Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu

Go Back   Felsefe.NET - Düşünce Eleştiri ve Paylaşım Platformu > Bilgi ve Tartışma > Felsefe.NET Felsefe Kulübü

User Tag List

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 23.04.17, 01:22   #11
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.178
Standart

ElChupakabra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Rica etsem biraz daha malumat verebilirmisiniz. Merakımı celbetti.
kendisi cevap verir mi verebilir mi bilmiyorum o yüzden ben isterseniz bir deneyeyim?
siz ne algıladınız öncelikle
ve bir diğeri de ilgili nickin metinleri okunursa belki çözümlenecektir ilgili soru

bunun dışında;

temel olarak -inanmayı ve inanı hiçlemek-yadsımak olarak sözedebiliriz ve kişinin hiçlemek istemesi görmezden gelmesi ve yoksaması-saymaması ve bilgi yapılanmasına tabi koymaması-tutmaması yadsıması -inancı bilgi sınıflamaması
ve diğer dışardaki inançsal olguları bilgi dışı paradigmalamak çözümü -gibi

inanç olgusunu paradigma olarak dışlıyor saymıyor-zihinde tutmak istemiyor-bilgi yapılandırması
daha geniş kavramsallanabilir

bilgi-ye direkt temasla ilgili -edimsel- bir tutum ve kendisel öngörü
metinleri okunursa incelenirse anlaşılacaktır

bunun dışında kendisi sanırım genel olarak olgulara yaklaşımda ve kişilere de yaklaşımda ve bakışımda da önyargı içermeyen nötr ve duruma ve kişyie de taraf ve taraftar olmayan ve karşıtta olmayan bir çekimsiz tutum ve dışbakışlılık yani hem sempati çekimi hem antipati karşıtlığı duymadığı bir algı ve tarafsızlık tarafsız bakış ve objektif gözlemcilik tutumu geliştirmek üzerine kendini yetiştirmeden sözediyor (ve empati diyor buna ayrıca ve ) -genel olarak /durumlarında ve yazımlarında
bununla da bağlaştıralabilir

ama yukarıdaki soru için en iyi örnek
tanrı mı ? o da ne
tanrı gibi bir olgum ve gerçeğim yok
tanrı bir kavram barındırıyorum
tanrı gibi bir kavram bende hiç yok o şöyle :gardonayte-- böyle bir kelime duymak gibi ..ilk kez duymuş gibiyim açıklar mısın? davranışı ve tutumu
tanrıyı kavramsal olarak hiç ilgilemiyorum-tutumuyorum- barındırmıyorum
varlığında sözetmedim ki
yokluğundan bile sözedemem varolmasından sözetmedim
olgu olarak bile tanımıyor ve yapılandırmıyoruz
hiç duymamış gibi davranmak-olmak

ve bunu bir anlamda da inançlıyı da inançsızı da taraf olarak algılamamak üzerine kurduğunu yapıladığını da düşünebilirdik-yani düşünmediyse de biz ekleyebilirdik;

inanma fiilini reddediyor ya da redetmeye girişmiş çünkü kendi bilgi ahlakına ve edimine ve anlamına ters öyle anlıyorum
bunun dışında
inanma paradigma doğurur eksik bilgi doğurur ve yanıltır gibi bir öngörü ve anlamlar dizisi üretilebilir
ama kişisel tutum-subjektif öngörü ve subjektif dayanak-sa eğer
kendi açıklamalı dır kişi
sonuçta;
ama merak büyük silah ve ucuda kesindir;


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7

Konu sanalmanik tarafından (23.04.17 Saat 02:15 ) değiştirilmiştir.
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 23.04.17, 13:46   #12
Gönüllü Felsefeci
 ElChupakabra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2014
Nereden:
Mesajlar: 39
Standart

Teşekkürler sanalmanik. İdeal bir biliminsanın nitelikleri gibi duruyor bunlar.


_______________________
...
ElChupakabra isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 23.04.17, 16:04   #13
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.178
Standart

Rica ederim evrensel olsaydi inancin dil icindeki kullanimini incelemeyi ve ordan inanc tanimina sifirdan ve yeniden varmayi oneriridi ve soyle surdururdu

Inanc kalibi icin dilsel orneklemeler

Bana inan bak
Sana cok inaniyor ve guveniyorum
Basaracagima inaniyorum
Oysa cok inanmistim
Inancli ve azimli bir caba bizi basariya goturur

...

