Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu

Go Back   Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu > Duyuru Panosu > İlan Panosu

Etiketlenen üyelerin listesi

Like Tree26Likes

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25.01.2019, 13:04   #91
 NuriKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2018
Nereden:
Mesajlar: 137
Standart

ÜstünKişi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kötülüğün ölçütü nedir?

Ben kendi kötülük ölçütlerime göre sokak hayvanlarını besleyen birisine(<--basit örnek) engel olsam kötülüğü durdurmuş olur muyum?

Baskın "güç"ün dayattığı iyi/kötü ölçütlerine uymak ne kadar doğrudur?
Sokak hayvanlarını besleyen birisine engel olursan kötülük yapmış olursun. Hayvanların da hisleri var, dolayısıyla hayvanlar kendileri için de vardırlar. Bu gerçeğe ters davranmış olursun ve hayvanların iyi hissetmesine engel olmuş olursun.
Lefty bunu beğendi.


_______________________
Onlar bütün sözleri dinlerler ve en güzeline uyarlar.
NuriKara isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.01.2019, 14:10   #92
 Lefty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2012
Nereden:
Mesajlar: 4.806
Standart

ÜstünKişi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kötülüğün ölçütü nedir?

Ben kendi kötülük ölçütlerime göre sokak hayvanlarını besleyen birisine(<--basit örnek) engel olsam kötülüğü durdurmuş olur muyum?

Baskın "güç"ün dayattığı iyi/kötü ölçütlerine uymak ne kadar doğrudur?
NuriKara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sokak hayvanlarını besleyen birisine engel olursan kötülük yapmış olursun. Hayvanların da hisleri var, dolayısıyla hayvanlar kendileri için de vardırlar. Bu gerçeğe ters davranmış olursun ve hayvanların iyi hissetmesine engel olmuş olursun.
NuriKara'nın da özetlediği şekilde; bir canlıya kendini kötü hissettiren ya da acı veren her şey kötülüktür.

Senin kötülükten ne anladığının bir önemi yok @ÜstünKişi. Önemli olan senin ya da bir başkasının, iyi ya da kötü kabul ettiklerinin karşı tarafta yarattığı etkidir. Vicdan da önemli bir ayrım mekanizmasıdır.

Doğal yaşamı destekleyen insanlara engel olmaya çalışmanın mantığı yoktur. Yapan kişi kanunen suç işler çünkü sokak hayvanlarının uygun şekilde beslenmesi 5199 sayılı kanun ile desteklenmektedir.
Site içi ya da sokak olması önemli değil, kanun o hayvanların yaşadığı ortamı 'doğal ortam' kabul ediyor ve beslenmelerine onay veriyor. Bir işgüzar çıkıp da burada hayvan besleyemezsiniz dediği zaman ise, o şahısla tartışmak yerine hemen bulunduğunuz ilin orman su müdürlüğüne haber veriyorsunuz ve ekipler gelip, kanun hakkında o vatandaşı bilgilendiriyorlar, tekrar etmesi halinde ise ceza kesiyorlar.

Vatandaşımız bu konuları çok iyi bilmediği için birisi itiraz ettiği zaman ne yapacağını şaşırıyor, oysa sokak hayvanlarını beslemek yasal haktır, kimse itiraz edemez, eden suç işler. Besleme yapan kişilerin de çevreye zarar vermeyecek, insanları rahatsız etmeyecek ve etrafı çöplüğe çevirmeyecek şekilde hareket etmeleri gerekmektedir.




NOT: @ÜstünKişi
Bu arada senin gibi üstün bir kişinin imzasındaki hata da çok dikkat çekiyor, başkası olsa bu kadar önemli olmazdı fakat sen üstün kişi olduğun için böyle bir hata hem göze batıyor hem de seni hepimiz gibi sıradan birisi yapıyor, bilgine...

