Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu

Go Back   Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu > Bilgi ve Tartışma > Kültür ve Sanat > Kitap

User Tag List

Like Tree1Likes

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24.04.17, 15:59   #11
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.296
Standart

zaman konusunda bi benzetme verdik bunu deneyebilirsiniz;
zamanın iki uçtan şimdiye çekilebileceği ve indirgenebileceği gibi -şimdi gelecek ve geçmiş taşır-barındırır-bulundurur ;içindedir;
tıpkı mekan kavramının tüm mekanları ve ileri geri diye sayılacak ve uzatılacak yerleri içinde barındırması gibi

yani başlangıç ucu ve bitiş ucu şimdi olan zaman.. bunu kullanın..bunu kullandınız mı.. bu işe yarıyor-yalan söylemiyorum

geriye gidip en geriye gidip tam bir şimdi kurmak
geriye gidip geri görememek-başlama görememek'e bakın

--

zamanın baş ve son noktasını buraya yanınıza getirin ve iki ucu -burda şimdi de- birleştirin. olacak .. çıkmazınız kalmayacak
hiç bir problematik ve çözüm kalmayacak
merak etmeyin oluyor-denendi; böyle görmek keyifli- içaçıcı;

---zamanın baş ve son noktası yanınızdan bir yere gitmeyecek;-------

tam şimdi/tamam şimdi -tam bir şimdi /tüm bir şimdi (şimdinin burasında)
şimdi tümlüğü /geniş şimdi- /uzun şimdi /şimdi genişleyen zamanlar
tüm şimdiler

----
varolma ya da zamanın başlayamayacağını/varolmayacağını bir kez anlamak ve çözümlemek oldukça fırsat kapısı sunuyor

"başlamama kavramının tanrıyı varetmediğine, tüm zamanlarda hepimiz -kendi gözlerimizle ve aklımızla- -bizzat kendimizden gözlemle ve anlamayla şahit ve ikna olacağız;"

-bu ileri zamanda da-yerde de-
-----

ls2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
uymuyor..
uyuyor-uyuyor .. uyuyor olacak.. bekleyin ve görün.. farkı görün....

---

zamanı geri gidip; tam geri gidip, bir geri bulamayıp kaldığınızı (ve geri diye dayandığınız yerin ne olduğunu)
yorulduğunuz yer de (yerin adı da) şimdidir;

geri ucu da ileri başlangıç ucuda şimdi;

zaman başlamıyor ve bitmiyor

--
-bi şeyin ya da zaten ortada varolmayanın ve varolma denilenin ya da zamanın; başlayamayacağını/varolmayacağını ;başlama-başlatma olmayacağını (bunun bir olumsuzlama ve yer belirtme olacağını ve o yerin çıkmaz sokak olacağını ya da ucunun başka bir yere çıkacağını ve dayanacağını ne kadar çabuk kavrarsak; o kadar hızlanırız

karanlık ya da başka bi şey bulunamaz-başka yer ve olmayan bulunamaz

"ben" "bu" - ad tak önemli değil bu kavramdır;
bir kavram bir kavramdır;

taşın kendini algılaması gibi düşün varsın-herşey -tüm herşey- bi arada var;

---
-bi şeyin ya da zaten ortada olmayanın ve varolma denilenin ya da zamanın; başlayamayacağını/varolmayacağını; (varın bir kavram ve ikileme olduğunu/taşıdığını ve zıttı yoku bünyesinde eşit barındırdığını ve öyle olduğunu ve yok ifade ettiğini ya da ikisini bi arada tutan ve ikisini bi arada ifade eden bu karmaşayı) bir kez anlamak ve çözümlemek oldukça fırsat kapısı sunuyor

ortaya getirme-ortaya konma/kondurma diye bi olgudan sözedilemez;sözedilemeyecek;

