Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu

Go Back   Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu > Bilgi ve Tartışma > Felsefe.NET Felsefe Kulübü

User Tag List

Like Tree3Likes

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 14.02.17, 18:34   #11
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.178
Standart

ona bakarsak belki böyle bir tartışmaya da ihtiyacımız olmayabilir...

varoluşum var ve içindeki ögelere ne adı takılmayan ve ne adı takıldığı belli olmayan varoluşumda bilişim ve bilmem var o halde ,
maddeyi biliyorum evet doğrudur

--

ben vazgeçtim sanırım
felsefe nin dinamiklerle ve dil dinamikleriyle, anlam dinamikleriyle türetebileceği sınırlı
ve konu başka alanlara başka metodolojilere ya da -sözde- başka ilgi alanlarına çekiliyor ya da kayıyor olacak

sonuç olarak şunu kabul ediyoruz. bilinç kavramını başka okumalardan temellerden aldık ya da dilden evriltiyoruz

sonuç olarak dil yargıları ve vargılarla ne türetebilirdik ki

sonuç olarak, evren içindeki zeki bir gözlemcinin varlığı ve kişisel deneyim süzgeci,
duyuları, algıları ve hislerinin bütünü örtüsünden yola çıkarak sonuçlar üretiyoruz

ürettiğimiz vargıları nasıl destekleyeceğiz-ispat köklü bir kavram. Başkası için bir önerme değil

Buradan muhtemelen tüm evrenin (ya da varlıkın) bilinçliliğine, anlamlılığına ve en azından kendi içinde deviniminin tutarlılığına vb. varacağız/ereceğiz vs.

bunlar bizim zaten kabul ettiğimiz şeyler bir yandan ama diğer taraftan bunları tartışmak bilmiyorum...


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7

Konu sanalmanik tarafından (16.02.17 Saat 09:30 ) değiştirilmiştir.
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 14.02.17, 18:57   #12
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.178
Standart

bunları yaparken, fiziksel evrenin ya da varlığın olgulaştırılması paradigmasında, madde dediğimiz nedir?

varlığı maddeleştirirken ya da olgulaştırırken (ya da etmenleştirirken) neyden yola çıkacağız. Fiziksel evrenin verdiği görüntü, dış dünya/gerçek ve olgular üzerinden yola çıkarak madde olarak somutlaşandan sözediyoruz ve bundan sözederken ve başka etmelerden/olgulardan ve madde olmayanlardan (madde olmayanlar olarak ve madde cinsinden sınıflanmayanlar olarak) sözediyor muyuz öncelikle

fiziksel bir evren var ve her şey fiziktir. fizik olan =madde mi? bu paradigmadan mı yola çıkacağız
ya da fizik olarak her şey somutlaşmıştır ya da somutlaşmış maddenin (ya da ondanın) ifadesidir
kısaca
evrenin şeyi maddedir ya da ona madde deriz
evrenin kendini izafe etme biçiminde ya da bizim evren olarak izafe ettiğimizde evrenini maddesi diyebileceğimiz bir unsura ve şeye bir şeye madde diyoruz
ve böyle sınıflayınca madde olmayan yoktur ya da matematiksel bir antidir-kuşatgaçtır ve evrendee büyük olabilecek ya da evren cinsinden olmayacak şeyler ide temsil eder
diğer durumda ise anti-madde (evren içinde varsa ve somutsa bile) evren ve madde olarak sınıflandı

--
sonutlaşmamış madde ya da anti madde ya da bilinmeyen-gözlemlenmeyen ve ölçümlenmeyen olgular yoktur ya da bilemeyiz ve fikir yürütmeyelim savgısı mı?
bunları netleştirmeliyiz

yukarıdaki benzer durumda radyo dalgalarını somutlaşması ve maddeleşmesi örneği mi değerlendirmeliyiz
matematikleştiren matematik


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7

Konu sanalmanik tarafından (16.02.17 Saat 09:38 ) değiştirilmiştir.
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 16.02.17, 17:11   #13
Düşünür
 dijital - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2012
Nereden:
Mesajlar: 3.026
Standart

xmatrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sayın hojam bu kadar karmaşaya gerek yok madde de zaten temelde enerjidir yaşadığımız evren enerji ve enerjinin etkileşimlerden başka bir şey değildir . Katılık ve sıvılık temelde algıdan başka bir şey değildir. Madde olan insanın maddeyi algılamasıdır. Temel soru enerji nedir olmalı sanırım.

