Francisco de Goya Resimleri

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Görsel Sanatlar ve El Sanatları Kulübü kategorisinde fides tarafından oluşturulan Francisco de Goya Resimleri başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 3,915 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Görsel Sanatlar ve El Sanatları Kulübü
Konu Başlığı Francisco de Goya Resimleri
Konbuyu başlatan fides
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan MHMTR

fides

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,694
Tepkime puanı
5
Puanları
38
goya.jpg


üç mayıs tablosu




061120_goya_vmed_3p.widec.jpg






Goya_Arrieta.jpg






goya-coreto-gr.jpg




340811972_b4691096d0_o.jpg






get_image





Francisco-de-Goya-XX-The-Bullfight-XX-Metropolitan-Museum-of-Art-Manhattan.jpg




G.jpg




goya_saturn.jpg
 

MHMTR

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
15 May 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Düzeltmenizi dilediğim bir nokta var. Balerinli(4. resim) Goya'ya ait değil. Edgar Degas(Dancing Class) ile Velazquez(Nedimeler) tablolarının bir birleşimi(Nasıl oluyor bu anlamadım, sanat tarihinde yeri olmayan ya da benim gözden kaçırdığım bir şey). Zaten teknik bakımdan figürler örtüşmüyor.

İlk tablo için söyleyeceklerim var. Napolyon Savaş'ı dönemini kapsar. Bu savaşın toplumda etkisi, zalimliğini, insanlık dışı durumunun yansıtan bir tablodur. Tarihsel olayı ise şöyledir, 1808 Mayısında MAdrid halkı napolyon askerlerine karşı isyan başlattı. Ertesi gün ise Fransız karşılığıyla halk infaz edildi.

Işık kaynağı fener doğrudan beyaz gömlekli figürü aydınlatmaktadır ki sanki çevreyi aydınlatan fener değil figürün kendisidir. Pozisyonu itibariyle İsa'ya bir göndermeden bahsedilebilir. İnfaz mangasıyla kurbanların yakınlığı dramatik etkiyi güçlendirmektedir.

İnfaz askerlerinin pozisyonları aynı ve yüzleri görünmemektir. Zulmün ve masumluğun evrensel bir dokunuşu gibi bence.

Çevredeki figürler dehşete düşmüşlerdir. Sol tarafında bir rahip dua etmekte. Diğerleri yumruklarını sıkmış ya da gözlerini kapatmaktalar.

Resim sırasına göre beyaz gömlekli figürün ilk sağındaki ise korkusunu açıkca ortaya koymakta ve bunun yansımasıyla gözlerinin beyazlığını(fal taşı gibi açılmak) net şekilde görebilmekteyiz.

Siyah gökyüzü ise olayın gece yaşandığını ve de korkunç atmosferi yansıtmaktadır. Tuvalin 3'te 1'ine denk neredeyse.

1814 tarihli, tuval, 266x345 cm
Madrid, Museo Nacional del Prado
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst