Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu

Go Back   Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu > Bilgi ve Tartışma > Haberler

User Tag List

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 19.03.10, 16:55   #1
Phi
Düşünür
 Phi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: May 2008
Nereden:
Mesajlar: 1.796
Standart "Görünmezlik" Mümkün

Almanya'da çalışmalar sonucunda, cismin yaydığı ışını kontrol altına alarak görünmez kıldığı yönünde önemli adım atıldı.
Almanya'da yapılan çalışmalar sonucunda, cismin yaydığı ışını kontrol atına alarak görünmez hale getirilmesi yönünde önemli bir adım atıldı.

Science dergisinde yayımlanan araştırmayı yürüten ekibin başında bulunan, Karlsruhe Teknoloji Enstitüsünden Tolga Ergin, dönüşüm optiği kullanılarak görünmezliği sağladıklarını belirtti. Bu teknolojiyle, ışığın yayılımı yönlendirilebiliyor, kontrol altında tutulabiliyor.

Ergin ve meslektaşları, fotonik kristaller kullanarak bir görünmezlik perdesi elde etti. Bu perdeyle, altın bir yüzey üzerindeki küçük bir yumruyu görünmez hale getirmeyi başardılar. Bu perde, özel merceklerden oluşuyor. Perde ile, yumrudan çıkan ve görünürlüğünü sağlayan ışık demetleri yönlendirilerek cisim gizleniyor. Bu işlem, bir cismi halıyla örtüp gözden uzak hale getirmeye ve sonra halıyı da görünmez yapmaya benziyor. Buradaki mercek sistemi ile oluşturulan perde, cismi örten ancak görünmeyen halı gibi davranıyor.

Ergin Reuters'a telefonla yaptığı açıklamada, "Elde ettiğimiz sonuçlar oldukça heyecan verici, çünkü insanoğlu her zaman görünmezlik istemiş veya görünmezlik pelerinine sahip olmayı düşlemiştir. Bizim çalışmamız, bunun mümkün olabileceğine dair ilk ipucunu sağladı. Bu tekniğin işe yaradığını gösterdi" dedi.

Ergin, bir insan veya bir arabanın, uyguladıkları bu teknikle görünmez hale getirilmesi için uzun yıllar daha çalışılması gerektiğini de belirtti.

Dönüşüm optiği alanında geçmişte çeşitli teknikler önerildiğini, bunlar arasında, ışın demeti yoğunlaştırıcı, ışın demeti yönlendirici gibi tekniklerin yer aldığını, ayrıca her yönden gelen ışınları bir noktada toplayacak antenler ve daha nice teknikler önerildiğini belirten Ergin, "Geleceğin neler getireceğini henüz bilmiyoruz. Ama bu alanda olasılıklar ve imkanlar oldukça geniş" diye konuştu.

Ajanslar


Phi isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 19.03.10, 17:47   #2
Düşünür
 telrunya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nov 2009
Nereden:
Mesajlar: 598
Standart

İlginç ve etkileyici. Umalım ki kötü zihinlere hizmet etmesin.


telrunya isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 19.03.10, 19:37   #3
Yeni Üye
 baloooncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nereden:
Mesajlar: 3
Standart

şimdiden borçlanmaya başlamalı hep beraber çekinmeden


baloooncu isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 23.03.10, 02:58   #4
Felsefe Aşığı
 birebir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Nereden:
Mesajlar: 116
Standart

Görünmez olmak,sanırım herkesin istediği bu,icat hele bir yayılsın sakız parasına düşsün konuşacak tek adam bulunmaz sanırım,herkes şeytanlıkta..


birebir isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 15.09.10, 17:57   #5
Gönüllü Felsefeci
 objektif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2010
Nereden:
Mesajlar: 44
Standart

Süper bir şey. Ve imkansız gibi görünen bir şey ama olmuş şuraya baksana.

Boşuna dememişler "hiç bir şey imkansız değildir."


objektif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 16.09.10, 01:54   #6
Gönüllü Felsefeci
 tribalistic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2010
Nereden:
Mesajlar: 93
Standart

Artık dokunmak istiyorum..............lütfen tanrım varsan duy beni...............


tribalistic isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 16.09.10, 03:25   #7
Felsefe Aşığı
 rainbow64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Nereden:
Mesajlar: 356
Standart

Ben ileride bunun tam alamıyla yapılabileceğini düşünüyorum. Çünkü olasılığı çok yüksek. Zaten açıklamada verildiği gibi madem maddenin yaydığı ışık onun görünür olmasını sağlıyor o zaman biz de onun yaydığı ışığı belli açılar çerçevesinde başka yönlere çevirirsek ve bu kısmen bir görünmezlik demekse o zaman görünmez olmak da mümkün kılınıyor.


rainbow64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 16.09.10, 22:39   #8
Felsefe Aşığı
 mazruf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2010
Nereden:
Mesajlar: 132
Standart

zaten mümkün.
her şeye herkese vatana millete sakaryaya kocatepeye,
hırsızlara namussuzlara hortumculara bölücülere bilumum öcülere
aman boşver bana ne ne halt ederlerse etsinler dediysen,
görünmez oldun gitti.


mazruf isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 19.09.10, 02:56   #9
Felsefe Aşığı
 rainbow64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2010
Nereden:
Mesajlar: 356
Standart

bu konuya çok değişik açıdan bir yaklaşım .


rainbow64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 19.09.10, 22:03   #10
Düşünür
 fides - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden:
Mesajlar: 1.855
Standart

Küçükken(çocukken), "Görünmez olsaydın ne yaparsın?" sorusuna : "Bakkaldan bir sürü çikolata ve pasta yerdim."derdim. Sonra genç olduk : "Sınav sorularına bakardım" derdim.
Şimdi sorsalar ne derdim acaba?Gelmiyor aklıma şu an...


Siz, görünmez olsanız ne yapardınız?


fides isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesajlar
başbakan nedir ? 5N1K B Harfinden Nedir? Başlıkları 4 01.06.15 01:18
bakımsızlık nedir ? 5N1K B Harfinden Nedir? Başlıkları 0 26.12.11 01:57
anımsamak nedir ? 5N1K A Harfinden Nedir? Başlıkları 0 16.12.11 23:50
adam içine karışmak nedir ? 5N1K A Harfinden Nedir? Başlıkları 0 16.12.11 09:00
Theodore Zeldin / İnsanlığın Mahrem tarihi Epilogue Kitaplardan Alıntılar 0 02.09.11 19:31

Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:41.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.8