Bizim konumuzda enerjinin yapısından (mekanizma yapısı) farklı bir görünüme sahip bilinci incelemek.

Neden farklı olduğunu açıklamıştım . Anlaşılması zor konu. Daha doğrusu bilinç işlevsel olarak neden madde den ( yada enerjiden Her neyse) farklı bunu anlatmak ve anlamak zor.

Bilinçle ilgili deneyler vardır.. Bir maymunun bilinçli olup olmadığını anlamak için ayna deneyleri vardır. Maymun ayna karşısında iken üzerine lazer ışığı tutarlar.. Maymun üzerindeki lazer lşığını gördüğünde eliyle üzerindeki lazer ışığına dokunur.. Buda aynadakinin kendisi olduğunun farkında olduğunu ispatalar.

Bu deney aslında tam kanıt değildir . Çünkü aynı işlemi bilinçsiz bir robotta yapabilir. Bu durumda şu sonuç çıkar.. Aslında insani her türlü davranış için farkındalık şart değildir.. Buda farkındalığı ispatlayamayacığımızı gösterir. Var olduğunu sadece kendi içselliğimizdeki farkındalıktan anlayabiliriz.
Beyni ortadan kaldıralım her şey enerji olarak algılanacaktır. Beynin yapısı gereği ve beden yapımızdan dolayı katı algıladıklarımız gerçekte boşluktan ve dalga frekanslarından ibarettir. Ruh, kainat ötesi bir yapıdır ve sadece bir parçasına sahibiz. Bilinç ise ruhsal varlıkların yaşam tecrübelerinin biriktiği ortak bir havuzdur.

Prof. Fred Alan Wolf - "Kuantum Fiziği'ne Göre Ruhun Kanıtı" kitabında bu olayı şu şekilde özetlemiştir;

"Ben" derken kastedilen "Ben" ile, her varlığın "Ben" derken ifade ettiği aynı şeydir. Çok sayıda algılayıcı insan beyni olduğu halde evrende tek bir "Akıl" tek bir "Bilinç" vardır. Evrenin herhangi bir yerinde birbirinden bağımsız iki ayrı bilinç mevcut olamaz. Dolayısıyla, "Ben" derken kastettiğiniz bir hayaldir, yanılsamadır ancak evrensel gerçek; "tektir".


dijital isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.03.17, 21:16   #14
Banlı Üye
 Mistik Filozof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Nereden:
Mesajlar: 44
Standart

Ruh diye bir şey yoktur. Ölüm yok oluştur. Ne ruhu?


Mistik Filozof isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.03.17, 23:00   #15
Felsefe Aşığı
 ihaveanidea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2017
Nereden:
Mesajlar: 179
Standart

Mistik Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ruh diye bir şey yoktur. Ölüm yok oluştur. Ne ruhu?
Olmadığına dair delilin ne?


ihaveanidea isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.03.17, 23:03   #16
Banlı Üye
 Mistik Filozof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Nereden:
Mesajlar: 44
Standart

ihaveanidea Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Olmadığına dair delilin ne?
Ne delili?

İnsan bir organizmadır.

Ölünce çürür gider.

Bu kadar basit.

Hayallerde yaşamayın fazla.


Mistik Filozof isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.03.17, 23:19   #17
Felsefe Aşığı
 ihaveanidea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2017
Nereden:
Mesajlar: 179
Standart

Mistik Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ne delili?

İnsan bir organizmadır.

Ölünce çürür gider.

Bu kadar basit.

