111'i nasil uyguluyorsun?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Evet her zamanki bahaneler.

Yanasil ve neye gore anlarsiniz Mesela ayette "boyunlarini vurun" diyor, siz bunu nasil anliyor sunuz?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Evet her zamanki bahaneler.

Yanasil ve neye gore anlarsiniz Mesela ayette "boyunlarini vurun" diyor, siz bunu nasil anliyor sunuz?
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Yani sen kuranci misin?

Sadece "kalb ile iman dil ile ikrari" mi savunuyorsun, yoksa akla da kuran'i yorumlama Adina yer var mi?

Neden Islam mezheplere farklilasmisve her bir merzhepdigerini "mumin" olarak Kabul etmiyor ve hatta katlediyor?

Sen kuran'in hangi ayetlerini ve neye gore uyguluyorsun?

Mesela "tevbe 111'i nasil uyguluyorsun?

"Ey îmân edenler! Sabır ve namazla istiane (özel yardım) isteyin. Muhakkak ki Allah, sabredenlerle beraberdir." Bakara Suresi 153. Ayet

Ben bu emri günde beş kere yerine getiriyorum. Bu emri yerine getirebilmem için gerekli şartlar vardır. Eğer bu şartlar yerine gelmezse bu emri yerine getiriyorum zannı ile günah bile işleyebilirim.

Aynı şey Tevbe Suresi 111. Ayet için de geçerlidir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst