ASSOS'ta Felsefe Günleri "Felsefe, Tanrı ve Din"

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe Etkinlikleri kategorisinde Sparta tarafından oluşturulan ASSOS'ta Felsefe Günleri \"Felsefe, Tanrı ve Din\" başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 6,781 kez görüntülenmiş, 14 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe Etkinlikleri
Konu Başlığı ASSOS'ta Felsefe Günleri \"Felsefe, Tanrı ve Din\"
Konbuyu başlatan Sparta
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Objectivity

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Geleneksel olarak gerçekleştirilen "ASSOS'ta Felsefe Günleri"nin bu yılki konusu "Felsefe, Tanrı ve Din". 1-2 Şubat tarihleri arasında ASSOS'ta yapılacak olan etkinliğe katılacak isimler ve etkinlik programı şu şekilde:

1 Şubat Cuma:
13:00 Halil Turan: “Eski Çağ’da Tanrılar, Tanrı, Tanrısızlık ve Ahlak”
14:30 Faruk Akyol : “Orta Çağ’ın Tanrı’sı Yoktur!”
16:00 Türker Armaner: “Tapınak Yıkılırken Spinoza”
17:30 Örsan K. Öymen: “Hume’un Agnostisizmi ve Nietzsche’nin Ateizmi”
19:30 Akşam Yemeği (Grand Assos Otel Restaurant)

2 Şubat Cumartesi:
13:00 Barış Parkan: “Feuerbach, Marx ve Kierkegaard’da Din ve Bireyin Oluşumu”
14:30 Ayhan Sol: “Natüralizm, Ateizm ve Darwinizm”
16:00 Oruç Aruoba: “‘Tanrı’ Nasıl ‘Öldü’?”
17:30 Uluğ Nutku: “Tanrı İnancı ve Felsefe”
19:30 Akşam Yemeği (Nazlıhan Otel Restaurant)
22:30 Uzun Ev’de Parti (DJ Örsan & DJ Resul)

Etkinliğin video kayıtları bu başlık altında yayımlanacaktır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36


Örsan K. Öymen: Işık Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi (Profesör), Felsefe Sanat Bilim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı, Assos'ta Felsefe projesinin kurucusu ve direktörü. Lisans ve Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden, Yüksek Lisans derecesini New York Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Etik, Siyaset Felsefesi, Kuşkuculuk, Varoluşçuluk, Sextus, Hume, Nietzsche, Marx, Heidegger, Sartre. “Hume” kitabının yazarı ve derleyicisidir. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36


Halil Turan: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Profesör). Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Ontoloji, Etik, Bilim Felsefesi, Descartes, Hume, Kant, Kuhn. "Mantık Terimleri Sözlüğü" kitabının yazarıdır. (Teo Grünberg, David Grünberg ve Adnan Onart ile birlikte). Alanında birçok makalesi ve çevirisi bulunmaktadır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36


Halil Turan: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Profesör). Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Ontoloji, Etik, Bilim Felsefesi, Descartes, Hume, Kant, Kuhn. "Mantık Terimleri Sözlüğü" kitabının yazarıdır. (Teo Grünberg, David Grünberg ve Adnan Onart ile birlikte). Alanında birçok makalesi ve çevirisi bulunmaktadır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Basından da takip etmiştim zaten ve Cumhuriyet'de yayınlanan makaleyi de okumuştum, yazımın alt bölümüne de ekledim.

Allah'a inanan biri olarak makalede bahsi geçen konulara ve videodaki bir çok bölüme katılmasam da yine de merak edip, videonun tamamını izledim. Soru - cevap bölümünde çok Tanrılı dinlerin ya da inanışın özgürlük sağlayacağı konusunda yapılan konuşmalar özelllikle dikkatimi çekti. Geçmişte bile çok Tanrılı dinlere inanışın var olmadığını sadece sembollerin yanlış anlaşıldığını düşünen biri olarak bugün halen bu tür inanışların fayda sağlayacağını düşünen kişilerin olması çok ilginç geldi yani aslında anlamsız geldi desem daha doğru olacak sanırım.