Her şeyin varlığı benim varlığıma bağldır, ben var olmazsam hiç bir şey var olmaz.
-Üstün Kişi-


_______________________
Yanlış yaşam, doğru yaşanamaz.
Theodor W. Adorno

Konu Lefty tarafından (25.01.2019 Saat 18:28 ) değiştirilmiştir.
Lefty isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.01.2019, 21:13   #93
 ÜstünKişi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2018
Nereden:
Mesajlar: 539
Standart

NuriKara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gerçekler kötülüğün iki ölçütünden birisidir. Herkes her şeyi bilseydi, ahlak göreceli olmazdı. Bilgisizliğimiz yüzünden ahlak göreceli olduğu yerler var. Gerçeklerin ve karşı tarafın olaylara nasıl baktığının bilgisizliği.

Tecavüz, adam öldürmek... kötü şeylerdir. Kötü olmalarının sebepleri sonuçlarıdır. Sonuçları ise: İnsan kendi vücudunun sahibidir, onun isteği olmadan onunla cinsel ilişkiye girilemez.

Diğer ölçüt ise hislerimizdir. Azıcık iyi hissetmek için, karşı taraf travmatik sonuçlara kadar uzanacak bir deneyime maruz bırakılamaz.

Gerçekler evrenseldir, hisler kültürden kültüre değişiklik gösterebilir. Gerçekleri ve bütün insanların hislerini bilseydik, bütün eylemler de evrensel olurdu. Bilmesek bile, gerçeklere ve bir insanın hislerine göre davranılması gerektiği evrenseldir.
NuriKara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sokak hayvanlarını besleyen birisine engel olursan kötülük yapmış olursun. Hayvanların da hisleri var, dolayısıyla hayvanlar kendileri için de vardırlar. Bu gerçeğe ters davranmış olursun ve hayvanların iyi hissetmesine engel olmuş olursun.
Gerçekler kötülüğün ölçütü değil ölçütün belirlenmesine yardımcı olan bir etkendir. Açıklamak gerekirse:
Tecavüzün toplum üzerinde bıraktığı olumsuz etki kanıtlanabilir bir gerçektir.
Bu gerçek üzerinde şekillenen ahlak kuralları (ölçütler) tecavüzü "kötü" olarak sınıflandırmıştır.
Buradaki asıl sorun ahlak ölçütlerinin tecavüz eden kişi üzerinde etkisi olmamasıdır. İşte bu nedenle iyi/kötü ölçütleri evrensel değil, kanıtlanabilir gerçekler evrenseldir.

Tecavüzün kötü olması bir çok insanın ortak görüşte olması sebebyile evrensele yakın bir ölçüt olsa da savaş, hayvan hakları vb. şeyler evrenselden çok uzak ölçütlere sahiptir. Hayvan hakları örneğini verme sebebim budur.

Farklı kültürler yeterince öğrenilise o kültürlere ait hisler ve iyi kötü ölçütleri anlaşılabilir. Ancak farklı kültürleri tanımak bu kültürlere ait ölçütlerin evrensel olacağı anlamına gelmez. Buna İslam kültüründeki kurban ibadeti örnek gösterilebilir.

Sayın @NuriKara 'dan İslam kültürünü tanıdığını varsayarak "ibadet amaçlı hayvan öldürme" nin hayvan hisleri ölçütünde ne denli evrensel doğru veya yanlış olduğunu anlatmasını isteyebiliriz.


_______________________
Her şeyin varlığı benim varlığıma bağlıdır, ben var olmazsam hiçbir şey var olmaz.
-Üstün Kişi-
ÜstünKişi isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 25.01.2019, 21:13   #94
 ÜstünKişi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2018
Nereden:
Mesajlar: 539
Standart

Lefty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
NuriKara'nın da özetlediği şekilde; bir canlıya kendini kötü hissettiren ya da acı veren her şey kötülüktür.

Senin kötülükten ne anladığının bir önemi yok @ÜstünKişi. Önemli olan senin ya da bir başkasının, iyi ya da kötü kabul ettiklerinin karşı tarafta yarattığı etkidir. Vicdan da önemli bir ayrım mekanizmasıdır.

