- Konbuyu başlatan
- #1
Aubrey Vincent Beardsley (21 Ağustos 1872 – 16 Mart 1898) bugün daha çok erotik illüstrasyonları ile tanınan, sonraki sanatçılar üzerinde etkili olmuş İngiliz illüstratör ve yazardı.
Çocukluğu ve gençliği
Beardsley Brighton'da doğdu. Ailesi 1883'te Londra'ya yerleşti. Beardsley ertesi yıl "çocuk müzik yıldızı" olarak ünlendi ve birçok konserde kız kardeşi ile birlikte çaldı.1884'te Brighton, Hove and Sussex Grammar School'a başladı. 1888'de bir mimarın ofisinde, daha sonra Guardian Life and Fire Insurance Company'de çalışmaya başladı. 1891'de Sir Edward Burne-Jones ve Pierre Puvis de Chavannes'in önerisiyle profesyonel olarak sanatla ilgilenmeye başladı. 1892'de, o zamanlar Profesör Fred Brown'ın yönetimindeki Westminster School of Art'taki derslere katıldı.
Kariyeri
Beardsley'nin toplam altı yıl süren yaratıcılık dönemi, imzasındaki değişimlere göre belirlenebilecek birkaç devreye ayrılır. Beardsley ilk eserlerinde genelde imza kullanmıyordu. 1891 ve 1892 yıllarında isminin başharflerini - A.V.B. - imza olarak kullandı. 1892'nin ortalarında Morte D'Arthur ve The Bon Mots dönemleri boyunca, zaman zaman A.B. harfleriyle tamamlanan, zamanla daha da zarifleşen, Japonca karakterlere benzer bir işareti imza olarak kullandı.
Beardsley, Yellow Book olarak adlandırılan ressam ve yazar grubuna mensuptu. Aynı isimli derginin ilk dört sayısında sanat editörlüğü yaptı ve dergi için pek çok illüstrasyon çizdi. Ayrıca, dekadanizm ve sembolizm akımlarının İngiltere'deki dengi olan estetizmle yakından ilgiliydi.
Beardsley ayrıca, son zamanlarında çizdiği karanlık ve sapkın grotesk erotik resimleri sebebiyle Art Nouveau döneminin en tartışılan ressamlarından biri oldu. Özellikle Japon shungalarından etkilenerek çizdiği resimlerde devasa cinsel organlar vardı. Erotik resimlerinde tarih ve mitoloji temalarını işlemişti. İkinciye örnek olarak Aristofanes'in Lysistrata ve Oscar Wilde'ın Salome oyunları için çizdiği eserler gösterilebilir.
Beardsley, Oscar Wilde'ın ilk defa 1896'da Paris'te oynanan Salome oyununun yanı sıra birçok kitap için (örn. Sir Thomas Malory'nin Le Morte d'Arthur isimli eseri) illüstrasyonlar çizdi. Ayrıca The Savoy ve The Studio gibi dergilerde eserleri yayınlandı. Ressam, Tannhäuser efsanesine dayalı Under the Hill isimli erotik bir öykü de yazmaya başladı ama bu öyküyü tamamlayamadı. Ayrıca, Wilde'ın saygısız nüktelerinin resim sanatındaki karşılığı olarak değerlendirilebilecek politik karikatürler de çizdi.
Eserlerinin çoğu mürekkep ile çizilmiştir. Bu eserlerde geniş koyu renkli bölgeler ile geniş açık renkli bölgelerin, fazlasıyla detaylı alanlarla hiç detaylandırılmamış alanların zıtlığı görülür. Kendi dönemindeki gerilemeyi yansıtan bu eserlerin diğer sanatçılar üzerinde büyük etkisi oldu. Bu etkiler Fransız sembolistlerinin, 1890'lardaki afiş sanatı akımı sanatçılarının ve Pape ile Clarke gibi Art Nouveau sanatçılarının eserlerinde görüldü.
Çocukluğu ve gençliği
Beardsley Brighton'da doğdu. Ailesi 1883'te Londra'ya yerleşti. Beardsley ertesi yıl "çocuk müzik yıldızı" olarak ünlendi ve birçok konserde kız kardeşi ile birlikte çaldı.1884'te Brighton, Hove and Sussex Grammar School'a başladı. 1888'de bir mimarın ofisinde, daha sonra Guardian Life and Fire Insurance Company'de çalışmaya başladı. 1891'de Sir Edward Burne-Jones ve Pierre Puvis de Chavannes'in önerisiyle profesyonel olarak sanatla ilgilenmeye başladı. 1892'de, o zamanlar Profesör Fred Brown'ın yönetimindeki Westminster School of Art'taki derslere katıldı.
Kariyeri
Beardsley'nin toplam altı yıl süren yaratıcılık dönemi, imzasındaki değişimlere göre belirlenebilecek birkaç devreye ayrılır. Beardsley ilk eserlerinde genelde imza kullanmıyordu. 1891 ve 1892 yıllarında isminin başharflerini - A.V.B. - imza olarak kullandı. 1892'nin ortalarında Morte D'Arthur ve The Bon Mots dönemleri boyunca, zaman zaman A.B. harfleriyle tamamlanan, zamanla daha da zarifleşen, Japonca karakterlere benzer bir işareti imza olarak kullandı.
Beardsley, Yellow Book olarak adlandırılan ressam ve yazar grubuna mensuptu. Aynı isimli derginin ilk dört sayısında sanat editörlüğü yaptı ve dergi için pek çok illüstrasyon çizdi. Ayrıca, dekadanizm ve sembolizm akımlarının İngiltere'deki dengi olan estetizmle yakından ilgiliydi.
Beardsley ayrıca, son zamanlarında çizdiği karanlık ve sapkın grotesk erotik resimleri sebebiyle Art Nouveau döneminin en tartışılan ressamlarından biri oldu. Özellikle Japon shungalarından etkilenerek çizdiği resimlerde devasa cinsel organlar vardı. Erotik resimlerinde tarih ve mitoloji temalarını işlemişti. İkinciye örnek olarak Aristofanes'in Lysistrata ve Oscar Wilde'ın Salome oyunları için çizdiği eserler gösterilebilir.
Beardsley, Oscar Wilde'ın ilk defa 1896'da Paris'te oynanan Salome oyununun yanı sıra birçok kitap için (örn. Sir Thomas Malory'nin Le Morte d'Arthur isimli eseri) illüstrasyonlar çizdi. Ayrıca The Savoy ve The Studio gibi dergilerde eserleri yayınlandı. Ressam, Tannhäuser efsanesine dayalı Under the Hill isimli erotik bir öykü de yazmaya başladı ama bu öyküyü tamamlayamadı. Ayrıca, Wilde'ın saygısız nüktelerinin resim sanatındaki karşılığı olarak değerlendirilebilecek politik karikatürler de çizdi.
Eserlerinin çoğu mürekkep ile çizilmiştir. Bu eserlerde geniş koyu renkli bölgeler ile geniş açık renkli bölgelerin, fazlasıyla detaylı alanlarla hiç detaylandırılmamış alanların zıtlığı görülür. Kendi dönemindeki gerilemeyi yansıtan bu eserlerin diğer sanatçılar üzerinde büyük etkisi oldu. Bu etkiler Fransız sembolistlerinin, 1890'lardaki afiş sanatı akımı sanatçılarının ve Pape ile Clarke gibi Art Nouveau sanatçılarının eserlerinde görüldü.