Bu sebeple eklediğiniz videoya kısa da olsa görüş bildirmek istedim. Konuya katılmasam da en azından farklı görüşler adına fikir edinmiş oldum bu sebeple paylaşım için teşekkür ederim.


Assos’ta Felsefe Günleri / 3 Şubat 2013 – Cumhuriyet - Işıl Özgentürk

Güneşli bir kış günü, denizine hiçbir zaman doyamadığım Assos’ta kıyıda oturmuş demli çayımı içerken, “Vay canına” diye düşündüm, “kendi ülkemde ışınlanıp bir ‘kurtarılmış bölgeye’ düştüm”. Ahir ömrümde bunu da gördüm. Çevrede her meslekten, her yaştan insan az sonra başlayacak olan toplantıyı heyecanla bekliyorlar. Assos’ta 13. Felsefe Günleri. Bu yıl tartışılacak konu: Felsefe,Tanrı ve Din. Epeyce kışkırtıcı bir konu.

Felsefenin küçümsendiği, neredeyse “tu kaka” kabul edildiği bir ülkede, böylesi bir tartışma ortamı, insanı heyecanlandırıyor. Neler olup bittiğini, bu iki günlüğüne “kurtarılmış bölgede” hangi heyecanların yaşandığını, hangi tartışmaların yapıldığını size daha detaylı anlatmak istiyorum. Bekleyin, şimdilik ilk günün bence en ilgi kışkırtıcı olayı, Felsefe Sanat Bilim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Örsan K. Öymen’in, herkesin okuması için resepsiyona bıraktığı, T24 internet gazetesinde yazdığı, “Ateistler ve Agnostikler Baskı Altında!” başlıklı makalesiydi. Maalesef yerim yetersiz olduğu için bu oldukça uzun makaleden, ancak beni en etkileyen bölümleri sizlere aktarabiliyorum. Makalenin tamamını T24 internet sitesinde okuyabilirsiniz.

“Ateistlerin ve agnostiklerin baskı altında tutulduğu bir ülkede demokrasiden söz etmek olanaklı değildir. Dindarlar, örneğin Müslümanlar, Hıristiyanlar ve Museviler kendilerini nasıl özgürce ifade edebiliyorlarsa, dinsizler, ateistler ve agnostikler de aynı biçimde kendilerini özgürce ifade edebilmelidirler. Pekiyi, Türkiye’de böyle bir durumdan söz edilebilir mi?

Bugün Taksim Meydanı’na birisi çıksa, ‘Allah vardır!’ diye bağırsa, kimse o vatandaşa dokunmaz. Belki bazıları, ‘Allah’ın varlığı zaten aşikâr, ne diye bağırıyorsun?’ diyerek, bu kişiye deli muamelesi yapabilir. Ancak karşılaşacağı en kötü senaryo budur; bunun ötesine geçmez. Bugün Taksim Meydanı’na birisi çıksa, ‘Allah yoktur!’ diye bağırsa, birkaç dakika içinde bu kişinin etrafında oluşan kalabalık onu tartaklamaya başlar, onu dövmeye başlar, hatta onu linç bile edebilir. İstanbul’un Ümraniye, Dudullu, Gaziosmanpaşa, Sultanbeyli gibi ilçelerinde değil; Erzurum’da, Erzincan’da, Şanlıurfa’da, Yozgat’ta, Kayseri’de, Konya’da değil; İstanbul’un ve Türkiye’nin en modern ve çoğulcu ilçelerinden birisi olan Beyoğlu’nda, Taksim Meydanı’nda, ateist çağrı yapan vatandaşın başına gelecek olan budur.