Doğal yaşamı destekleyen insanlara engel olmaya çalışmanın mantığı yoktur. Yapan kişi kanunen suç işler çünkü sokak hayvanlarının uygun şekilde beslenmesi 5199 sayılı kanun ile desteklenmektedir.
Site içi ya da sokak olması önemli değil, kanun o hayvanların yaşadığı ortamı 'doğal ortam' kabul ediyor ve beslenmelerine onay veriyor. Bir işgüzar çıkıp da burada hayvan besleyemezsiniz dediği zaman ise, o şahısla tartışmak yerine hemen bulunduğunuz ilin orman su müdürlüğüne haber veriyorsunuz ve ekipler gelip, kanun hakkında o vatandaşı bilgilendiriyorlar, tekrar etmesi halinde ise ceza kesiyorlar.

Vatandaşımız bu konuları çok iyi bilmediği için birisi itiraz ettiği zaman ne yapacağını şaşırıyor, oysa sokak hayvanlarını beslemek yasal haktır, kimse itiraz edemez, eden suç işler. Besleme yapan kişilerin de çevreye zarar vermeyecek, insanları rahatsız etmeyecek ve etrafı çöplüğe çevirmeyecek şekilde hareket etmeleri gerekmektedir.




NOT: @ÜstünKişi
Bu arada senin gibi üstün bir kişinin imzasındaki hata da çok dikkat çekiyor, başkası olsa bu kadar önemli olmazdı fakat sen üstün kişi olduğun için böyle bir hata hem göze batıyor hem de seni hepimiz gibi sıradan birisi yapıyor, bilgine...

Her şeyin varlığı benim varlığıma bağldır, ben var olmazsam hiç bir şey var olmaz.
-Üstün Kişi-
Üstün Kişi; bir kişi veya tek bir kişilik değil, bir kişilik modelidir. Üstün kişi hayvani duygularından arınmış, her şeyin en doğrusunu düşünebilen, her şeyin en mantıklısını kavrayabilen insandır.

Üye ismimi ÜstünKişi yapmamın sebebi kendi üstün kişi olma yolunda olmamdır.

Eğer yazılarımda teknik veya içerik anlamında yanlış gördüğünüz bir şey olursa lütfen söylemekten çekinmeyin.
Lefty bunu beğendi.


_______________________
Her şeyin varlığı benim varlığıma bağlıdır, ben var olmazsam hiçbir şey var olmaz.
-Üstün Kişi-

Konu ÜstünKişi tarafından (25.01.2019 Saat 21:20 ) değiştirilmiştir.
ÜstünKişi isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.01.2019, 02:11   #95
 NuriKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2018
Nereden:
Mesajlar: 137
Standart

ÜstünKişi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gerçekler kötülüğün ölçütü değil ölçütün belirlenmesine yardımcı olan bir etkendir. Açıklamak gerekirse:
Tecavüzün toplum üzerinde bıraktığı olumsuz etki kanıtlanabilir bir gerçektir.
Bu gerçek üzerinde şekillenen ahlak kuralları (ölçütler) tecavüzü "kötü" olarak sınıflandırmıştır.
Buradaki asıl sorun ahlak ölçütlerinin tecavüz eden kişi üzerinde etkisi olmamasıdır. İşte bu nedenle iyi/kötü ölçütleri evrensel değil, kanıtlanabilir gerçekler evrenseldir.

Tecavüzün kötü olması bir çok insanın ortak görüşte olması sebebyile evrensele yakın bir ölçüt olsa da savaş, hayvan hakları vb. şeyler evrenselden çok uzak ölçütlere sahiptir. Hayvan hakları örneğini verme sebebim budur.

Farklı kültürler yeterince öğrenilise o kültürlere ait hisler ve iyi kötü ölçütleri anlaşılabilir. Ancak farklı kültürleri tanımak bu kültürlere ait ölçütlerin evrensel olacağı anlamına gelmez. Buna İslam kültüründeki kurban ibadeti örnek gösterilebilir.