---
-bi şeyin ya da zaten ortada varolmayanın ve varolma denilenin ya da zamanın; başlayamayacağını/varolmayacağını ;
başlama-başlatma (diye fiil edilgen kurulmayacağını) olmayacağını ve asıl fiilin-durumun ve hareketin bu olamayacığını / bunun hareket ifade etmediğini-kavram belirttiğini;
(bunun bir olumsuzlama ve yer belirtme olacağını ve o yerin çıkmaz sokak olacağını ya da ucunun başka bir yere çıkacağını ne kadar çabuk ve içten kavrarsak; o kadar hızlanırız

Alıntı:
başlama-başlatma (diye fiil edilgen kurulmayacağını) olmayacağını
geliştikçe kavranıyor-baktıkça gelişiyor-öğrenme hevesi diyelim biz buna
biz bilmek istemiyor muyuz?
bilmem-şimdi

----

baş=son -son= baş ;
bu bi şeyi tanımlamaz.. mekanı böler ve -belirsizler-belirler.. gözlemi ifade eder...gözlemcinin gözlemini tayin eder, açıklar, öteye gitmez/geçmez-geçmeyacek
-gözlemci iki,(durum-yer olgu) belirler ölçer ve sınar bu baş ve sondur-- sıralamayla ya da tayinle ölçer -belirler- baş adı takar -sona add takar -ad takar -anlamı yok-boş;

ölçümsüz-ölçme gerketirmeyende
ölçümsüzü tartışmayın;

boyu ifade edecek bi ikinci izafi yok
tüm bunlar kavranabilir evet-derince kavranabilir görülebilir anlanabilir evet-anlama basamağı;

---

çift çekimli hep var hareket ya da yok ne farkeder-açıklamaz-kendin gör; ve anla;

--
kendin gör ve anla;

--------

-"bi şeyin ya da zaten ortada varolmayanın ve varolma denilenle ya da zaman denilenle ortaya koyulamayacağını (ve başlayıp-varolmayacağını) çabucak kavramak"

bunların hepsinin kavram çelişkileri olduğunu ve zaman mekan; var yok; denilenin elma armut gibi kavramlar oluşu farkı yok- farkı yok

gözlemi sıyırın yok

zamanın; geriden gelecemeyeceğini; geriden başlayamayacağını;
bir olgu köküne dayanmayacağını
evreni anlatır en sonuçta.. evren içindeki işleri böler sıralar-gözlemciye göre
algı gözlemine göre
--

biz dışarda akış görürüz ona zaman deriz ona bu adı taktık
bu gözlemin ürünü-varın değil -bunları düşünün ayırın-ayırdın birbirinden
zaman bi ad taktık ve yaptık evrende zaman diye bi şey var mı yok mu
bilmiyoruz
biz zaman diye bi şeyi ellerimizlemi gözlemledik-neden anlamak istemiyorsunuz

kavram indirgiyoruz -üretiliyor- anlıyor musun? anlama için /kavrama için; zaman diye bir kavram yok-dışardaki akış sırlamasının
kavramı üreten ne getiren ne ;?olan -gözlem- kendi
bunlar var öncelikle
insanların zaman dediği şey elma portakal gibi bir evrende bulunur mu o bir algılama biçimidir
-
gözlemcinin zamanı evrenin değil
evrenin yeri işi -oluşları- nicesi durumu var belirtir

iyi de zaman kavramını nasıl sıyırıyorsun vara koyuyorsun
zaman kavramını bir var olarak "nasıl bir var olarak" var'a koyuyorsun
gözlemci algısına bağışık-algıdır;
nokta; mı devam mı şimdi
algıdan bağımsız bir zaman var mı?
zaman ne?