… İşte böyle bir ülkede demokrasinin varlığından, temel insan haklarından, düşünce ve ifade özgürlüğünden söz etmek olanaklı değildir. Böyle bir ülkede din, tek ve mutlak gerçek olmak iddiasıyla, toplumsal yaşamı tamamıyla baskı altına almıştır.
Üstelik bir de ateistlere ve agnostiklere ahlaksız insanlar olarak bakmak gibi genel bir eğilim var! Türkiye’de bir ateist ve agnostik canını kurtarsa bile, zavallı ve ahlaksız bir insan muamelesi, hatta satanist kişi muamelesi görür! Satanist veya ateist fark etmez, ikisi de “ist”le bitiyor nasıl olsa!

…Oysa ateizm nedir? Tanrı’nın var olmadığını savunan felsefi bir kuramdır. Agnostisizm nedir? Tanrı’nın var olup olmadığının bilinemeyeceğini savunan felsefi bir kuramdır. Çünkü dinciler, dindar olan kişinin dinsiz olan kişinin inancını ‘rencide edebileceğini ve aşağılayabileceğini’ hiç düşünmeksizin, sürekli ve sadece dinsiz olan kişinin dindar olan kişiyi ‘rencide ettiğine ve aşağıladığına’ dogmatik bir biçiminde inanmış ve saplanmış durumdadırlar. Bu nasıl despotik ve dogmatik bir ‘rencide olmak ve aşağılanmak’ sürecidir ki, ‘rencide olan ve aşağılanan’ hep dinci kesim olarak karşımıza çıkmaktadır; tahammülsüz olan hep dinci kesim olarak karşımıza çıkmaktadır! Din hariç her şeye dokunulabilir, ancak din mutlak bir dokunulmazlığa sahiptir! Anlayış bu! Din sorgulanamaz olan mutlak bir ‘gerçektir’, daha doğrusu mutlak bir tabudur! Böylesine ilkel bir bakış açısı hâkim Türkiye’de.

En kötümser bakış açısıyla, ortaçağda Avrupa’da ne yaşanıyorsa, Türkiye’de bugün de o yaşanıyor! En iyimser bakış açısıyla, ‘Rönesans’ ve ‘Aydınlanma’ hareketiyle başlayan devrim sürecinde Avrupa’da ne yaşanıyorsa, bugün de Türkiye’de o yaşanıyor!”
 

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Dr. Oruç Aruoba: Yüksek Lisans ve Doktora derecesini Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Etik, Hume, Kant, Kierkegaard, Nietzsche, Marx, Heidegger, Sartre ve Wittgenstein. "Benlik", "Sayıklamalar", "Kesik Esintiler", "Geç Gelen Ağıtlar", "Ol / An", "Doğançay'ın Çınarları", "Zilif", "Çengelköy Defteri", "İle İlişki Defteri", "Yakın", "Ne Ki Hiç Haikular", "Tümceler Bir Yerlerden Bir Zamanlar", "De ki İşte", "Yürüme", "Uzak", "Hani", "Olmayalı", "Ne Otuz Altı Tanzaku" kitaplarının yazarıdır. Alanında birçok makalesi ve çevirisi bulunmaktadır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Cemil Güzey: Mimar Sinan Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Doçent). Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Ontoloji, Etik, Dil Felsefesi, Hint Felsefesi, Herakleitos, Wittgenstein. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Ayhan Sol: Orta Doğu Teknik Ünversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi. (Profesör). Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden almıştır. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Bilim Felsefesi, Biyoloji Felsefesi, Çevre Felsefesi, Etik. Alanında birçok makalesi ve çevirisi bulunmaktadır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sparta

