Sayfa 1/4 123 ... SonSon
40 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Türbanlılar

  1. #1
    Furkan Topal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13 Ekim 2010
    Yer
    Mersin
    Mesajlar
    116

    Standart Türbanlılar

    Türban denince nedense içimi bir şeyler gıcıklıyor. Türbanlı insanları gördükçe ülkenin laikliğinden şüphe eder gibi oluyorum. Ve bu türbanlılar eğitim hayatına sokulunca bu seferde ben rahatsız oluyorum. Türbanlılardan rahatsız olan bir çok insan bulabilirim hatta. Ama neden rahatsız olduğumu bilmiyorum açıkcası. Onları kendi hallerine bırakmalıyım evet ama öyle bir görünüşleri var ki misyonermiş gibi algılıyorum onları.
    Dünya bana bir Tanrı`nın buluşu ve rüyasıymış gibi görünüyor. Dünya canı sıkılmış bir Tanrı`nın gözleri önündeki boyalı buharlara benziyor. İyi ve Kötü, mutluluk ve acı ve sen ve ben, benim için bir yaratıcının gözlerinin önündeki boyalı buharlardır. Yaratıcı gözlerini kendi üstünden çekmek istiyordu ve dünyayı yarattı. Acı çeken birisi için gözlerini kendi acısından başka bir yere çevirebilmek baş döndürücü bir mutluluktur.

  2. #2
    Phi
    Phi çevrimdışı
    Phi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13 Mayıs 2008
    Yer
    Kuzey Kutbu
    Mesajlar
    1.102

    Standart

    Mini eteklilerden neden rahatsiz olmuyorsun? Mesela ders dinlerken mini etekli birinin karsinda oturmasi senin performansini etkileyecektir ve buna benzer bir suru eksisi olabilir. Ayrica laiklik din ve devlet islerinin birbirinden ayrilmasidir. Bu ne demek oluyor? Devletin yasama yurutme ve yargi organlarinin din ayrimi gozetmeksizin herkese esit olarak davranmasidir. Ama bu esitligi goremiyoruz degil mi?

    Bu arada emin ol turbanlilarda senin gibi tiplerden rahatsiz oluyordur.
    Biz bir kac tembel, vakt-i kerahet bir uykuya dalmisiz, bir lugat paralamalar, bir tuhaf ruyalar, tabire gelmez.

  3. #3
    mazruf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08 Eylül 2010
    Mesajlar
    132

    Standart hah ha

    sevgili furkan
    güzel işliyo dükkan
    senin bu gidişin var ya
    yaani fena halde leman
    gibi- fena halde müslüman...

    (aman
    böyle derin gitme o zaman
    muutedil dalgalı.. unutma)
    Konu mazruf tarafından (14 Ekim 2010 Saat 09:28 ) değiştirilmiştir.
    zarfımı arıyorum.. ama boş olmayacak.. hem de delidolu

  4. #4

    Üyelik tarihi
    19 Haziran 2009
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    773

    Standart

    Alıntı Furkan Topal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türban denince nedense içimi bir şeyler gıcıklıyor. Türbanlı insanları gördükçe ülkenin laikliğinden şüphe eder gibi oluyorum. Ve bu türbanlılar eğitim hayatına sokulunca bu seferde ben rahatsız oluyorum. Türbanlılardan rahatsız olan bir çok insan bulabilirim hatta. Ama neden rahatsız olduğumu bilmiyorum açıkcası. Onları kendi hallerine bırakmalıyım evet ama öyle bir görünüşleri var ki misyonermiş gibi algılıyorum onları.
    Önce kavramların gerçek anlamlarını öğrenmek!!!!!!!!!!sn.topal. Sonra da saygı duymayı bilmek. Bunları yapabilmek için de akıl ve fikir sahibi olmak gerek diye düşünüyorum. Duygu sahibi olmak da önemli ayrıca. Sizin ki; felsefe yapmak değil, ideolojinizi ve inananlara nefretinizi kusmak. Bu durumda da aklı başında insanların sanal alemde de olsa; şu noktadan sonra sizinle muhatap olabileceklerini beklemiyorum.
    Türbanlı değilim, açık giyinen bir hanımım ve bu güne kadar hiç bir türbanlı yada başı örtülü insandan eleştiri almadım. Çifte standarta karşıyım ...
    Zekası yetmediği halde çoğunluk çalıp, çırpıp zengin olanların (emeğiyle kazananları tenzih ediyorum) çocukları özel okullarda ve hatta üzerinde giysi yok intibaını uyandıran tarzlarla okullara girebilirken bırakalım türbanlılar da girebilsin. Siz örümcek kafalı mısınız? Beyniniz tek yönlü mü çalışıyor???..
    Misyoner??? Sizsiniz kanımca!!!!!!!