Hayallerde yaşamayın fazla.
Doğru.İnsan organizmadır.Hem de sürekli yenilenen bir organizma.

Yenilenen bir organizma artık eski değildir değil mi?Evet.Farklıdır o.

Peki söyle bakalım.Birisi gelip sana taş attı.Sen tam ona vuracakken "Bana kızamazsın." dedi.Sende "Neden?" dediğinde "Taşı atan ben değildim.Ben her saniye yenilenen bir organizmayım.Eski ben ben değilim artık." dedi.

Yani tamamen ruhu reddetti ve insanı bir organizma olarak göstererek olaydan sıyrılmaya çalıştı.Sen sunduğu nedeni saçma buldun ve ona vurdun diyelim.Söyler misin bana neden vurdun?


ihaveanidea isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.03.17, 23:23   #18
Banlı Üye
 Mistik Filozof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2016
Nereden:
Mesajlar: 44
Standart

ihaveanidea Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Doğru.İnsan organizmadır.Hem de sürekli yenilenen bir organizma.

Yenilenen bir organizma artık eski değildir değil mi?Evet.Farklıdır o.

Peki söyle bakalım.Birisi gelip sana taş attı.Sen tam ona vuracakken "Bana kızamazsın." dedi.Sende "Neden?" dediğinde "Taşı atan ben değildim.Ben her saniye yenilenen bir organizmayım.Eski ben ben değilim artık." dedi.

Yani tamamen ruhu reddetti ve insanı bir organizma olarak göstererek olaydan sıyrılmaya çalıştı.Sen sunduğu nedeni saçma buldun ve ona vurdun diyelim.Söyler misin bana neden vurdun?
Ruh diye bir şey uydurup kendini kandıran sizsiniz.

Ölünce yok olacaksınız. Boşuna debelenmeyin.


Mistik Filozof isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.03.17, 23:35   #19
Felsefe Aşığı
 ihaveanidea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2017
Nereden:
Mesajlar: 179
Standart

Mistik Filozof Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ruh diye bir şey uydurup kendini kandıran sizsiniz.

Ölünce yok olacaksınız. Boşuna debelenmeyin.
"Ateist,her şeyi sorgular ve ateist olur." cümlesini tamamen karşılıyorsun.Teşekkürler.


ihaveanidea isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 08.03.17, 17:02   #20
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.178
Standart "ruh"

diye bi sözcük var arapça da
arapça denen dilde
dil insanlığın sözsel iletişim aracı_gereci
bi şeyi var ve yok kılan nedir?
kavram nedir? kavramsal nedir?
ruh neyin ifadesidir
kavramsal olarak neyi temsil ve ifade eder
neyi izafe eder

--
yok'a kavramsal uzantı olarak ,izafe, kuramayız ve yok'a kavramsal olarak dayantı kuramayacağız
--

soyutları anlamlandırmayı deneyeceğiz
soyut nedir?
kavramsal-somut olmayan -nedir?
bir diğerdir

özne biliş olarak soyutlanırsa bu kalıba ruh denecek
ya da başka bir tanımda/temada bilinçleme,bilinç kalıbı tanımı yapılacak

genel olarak dil kalıpta alternatif kullanım olarak ruh/ruhsuzluk
cansızlık, içi geçmişlik, sönüklük, heyecansızlık vb.

Alıntı:
ruyh-ar.
nefes, soluk, esinti, ruh, (mec.) güzel koku
Alıntı:
Dinç Kelime Kökeni
< Tü tin-/din- dinmek, dinlenmek, nefes almak +Iş → din-

Tarihte En Eski Kaynak
tiniş [ Tuhfetu'z Zekiyye fi'l-Lugati't-Türkiyye (1425) ]
tınç "dinmiş, dinlenmiş" [ TDK, Tarama Sözlüğü (1400 yılından önce) ]
dinç [ Evliya Çelebi, Seyahatname (1680) ]