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Uluğ Nutku: Cumhuriyet Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden emekli olmuştur. (Profesör). Lisans ve Doktora derecelerini İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden almıştır. İlgi ve çalışma alanları: Felsefi Antropoloji, Epistemoloji, Etik. Descartes, Locke, Leibniz, Spinoza, Hume, Kant. “İnanmanın Felsefesi”, “Daha Güncel Felsefe”, “Felsefe ve Güncellik”, “Ur Uruk Urşu”, "Gezgin Felsefe", “İnsan Felsefesi Çalışmaları” kitaplarının yazarıdır. Alanında birçok makalesi ve çevirisi bulunmaktadır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
nedensellik ilkesine göre bir şeyin öncesizliğini kabul etmeyen bir yaklaşım,evrenin sonsuzluğunu kabul etmekle kendi içinde bir çelişkiye düşmüş olmuyor mu?
sonsuzlukla öncesizlik arasındaki fark nedir?
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
''Astrofiziğin büyük patlama teorisi,başlangıcı mutlak saymıyor sayamaz.Çünkü patlama zaten var olan bir enerjinin,bir noktada yoğunlaşıp genleşmesi ile oluyor.Ya onun öncesi neydi? öncesinin öncesi neydi? gider...sonsuz geri gider.Sorunu çatışkılı mı bırakacağız,yoksa başka bir düşünce tarzı ile çözüm arayabilir miyiz?
Nedensel geriye gidişte bir başlangıcı varsaymaya ihtiyacımız yoktur.Neye var sonsuz evrenlerin varlığını kabule..''
(Uluğ Nutku'dan alıntı)

Her şeyin bir başlangıcı olması gerekiyorsa,nedensel geriye gidişte sonsuz evrenlerin varlığını kabul etmemiz gerekiyorsa,bu evrenlerinde bir başlangıcı olması gerektiği gerçeğini varsaymaya neden ihtiyacımız olamaz?
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
''Astrofiziğin büyük patlama teorisi,başlangıcı mutlak saymıyor sayamaz.Çünkü patlama zaten var olan bir enerjinin,bir noktada yoğunlaşıp genleşmesi ile oluyor.Ya onun öncesi neydi? öncesinin öncesi neydi? gider...sonsuz geri gider.Sorunu çatışkılı mı bırakacağız,yoksa başka bir düşünce tarzı ile çözüm arayabilir miyiz?
Nedensel geriye gidişte bir başlangıcı varsaymaya ihtiyacımız yoktur.Neye var sonsuz evrenlerin varlığını kabule..''
(Uluğ Nutku'dan alıntı)

Her şeyin bir başlangıcı olması gerekiyorsa,nedensel geriye gidişte sonsuz evrenlerin varlığını kabul etmemiz gerekiyorsa,bu evrenlerinde bir başlangıcı olması gerektiği gerçeğini varsaymaya neden ihtiyacımız olamaz?

Bing Bang teorisine göre evrenin ezeli değil bir başlangıcı olduğu anlaşılmıştır zaten, evrenin başlangıcı olduğu gibi sonu da vardır fakat yukardaki sorunu tam anlayamadım.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
ayhan sol'a göre canlılar,tanrıhaneden çıkmış eciş bücüş saçma sapan yaratıklar..biri soruyor nerenizi beğenmiyorsunuz diye;kolların yanında kanatlarda olsa iyi olurdu diyor..güldüm,tanrıhaneden çıkmış eciş bücüş yaratıklarmışız..aciz insan,sen neyi yaratabilirsin ki?
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Bir ‘Suç’ Olarak Pozitivizm - Yaman Örs



Konuşmacı hakkında:Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Deontoloji Bölümü emekli Öğretim Üyesi. (Profesör). Lisans ve Tıpta Uzmanlık Doktora derecelerini Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden, Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden almıştır. İlgi ve çalışma alanları: Tıp Tarihi, Deontoloji, Tıp Etiği, Biyoetik, Bilim Felsefesi, Biyoloji Felsefesi, Dil Felsefesi, Reichenbach. “Bilimsel Felsefenin Işığında”, “Süreç Kuram ve Kavram Olarak Evrim”, “Felsefeden Sorumlu Devlet Bakanlığı”, “Atatürk, Felsefe ve Yaşam” kitaplarının yazarıdır. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 22:09 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 22:00 ----------