  5. #5

    Üyelik tarihi
    02 Aralık 2009
    Yer
    diyarbakır
    Yaş
    26
    Mesajlar
    17

    Standart

    eşit ve demokratik bir ülkede yaşadığımızı sanuyoruz,gerceklik payı var, az da olsa...sevgili arkadaşım epey saçmalamış,saçmalamakla kalmamış türbanlı insanları misyonere tasvir etmiş...eminim ki onlar da sana bayılmıyorlar ama senden üstün oldukları kesin ki senin hakkında asla böyle bir düşünceyi benimsemezler,insanları tanımaya çalışırken dış görünüşe bakma lütfen....sana bol mini etekli kızlarla takılmalar...

  6. #6
    sevismekicinsavas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14 Ekim 2010
    Mesajlar
    3

    Standart

    Türbanı siyasetle karıştırmamak...yakın tarihimize bakarsak kurtuluş savaşındaki kadınlarımızın türban taktığını görebiliriz veya Atatürk'ün annesinin.. tabiki zamanın şartlarına göre giyim tarzları değişiyo ki şahsen eteği kısa olan bi kızdan aşırı rahatsızlık duyarken türbanlı bi kızdan o kadar rahatsızlık duymayız .Laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması günlük hayatımızda türban takan bi kadının devletin işine dini soktuğunu sanmıyorum ha olan misyonerlerde var tabi bunu kötü amaçlı kullananlar onlarında kendi tercihi bi insan kötüyse tüm insanlar kötüdür demek yanlış olur .Demem o ki insanın içinde olcak hiç bişey zorla olmıcak zorla kadının kafasını kapatıyosun bu seferde alt taraf açılıyo sonra türbanlılara yok öyle yok böyle deniliyo . (Türban Yüce Rabbimizden Gelen Bişeydir Amma Lakin Öyle Değildir Eyyorlamam Bu Kadar.)

  7. #7
    kaptanmiharbi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25 Nisan 2010
    Yer
    istanbul\sarıyer
    Mesajlar
    88

    Lightbulb şu an bunun peşinden koşmak neye hizmet

    bence bu konuda her iki taraftanda bu şekilde düşünüp konuşan insanlar var onlar senin gibi yazmıyor aşşağılık bi insansın dercesine gence yönelmekte yanlış tabir konumuna sokmaya gerek yok ben şu konuda kardeşe katılıyorum en azından açık bir dille kendini bu konuda ifade etmiştir peki ya diğerleri tutum kötü olsada içten pazarlıklı olmak bu durumdan dahada kötü bir durum ve değişen iktidardan sonrada bir çok insan birden kıyafeti uydurma derdine girmiştir. Atatürk'ün annesi türban takmıyor başörtüsü o Anadolu kadınıda takıyor bunu ve bu konuda mağdemki Atatürk'ün anneside türban taktığı halde bu kılık kıyafet yasasını getirmiştir siz nerden neyi yakalamaya çalışıyorsunuz. Türban ve baş örtüsü ayrı şeylerdir aslında bakılırsa vede türban emevilerin dini kaosa çektikten sonraki uyarlaması olarak gündeme gelmiştir bilmeyen araştırsın 1400 senelik mevzuları bir siyasi partinin amaçlarına hizmet etmesiyle bir paydada bütünlük kurması bence sadece kullanılmaktan ibaret şu dönemde ama özgürlük olayını kılık kıyafete sokacak olursak eğer o arkadaşlar kendini bu şekilde özgür olduğunu düşünüyorsa öle olsunlar..