Kelime Kökeni
Türkçe tin- veya din- "dinmek, dinlenmek, nefes almak" fiilinden +Iş sonekiyle türetilmiştir. Daha fazla bilgi için din- maddesine bakınız.
tın/tin/dın/dinç tiniş/tınış tınmakh tinmek -dinmek
dinlemekteki din kökü _kulağa gitmek _gidilen yer

din_gin_ duruldu -duru_ duruş /sakin kalış-kalan _yağmurun geçişi
çalkantının sona ermesi_
denge hali ve denge ve uyum hali_

--
açıklamak için ya da tersi;
yargılar-deneyişler;


varıksal bağlar-bağdalar ,neler, incelenmelidir
gerçekliğin neliği_ izafiliği ,birbirine bağlamları ve yorumları, belirlenmelidir
incelenemez-gerçek yetersiz _veri yetersiz
fiziksel kavrayışlar-zihinsel kavrayışları ilgilendirir ya da yakın bağ kurulur
gerçeğin mekaniğine ilişkin tezler izafe edilir

önceki değerlendirmeler;

-kavramsal olarak sunulan (ya da tanımlanmakta belirlenmekte olan) ruh-

ruh bir düşünce zeka ya da benzersiz bilinç yumağı ve ya da benzer bilici/bilinç biliş unsur ve dinamiği olarak varolan deneyim özne bileşkesi varsayılan dışsal uzaksal bilince ilişkin tüme-bileşik-nitelik yakını tanımlama

bilince dair, bilici-bilişlilik durumu (ya da matriksi ya da kümesini-alanını) tanımlar ve içerler ya da tanımlamak için izafe edilir

ölümle biliciden ayrılır ya da doğum sonrası bilici ile bileşeceği ve gerçek ötesiliği/dışılığı ve gerçekle uzak enerjilsel bağlantılılığı sorgulanır-önevurulur ya da varsayılır

çıkarımsal köken olarak, dinsel ögeler mitler ve önsel bilici aktarımları vurgulanır ya da varsayılır
ölmezliğin temsili olarak vurgulanır-
kalıcılığın ve bekanın vurgu dinamiği için öne sürülür- kullanılır ve güçlendirilir

nasıl tanıtlanır, düzenlenir, yeniden yapılandırılır ya da ne yöne çekilebilir;
çürütülebilir değillenebilir/indirgenebilir benzer -tüm sorular benzeşkeleri

biliciden uçmuş/ayrışmış bir biliş alanı (nın başka deneyimler kazanması ya da başka deneyimelrede kaynaklık etmesi temeli yaklaşım olarak vb) _elektromanyetik vb. bir alan alan olarak tanımlanabilir,
sürücüyle önceki bağı_bağlaşı bilinmiyor bu gerçeğin çok mekanikliliğini -başka paydaşlarını bilinmeyenlerini_ öne sürer bu yönden incelemek, doğrulmaya girmek zordur

olması ya da olmaması nasıl değillenir
değillenemez -vardır ve yoktur -doğa bilicidir aynı zamanda ruhtur
öneriler

kalıcılığın ve bekanın ,doğanın ölmezliğinin ve kalıcılığının, doğa ile birliğin ve özdeşliğin tanımlaması içine ruh kavramının giydirilmesi ve belirtilmesi

-doğada canlılık kişilik görme ve kendini katma-tanıtma
bilici ayrımı
-kişi olarak sürme arındırmaları

varlık ve varoluş, dinamiksel olarak türlü çeşitli düzenleri inşa etmiş ve burda önerilen ruh kavramı benzeri yakınlaştırmalar geliştirmiş ve içeriyor olabilecekse?
gerçeğin çok çeşitliliği önsavları nereye temellenmelidir?

varoluşu yapılandırmak ya da yaşamak için de ruhu tanımlamak ya da tanıtlamak gerekli değildir.tanımlanan ruh bu haliyle geçicidir-geçici birliktir

tin, töz, öz gibi kavramlar bilince atfedilen kavramlardır
doğada bilincin olduğu ve bilicinin varolduğu ve çoklu deneyimlilği ya da farklı gerçek paradoskları öne sürer ya da bunlarla bileşir