-telaşe etmeden bunlar yavaş yavaş düşüne düşüne kavraya kavraya asırlarca kavrandı yavaş olun ve olalım

şimdi somut biçimsel zaman varlıyorsun ve getiriyorsun somutluyorsun ney o;
zamanı sıyır bu açık ve kolay zaman diye bir olgu yok önce
evren var karşında
evrenin zamanı demek gözlemin kendi
şimdi burda olan şimdinin kendinin gözlem işi o-bu ; gözlem ürünü
- kendi gözlemin ürünü

(varın bir kavram ve ikileme olduğunu/taşıdığını ve bunun gözlemciyle -gözlemle- işi -var- ilişik taşıdığını/olduğunu -gözlemin kendinin ; noktası;

-------------

“olgudaşım baş ver ” görev zamani..
-
Çağrışa çağrıyorum..

Yazimci kimligi devri isteniyor gercek yazimci kimligi

Daha iyi yazabilecekler icin sanal kimligi devri yada yeni kimlik olgu gelimi-gidimi
sağlayıcı-daha dürüst bir yazıcı-daha az çatışmasız kimlik istenci-

zaman ayırabilecekler-yol yöntem öğrenebilecekler ve öğretebilecekler kavuşması için sanal kimliği çekilme istenci belirtiyor

---------- Mesajlar Birleştirildi at 10:46 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 10:16 ----------

ls2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Tanrıda bir çıkmazdır..

ya biz keriz miyiz durduk yerde ;böyle bir tanrı olamaz bu din yalan diyelim..

tuhaf yaratıklarız işte. İçinde alenen dünya bilgimizle çelişen bilgiler olan sözde tanrı sözlerine yıllarca inanmaya devam ettim. hatta olm boşver artık bu konuları düşünme, inancını yok etme diye kendime telkinlerde bulunduğumu hatırlıyorum..

Tanrı konusuda çıkmaz maalesef..saçma ve uyumsuz işte..olmuyor..bizler ve burada olanlar bilinçli bir tanrı anlayışına uymuyor..
ve başlayamaz- başlama olamaz başlama olmadı -başlamadı- tanrı başlatmadı/başlatmamış o halde -- bitmemiş midir bu tartışma hiç düşündün mü?
siz ne tip bir sonuç arıyordunuz
ve sen söyle bunu ve istersen,, zamanı düşün
ve düşündün mü hiç?

tanrı düşündüğünün ya da doğrulatmaya giristigin ya da tanri bilmeye bildirmeye ayirdigin zamanın ne kadarıni açık durust araştırma ilkelerine ve-bilimlerine- ve sonuçlarına güdüledin ve adadin/aradın.
Ve zamanı -gerçekten- düşündün
ve
ne kadarını gerçekten
ne kadarı kadar zaman -açık özgün kimlik-değerler buluşlar (açık özgün keşfetmeler ve kimlikler /tanrı kimlikleri değil) araştırması yaptın-sorguladın
ve tanrı yok mudur -değil midir? merkez midir ya da o mudur? vbu mudur? ne midir? değil midir benzeri emeğinin karşılığı ne oldu?
sen tanrıdan istiyorsun ki çıksın ben yokum arkadaş- aha işte ben yokum arkadaş;desin nerdeyse

bunu mu bulmak? burda olmak mı? şimdi kafakarışıklığı mı? bununla mı mücadele ediyordun
,özgürsüzlük mü? şimdi soruyorum ben bunu bize
tamam bu çabalar ne sağladı bize ve ne kazandırmış buldurmuş olabilir ve olabilecek

ve ya da yokluğunu varlığını -bilişim/gördüşüm- (ispat kanıt ya da tersi için mücadelde) için ürettiğimiz üretimin ve enerjinin ve sarfettiğimiz çabanın ne kadarını karşı özgünlüğü/özgürlüğü anlatmaya ve karşı bilimi bilgiyi anlatmaya adayabiliriz
soruyorum ben bunu bize
-özgürlüğün bedeli ney? kurtarılmak mı? bulmak mı?; kaçmak mı? almak mı?
bilgiler mi? yalama mı?
bunların aklı karışmasın-gelecek nesillerin.. sıkı yapın/imleyin-mimleyin;

siz bir özgür mü kurtaracak tanrı mı? kendiniz mi ve burda neler dönüyor olacak (sanal son turları oynuyor- çok kale maç)