Sayın @NuriKara 'dan İslam kültürünü tanıdığını varsayarak "ibadet amaçlı hayvan öldürme" nin hayvan hisleri ölçütünde ne denli evrensel doğru veya yanlış olduğunu anlatmasını isteyebiliriz.
"Buradaki asıl sorun ahlak ölçütlerinin tecavüz eden kişi üzerinde etkisi olmamasıdır." Etkisi yok ama bilmediği için değil, görmezden geldiği için etkisi yok. Görmezden gelen birisinin kötü olduğu evrenseldir.

"Tecavüzün kötü olması bir çok insanın ortak görüşte olması sebebyile evrensele yakın bir ölçüt olsa da" Bütün insanların bir şeyi onaylaması o şeyi evrensel yapmaz, evrensellik kişilerden bağımsızdır. Evrim bilinmediği zaman da evrim evrenseldi.

"...anlatmasını isteyebiliriz." Maalesef anlatacak bilgim yok. Ama kurban kavramına nasıl baktığımı söyleyeyim: Ben hayvanları tam olabilmek için öldürdüğüm zaman, onları kurban etmiş oluyorum. Tam olabilmek uğruna bir canlıyı feda ediyorum.


_______________________
Onlar bütün sözleri dinlerler ve en güzeline uyarlar.
NuriKara isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.01.2019, 04:28   #96
 ÜstünKişi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2018
Nereden:
Mesajlar: 539
Standart

NuriKara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Buradaki asıl sorun ahlak ölçütlerinin tecavüz eden kişi üzerinde etkisi olmamasıdır." Etkisi yok ama bilmediği için değil, görmezden geldiği için etkisi yok. Görmezden gelen birisinin kötü olduğu evrenseldir.

"Tecavüzün kötü olması bir çok insanın ortak görüşte olması sebebyile evrensele yakın bir ölçüt olsa da" Bütün insanların bir şeyi onaylaması o şeyi evrensel yapmaz, evrensellik kişilerden bağımsızdır. Evrim bilinmediği zaman da evrim evrenseldi.

"...anlatmasını isteyebiliriz." Maalesef anlatacak bilgim yok. Ama kurban kavramına nasıl baktığımı söyleyeyim: Ben hayvanları tam olabilmek için öldürdüğüm zaman, onları kurban etmiş oluyorum. Tam olabilmek uğruna bir canlıyı feda ediyorum.
Görmezden gelmesi zaten tecavüzcünün kendi çevresindeki ahlaki ölçütü önemsemediği anlamına gelir. Bu ahlaki değerlerin göreceli olduğu anlamına gelmez mi? Yaptığı işten pişman olmayan bir tecavüzcü kendisi için doğru bir şey yaptığını düşünür, tecavüz edilen kişi zarar gördüğü için tecavüzü kötü bir şey olarak kabul eder, tecavüz olayının yaşandığı toplum zarar görene empati yaparak tecavüzün kötü bir şey olduğuna karar verir. Tarafların ölçütlerinin 2/3 oranında tecavüz etme olayını kötü olarak nitelendirmesi evrensel sayılamaz çünkü hala tecavüz etmeyi yanlış bir şey olarak görmeyen 1/3'lük kısım vardır.

Burada bahsettiğim şey gerçeklerin evrenselliği değil düşüncelerin evrenselliğidir. Evrim insan bilincinden bağımsız gelişmiştir ve ahlaki değerlerden, hislerden, fikirlerden etkilenmemiştir. Ancak burada bahsettiğim tecavüz; ahlaki ölçütleri olan, kendi doğruları ve yanlışları olan bir toplumun içindeki tecavüz düşüncesidir. Yani evrim gibi düşüncelerden bağımsız bir şeylerle tecavüz etmeyi hak görmek gibi, hayvan haklarını savunmak gibi doğrudan düşüncelere bağlı şeyler evrensellik bakımından karşılaştırılamaz. düşünsel şeylerin evrensel olabilmesi için düşünebilen her insanın aynı fikiri benimsemesi gerekir.

Hisleri olan bir hayvanı kendi çıkarın için öldürmek ne kadar doğrudur? Senin için tamamen doğru, hayvan için yanlış, benim için tarı yarıya doğru, radikal hayvan hakları savunucusu için de yanlış. Nerede hayvanların hislerinin evrenselliği?


