Arama sonuçlarınız

  1. S

    Ahlak gerekli ve mantıklı mıdır?

    insan kendisinin ve yaşadığı toplumun faydasını gözetir. çünkü her şey birbiriyle bağlantılıdır olayların ucunun sonunda kendisine dokunacağını bilir. örnekse bir kişi yiyecek bulamıyorsa çalar, malı çalınan zor duruma düşer, 'çalıştığım halde aç kalıyorsam bende çalarım diye düşünebilir' &&&&...
  2. S

    Özgür irade - Seçimlerimiz ne kadar özgür?

    bence özgürlük vardır. bütün o genetik yapisi, zekasi, tecrübeleri ve bir cok özelliigi dedigin seyler zaten insanı insan yapan şeyler onlar olmasa seçim yapmaktan söz edilemez, onların olmadığını düşün seçim yapacak olan rasgele (random) seçmek zorunda olur. bir insanın ilk seçimi rasgeledir...
  3. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    kendine şunu sor hiç doğmamış olmayı ister miydim. veya yok olmak.vicdanın cevabını versin. kısmen hak veriyorum buna kaderimiz çizilmemiş. Kaderimiz Allah'ın iradesiyle başladı. ve dünyadaki insanların iredeleriyle şekil alıyor. alınan her karar sayısız ihtimali ortaya çıkarıyor. davranış...
  4. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    epikür'den kötülük probleminin formülü burada eksiklik vardır. önermesi yanlıştır. eğer ortadan kaldırabiliyor, fakat kaldırmak istemiyorsa, bunun bir sebebi vardır. kıskanç olduğunu veya iyi niyetli olmadığını göstermez. buda platonun görüsü O derken tanrıyı kasıt ediyor tanrı yanlız iyi...
  5. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    bilinc: insanın kendisini, çevresini ve olup biteni tanıma, algılama, kavrama, fark etme yetisi. bağımsız: her şeyde kendi başına davranabilen, bir kimseye ya da bir şeye bağlı olmayan, etki ya da yönlendirme altında bulunmayan, özgür. bizatihi: Kendi kendine, aslında, kendiliğinden, esasında...
  6. S

    Teizm ?

    yanılıyorsun burdan bakabilirsin(https://tr.wikipedia.org/wiki/B%C3%A2t%C4%B1n%C3%AElik)
  7. S

    Teizm ?

    Batınilik yüzünden değil mi zaten kurandaki ayetlerin yorumlar yoluyla istenilen tarafa çekilmesi, böylelikle çelişkilerin ortaya çıkması. kuranda bir ayet vardı kuran apaçıktır diyor yani ayetlerin altında derin ve sadece ruhban sınıfının anlayıp açıklayabileceği anlamlar yoktur. zekası olan...
  8. S

    Teizm ?

    Teist tanımına uyuyorsun evet. ve cesur biri olduğunu söylemek istiyorum tanrının gönderdiği kitabın değiştirildiğini söylemek herkesin yapacağı bir şey değil, kanıta muhtaç olmakla birlikte. muhakkak kitapta bir çelişki bulmuş olmalısın bizimle paylaşırsan sevinirim. tanrının dünyaya müdahale...
  9. S

    Devrim

    Hayretler içindeyim hiç böyle düşünmemiştim. Açgözlülüğün altında ne var peki insan neden aç gözlüdür. acaba, güvenceyle, kendi yaşamını garantiye almakla ilgili kaygılarından ötürümü açgözlüdür. ölümlü olmasaydı insan aç gözlü olurmuydu. açgözlülükten kaynaklanmayan devrimler de vardır diye...
  10. S

    Devrim

    bildiginiz en iyi devrimci lider hangisidir, diye sorabilirmiyim. ben en son söyleyeceğim.
  11. S

    Teizm ?

    cevabım şudurki; neye inanıp neye neye inanmayacağına dair ölçüsü olmayan birisiniz. normalde en birinci ölçünün mantık olması gerekir. bana öyle geldiki sizin ölçünüz temennileriniz. yanlış anlamayın sadece fikrim bu. yanlışta olabilir.
  12. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    Ateistler tanrının varlığını inkar etmiyor benim bildiğim. (bunu bilgisi olan biri doğrulasın lütfen.) sadece tanrının varlığına elimizdeki sınırlı bilgiyle emin olamayız diyorlar. dolayısıyla tanrıyı aramanın gereksiz bir girişim olacağını düşünüyorlar. Ben eminim iki olasılığıda...
  13. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    O zaman mesele kalmıyor sen islam adı altındaki yanlış inançlara karşı çıkıyorsun. gerçeği samimi bir şekilde arıyorsun. gerçekten takdir edilecek bir durum haddim değil ama. bu yolda başarılı olmanı dilerim.
  14. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    Bir düşünceye göre (kurana göre) tanrı kendiliğinden var olmadı. hep vardı. zamanın dışında olduğunuda duymuştum. tabi buna inanmak zorumda değiliz. mantığımıza sığıyorsa mesele yoktur benim için. inanmasamda en azından ihtimal veririm. diğer konuda zaten zekayı oluşturan süreçteki kanunları...
  15. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    Anladığım kadarıyla fikirlerinizin böyle olmasını sağlayan ilk unsur tanrının kompleks olmaması gerektiğini düşünmeniz. Aksinize tanrının kompleks hatta her sıfatta mükemmel olması bana daha mantıklı geliyor. Hayat ağacı ilk sebep olsaydı. tanrıya kadar yada varlığına emin olduğumuz bir örnek...
  16. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    Açıklama için teşekkür ederim.Tanrıyı kim yarattı sorusuna resmen cevap vermişsin. :D Bence gerçek tanrı, ilk sebeptir bu senin deyişinle hayat ağacı. hayat ağacı dediğin şeye bütün tanrısal özellikleri yüklersek sana bende katılırım. bu hayat ağacı dediğin şeyin bilinci yoksa ilk sebepte...
  17. S

    Mevcudatın varlığının kökeni problemi

    tanrının kompleks olduguna nasıl kanaat getirdigini anlamadım. hayat ağacından kastında tanrının hayat vermesi gibi bişeyse önermen mantıklı değil. ayrıca tanrının bir kısım insanları sevip bir kısım insanlara düşmanlık ettiği yanlış bilgidir kaynak verebilirsen sevinirim.
  18. S

    Ayın Tartışma Konusu

    Tanrı varmıdır yokmudur? neden?
  19. S

    Şizofreni

    :D bu yazıyı okumadan önce sizofren olduğumu düşünüyordum. artık mistik olduğumu düşünüyorum. buda beni sizofren yapar. (ani düşünce değişiklikleri)
  20. S

    Cansız mıyız?

    emin değilim ama kendi fikrimi söyliyim. varlıklar canlılık bakımından 3 e ayrılır. 1.hareketsiz maddeler. 2.biyomekanik-varlıklar(bunlar robotlar gibi programlanmıstır tanrı tarafından.) 3.biyomekanik-varlıkların ruh eklenmiş hali.(düşünen,ahlak sistemi olan, )
Üst