ve açık özgür değerler-özgür gerçek araştırmasına ne kadar verdikte almadık ve tutmadı?
hangi adanma biz boşa çıkardı ve sonuçsuz bıraktı-sağladı
ve bıraktı hangi adanma

tanrı arıyordum -tanrı arıyordum; burda kafasını duvara vuran/toslayan ve duvar ileri ya da kendi geri gidiyormus gibi olunca tekrar tekrar aynı duvara vuran ve bir duvara toslayan ve geri dönmeyen/başka sonuç çıkar yol aramayan bir adam düşünün... tıpkı camda yukarı zorlayan sinek gibi

kim tutmadı -kim
adadın ve ayırdın sonuçlanmadi mi?
-gerçeğe- açık araştırmaya ;gerçeği araştırmaya..
tanrı bırakıp gerçeği;araştırmaya adandın da __ya da gerçeğe, insana, topluma hizmete adandın da tutmadı mı? bilgi ve sonuç refah rahat ve mutluluk üretmedi bulmadın mı?

bu diğeri belirleyecektir sonuçlarımızı;
bilgimizi;
ve
--
ve

Tanri bilmeye bildirmeye ayirdigin zamanin ne kadarini gercek bilmeye bildirmeye ayiracaksin/adayacaksın sen? bulursan onu bakalım;
ve tanrı bilmeye bidirmeye ayırdığımız zamanın -gerçekten- ne kadarını -gerçek- aramaya ve saf aramaya ve bilişe ve -eğer- bulmuşsak paylaşıma/karşı paylaşıma ve karşı -gerçek- bildirmeye -öğrenmeey-öğretmeye adayacağız
ben soruyorum -
---
şimdi bu genç çocuklarla ve karşı gerçekle mücadele edebilir misiniz?
burda neler yapılıyor

----
peki tanrıdan daha değerli bir gerçek- özgürlük olduğuna (tam bir özgürlük sonsuz ikilem) ve bulduğuna- inanırsan ?
inanırsak ve inandırılırsak ya da tüm bir anlamda bunu bulursak-anlarsak ne diyelim bilemedim;
bu inan nedir?
tanrıdan daha güçlü müdür? değil midir?
gerçek bilgisi ya da kişini kendi yoğun bilgisi ve ilgisi saf inancı ve kavrası

tanrı yaymak için girişilen çabanın ne kadarı
buna harcanacak;
ve harcanabilirdi-kıyasla gidelim

peki siz inandırılmayı mı bekliyorsunuz inanmayı mı? bilmeyi mi bekliyorsunuz öğrenmeyi mi? neyi bekliyorsunuz siz
bana cevaplar mısın
hangisini tercih ederdin
bilme mi? bildirilme mi?
bildirilmeyse ? kim? ve ne? kendin mi?

çözme mi öğrenme mi?
zaman mı? mekan;;;

---

Alıntı:
ve başlayamaz- başlama olamaz.. başlama olmadı -başlamadı-o halde tanrı başlatmadı/başlatmamış o halde x?
bu tartışmanın sonudur
başka bir şeyi ise ben bilemem
ben'im için sonudur ve başıdır

ben kendime bildirdim neyimi/haddimi-x i mi ziksimi -bana yeter

orda öyle bulunuyor dedim.. ben bu yolları yaptım dedim-...biz bu mücadeleri verdik ve veriyor olacağız diyeceğiz sonra

bu bana yeterli sebep kanı
aklımın içinde im

---

(peki peygamber sayılacak bir insan bilgi mi arıyordu yardım mı? insan gerçeği mi ne? o tanrı mı arıyordu önce- yoksa toplumundaki çelişkileri gördü ve gidermreye acıya kanaya mı tuttu da tüm bunlar olanlar mı oldu
bunu düşündünüz mü?