Pozitivizm Eleştirisi Mi, Bilim ve Akıl Düşmanlığı Mı? - Erdinç Sayan



Konuşmacı hakkında: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Profesör). Lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden, Yüksek Lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden, Doktora derecesini Ohio State Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Bilim Felsefesi, Fizik Felsefesi, Epistemoloji, Mantık Felsefesi, Matematik Felsefesi, Zihin Felsefesi, Analitik Metafizik. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 22:39 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 22:09 ----------

Pozitivizm, Deneyimcilik ve Hume - Örsan K. Öymen



Konuşmacı hakkında: Işık Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü Başkanı (Profesör), Felsefe Sanat Bilim Derneği Kurucu Üye ve Yönetim Kurulu Başkanı, “Assos'ta Felsefe” projesi Kurucusu ve Direktörü. Lisans ve Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden, Yüksek Lisans derecesini New York Üniversitesi (NYU) Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Etik, Siyaset Felsefesi, Kuşkuculuk, Varoluşçuluk, Herakleitos, Protagoras, Gorgias, Sokrates, Platon, Epikuros, Sextus, Descartes, Locke, Hume, Nietzsche, Marx, Heidegger, Sartre. “Hume” kitabının yazarı ve derleyicisidir. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 23:33 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 22:39 ----------

Pozitivizmin Hermeneutik Sınırları - Ufuk Yaltıraklı



Konuşmacı hakkında: Berlin Evangelik Yüksek Okulu (EHB) ve Berlin Katolik Sosyal Bilimler Yüksek Okulu (KHSB) Öğretim Elemanı. (Doktor). Lisans ve Doktora derecelerini İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Metafizik, Ontoloji, Etik, Siyaset Felsefesi, Fenomenoloji, Hermeneutik, Felsefi Danışmanlık ve Psikoterapi, Hegel. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.

---------- Mesajlar Birleştirildi at 23:35 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 23:33 ----------

Pozitivist Ahlak - Cemil Güzey



Konuşmacı hakkında: Mimar Sinan Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Doçent). Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Ontoloji, Etik, Estetik, Mantık, Dil Felsefesi, Herakleitos, Epiktetos, Aurelius, Hobbes, Nietzsche, Wittgenstein, Hartmann. Alanında birçok makalesi bulunmaktadır.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
3-4 Şubat 2017

Felsefede Öz ve Töz Kavramları

3 Şubat Cuma:
13:00 Pınar Canevi: “Öz ve Töz Ayrımındaki Sorunsallar”
14:30 Ahmet Arslan: “Aristoteles'te Özün Varoluşa Önceliği”
16:00 Halil Turan: “Descartes'ın Tözleri ve İlişkin Bilgi Kuramsal Sorunlar”
17:30 Elif Çırakman: “Töz ve Özgürlük Meselesi”
19:30 Akşam Yemeği (Nazlıhan Otel Restaurant)

4 Şubat Cumartesi:
13:00 Türker Armaner: “Hegel’de ‘Başkalaşan Töz’ ”
14:30 Levent Kavas: “Ousia'nın Türümü: Bir Delinin Attığı Taş"
16:00 Cemil Güzey: “Öz Büyücüsü”
17:30 Örsan K. Öymen: “Felsefede Öz ve Töz Kavramlarına Eleştirel Bakışlar”
19:30 Akşam Yemeği (Yıldızsaray Hotel Restaurant)
22:30 Uzun Ev’de Parti (DJ Unknown X)


Not: Toplantılar Assos limanda Nazlıhan Otel'de gerçekleşecektir. (Tel: 286-7217385 ve 212-2912339).



Konuşmacılar hakkında kısaca:

Pınar Canevi: Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Elemanı (Profesör). Lisans derecesini Hollins College Felsefe Bölümü’nden, Yüksek Lisans derecesini Bryn Mawr College Felsefe Bölümü’nden, Doktora derecesini Emory Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden almıştır. İlgi ve çalışma alanları: Metafizik, Epistemoloji, Etik, Siyaset Felsefesi, Antik Yunan Felsefesi. “Plato’s Philosophy of the Sensible Realm in the Early Dialogues” kitabının ve alanında birçok makalenin yazarıdır.

