Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05.05.18, 14:37   #5
sanalmanik
Düşünür
 sanalmanik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Dec 2013
Nereden:
Mesajlar: 3.407
Standart

Facebook Bilim ve Felsefe Tartışmaları GRoup

Görüşmenin bir de öncesi var. Kasyopya -dürüstçe- sunuldu ve istenmedi-beğenilmedi.. Biz de bunu denedik...
Alıntı:
Alıntı:
Soran/Yapılandıran
Tanrının yokluğunu mu, yoksa varlığını mı ıspatlamak daha kolaydır?
Yada şöyle mi sormalıydım? Birşeyin varlığını mı yoksa yokluğunu mu göstermek daha kolaydır?

Yanıtlayan/Yapılandıran

ispat ifadesi bir karmaşadır.

Öncelikle varlığı olmayanın yokluğu ve yokluğu olmayanın varlığından sözedilebilir mi?

Yok kavramının anlam bilim-sel olarak incelenmesi;
orada değil burada olan ve olmayan; (mekansal nicelik-görecelik ve mekansal yer değişimi ya da harekete göre yer konum, materyal işaretleme belirtir.)

o zamanda (geçmişte ya da gelecekte) olup bu zamanda ve şimdide olmayan (zamansal nicelik-görecelik uzay zamanda yer değişimi)

biçimini ve formunu kaybetmiş ve uzay zamanda biçim ve form değiştirmiş olan;

Sonuç olarak;
zaman mekanda ki işaretleyen gözlemciye göre, işaret edilenin artık orada ,o yerinde, o biçiminde (daha önce gösterildiği biçimde) olmayan olarak işaretlenmesi yok belirtir ve izafe eder..

(buradan özetle tanrıyı yok demenin ve yok ortaya koymanın bile onu kısmen varlaştıracağı sonucuna ortaya çıkabilir.. Tanrı hiç varolmamıştı.. bunu diyoruz bu yüzden bizler. )

Yok kavramı;
zaman mekanda yer kaplamış hareket edeni ve biçim ve form değiştireni görece-izafi bir materyali ,alan vb.ni işaretleyecektir.
Varolmayan bir şeyin yokluğu ilintisi? sorunsaldır...

Özetle "yok" kavramı zaman ve mekan'a göre izafi ve ontolojik geçişsel katmanları ve formsal değişimleri, töz değişimlerini simgeler ve harekete indirgenip çözümlenir/soyulur-soyutlanır.....

--
Tanrının hiç olmadığını ,aslında yok değil de (yokta değil var da değil) olduğunu tanıtlamak ve göstermek ifade etmek gerekecektir özetle..

Yok kavramı daha önce bir varın boşluğunu ,arkada bıraktığı eski gözlem izi ve bilişi yanında, daha önce var olarak nitelenip ifade olunanın işaretlemesi gözlemini ve işaretlenen olgusalın/şeyin/neyin izafi yer, biçim, form değişimini vurguladı..

-
Tanrının olmamışlığını ve daha önceden beri ve daha önce de -hiç- olmadığını tanıtlamak niceseldir/kolaydır,biliştir/bilişseldir ve bilimseldir...

Tanrının olmayan olarak işaretlemesi ve tanıtlanması ve yok tanıtından da arınması/arındırılması tanıklığı/tanıtı..

Tanrının daha önce hiç olmamış ve oluşmamış varlığı ..var ve yok belirtmeyen yokluğu...

--
Tanrı adı işaretlenirken bile bir ölçü de varlanıyor. Biz başsız-bağsız varlık diyoruz...ve başvarlıktan yoksun, bazşözeden başözneden ve öznelerbaşı ve sorumluklar baş merkezi safsatasından/safsatalarından yoksun varlık diyoruz. ve bunun gibi tersi tanımlamalar bir çok argüman...

--

Varlık'ın, başvarlık ve ilkvarlık içermeyeceği tanıtlaması başzaman ve ilk yer ,ilk zaman, ilk hal ve oluş başlangıcı gibi tanımlarda da içermeyeceği tanıtlanması tanıtlanmaları ile birlikte yürür..

İlk ve baş tanımlamalarının tümü varlıka içkin bir bütünlüklü oluş ve denge kuramlarına indirgenip çözümlenmeli ve oluşlar ikilemi döngüsel ritmik hep-oluşsal tanımalamalara çekilip ç-evrilmelidir..

İlk ve baş varlık kuramlarını (yani tanrı denenin vb. leri ni) eritmenin/yitirmenin ve bu konuda çıkmaza, açmaza sürüklenmenin en iyi ,en kolay ve hem de en güzel ve güvenli yolu tabi ki tüm ilk ve baş içeren kavramlardan (zamanın ilkbaşı, oluşun ilk ve enbaşı, yerin mekanın ilk en başı gibi tanımlamalardan) belirtmelerden de sıyrılmaktır-arınmaktır. ve bu ikilem ve tuzaklara girmemektir..

Oluş-zaman ilk ve baş gibi kavramlarla tayin edilemez ve çözümlenemez durmaktadır. Oluşlar döngüsel ,hepsel, ritmik ve düzenli olmalıdır. Belirli haareketlerin yinelenmesi ve yinelenmenin de düzenselliği/aynısallığı ilkeseli... Hareket iki yönlü ,git gel ,atım-çekim, çekim toplam vb. gibi ya da dairesel düşünülebilir.

Önce kavramıyla oluş yeri ve durumu saptamak monizm tuzağıyla eşdeğerdir.
Gücü merkezlemek. (bilimi merkezlemek ve ipoteklemek) hatırlayın ve iyi bakın..Doğaç ifadeler genişletilebilir. sınırlı zaman ve bu zamanda çok yazma yapma hevesi ile çok yazım nedeniyle... ve ilk fırsatta yazımlar iyileştirilip genişletilebilir..ifadeler düzenlenip sentezlenebilir....

Önce kavramıyla birlikte oluş yeri ve iş-başı/başlangıcı yeri ve merkezi ve bunun durumu tayinleri ve tarifleri ve güç ve oluş yerini durumunu zamanını merkezlemek ve perdelemek. mutlak monarşik monistik tuzak...

zamanbaşı, zamanlarbaşı, işve oluşların başı başlangıcı ve yerbaşı, evrenbaşı, evrenlerbaşı, kuranbaşı, yapanbaşı, edenbaşı ,ilk durum gibi kuramların hepsi güç merkezli tuzaklardır...


_______________________
"sanalmanik yazımlarının, yapılandırmacı/eleştirel ve empatik/eleştirel okuma süzgeçlerinden geç-mesini rica etmektedir"
-
Bilgi toplamak ve öğrenmek için çabalayan bir grup; bilindik ve antik yöntemlerle bilgi toplarken , bir yandan da viya tahtalarıyla deneme oturumları sürdürdüler ve umulmadık bir biçimde, aşağıdaki masalı derlerler.
-
İşte buna viya/tamyol ileri diyoruz
-
Türkçe Tanıtım
http://tr.cassiopaea.org/

Giriş
http://www.baskalarinahizmet.com/topic.asp?TOPIC_ID=7
sanalmanik isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla