Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu

Go Back   Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu > Bilgi ve Tartışma > Haberler

User Tag List

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 19.09.10, 23:52   #11
Felsefe Aşığı
 mazruf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2010
Nereden:
Mesajlar: 132
Standart essahtan yapardım bak inaınınız lütfen

İlk iş;
Billy Gates'in yatak odasına kurulur,
bacak bacak üstüne atar, zabaha kadar
büyük bir keyifle;
"Biiliii, bak sen bunu biliii?
yarın paraları afrikada dağıtmazsaan..
başına neleer geliii !!!!

der, iplemezse, ertesi geceden itibaren
bunu heer gece pataküte dövmeye başlardım..

Katar şeyhine (aynı yöntemle) ;
"Ya El Thanii, senin müslümanlık haniii?
vallahül aziim bundan kelli cipi bırakacaksın
katıra bineceksin..

Obama.. cevizoy naa mayaa dagel dim o daa naa..

Putin'in.. potinlerini saklardım, yalınayak gezerdi..

vb. vb. yani Cüneyt Arkın'ın görünmezi olmuşum.
Dünyayı kurtarmaz mıyım? Kurtarırım tabi.

Ve her lider beyi adam ettikçe, kutlardım bunu.
Defileleri pek severim. Gider defile izlerdim.
En ön sıradan. Dinlenmek içün.

Sevindim. Gördüm ki kendim için bir şey istememişim.
Yoksa naamerdolurmuşum.

Sitemizde en sevinçli anlarımı yaşamama sebep olduğu için
sayın fidese de teşekkür etmeden sevincimin sönmesine
izin vermedim.


mazruf isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 28.09.10, 15:37   #12
Yeni Üye
 criminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2009
Nereden:
Mesajlar: 17
Standart

ben görünmez olsaydım(ki böyle bir şeye hiç inanç bağlamıyorum) sevdiğim insanları korumak için hep onlarla birlikte olurdum...ya da ...hayatımızı biçimlendirmek için çaba sarfederdim( maddi veya manevi olarak)


criminal isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 01.10.10, 14:09   #13
monaliza
Guest
 monaliza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Nereden:
Mesajlar: n/a
Standart

Görünmezlik mümkün oldu bile))))))))
Sanal alemde kim olduğunu bilmediğimiz, görmeden (tanımadan- tanıyıp sevdiğimiz) dostlarımız, arkadaşlarımız var.
Teknoloji dilerim (Türkiye'de) görünmezliği keşfederde; ülkemiz üzerinde oynanan oyunların plan ve projelerini çaktırmadan aşırabilir, ona göre savunma planları yapabiliriz.)))))))))))


 
Alıntı ile Cevapla
Alt 11.10.10, 00:42   #14
Felsefe Aşığı
 mazruf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2010
Nereden:
Mesajlar: 132
Standart

Adam evlenmiş, düğünden sonra eve gelince
bii bakmış kii.. hanım hiiç güzel değil..
O zamanlar evlendin miydi evlendin bittii..
Avukat bile yok.. Kadı'ya gitsen, sopa bile yersin,
beğenmedim bu hatunu deyince..
Neyse, ertesi sabah kadın demiş ki;
"Bey, dosttan akrabadan - o zamanlar dost, akraba varmış-
kimlere görüneyim kimlere görünmeyeyim?.. demiş..
O zamanlar kadın kocaya mahsusen hassaten tahsiis edilmiş hassas naadiide bir varlık.
Haziine.. mücevherat.. ziyynet.. emaanett..
Öyle gelişigüzel giyinip sokaklara çıkıp.. tövbeestağfirullaah..
Haa bir de o zamanlar, filört, fiyort, resif, mercan kayalığı,
çıkmak, takılmak, kavalye, klavye, bi çay içelim antin-kuntini yok..
Anangiller kızı buldu gördü beğendi aldı getirdi bitti..
Sana çocuk yapmak bir de geçinmek düşer..
Sonra o zamanlar............


mazruf isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 02.07.18, 22:42   #15
Özel Üye
 Lefty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2012
Nereden:
Mesajlar: 4.036
Standart

Bilim İnsanları, Her Açıdan Görünmezlik Sağlamanın Yolunu Keşfettiler

Günümüzde farklı açılardan bakıldığında cisimleri görünmez kılan teknolojiler var olsalar da, Harry Potter’daki o meşhur pelerin için hala çok uzun bir yol var. Araştırmacılar ise her açıdan görünmez kılan malzemeler üretmek için bir formül keşfettiklerini açıkladılar.

Montreal Ulusal Araştırma Enstitüsü'nden (INRS) araştırmacılar, görünmezlik çalışmaları kapsamında yeni bir yaklaşım sundukları araştırmalarının sonuçlarını paylaştılar. Spektral görünmezlik pelerini olarak adlandırılan teknoloji, içine giren bir nesne ile etkileşim kurduğu anda ışık dalgalarının boylarını ve renklerini değiştirerek onu görünmez kılıyor. Bu açıdan bakıldığında, masallardaki büyüler kadar gerçekçi bir teknolojinin mümkün olduğu belirtiliyor.