_______________________
Her şeyin varlığı benim varlığıma bağlıdır, ben var olmazsam hiçbir şey var olmaz.
-Üstün Kişi-
ÜstünKişi isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.01.2019, 10:59   #97
 M3CSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Aug 2016
Nereden:
Mesajlar: 205
Standart

İnsan hayvandan üstündür onu bir kere onu biliyoruz zaten. yani bir insan mı bir hayvan mı feda edilecek desek cevap belli.
Şimdi bir hayvan feda edilecek karşılığında 30 kişi karnını doyuracak, mutlu olucak,her zaman yiyemediği yemeği yiyicek,sosyalleşicek,yakınlaşıcak, paylaşım artıcak vs. Hangisi mantıklı? Bunu yaradan bilmiyormu?


M3CSL isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.01.2019, 12:45   #98
 NuriKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2018
Nereden:
Mesajlar: 137
Standart

ÜstünKişi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Görmezden gelmesi zaten tecavüzcünün kendi çevresindeki ahlaki ölçütü önemsemediği anlamına gelir. Bu ahlaki değerlerin göreceli olduğu anlamına gelmez mi? Yaptığı işten pişman olmayan bir tecavüzcü kendisi için doğru bir şey yaptığını düşünür, tecavüz edilen kişi zarar gördüğü için tecavüzü kötü bir şey olarak kabul eder, tecavüz olayının yaşandığı toplum zarar görene empati yaparak tecavüzün kötü bir şey olduğuna karar verir. Tarafların ölçütlerinin 2/3 oranında tecavüz etme olayını kötü olarak nitelendirmesi evrensel sayılamaz çünkü hala tecavüz etmeyi yanlış bir şey olarak görmeyen 1/3'lük kısım vardır.

Burada bahsettiğim şey gerçeklerin evrenselliği değil düşüncelerin evrenselliğidir. Evrim insan bilincinden bağımsız gelişmiştir ve ahlaki değerlerden, hislerden, fikirlerden etkilenmemiştir. Ancak burada bahsettiğim tecavüz; ahlaki ölçütleri olan, kendi doğruları ve yanlışları olan bir toplumun içindeki tecavüz düşüncesidir. Yani evrim gibi düşüncelerden bağımsız bir şeylerle tecavüz etmeyi hak görmek gibi, hayvan haklarını savunmak gibi doğrudan düşüncelere bağlı şeyler evrensellik bakımından karşılaştırılamaz. düşünsel şeylerin evrensel olabilmesi için düşünebilen her insanın aynı fikiri benimsemesi gerekir.

Hisleri olan bir hayvanı kendi çıkarın için öldürmek ne kadar doğrudur? Senin için tamamen doğru, hayvan için yanlış, benim için tarı yarıya doğru, radikal hayvan hakları savunucusu için de yanlış. Nerede hayvanların hislerinin evrenselliği?
"Görmezden gelmesi zaten tecavüzcünün kendi çevresindeki ahlaki ölçütü önemsemediği anlamına gelir. Bu ahlaki değerlerin göreceli olduğu anlamına gelmez mi?" Kendi çevresinden ziyade karşı tarafa zarar vermeyi önemsememesi ve "insan kendi vücudunun sahibidir" bu hakkı çiğnemesi sorun. Çevresinin tecavüzü doğru bulması, tecavüzü haklı çıkarmaz. Ancak tecavüz etmesi karşı tarafa zarar vermeyecekse ve bir toplum insanı, kendi vücudunun sahibi olarak görmüyorsa, durum farklı olabilir. Böyle bir toplum olabilir mi?

Bir insan karşı tarafa verdiği zararın farkında olmasına rağmen tecavüz edebiliyorsa, burada nasıl görecelik olabilir?

Evrensel kavramına farklı yaklaşıyoruz. Bence insanın kabulüne dayalı olan bir şey evrensel olamaz. Evrim gibi bir gerçeğin evrensel olabileceği konusunda aynı fikirdeyiz ama ben hislerin doğruluğununda evrensel olduğunu düşünüyorum. İki insan da aynı seviyede iyiyse, aynı bilgi seviyesine sahip oldukları zaman aynı davranışların doğru olduğuna ulaşırlar.