başka bi insan bildirdi ve kutsal kitaba inanıyosunuz -çünkü derin yara;
ya da kendin inandırdı sevildi-sevdirdi ya da her ne bildirdi ve söylediyse ikna oldu-edildi ve birlikte koruma çemberi oluştu-gelişti- ve yayma çemberi oluştu-sevgi çemberi
içeriği ne eleştireceğiz ne tersi;
seviş çemberi oluştu ve oluşturdu ve bilgisini yaydı
iyi ya da kötü
hala anlamıyor insan 1,5 milyar çapta bir veri bu kadar yayman nasıl tuttu
ve tarihten sökemiyorlar
tüm dirençlere rağmen-tersi bir sevgi çemberi onu alır;
tüm olgulara dayandı
bakın kasyopya da öyle kalacak
şimdi ona buna gerek olmaması için; tek adama;adamlara;
o tarihin yeni bir fenomeni;

--
yada tarih çarpıttı önemli değil hepsi muamma hepsi de olasıdır
ama muhtemel ki tanrı sandı bir sesi bu olsun -olası-tarihi muamma bu;ileri gitmeyelim

--

bi çokları kutsal kitaptan fazla yazdı;
epik-destansı kimliksi alegog-epigog her yol/hepsi denendi
felsefe denendi; değil mi?
inanmak için-inandırmak için;
türetmeler sonsuz;

üç tane kutsal kitabı bi gecede yazar ve görürsün-üz ne olacağını eğer ileri giderseniz istediğiniz oysa
çatlarsanız;
-mücadelen -ordan ikna olacakasan
-benzerini yaşarsın -yaşatırsın en sonunda kendine; .
tıpkı benzeri travmayı ve durumu yaşatırsın -yaşatabilirsin kendine
artan bilgiyle doyuramazsan kendini;
ve ikna olamazsan;
güç artacaktır ve denge gerekir;

-
bi şey bildirsin-bilim felan yetmez size
bir karşı peygamber -anti peygamber masallara bakın-mitlere bakın isa gelecek çözecek -psişenin ürettiği bu-üreteceği bu;
,İsa gelseydi ki size söylerdim yüzbin kiş ifelan birden olurdu bu çağda;
isa bir toplum olmalı-toplum bilinci
tek kişi yetmez-yetmeyecektir;
bir mucize gerekir ancak sanırım o da yetmez-öyle inandırılmışsınız
-ne bunu çeken güç?

karşı inancınız ve mitinizi inceleyin yıkın ve bilginizi yeniden yapılandırın-son söz;

-peki isa musa beklemeye devam edin siz-edebilirdiniz;
ben hikayenin o kısmına inandırılmamışım sanırım
ya da çok bekledim gelmedi;

---
bakın kasyopya da öyle kalacak
şimdi ona buna gerek olmaması için; tek adama;adamlara;
o tarihin yeni bir fenomeni;