  8. #8
    şehrin yabancısı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23 Şubat 2009
    Yer
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    431

    Standart

    Türban takan insanların niyeti dini amaçlımıdır yoksa farklı olma veya olduğunu sanma egosunu tatmin etmek midir? Türbanı yıllardır ülkemize sokan şer cenahları bunları bilmiyorlar mıydı? Türbanlı ders giremiyorlarmış safsatası var bide değimli. Kim okuyamıyormuş bu kendini gösterişli farklı yaptığını düşünüp takan dinle alakası olmayan tamamen siyasi niteliği olup ta bunu inkâr edenler bilmiyorlar mı din siyasete alet edilmez.

    Yok dinin emri safsatası ile olduğnu söyleyen fakat dinde bu şekil kafa örtme şekli yoktur. Şimdi birileri çıkar dinde saç bile gözükmeyecek diyecek kendi kendine konuşup tatmin olacak. Türban çünkü gösterişli imaj olmalı değimli. Yani Paris ten mi gelir bu moda yoksa uzak doğudan mı yoksa vahşi batıdan mı? Türban rahibe kıyafet ile özdeş olan bir örtünme türüdür. Yani Hıristiyanlaşmak işte böyle oluyor farkına bile varmadan Müslümanlığa uygun hale getirilmiş.

    Yok, efendim dinen kapalı olmak olur kapanın engelleyen yok. Takın kara çarşafları gezin emin olun kimse size karışmayacak. Ama olmaz ille de türban. Kur ’an-ı Kerim ‘in Nur Suresi 31. ayetinin doğru tarafsız mealini okursanız anlamamız için yeterli olacaktır. Nur suresi 31. ayet ’i ; “Söyle inanan kadınlara: Harama bakmaktan sakınsınlar ve cinsel organlarını saklasınlar. Örtülerini Göğüsleri (memeleri) üzerine vursunlar.” Ülkemizde birçok mealde direkt olarak başörtüsü ve yakadan bahsedilmektedir hatta nasıl örtüleceği bile yazılmıştır. Ama tarafsız olarak kelimeler tamamen kendi anlamlarında dilimize çevrildiğinde karşımıza çok farklı bir tablo çıkmaktadır. Yukarıda bu tabloyu gördünüz. Başörtüsü ve yaka terimleri maalesef Ayet ’in içinde geçmemektedir ve geçiyormuş gibi yorum katılarak sonradan konulmuştur.

    Kim okuyamıyormuş Çok güzelde okumuşlardır. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ’ün kızı Kübra Hanım, Bilkent Üniversitesi ’ni bitirmiştir. Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın kızı Esra Hanım, ABD ’de İddiana Üniversitesin ’ de okumuştur. Milli Görüş Partisi lideri Necmettin Erbakan ’ın kızlarından Elif Hanım, Bilkent Üniversitesi ’ni, Zeynep Hanım ise ODTÜ ’yü bitirmiştir. Enerji bakanı Hilmi Güler ’in kızı Şeyma Hanım da Gazi Üniversitesi Mimarlık bölümünü bitirdi. Şimdi ne yapıyorlar dersiniz. Evlerinde üç çocuk yapmaya çalışıp ev hanımılar. önleri kapanmamış iş hayatında nedense ev hanımlığını seçmişler. Üniversitede türbanla girmek bir şekilci anlayışla kendi siyasi bakış açısı olduğunu ima edip diğer insanların öğrenmelerini engeller. Bu bir insanın koluna yaptırdığı dövme değildir bıyık değildir siyasi simgedir. Mini etek diyecek şimdi birileri. Mini etek siyasi bir giyiniş tarzımıdır. Gitmesin okula ona da karşıyım. Giymesin alınmasın. Okul ya öğrenme yeri gösteriş ve ego tatmin yerimi. Bu din padişahlar döneminde yüzyıllarca kendi haremlerini kurarak her türlü cinsel aymazlığı sapkınlığı caiz sayıp halkına cinsel her şeyi baskı altında tutup şimdi sapıklığa yol açmışsa ve hal kendi kızlarını sarmalayıp kafalarına türban geçirmek istiyorsa bunun sorumlusu herhalde mini etekliye bakan geç delikanlı değildir.

