Sayfa 1/5 123 ... SonSon
46 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: yokluk yok mu ?

  1. #1
    evadne_Ss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27 Mayıs 2010
    Yer
    düşüncelerin hapsolduğu ama firar ettiği yerden
    Yaş
    27
    Mesajlar
    43

    Post yokluk yok mu ?

    yokluk var mı yok mu? yoksa yokluktan nasıl söz ediyoruz _???:confused:
    Özgürlük kitabının
    sayfaları arasına
    cellatların kurduğu
    darağacındaki ip
    yarım kalan
    sayfayı gösteriyor
    okumaya devam edecek
    nice insana
    Evlilik fotoğraflarının yırtılarak
    kırılan çerçevelerin
    sokağa atılan
    tahtalarıyla çakılıyor
    çocuk tabutları
    Hiçbir genç kız
    taşımıyor kolyesinde
    sevgilisinin fotoğrafını
    ama ölüm
    sayfaları oyulmuş
    bir aşk romanının
    içine gizliyor
    tabancasını...


  2. #2
    obsesif-ruh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05 Haziran 2010
    Yaş
    18
    Mesajlar
    7

    Standart

    sonuçta yokluk bir kavramın-varlığın yada olgunun olmadığı durumdur. bu durumdan bahsedemememz için de hiç bi neden yok, tabi yokluktan bahsedebiliyo olmamız yokluk kavramının da aslında yok olmadığını göstermez. yani yokluk kavramı da aslında hiç olmamış olabilir, orası işin ayrı kısmı.
    --- Ve tanrı insanoğlunu yaratarak dünyayı kirletti ---

  3. #3
    Süreyya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16 Nisan 2010
    Mesajlar
    463

    Standart

    @ obsesif-ruh;

    olmamış olabilir, orası işin ayrı kısmı.


    aynen katılıyorum orası hangi işse o kızma ..olmamış ama olabilir . olmamış olmaz yani illa olgunlaşmasını bekleyip görmek lazım :rolleyes: var yok var yok bir varmış bir yokmuş akıl bu, arada kendini kaybetse de uçsa da, arada gördüğünü kaydeder merak etmeyin :confused:

  4. #4
    Laetna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30 Temmuz 2008
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    372

    Standart

    Eğer görebiliyor veya var olduğunu şeklen hayal edebiliyorsan vardır, aksi taktirde bir sonuç çıkıyorsa "yok" budur.
    İnsan yenilince tükenmez,pes edince tükenir.

  5. #5
    tribalistic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11 Nisan 2010
    Yaş
    30
    Mesajlar
    93

    Standart

    Yok luk; ''var'' ın olmama durumuysa ,kavramlar illaki değilini doğuracağından ''yokluk'' vardır.

    Yok luk; ''var'' ın o l a m a m a durumuysa o zaman ''salt/mutlak yokluk'' vardır.

    Yok luk; burada bulunmamayı işaret ediyorsa ''hiçlik'' olur.

    Yok luk; burada b u l u n a m a m a y ı işaret ediyorsa ''salt/mutlak hiçlik'' olur.

    Aslında tüm bu sorunsal ilk olarak (İLK AN DA) neyin bulunduğuyla alakalıdır.VAR mı öncedir ya da ZAMAN mı?
    Mükemmel aşk , insanın kendisini mutsuz edecek kişiyi sevmesidir. S.Kierkegaard

  6. #6
    enkaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13 Ekim 2009
    Yaş
    29
    Mesajlar
    449

    Standart

    yok, başlangıcı olmayan, beki o başlangıca ihtiyaç duymuyordur
    yok, başlamış ve bitmiş, başka zamanda
    yok, henüz başlamamış, bir gün başlar
    yok, burada olmayan, başka yerde

  7. #7
    rainbow64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06 Şubat 2010
    Mesajlar
    349

    Standart

    yok yok yok yok yok yok yok yok yok yok yok yok yazsam ne değişir önemli olan şu an dır . VAROL..
    Bilginin peşinden hiç durmadan koşmak ümidiyle.

  8. #8
    Süreyya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16 Nisan 2010
    Mesajlar
    463

    Standart

    Hiç!! bilmememizden kaynaklı yargıdır.
    Ben öznesinin, varlığını bilmediği tanımadığı görmediği birçok özne nasıl ki varsa ve benim onu inkarım hiç yoktan bir sebepse!,

    belirsin-belirmesin herhangi bir varoluş, nesnel görüş alanımız/algımızda (rast gelmez keşfedilmez, kimbilir hangi nedenler tohumunu ekmiştir olgunlaşıyordur vb.) değilse.. bu; İnsanın yargısından, O'nu yok yere hiç!! etmesinden başka bir şey değildir.

    bir bütün; ham oluş halinden onu zamanla beraber işleyecek bilince erince Özdeğerlenir,birbirini tamamlayan şeylerin enerjisi ile öz-varlık bulur,birlikten dirlik olur.bilinçte bu özü -kendini-bilerek, varlığını; -herbir şeyi kendinden mayalayarak/aktararak- sürdürür ve herşeyin bilgisi de onun dahilindedir/gelişir.

    hal n : ) böyle düşünüyorum
    Konu Phi tarafından (21 Haziran 2010 Saat 17:24 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Doutrus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15 Ağustos 2010
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    23
    Mesajlar
    27

    Standart

    Varlık olgusunun tersinden kaynaklı değil de varlığın kökeninin yokluk olduğunu düşünüyorum.Dolayısıyla vardır.

  10. #10
    ayşenur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25 Ağustos 2010
    Yer
    ankara
    Yaş
    19
    Mesajlar
    243

    Standart

    evadne_Ss
    sunay akın ın bu harika şiirini paylaştığın için teşekkürler
    kalp penceresinden günışığı sızdıkça
    şiiri tutuklayamaz hiçbir gardiyan

    murat menteş

Sayfa 1/5 123 ... SonSon

Members who have read this thread : 1

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0