çoklu gerçek ya da gerçeğin kurgululuğu/kurgulluğu yaklaşımları ya da gerçek kurgulayabilecek doğasal-potansiyel zeka-nın varoluşu ya da gelişmişliği ve evrimleşmişliği-evrimleşebileceği benzeri yakınlaşmalarda benzeri dinamikler tanımlanabilir

temelde ruh çatışmalarının temel sebebi dinsel ögelerle birlikte sunulan kaba ruh tanımlamasıdır

her ne olursa olur olmaktadır ve o olacaktır ve o vardır o halde var içindeki içinde kurallar işleyişi ve kaideler varoluşa ilişkin yapışlar değişmez ve çelişkilerle oylanmak zaman kaybı yaklaşımı olmakla birlikte bilgide çelişki ve çatışma çözümlenmeli ve dinamiklenmeli ve aşım yolları aranmalıdır
bilgi çelişmeleri kör edicidir

insan varoluşunun içinden çıkamazsa? herkesin öldüğünü görüyor?

ben olarak aynı olanın, cennet mekan sayılacakta ölüm sonrası tekrar doğumu sonrası, uzantısal sonsuz bi zamanda aynı yaşayacağını sanmak/saymak düşüntüsüne hapsedilmiş ve iliştirmiş bunun üzerine kavramsallaştırılmaya girişilen bir ruh kavramını kavramdan arındırarak perçinlemek istiyoruz

yine gelecek yaşam ve ölüm sonrası öncesi süreğinliğini ve doğa bağını farklı ilişkilemek kaydıyla yukarıda sunulandan ayırarak öne sürmek içinde farklı ruh kalıpları önerileri

ve ölüm sonrası aynı birebir kimliğin zevk yaşamına doğultulacağı öne sürmesindenki sınırlamalara ilişkin değerlendirme

-

çözümlemeler-değerlendirmeler;

herkes bir ruh dediğinde ne dediğini/neyi kastettiğini ortaya koymalı
çatışmalar belirlenmeli
bilgi kirliliğini önüne geçilmeli
amacın bilgi ve hedef olduğu vurgulanmalı
ölümden sonra kimlik sürme açıklamaları açıklık kazanmalı
bu alanlar üzerine düşünülmeli
doğasal varoluşsal daha geniş açıklamalar yer bulmalı
uzlaşma yolları görülmeli ya da aranmalı
dinsel kirliliğin ürettiği çatışmayı bu alana yansıtmamak üzerine giderimler/girdiler

varlık'a bir bilici-başbilici baştanrı vb tayin etmeksizin yapılacak/yapılabilecek diğer nitelikli doğabilirlik-bilicilik değerlendirmelerinin üzerine gidilmesi

temel olarak ölüm izleminin çözümlenemsi-daha iyi çözümlenmesi

yokolma fikirlerine karşı varoluşun anlamlandırmalı çözümlenmesi ya da zevke ve feragate karşı yaşamdan daha geniş açıklamalara yönelmek fikirleri

herhangi kader ya da şeye de karşı sorumlu olmaksızın varlığın varlıklılığın dayanaksız ve mesnetsiz de olsa kendi içinde var bulunuşunun çelişmezliği ve düzenliliği ileksi üzerine düzenler inşa edebileceği ve kendi içinde sistemler kurabilen bu şeyin zekiliğin tanıtlığından kurmuş olabileceği düzenleri tanrısallaştırma çıkamzına sokmadan yadsımamak yolları bulunması ve aranması fikirleri
ve bunun içine düzenler -felsefeler kurabileceği varsayımlarını yoklayarak temellenmiş kader biliş,bilinmez anlayışları geliştirilmesi yaklaşımları


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:27.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Webcrawler by Felsefe.Net
Felsefe.Net Her Hakkı Saklıdır

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi info Adresine yollayabilir veya Buradaki Formu Doldurarak bize iletebilirsiniz