    Sokağa çıktığımda otobüste yolda yolakta bu sıkma baş veya türban denilen örtü ile sarmış sarmalanmış insanları görünce acıyor ve üzülüyorum. Daha neyin ne olduğunu bilmeden kendisine uydurulmuş bir çerçeve altında düşünüp veya beklide düşünmeye çalışan bakışlardan korkuyor ve ürküyorum. Tıpkı robot gibiler. Gözlerinde en küçük bir insana dair ışıltı yok. Bir devlet dairesinde görünce çalışan hicap duyuyorum. Genç kızlığını, kadınlığını yaşamadan gitmesi de cabası. Bir zamanlar imam hatipler vardı. Hepsi okuyacak imam olacaklardı. Bu memleketin ne kadar imama ihtiyacı varmış sonradan Haberimiz oldu. Şimdi hepsi devletin olması gereken yerlerin de.
    Sonuçta mini etek siyasal bir simgemidir ki bunun karşısına türban konulur. Bunlar okuyup diplomalarını alıp evde çocuk mu yetiştirecek yoksa amaç nedir? Bunu savunulan cehalet düşünce tek bakışlı bir anlayış ve insanı götürdüğü yerse ne Arabistan dır nede İran bu yol vahşi batıya çıkar.bir insanla konuşurken nezaket olursa doğru söylemediği bir konuda ona yalan söylüyorsun demezsiniz ne dersiniz söyledikleriniz doğru değil. Diğer anlamı nedir yalancısınız. Şimdi kibar olma vakti değil. Bu konuyu saptıranlar özgürlük demokrasi havariliği yaptığını sananlara diyorum ki ben sizin modernleştirdiğiniz farklılaştırdığınız dini bakış açınızla türbanı savunmak siyaseti dine alet etmektir. Ve bununda Müslümanlıkta oldukça günah sayıldığını bilerek yalan söylüyorsunuz.
    Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.
    KONFİÇYUS

  9. #9
    mazruf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08 Eylül 2010
    Mesajlar
    132

    Standart yürü goçum kim süser seni

    salla gündem kazanına kaynat oynat ibiş
    bir tutam anayasa az pırasa cump türban
    işi bıraksın da tartışsın bak memiş ne demiş
    kalmayınca yurt hayvan orman liman iman
    oturup yazarlar bir millet nasıl oldu duman
    zarfımı arıyorum.. ama boş olmayacak.. hem de delidolu

  10. #10

    Üyelik tarihi
    22 Şubat 2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    172