Bunun yaninda ve disinda olgusal tartisma kolayligi icin din kavraminin ve tanri sayilgani olgusunun tek basina inanc kavramina merkezlenmesi ve indirgenmesi ve paradigmalanmasi ise tartisma bitirici degil ve cok cok eksiktir
Sosyolojik olgu butunlukleri; algi butunlukleri
Inanc, benimseme ,kabul, bilmeme, arastirmama ,ozumseme, oyle sanma, toplumsal girdi ,tabu ,varsayma, varsanma, varsandirilma, erken gelişim çözümlenmesi gibi bi cok kavramla cozumlenebilir ama bunlarda yetersizd kalcaktır.

Ama her sonucta inanc paradigmasi sayilan din ve tanri yoksanligi, daha cok varlik gelisiminin (aramasi olan) benleşme/tekilleşme ve "bir ben tek bilinci" "ozne bilinci" gelistiriminde surdurulen bir analama ve suruden kopma -bağımsız ben mücadelesinde de öne sürülür
ama bunun disinda bilgisizlik, ilgisizlik ve ozgurlesememe -sembiyotik ogrenim gibi baska kosullarla da cozumunu oneriyoruz

sonuçta doğa bunu yansıtıyor oalcak

tanrı durumu bir özgürlük mücadelesidir; özgürleşme basamağı ayağı olarak daha çok yorumluyoruz; kişisel
---

Insanin tanri degil, tektanri degil ve monad degil toplum bizben yapılanması;

yani tanriya karsi degil, topluma karsi toplum ici -ben- biz bilinciyle yapilanmasini ve bu bilinci yapilandirabilmesini calismasini ise cok degerli buluyoruz

Insanin Mutlak tanriya yada sirf kendine karsi son ve bitmeyen yapilanmasi narsizmin cikmazidir
Bu egonun son bicimi nihai bicimidir tam bir cikmaz ve aslinda felaket ve ileri gitmis nevroz ve ben kopukluktur
Narsizme varan yalnız benlenme-sanılı benlenme

-
.bu haldeki bir birey ancak bir sürü yaratabilir-yönetibilir ve kendini yönettirir ve kontrole açar -güce açar

---

Başlıkta sunulan fikir aslında ben ve ego çözümlenmesi ve ben bilincini aşan çözümler üretme fikridir
Bütün bir insan türü görmekten ve kendini tek bir birey/tek ego gibi hissetmemekten ve bunun çözümlerinden ve arayışlarından dem vurumaktadır.

Sürülük hissetmeden farklılıklı özgür bireylerin kollektvitesi bilinci ve farklara saygı ekseninde birleşmiş biztoplum arayışları içinde farklılıklı benler yapılanması modeli arayışları
ve dediğimiz gibi farklara saygı duyarak ve özgünlüklü, özel, kişi farklarını çoğullayarak farklı ama toplumlu birey olmakın arayışı ve ipuçlarını sunar ve arar

---

Tanrı denilen şeyi son olguda tam öyle olmasa da-en yakın ve en net -buna indirgedik biz (daha az çatışmacı olmakla birlikte fena çözüm değil)
çünkü doğa bilinci -alt tür üst tür çarpışması
ve bireyleşen üst tür çıkmazı çarpışmasında;
arı kolektifi düşünelim -her bir arı aynıdır
eğer özgür bir arı yaratırsak bal yemeyen bir arı
arıyı insanlaştıralım-ne için çalışacak bal için mi?
kendine bal üretebilir ve eğer bir petekte insan tarafından tutuluyorsa insana bal üretebilir
doğada bu çıkmaz var; bunu gözardı etmedik

insan geçerken -üst türe geçerken alt ile de çarpışıyor ve onun izlerini de taşıyor olacaktır
tanrı kimdir -üst türdür türler
bu çakışmalar sağlanacak -


---


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7

Konu sanalmanik tarafından (23.04.17 Saat 16:10 ) değiştirilmiştir.
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
felsefe, felsefe forum, felsefe forumu, felsefi, filozof, forum, hakkında, insan, nedir, tartışma, üzerine


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:28.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Webcrawler by Felsefe.Net
Felsefe.Net Her Hakkı Saklıdır

Sitemiz Bir Paylasim Forum sitesidir Bu nedenle yazı, resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir. Bu nedenden ötürü doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda yazı ve materyalleri 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır.
Bildirimlerinizi info Adresine yollayabilir veya Buradaki Formu Doldurarak bize iletebilirsiniz