---

"İSA KENDİSİ OLABİLİR KASYOPYA'nın eğer öyle istenirse/olgulanırsa ve fenomlanırsa... korunur ve ucundan tutulursa-Bilgi istemeyi ve dilenmeyi bırakıp (ordan-burdan) emek edip içine girilirse ve -içine- enerji akıtılırsa karşı katılırsa olacaktır
; OLGU OLARAK- kasyoypa isalaştırılabilirdi; kişiden ve kişilerden bölünmüş ve arınmış olarak;" olgu kasyopyası =olgu isası ve olgusal isa
kişileri bir kenara sayın -kimin aldığı verdiği değil; dolduran kaynak gelecek biz temsilcisi kimliği ve çoklu kimlik nicelik herkesi içine katan biz eşitlik ten bildiriyor oalcak ve bir tanrı değil kesinlikle bildirmişte
benim hala anlamadığı msiz o dine mine inanıp bunu nasıl beceriyorsunzu onu bana bi açıklasanız? siz kimsiniz?
o güçlü değil mi? korkutuyor- taciz ediyor ve tehdit mi?
tanrıdan ya da din dediğinizin bin ya da bir kaç bin milyarçık katında güçlü sadece bir paradigma ödeği ve yumağı ve orda bekliyor olacak--- inanç paradigması orda
eğer benim kedar mitos araştırması tarih ve düşünme üzerine paradigma yuğurduysanız (yuğurma nedir bilir misin?) ben olacağını -olabileceğini ve istenirse öyle kılanabilceğini söylüyorum; ister yap ister yapma
(söyledim ve gittim gidiyorum ilgilenen yok benden başka öyle görünüyor-bi üç yı ldaha çile çekemem de ayrıca ben olan ben )
ben bunları yazdım isteyen istediğini yazsın düşünsün düşündürsün; ona bunu şuna ve sana bize ona kalmış kalmamış
daha gerçek yıkıcı tazeleyici bi şey ben duymadım
ve temize çekilse anlatılsa ve öyle görülse idi; anlamı tazelense-bilişlense idi; net otursa idi; öyle yapılsa idi-birileri yaparsa oluyor bu onu-
al aşağı değil
birileri sorumluluk alırsa oluyor canım bu işler; birileri ama
diğeri kolay yol-kolaycılık- bilimden bekle- a dan bekle ve olmadı b den bekle; bu kolay

peygamberden çok daha büyük kavram ve karşı tanrıdan da öyle eğer öyle düşünecekseniz;
özgür varoluşun özgür geleceği gelecekten bildirdi deniyor -bildiriyor açık uçlu süren iletişim
süren temas-etkin bu
diğer paradigmaları çökertir-istenirse yapın-yaparsınız
-istenirse-size kalmış bu

kişiler değil ama olgunun kendi mehde ve MEHD etmeye; mahdiye yorulabilir-yorumalanabilir-açık-son-daha da yazmıyom tamam

benden bu kadar-paso;

Alıntı:
~ Ar mahdÄ« 1. yol gösterilmiş olan, doğru yolu izleyen,
size kalmış-ne bilirseniz-canınız sağolsun
siz bilirsiniz
bende son
size kalın
görüşcekle
sağ kalaın
mutlu kalın
esen kalın
sevgi kalın
olun
umarız


---


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7

Konu sanalmanik tarafından (24.04.17 Saat 16:50 ) değiştirilmiştir.
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 30.11.17, 02:35   #12
Yeni Üye
 Leonardo18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Nereden:
Mesajlar: 28
Standart

Bu arada (Amerikan Dublaj) Lanet olası "Ateist Forum" denen yerden hemen hemen Ateist olduğum için için atıldım
- Ateist demeyelim de, eğitimli kişileri ya atıyorlar ya da çıkmaya mecbur ediyorlar.
Belki de İnternet ortamı her insana uygun değil diye düşünmeye başladım.


Leonardo18 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 15.12.17, 00:02   #13
Yeni Üye
 Leonardo18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Nereden:
Mesajlar: 28
Standart

Sanalmalnik ile konuşmamız sonra kendi deneyimimden yola çıkarak şunu söyleyebilirim:
Bu tür platforların çoğu AKP veya AKP'ye yakın MHP'li oluşumların denetiminde.
Adı "Ateist" olsa bile, dinle dalga geçtim diyee beni atabilen zihniyette forumlar.
+ bu tür yerlerdeki "ateist" kişiler de AKP'li işsizler filan


Leonardo18 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 16.12.17, 13:39   #14
Yeni Üye
 Leonardo18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Nereden:
Mesajlar: 28
Standart

Burası donup kaldı sanki?


Leonardo18 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 16.12.17, 19:11   #15
Yeni Üye
 Timon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2017
Nereden:
Mesajlar: 1
Standart

Tanri bir kavram olarak vardir. Kavramin otesinde ontolojik bir gerceklik degildir.


Timon isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:30.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Webcrawler by Felsefe.Net
Felsefe.Net Her Hakkı Saklıdır

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi info Adresine yollayabilir veya Buradaki Formu Doldurarak bize iletebilirsiniz