Kadınların erkeklere zeka yönünden eşit olduklarını söylemiştim. Kadın erkekten daha az zeki ve erkeğe göre daha hislidir. Zeki olmak hisli olmaya, hisli olmak zeki olmaya üstün değildir. Bana "erkek mi kadın mı olmak istersin?" diye sorsalar, "fark etmez" derim. Kadın erkeğe, erkek kadına eşittir.


_______________________
Onlar bütün sözleri dinlerler ve en güzeline uyarlar.
NuriKara isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.01.2019, 20:35   #99
 Lefty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2012
Nereden:
Mesajlar: 4.806
Standart

ÜstünKişi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Burada bahsettiğim şey gerçeklerin evrenselliği değil düşüncelerin evrenselliğidir. Evrim insan bilincinden bağımsız gelişmiştir ve ahlaki değerlerden, hislerden, fikirlerden etkilenmemiştir. Ancak burada bahsettiğim tecavüz; ahlaki ölçütleri olan, kendi doğruları ve yanlışları olan bir toplumun içindeki tecavüz düşüncesidir. Yani evrim gibi düşüncelerden bağımsız bir şeylerle tecavüz etmeyi hak görmek gibi, hayvan haklarını savunmak gibi doğrudan düşüncelere bağlı şeyler evrensellik bakımından karşılaştırılamaz. düşünsel şeylerin evrensel olabilmesi için düşünebilen her insanın aynı fikiri benimsemesi gerekir.
NuriKara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bir insan karşı tarafa verdiği zararın farkında olmasına rağmen tecavüz edebiliyorsa, burada nasıl görecelik olabilir?

Evrensel kavramına farklı yaklaşıyoruz. Bence insanın kabulüne dayalı olan bir şey evrensel olamaz. Evrim gibi bir gerçeğin evrensel olabileceği konusunda aynı fikirdeyiz ama ben hislerin doğruluğununda evrensel olduğunu düşünüyorum. İki insan da aynı seviyede iyiyse, aynı bilgi seviyesine sahip oldukları zaman aynı davranışların doğru olduğuna ulaşırlar.
@ÜstünKişi'nin söylemek istediğini anladım aslında. Aşağıdaki kitapta bahsi geçen araştırmalardan söz ediyor ve tecavüz konusuna kesin bir çözüm bulabilmek için öncelikle biyolojik kökenlerinin araştırılması gerektiğine vurgu yapıyor.

Bu konu ile ilgili olarak Sosyolog Yrd. Doç. Dr. Alper Bilgili'nin açıklamalarını da dikkate değer buluyorum. Tabii ki hiçbir toplumda tecavüz kabul göremez, çözüm içinse konunun uzmanlarının detaylı araştırma yapması gerekmektedir. Caydırıcı cezalara ilave olarak bu suç işlenmeden, ne tip önlemler alınabileceği konusunda bilim çevrelerine çok fazla iş düşüyor.

Evrim dünyada yaşamı var etmek için kurulmuş bir sitemdir fakat böyle olması, insanlığın bu sisteme köle olduğu ve çaresiz kaldığı anlamına gelmez.


Kitap
Biyolog Randy Thornhill ve Craig T. Palmer
Tecavüzün Doğal Bir Tarihi: Cinsel Zorlamanın Biyolojik Temelleri / A Natural History of Rape: Biological Bases of Sexual Coercion




_______________________
Yanlış yaşam, doğru yaşanamaz.
Theodor W. Adorno

Konu Lefty tarafından (27.01.2019 Saat 09:02 ) değiştirilmiştir.
Lefty isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
fikirlerimi, kendi, paylasiyorum


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:02.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Webcrawler by Felsefe.Net
Felsefe.Net Her Hakkı Saklıdır

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi info Adresine yollayabilir veya Buradaki Formu Doldurarak bize iletebilirsiniz