    Standart

    Niyet okumak ne kadar doğru? Bu toplumda etnik ve dini unsurlar hep baskılanagelmiştir. Yakın tarihimiz incelendiğinde, kime ne payeler biçildiğini rahatlıkla görebilirsiniz. Toplumumuz modellenmeye çalışılmıştır. Ancak ne alevi vatandaşlarımız, ne kürt kökenli vatandaşlarımız ne de dindar vatandaşlarımız yok olmamışlardır. İnsanların özgür iradelerine ket vurup, korkular yaratıp, ötekileştirip, şucu bucu diye ayırıp sürekli bir paranoya yaratılmaya çalışılıyor. Gün geliyor inançlı insanlar tehdit oluyor, gün geliyor alevi kardeşlerimiz ve gün geliyor kürt kökenli vatandaşlarımız... Birileri de bu ülkeyi koruma ve gözetme tekelini elinde tutuyor ve kendileri gibi düşünen insanlar dışında hiç bir kesimi içine almıyor. Adeta nefret ediyor ve bir tehlike olarak görüyor. Dönem dönem niyet okuyorlar ve daha henüz suç gerçekleşmeden önlemler alıyoruz deyip, yapıp ettiklerini haklı göstermeye çalışıyorlar. Kimin içten pazarlıklı ve kimin kötü niyetler beslediğini tayin etmek görevi bizim midir? Yoksa kişisel hak ve hürriyetlerin arkasında aslan gibi durmak mıdır görevimiz? Bu kısırdöngü nerede sonlanır? Neden modern bir tarzda örtünemesin ki kadınlarımız. Dünya birbiri ile etkileşim halindedir ve bunda hiç bir mahsur yoktur. Osmanlı padişahlarından bize ne? Dinin özü ile insanların ferdi uygulamalarının ne alakası var? Kimin birilerinin kıyafetine karışma hakkı var? Kim bu yetkiyi kendinde görüyor? Açık giyineni de kapalısı da ve diğer bütün hanımlarımızda başımızın üstündedir. Ve bu şekilde kadınlarımızı cahillikle ve irrasyonel hareket etmekle suçlamanın kime ne faydası var? Kadınları acınacak birer akıl fukarası olarak gören zihniyet, unutma ki bir milletin hamurunu kadınlar yoğurur. Sırf bu yüzden dahi onlar biz erkeklerden daha üstündürler. Onlara emanet edilmiştir çocuklarımızı dünyaya getirmek, eğitmek ve muhafaza etmek. Kominizm onları çocuk bakarken üretimin dışında görüp, işçi sınıfına dahil etmiştir. Fabrikalara ve kömür ocaklarına sürülen kadın ucuz işgücü olarak görülmüştür batıda. Çocuklar devletin himayesi altına alınmış fakat daha sonra çıkan arızalar neticesinde aile kavramı yeniden ele alınmıştır. Tabi ki de devlet kontrolünde. Kapitalizm ne yapmıştır peki? Kadını metalaştırmıştır. Değişen hiç bir şey olmamıştır. Kadın yine sömürülmeye devam edilmiştir. Kadınlarımız kapitalizmde birer süs bebeği haline getirilmeye çalışılmamış mıdır? Dans eden, eğlencelere katılan, düşünmeyen, zenginlik peşinde koşan, emeksiz mutluluk arayan, bedenini olabildiğince teşhir eden ve aile hayatının üzerine yüklediği sorumlulukları hor ve hakir gören bir kadın modellememiş midir kapitalizm? Ama ataerkil toplumda bu durum önceleri erkeklerin işine geldi. Artık rahatça ve istediği gibi hiç sorumluluk almadan yaşayacaktı cinselliğini. Nice kadın erkekler tarafından ne sudan bahanelerle terkedilmiştir. Eve hapsedilen kadın önce fabrikalara ve kömür ocaklarına, oradan da vitrinlere konmuştur. Fakat keser döner sap döner, gün olur hesap döner. Böyle üzücü bir dönemin ilişkilere hediye ettiği güvensizlik duygusu ve düşüncesi artık mutlu evlilikleri perdelemektedir. Kapitalizm aileyi yıkmayı neredeyse başarıyordu ki çok şükür toplumlarda artık bir bilinçlenme var ve kurum yeniden inşa edilmeye çalışılıyor. Çıplaklık bir kadın için nasıl olur da medeniyet ve çağdaşlık nişanı olabilir ki? Burada dikkat edilsin lütfen. Çıplaklıktan ve teşhircilikten bahsediyorum. Haddi aşmayanlar kesinlikle konumuzun dışındadır. Burada asıl dert toplumun iradesini yine zapt-ı rapt altına almak ve düşünceye ket vurmak. Hani düşünmek suç olmasındı? Hani herkes devletin varlık ve bekasını hedef almadan istediği gibi düşünecekti? Hani hapislere tıkmayacaktık artık düşünen insanları? Hani herkes inancını istediği gibi yaşabilecekti? Bu bez parçası ne kadar sorun oldu birileri için. Erkeklerde nasıl yapacaksınız bu işi? Örtünmüyor ama inanıyor. Örtülüyü almadınız okula ve benzeri yerlere. Erkeklere ne yapacaksınız? Nasıl tesbit edeceksiniz? Kendi milletimizin iradesine güvenmeyi öğrenelim artık. Bu millet ne arabileşir ne de başka bir yöne gider. Bu millet kendi yorumunu yapacak güçtedir. Sanıyor musunuz ki 30-35 milyar turizm gelirinden vazgeçer bu millet? Ordaki bir sürü eğlence mekanı ve plaj kapanır mı sanıyorsunuz? İçkisiz mi kalırısınız sanıyorsunuz bir gün? Lütfen! Geçelim artık bu konuları.

    Saygılarımla...

Sayfa 1/4 123 ... SonSon

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0