Pelerinin çalışma mantığını anlatmadan önce biraz ışığı anlatalım. Elektromanyetik spektrum denilen bir kavram vardır. Bu kavram, bir enerji türü olan elektromanyetik radyasyonun bütün frekanslarını tanımlamak için kullanılır. X ışınları, gama ışınları ve radyo ışınlarının hepsi bu spektrumda yer alır.



Gözlerimiz elektromanyetik spektrumdaki çok küçük bir kısmı görebilir. Bu kısım, doğada gördüğümüz her şeyin rengini belirleyen dalga boylarının olduğu kısımdır. Bizim için görünür ışığın kaynağı değişince içerilen frekanslar da değişir. Örneğin bir ışık kaynağı olarak Güneş, birden fazla frekans içerir. Plazmaya yansıtılan beyaz ışıktan elde edilen renkli ışıkları ya da gökkuşağını düşünün. Bu kaynaklara geniş bant kaynaklar adı verilir.

Bir nesneyi mavi olarak görüyorsak, bunun nedeni o nesnenin mavi haricindeki bütün dalga boylarını emmesi ve maviyi yansıtmasıdır. İşte INRS araştırmacılarının geliştirdikleri teknoloji de tam bu noktada karşımıza çıkıyor. Yöntem az evvel mavi örneğinde bahsi geçen etkileşimden yararlanıyor.

Bir nesnenin insan gözü tarafından görülmemesi için bilim insanları, nesneye mavi renkli geniş bant spektrumundan, yeşil frekansları geçici olarak kaydırabilecekleri özel olarak tasarlanmış bir filtre kullanırlar. Sonrasında bu frekansları, nesnenin arkasında bulunan yeşili yansıtmak için bir başka filtre devreye girer. Sonuç olarak insan gözü dalga boylarının değişimiyle kamufle olan nesneyi göremez.

Şu an için cisimlerin görünmez olmaları için gereken şey, insanların ilk filtreyi kullanarak nesneye bakmaları gerekiyor. Bilim insanları, bu yöntemin geliştirilerek teorik olarak her yönden görünmezliğin anahtarı olabileceğini söylüyorlar. Şimdilik bu teknoloji telekom şirketleri tarafından ağ güvenliği için kullanılabilir.

Her Açıdan Görünmezlik Sağlamanın Yolu Keşfedildi


_______________________
Yanlış yaşam, doğru yaşanamaz.
Theodor W. Adorno
Lefty isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 04.07.18, 19:39   #16
Özel Üye
 Lefty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2012
Nereden:
Mesajlar: 4.036
Standart

Görünmezlik bize ne tür bir avantaj sağlayabilir ki? Her zamanki gibi kötü niyetlilerin işine yarayacaktır. Görünmezlik etiği diye bir sistem kurmaları gerekir fakat bu kurallara uyulacağını hiç sanmıyorum.

Görünmez olduğumuz zaman yolda yürürken birileri bizi görmese bile, bedenen orada olacağımız için, yoldan çıkan bir araba üzerimizden de geçebilir ve böylece görünür bir ölüye dönüşebiliriz.

Astral Seyahat daha güvenli, hiç değilse beden evde bırakılıyor ve havadan ilerliyorsunuz. Bu yolculuğun dezavantajları ise; birini görmeye gittiğinizi varsayalım, o kişiye varlığınızı hissettirmek için ne yapacaksınız? Beden olmadığı için en fazla Ghost filmindeki gibi vazoyu falan kırabilirsiniz ki, bu da çok yoğun konsantrasyon gerektiren bir işlem ve doğru yapamadığınız takdirde, farkında olmadan aniden bedene geri dönebilirsiniz. Vazoyu kırsanız ne olacak? Karşı taraf yine siz olduğunuzu anlamadığı için inançlı birisi ise dua okumaya başlayacak, inançsız ise bilimsel veriler ışığında vazonun malzemesinden kaynaklı bir kırılma gerçekleştiğini düşünecek ve asla birisinin geldiğini fark etmeyecektir.

Görünmezlik keşfi yine kötü niyetlilere yarayacağı için ürkütücü buluyorum.


_______________________
Yanlış yaşam, doğru yaşanamaz.
Theodor W. Adorno

Konu Lefty tarafından (04.07.18 Saat 19:43 ) değiştirilmiştir.
Lefty isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesajlar
başbakan nedir ? 5N1K B Harfinden Nedir? Başlıkları 4 01.06.15 01:18
bakımsızlık nedir ? 5N1K B Harfinden Nedir? Başlıkları 0 26.12.11 01:57
anımsamak nedir ? 5N1K A Harfinden Nedir? Başlıkları 0 16.12.11 23:50
adam içine karışmak nedir ? 5N1K A Harfinden Nedir? Başlıkları 0 16.12.11 09:00
Theodore Zeldin / İnsanlığın Mahrem tarihi Epilogue Kitaplardan Alıntılar 0 02.09.11 19:31

Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:41.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.8