Sayfa 2/2 İlkİlk 12
18 sonuçtan 11 ile 18 arası

Konu: Materyalizm(?)

  1. #11

    Üyelik tarihi
    02 Ocak 2011
    Mesajlar
    75

    Standart

    Alıntı behnan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malesef atomun o sonsuz ilk hareketinin nasıl başladığını söyleyebilecek bir materyalist yok ..
    maddeye ilk hareketini veren Allah dır. !
    Böyle diyorsan sen Müslüman değilsindir Akıllı Tasarımı savunan bir deistsindir.

    @Macavity:

    Teşekkürler yanlışlarımı gösterdiğiniz için ancak niyeti de en basitinden sinir aktivitesi olarak alamaz mıyız? Ben mi yanlış ele alıyorum yoksa konuyu?

  2. #12
    Macavity - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23 Eylül 2009
    Yaş
    26
    Mesajlar
    144

    Standart

    Alıntı Adramelech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Böyle diyorsan sen Müslüman değilsindir Akıllı Tasarımı savunan bir deistsindir.

    @Macavity:

    Teşekkürler yanlışlarımı gösterdiğiniz için ancak niyeti de en basitinden sinir aktivitesi olarak alamaz mıyız? Ben mi yanlış ele alıyorum yoksa konuyu?
    Rica ederim. Tabi ki niyet de sinirsel süreçlerin sonucu olarak düşünülebilir, düşünenler de var zaten. Materyalizmin savunalamaz bir görüş olduğunu iddia edemem. Ama eğer söz konusu olan enerji veya maddeyse, ya iradeden ya da materyalizmden vazgeçmek gerekir. Benim dediğim bu. İradeyi salt sinirsel süreçlerle açıklayan materyalist görüşün de, savunabilir olmakla beraber, bazı sorunları var. En büyük sorun da özgürlük veya özgür irade sorunu. Eğer bütün seçme, karar verme etkinliği salt fiziksel yasalarla işliyorsa öznenin özgürlüğünden söz edilemez. Her insan, farkında olsun ya da olmasın, doğal olarak belirlenmiş olur. Bütün eylemleri ve düşünceleri de sonuna kadar doğa yasalarının nedenselliğine göre gerçekleşir. Bunun en büyük sakıncası da hiçkimseyi, hiçbir eylemi nedeniyle yargılayamayacak olmaktır. Çünkü eğer bütün eylemlerinin nedeni tamamen nedensellik ilkesine tabi olan zorunlu mekanik süreçlerse, hiçkimse kendi eyleminden sorumlu tutulamaz. Ahlaki veya hukuki sorumluluk, yalnızca kişi eylemlerinde özgürse söz konusu olabilir.

  3. #13
    naenia_Ss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21 Şubat 2011
    Yer
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    17

    Standart

    neden sosyalist olmakla illa marksist olmak birleştiriliyor ben bunu anlayamıyorum evet bende sosyalizmi seven olmasını yasanmasını savunan biriyim ama tüm temellerim materyalizme dayanmıyor ben Sokrates gibi bazı şeylerin doğuştan bilinç altına yerleştirildiğine inanlardanım ve bilimsel bazı arastırmalara göre insan tanrı inancıyla doğuyormuş bende bunun doğruluğna katılıyorum maddeyi yaratan ruh olamaz
    ne gecenin karanlığı ne de gündüzün ışığı kalırdı hatırda,,,yazılanlar olmasaydı

  4. #14

    Üyelik tarihi
    14 Eylül 2010
    Mesajlar
    337

    Standart

    Alıntı naenia_Ss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neden sosyalist olmakla illa marksist olmak birleştiriliyor ben bunu anlayamıyorum evet bende sosyalizmi seven olmasını yasanmasını savunan biriyim ama tüm temellerim materyalizme dayanmıyor ben Sokrates gibi bazı şeylerin doğuştan bilinç altına yerleştirildiğine inanlardanım ve bilimsel bazı arastırmalara göre insan tanrı inancıyla doğuyormuş bende bunun doğruluğna katılıyorum maddeyi yaratan ruh olamaz
    Hangi araştırmaya göre insan tanrı inancı ile doğuyormuş?
    Ruhu biliyormusunuz ki maddeyi yaratan o olamaz diyorsunuz?
    Maddeyi biliyormusunuz ki yaratımı biliyorsunuz?

  5. #15
    naenia_Ss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21 Şubat 2011
    Yer
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    17

    Standart

    Alıntı Preatorian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hangi araştırmaya göre insan tanrı inancı ile doğuyormuş?
    Ruhu biliyormusunuz ki maddeyi yaratan o olamaz diyorsunuz?
    Maddeyi biliyormusunuz ki yaratımı biliyorsunuz?
    Hood ve Dawkins isimlerinin yaptığı araştırmalardan bahsediyorum belki incleersin ilgini çekerse... Ruhu biliyorum çünkü beni ben yapan ruh maddeyide biliyorum benliğimi yaşamadaki aracım
    ne gecenin karanlığı ne de gündüzün ışığı kalırdı hatırda,,,yazılanlar olmasaydı

  6. #16

    Üyelik tarihi
    14 Eylül 2010
    Mesajlar
    337

    Standart

    Alıntı naenia_Ss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hood ve Dawkins isimlerinin yaptığı araştırmalardan bahsediyorum belki incleersin ilgini çekerse... Ruhu biliyorum çünkü beni ben yapan ruh maddeyide biliyorum benliğimi yaşamadaki aracım
    Şayet bahsettiğiniz Bruce Hood ise tekrar tekrar okumanızı tavsiye ederim. Bruce Hood Tanrı inancından bahsetmemiştir. Şayet Supersense'i Tanrı olarak algılıyorsanız ciddi bir yanılgıdasınız. Kendi tanımıyla Supersense : "The SuperSense is a set of related beliefs that there are hidden dimensions to reality manifesting as energies, patterns and forces accounting for paranormal claims and experiences."
    Ruh madde? Maddeyi bilmiyorsunuz ki ruhu bilesiniz. Maddeyi çözmeye çalışan bir bilim ordusu var. Fakat siz çözmüşsünüz? Çözümlerinizi bizimlede paylaşırsanız sevinirim.

  7. #17
    glsezinrs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12 Aralık 2010
    Yer
    istanbul
    Mesajlar
    1.292

    Standart

    Son günlerde belki de gecikmeli olarak öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım:İnorganikleri taşımayı (ışınlama dersem daha kolay anlaşılır, filmlerden hatırlıyoruz bu sözcüğü) başarmış bilim adamları.Yani madde parçalanarak enerjiye, sonra da maddeye dönüştürülebilmiş.Ama organikler için henüz mümkün değil.
    Gün gelir, istiridye incinin değerini anlar.

  8. #18
    tırı vırı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25 Şubat 2011
    Yer
    antalya
    Yaş
    30
    Mesajlar
    46

    Standart

    Aman sonra kaybolmayalımda boyutlar arasında


    Bu Meryem’in Tanrıyla son yatışıdır.
    Bu güneşin bakir bir tarlaya son bakışıdır.
    Şimdi babanın son damlası, Meryem’in,
    Yanaklarından mı süzülsün?

    TIRI VIRI

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0