Ahmet Arslan: Ege Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Profesör). Lisans ve Doktora derecelerini Ankara Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden almıştır. İlgi ve çalışma alanları: Metafizik, Ontoloji, Antik Yunan Felsefesi, Orta Çağ Felsefesi, İslam Felsefesi. “İlkçağ Felsefe Tarihi I”, “Felsefeye Giriş”, “Laiklik, Demokrasi ve Türkiye”, “İbni Haldun”, “Felsefe”, “İslam Felsefesi Üzerine”, “İlkçağ Felsefe Tarihi I: Başlangıçlarından Atomculara Kadar”, “İlkçağ Felsefe Tarihi II: Sofistlerden Platon’a”, “İlkçağ Felsefe Tarihi III: Aristoteles”, “Kemal Paşazade’nin Tehafüt Haşiyesi”, “Haşiye Ala’t-Tehafüt Tahlili” kitaplarının ve alanında birçok makalenin yazarıdır.

Örsan K. Öymen: Işık Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü Başkanı (Profesör), Felsefe Sanat Bilim Derneği Kurucu Üye ve Yönetim Kurulu Başkanı, “Assos'ta Felsefe” projesi Kurucusu ve Direktörü. Lisans ve Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden, Yüksek Lisans derecesini New York Üniversitesi (NYU) Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Etik, Siyaset Felsefesi, Herakleitos, Protagoras, Gorgias, Sokrates, Platon, Epikuros, Sextus, Descartes, Locke, Hume, Nietzsche, Marx, Heidegger, Sartre. “Hume” ile “Varlık ve Kuşku” (yayına hazırlanmakta) kitaplarının ve alanında birçok makalenin yazarıdır.

Halil Turan: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü Başkanı (Profesör). Lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü’nden, Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Bilim Felsefesi, Ontoloji, Etik, Siyaset Felsefesi, Descartes, Locke, Rousseau, Hume, Kant, Kuhn. “Mantık Terimleri Sözlüğü” kitabının (Teo Grünberg, David Grünberg ve Adnan Onart ile birlikte) ve alanında birçok makalenin yazarıdır.

Türker Armaner: Galatasaray Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi. (Profesör). Lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden, Yüksek Lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden, Doktora derecesini Paris Saint Dennis VIII Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Estetik, Siyaset Felsefesi, 19. Yüzyıl Felsefesi, Spinoza, Hegel, Fichte, Schopenhauer, Marx, Kierkegaard, Frege. “Dalgakıran,” “Taş Hücre”, “Kıyısız” (kısa öykü), “Tahta Saplı Bıçak”, “Hüküm” (roman) ve “Tarih ve Temsil” kitaplarının ve alanında birçok makalenin yazarıdır. "Lapsus" dergisinin kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni'dir.

Cemil Güzey: Mimar Sinan Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Doçent). Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora derecelerini İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Ontoloji, Etik, Estetik, Mantık, Dil Felsefesi, Herakleitos, Epiktetos, Aurelius, Hobbes, Nietzsche, Wittgenstein, Hartmann. Alanında birçok makalenin yazarıdır.

Elif Çırakman: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Doçent). Lisans ve Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden, Yüksek Lisans derecesini Warwick Üniversitesi Felsefe Bölümü'nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Etik, Siyaset Felsefesi, Hukuk Felsefesi, Aristoteles, Kant, Hegel, Heidegger, Levinas. Alanında birçok makalenin yazarıdır.

Levent Kavas: Yeditepe Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi (Yardımcı Doçent). Lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden, Yüksek Lisans ve Doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden aldı. İlgi ve çalışma alanları: Epistemoloji, Ontoloji, Bilim Felsefesi, Leibniz, Kant. “Kahve ile Nargile” kitabının ve alanında birçok makalenin yazarıdır.
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst