SONSUZLUK VE BİZ

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefi Tartışmalar kategorisinde Adem tarafından oluşturulan SONSUZLUK VE BİZ başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 6,797 kez görüntülenmiş, 116 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefi Tartışmalar
Konu Başlığı SONSUZLUK VE BİZ
Konbuyu başlatan Adem
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Burada (tıklanabilir iç link ve alıntı kaynağı) Ne demiş içtenlik ve içtenlik der ki (bu arada ismim "ictenlik" diye yazılır. Tırnak işaretleri benim rumuzumun ismimin bir parçası )

OLUŞALLIK KARMAŞASI

Enerjinin bir yönü, yayılma dağılma ve toplanma (dönüşüm/sirkülasyon) biçimi var ve bu gerçeği zorunlu olarak üretip sürdürüyor
Hiç bir amacı ve sonucu yok.
A eylemi ve B eylemi nin mutlak olarak hiçbir farkı yok
A eylemi ve B eylemi arasında hiçbir farkı yok
Sen ben, şu bu olmak gibi fark ve ayrımlar da yapaydır.


Hiç bir şey değiliz ya da herşeyiz... Neysek oyuz..
Enerjinin/Varolanın zorunlu doğası (ve zorunlu çevrimi) diyebiliyoruz.
Zorunlu çevrimi

Bize döngüler/çevrimsellik olarak yansır. Sonsuzdur.
Enerji yayılır ve geri toplanır

Hiç bir amacı yok
"Hareket hareketsizlik eşit" son tahlil de.

Felsefe diye bir şey yok. Bir yaygara. Bilgi her yerde
Konuşuyoruz burda..
Kavrayış seni ne yapar?
Bomboş bir çöplük; hiçbir şey
Sen diğerlerine bağsın.

Kavrayış seni ne yapar?
Sıradan bir bayağı yani bildiğin adi varlık yapar.

Kavrayış (ya da farkındalık diyorlar şimdi) seni ne yapar?
Sıradan bir bayağı yani; bildiğin dümdüz sıradan "adi" varlık (adi varlıklardan )yapar.


Kim olmak istiyorsan o'sun. Ve ney olmak istiyorsan o. Herkes..

Ölümün kalımın hiç bir amaç sonucu yok. Hiçbir şeyinde yok.

O halde keyif al yaşa sürdür ve keyifle öl

Tüm felsefe bu

Canın ne istiyorsa onu yap. Uygun eylem bu olduğunda sorun kalmıyor sanırım..

---------

"Ne kadar hiçbir şey (hiç) ve hiçkimseysek bir o kadar da o herbirşey ve herşey ve herkesiz. Eşit..."
 
Son düzenleme:

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
İçtenlik yazdıkların soruya bir cevap değil. Soruma tatmin edici bir cevap alamadığımı belrtmeliyim. Neden bir cevap olmadığını da açıklamya çalışacağım....

Bayağı bir varlık olma konusundaki tavsiyen için de saol ben almiyim :)
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
İçtenlik yazdıkların soruya bir cevap değil. Soruma tatmin edici bir cevap alamadığımı belrtmeliyim. Neden bir cevap olmadığını da açıklamya çalışacağım....

Bayağı bir varlık olma konusundaki tavsiyen için de saol ben almiyim :)
Bunlar senin tatmin olman için verilmedi .. doğru ve gerçekler biz de bizim tarafımızda onlar olduğu için açıldı
Gerçeğin tatmin edebildiği az gördük
Gerçekten kaçış daha tatmin edici. Fromm'un Özgürlükten kaçış kavramını incele
Bir şeyi alıp almaman önemli değil evrensel realite ve hakikatler (sen öyle diyorsun)
Adem in kişisel tatminiyle ilgilenmiyoruz

Son olarak bir ekleme
Kabaca
Einstein'in görelilik kuramı ve kuantum kuramı gibi bir şeyi birleştirin
ve bundan tanıyı ve özelliği (özenlliği) çıkartın hepsi bu
tüm denklem
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Şimdi Adem (aslında dem şahsında okumak anlamak isteyen herkes için yazıyorum o nedenle de belki görüşme sürüyor)

Einstein'ın genel görelilik dediği şey bizim subjektivite dediğimiz şey
bunu yapılandırmaya çalıştı.

Şöyle düşün

Genellik --> Özellik Genel --> Özel

Özel görelilik /özel özelilik ---> genel genelilik /genel objektivite

Subjektif --> Objektif

Görelilik, izafiyet subjektivite aynı gibi..

Göreli (izafi) bakışın size ne yararı var ?- Maharaj
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Göreli (izafi) bakış noktasından bakıldığında, her şeyin bir nedeni olması zorunluluğu var.

Maharaj: Göreli bakışın size ne yararı var? Siz mutlak bakış noktasından (objektif) bakabilme yeteneğindesiniz -neden göreliye geri
dönüyorsunuz? (Oradan bakıyorsunuz?) Mutlak'tan (objektiften) korkuyor musunuz?

Soran: Ben korkuyorum. Ben sözde Mutlaklık (objektivite) hakkındaki kesin kanıların uykusuna (rehavetine) dalmaktan korkuyorum. Doğru dürüst bir hayat yaşamaya mutlaklar (objektivite) pek yardımcı olmaz. Bir gömleğe ihtiyacınız olduğunda, kumaş satın alırsınız, bir terziye gidersiniz vs.

Maharaj: Bütün bu konuşma, bilgisizliğinizi gösteriyor.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Mutlaklar tartışılmak yerine deneyimlenmelidir

Nedenler aramak boşa vakit geçirmek ve oyalanmak.
Neden ve sonuç gibi bir dualite yoktur. Her şey kendi kendinin nedenidir.

Maharaj
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
ve senin yanıt-ı alamamış olman benim onu vermediğim anlamına gelmiyor galiba belirli türden yanıtlarla/yanıtçılarla ilgileniyorsun.
O halde seni tatmin eden yanıtları sağlayanlarla tartış
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Subjektivitenin kendi özgür irade bölgeleri (özgür iade bölümlemeleri) oluşturuyor

Varoluş böyle sürer gider

ben antiben

Felsefeye başlamak istiyorsan bildirimciliği (vahyetmeyi ve vaaz vermeyi) bırak, kontrollü şekilde dinle ve sorularını sor

Felsefe buradan başlar
 
Son düzenleme:

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Neye gire kime baslangic yasalarını baz alicaz?
Bir baslangic var ise;
Bu sebep olamaz yani baslangic
Sebep degildir.

Sebep yaraticidir.acik ve net!

Bu benim görüşüm degil mantikla ozdeslesmis bir gorus.

Eger bir yaratilis yok ise;

O zaman baslangic sebep degildir.

Sebep=duragan.
Sonuc ise sonsuzdur.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Neye gire kime baslangic yasalarını baz alicaz?
Bir baslangic var ise;
Bu sebep olamaz yani baslangic
Sebep degildir.

Sebep yaraticidir.acik ve net!

Bu benim görüşüm degil mantikla ozdeslesmis bir gorus.

Eger bir yaratilis yok ise;

O zaman baslangic sebep degildir.

Sebep=duragan.
Sonuc ise sonsuzdur.

Sebep=!Duragan=sonsuz luk !=
sonuc=!sonsuz materyalizm ve determinist kurallar.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
ve senin yanıt-ı alamamış olman benim onu vermediğim anlamına gelmiyor galiba belirli türden yanıtlarla/yanıtçılarla ilgileniyorsun.
O halde seni tatmin eden yanıtları


İçtenlik soruma doğru düzgün bir cevap bekliyorum.... Hepsi bu kadar...
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
İçtenlik soruma doğru düzgün bir cevap bekliyorum.... Hepsi bu kadar...
cevap eğri değil
ve cevap yamuk değil,
düzgünlük subjektif
ve doğruluk senin tekelinde değil
benim cevabım doğru dürüst -bana göre
benim cevabım özgün ve düzgün -bana göre
o halde sana göre (doğru ve sana göre düzgün) bir cevap sağlayamadım
o halde ne yapalım?

hepsi bu kadar
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
ne'siyiz derken ne'y'in ne'si oluşu ifade etmişsin.. ya ne'y'i ne'si değilsek
ya da hem neyi nesi ve hem kimin kimiysek

Cevabın bu mu ?

Parçalanamaz bütünün parçalanmamış parçaları, kopmamış diyelim.

Yoksa bu mu ?

Akıl küpleri var, her yüzeyinde farklı renkler karıştırıyorsun ve karmaşa oluşuyor

?????

Varlık'ın kendisiyiz ,aynısıyız
Parçalanmamışın kendi

Hmmmm ölemiymiş...

Bir taşın varlığını ele alalım. Ona madde deriz. Onu tüm fizik dünyayla bütünleştirir madde cinsinden sınıflarız. Varlığını bölmeyiz (toprağın eşdeğeri bütünü eşdeğeri görürüz)
Bir kavak ağacına yalnızlık yüklemeyiz, tekillik yüklemeyiz, tek başına varlıkta. Taşa da...
Orman bütünlüğüyle onu kapsarız. Sonra doğa bütünlüğüyle ormanı kapsarız.

Ormanı ikiye bölersen 2 orman olur ;)

Sarı diye bir renk var ve tüm sarılar sarıdır ama renkler var. Renkler ve renk kavramı sarıyı içerir ve bütünler. Bunu içeren bir skala/spektrum var. Skala ve spektrum renk derinliğini, dalga boylarını içeriyor.
Her bir insan bir tektir ve benzersizdir oysa insanı yukarıdaki gibi ele alsaydık

Zevkler ve renkler....

İnsan kendini özne olarak algılarken özneler olarak bölüp çoğullar ama derin bir fark, diğerine tam benzersiz oluş algısı yükler
ama insanlar dediğimiz bir bütün var. Varlıklar sınıfında
Bir taşın varlığını ele alalım. Ona madde deriz. Onu tüm fizik dünyayla bütünleştirir madde cinsinden sınıflarız. Varlığını bölmeyiz (toprağın eşdeğeri bütünü eşdeğeri görürüz)
Bir kavak ağacına yalnızlık yüklemeyiz, tekillik yüklemeyiz, tek başına varlıkta. Taşa da...
Orman bütünlüğüyle onu kapsarız. Sonra doğa bütünlüğüyle ormanı kapsarız
Özel değilsin ve özel olmaya kalkma.. Fark öne sürmekten vazgeç. Kimse özel değil
ve herşey genele dair geneldir, genelleriz

Genele dair içkinleriz, herşey de öyle, aynı sınıftan aynıyız

Özelleştirmeye son ver, bu sorununu
İyi ya da kötü olmak, özel ve seçkin olmak; tanrının gözüne girmek (gözdesi olmak!) ve seçileceğimiz gibi düşünceler ve farklar bize ekildi. Sorunu oluşturan düşünce tabanı budur. Bunu yık ve kurtul. İyi ve kötü arasındaki gri alanı tara ve orada kal. Oradan renklere ulaş, orayı genişlet ve iyi ve kötü dışında kavramlar bul..
kendini adi, bayağı, olağan, dümdüz herşeyle aynı sınıfta varlıklar sınıflamasına çek/al kurtul...
Bu tüm kargaşanı çözümler. Diğer sorulara gerek kalmazdı


Bunların hiç birinde bir nantıksal çıkarım ve sonuç yok... sadece varsayımlar...

Hepsi bu kadar....
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Bunların hiç birinde bir nantıksal çıkarım ve sonuç yok... sadece varsayımlar...

Hepsi bu kadar....
sana göre varsayımlar sana göre varsayımlar olarak kalmalıysa senin benim varsaydığım hakkındaki varsayımını ben yoksayamam ama yöneltemem de

hepsi bu kadar
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Aklın SONSUZLUĞU kavrayamadığını yani İDRAKSİZ liğini itiraf etmesi aslında O nun SONSUZLUK yolculuğunda attığı ilk ve en büyük adımdır. İdraksizliği İDRAK , idrakin ta kendisidir.

Demek ki insan dediğimiz varlık hem SON lu hem de SONSUZ, bilinçli ve AKIL sahibi bir varlıktır.

İşte insandaki tüm sıkıntılar acı ve ızdıraplar bu yüzdendir. Bu iki zıt olgunun insanda bir arada bulunması, onu sıkıntıya sokmuştur çünkü SON lu yönünü görmezden gelir ve bir yandan bilir ki kendisi SONSUZ dur ve Akıl der ki :

" - Ben sonsuzum, o halde her şey benim istediğim gibi olmalı, her istediğimi yapabilmeliyim, ÖZGÜR olmalıyım."

Fakat bu SONSUZ luğunun gereği olan ÖZGÜRLÜK onda yoktur. SON lu yönü buna hiçbir zaman izin vermez.

Evet özgürlük ancak ve ancak SONSUZ için mümkündür ve ancak O nun hakkıdır. SONSUZ varlık bütüncül ve tek, kendisindeki tüm varlıklar hakkındaki tüm bilgilere sahip, herşeyi bilen , her şeye gücü yetendir ve

- O Dilediğini yapar...

Evet bu böyledir, kendimize ve aleme baktığımızda SONSUZ un nasıl muhteşem bir düzen kurduğunu her şeyin diğeriyle nasıl mükemmel bir uyum içinde varolduğunu görebiliriz. Gökyüzünde milyarlarca galakside milyarlarca yıldız birbirine hiç dokunmadan korkunç bir süratle ışık saçarak dönerken bize O nun MUHTEŞEM sanatını anlatmakta ve bizi HAYRAN bırakmaktadır.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Evet peki insan özgür olmadığına ve olamayacağına göre hiçbir zaman mutlu olamayacakmıdır ?

İnsanın hem SONLU hem de SONSUZ yönü olduğunu söylemiştik. Özgür olmayan yönü sonlu yönüdür ve biz buna BENLİK deriz. İnsan benliği SONSUZLUK yolculuğuna çıkıp SONSUZLUK deryasında kaybolmadıkça ACI çekmeye mahkumdur. Çünkü hiçbir zaman ÖZGÜR olamaz. Ne zamanki insan BENLİĞİ sonsuzlukla bütünleşip SONSUZLUK ta kaybolur ve kendisi de sonsuz olur , işte o zaman yaşayacağı SONSUZ mutluluktur. Cennette yaşamak için ÖLÜM ü beklemesine gerek kalmaz,

- Ölmeden önce ölür....
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Herseye gucu yeten allahin.
1:zamani tersten yarata bilir mi?
2:ewrensiz(zamansiz gorecesiz boyutsuz termodinamik yadalardan bagimsiz )
Canli yada cansiz varlik yaratabilir mi?
3:yarattigi varliklara gozukebilir mi?
Goreceli olabilir mi?
4;herseye gucu yeten allahin tanri modunda.
Sonsuzluguda kapsiyan varlik yaratabilir mi?
Olumsuz insan yaratabilir mi?demiyorum olumsuzluk sonsuzdur.
Sonsuza dek yaslanirsin ama olmazsin kisaca senin ilahin herseye gucu yeten insan yarabilir mi?
Bu sorular seni fazlasıyla asiyor degul mi?
Istedigin kadar gormezden gel bu sorulara mantikli cevap vermedigin surece
Felsefeci olamazsin ve seni ciddiye almazlar.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Herseye gucu yeten allahin.
1:zamani tersten yarata bilir mi?
2:ewrensiz(zamansiz gorecesiz boyutsuz termodinamik yadalardan bagimsiz )
Canli yada cansiz varlik yaratabilir mi?
3:yarattigi varliklara gozukebilir mi?
Goreceli olabilir mi?
4;herseye gucu yeten allahin tanri modunda.
Sonsuzluguda kapsiyan varlik yaratabilir mi?
Olumsuz insan yaratabilir mi?demiyorum olumsuzluk sonsuzdur.
Sonsuza dek yaslanirsin ama olmazsin kisaca senin ilahin herseye gucu yeten insan yarabilir mi?
Bu sorular seni fazlasıyla asiyor degul mi?
Istedigin kadar gormezden gel bu sorulara mantikli cevap vermedigin surece
Felsefeci olamazsin ve seni ciddiye almazlar.

Ben zirvaliyan ateistler gibi trajikomik sorular sormam.
Bery hard questionlar sorarim.

Soru ateist zirvaligi gibi degil.
Allah herseye gucu yeten allah cyaratabilir mi?
Bu soru felsefeyi katleden bir sorum
Felsefeyi yeni bir bakış acisi getiriyor.
Senin allahin madem herseye gucu yeten.
Bir ilah. O zaman herseye gucu yeten bir insan yaratsinda gorelim.herseye gucu yettigini.
Sen benim sorularima mantigi gectim.cevap vericek zekada bile degilsin.

Tum yorumlarin teizm coplugunden alinti.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Bu soruda sorunsal mantik su;
Bir allah bir bir allah yaratabilir mi?
Bu soruyu teoloji uzerine tartisicaksak.

Bu soru ontolojik hata icerir.
Yaraticinin gucu yaratilis ile sorgulanir.

Herseye gucu yeter derken bu savunu
Yaratilis ile ozdeslesmistir.

Bu durumda;
Benim sorum mukemmel derecede mantikli oldugu icin.
Sadece 1 soru yeterlidir.

(herseye gucu yeten tanri allah yada yehowa her neyse;
Herseye gucu yeten canli yaratabilir mi?

Herseye gucu yettigini kanitlamanin en etkili yolu bu.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Bir allah bir bir allah yaratabilir mi?

İgnostik O TEK tir,eşi benzeri YOK tur. Yani sen ALLAH ' ın kendisini yaratmasını mı istiyorsun ?

Bu ne kadar aptalca .....

Bu zırvaları bırakta biraz öleceğini düşün. Eğer ALLAH varsa bu halinle gidersen vay ki ne vay haline.....
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst